Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wydech przelotowy w 1.8T
tjwasiak
post Wed, 18 Feb 2004 - 22:23
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Chciałbym spytać użytkowników 1.8T mających przelotowe wydechy ile macie tłumików i czy zachowaliście katalizator? Sam skłaniam się przy wariancie zastosowania katalizatora metalicznego (metalowego) oraz jednym tłumiku przelotowym - na końcu, nie chciałbym jednak żeby było za głośno, powiem więcej chciałbym żeby było prawie tak cicho jak w serii, tylko troszkę bardziej basowo... Końcówek żadnych nie zakładam - chcę mieć totalnie cichociemny wygląd (końcówka/-i gięte w dół jak seria)

Czy duży problem w 1.8T po wycięciu katalizatora zlikwidować "efekt check engine"?

Mam nadzieję że 2,5" jest dostateczną średnicą - nie planuję więcej jak 250-260KM wyciągać z tego auta...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Feb 2004 - 22:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pawelo
post Wed, 18 Feb 2004 - 22:36
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Znana na forum octavia 1.8T z jednym tłumikiem przelotowym była głośna i z daleka można było rozpoznać , że to nie seria jedzie
Na "check engine" bez kata stosuje się jakiś emulator lambdy, gs pewnie Ci więcej na ten temat powie.


--------------------
................................................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 18 Feb 2004 - 22:52
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("pawelo":227jbqox)
Znana na forum octavia 1.8T z jednym tłumikiem przelotowym była głośna i z daleka można było rozpoznać , że to nie seria jedzie
Na "check engine" bez kata stosuje się jakiś emulator lambdy, gs pewnie Ci więcej na ten temat powie.


Ale czy ona ma katalizator?? Bo ja chyba jednak pozostanę przy wariancie "ekologicznym"...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yasieq
post Wed, 18 Feb 2004 - 23:29
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Radom/Warszawa





A ten katalizator nawet przy wydechu o wiekszej srednicy nie bedzie odgrywal roli glownej blokady?


--------------------
Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik
181 PS/403Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Simon
post Wed, 18 Feb 2004 - 23:34
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 October 2002





U mnie jest 1,5 m downpipe o średnicy 3' a potem (tak w okolicy nóg pasażera) zaczyna się 2,5' i tłumik przelotowy z dwoma końcówkami ale mocno wygłuszony - mimo to z daleka słychać że "coś" nadlatuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 18 Feb 2004 - 23:49
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Simon":zjz9tbvm)
U mnie jest 1,5 m downpipe o średnicy 3' a potem (tak w okolicy nóg pasażera) zaczyna się 2,5' i tłumik przelotowy z dwoma końcówkami ale mocno wygłuszony - mimo to z daleka słychać że "coś" nadlatuje


Nie masz środkowego? Ani katalizatora? Czy takie przejście (3" -> 2,5") jest czymś uzasadnione (tzn. czy jest lepsze od 100% 3"/100% 2,5"?)


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 18 Feb 2004 - 23:50
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Yasieq":2t8iwfhu)
A ten katalizator nawet przy wydechu o wiekszej srednicy nie bedzie odgrywal roli glownej blokady?


To nie będzie katalizator seryjny tylko "sportowy" - metalowy o większym przepływie (mniejszej liczbie, ale za to większych kanałów)


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raff
post Wed, 18 Feb 2004 - 23:56
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: 05-092





Metalowy czy nie tak czy inaczej bedzie stanowil najwieksza blokade calego ukladu. Nie lepiej zainwestowac w jakis wiekszy srodkowy i dobry koncowy a o katalizatorze zapomniec? Zreszta najlepszym wyjsciem bedzie jak pogadasz o tym z kims kto cos takiego robi. Slyszales kiedys wydech OZowego RSa? Podejrzewam ze nie Jesli ma byc w miare cicho to dopytaj co w nim zrobil GS. Mimo ze silnik nie 1.8 ale podejrzewam ze zasada powinna byc podobna.


--------------------
Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt.
Me.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel20vt4
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:09
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





cześć

3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria.
Jestem zadowolony.

pozdrawaim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:12
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





Opinia człowieka ze znanej firmy robiącej układy wydechowe o katalizatorze "sportowym" - "drogie i nie daje porządanych efektów, lepiej wyrzuć kata i wstaw w to miejsce mały, przelotowy tłumik"


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:13
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Wiem że katalizator zawsze jest częścią restrykcyjną. Mając jednak na uwadze to że wchodzimy do Unii, ja dużo jeżdżę i naprawdę nie potrzebuję problemów z Policją, diagnostami, ASO (auto na gwarancji) dlatego mimo wszystko chyba katalizator zostanie. Jakoś w całym cywilizowanym świecie auta są tuningowane osiągając całkiem niezłe wyniki a katalizatory mają... Pytanie tylko czy taki polski za 400zł (taki mi oferują w El-Tec'u) nie będzie zbyt restrykcyjny.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:13
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("FilipN":3pqcm7x6)
Opinia człowieka ze znanej firmy robiącej układy wydechowe o katalizatorze "sportowym" - "drogie i nie daje porządanych efektów, lepiej wyrzuć kata i wstaw w to miejsce mały, przelotowy tłumik"


Mogę wiedzieć czyja??


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:14
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("pawel20vt4":2dl7lpyd)
3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria.


A co z CEL'em? Czy końcowy SS jest przelotowy czy komorowy? Jak koszta?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:16
Post #14


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





wywal. zastap rurka....jak bedziesz mial problemy zalozysz i juz. zaden policjant nie jest w stanie stwierdzic czy auto ma czy nawet powinno posiadac kat.


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:19
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT
Mogę wiedzieć czyja??

możesz - poszedł PW


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:19
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Coube":2oftlm4j)
wywal. zastap rurka....jak bedziesz mial problemy zalozysz i juz. zaden policjant nie jest w stanie stwierdzic czy auto ma czy nawet powinno posiadac kat.


Jak będę miał problemy to mogę nawet cały wydech seryjny założyć... Tyle tylko że po pierwsze co z CEL'em - nie lubię jak mi się coś świeci, a żarówki wyjmował nie będę. Po drugie - obawiam się że wycięcie katalizatora może mieć znaczny wpływ na decyzję ASO o cofnięciu gwarancji...
BTW - każde "świerze" auto musi mieć katalizator, prawie nowy Golf nie jest wyjątkiem


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:21
Post #17


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





powiesz panu ze diesel

jezeli chodzi o lampki to najmniejszy problem, sa na to patenty...niestety nie wiem jakie w VAG.

ale faktycznie, najwiekszy Twoj problem polega na tym ze mozesz utracic gwarancje, no coz.albo rybka albo akwarium.
ja juz nie mam tego problemu


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:24
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Coube":3q12wmix)
powiesz panu ze diesel

jezeli chodzi o lampki to najmniejszy problem, sa na to patenty...niestety nie wiem jakie w VAG.

ale faktycznie, najwiekszy Twoj problem polega na tym ze mozesz utracic gwarancje, no coz.albo rybka albo akwarium.
ja juz nie mam tego problemu


Patenty na lampkę pewnie są uniwersalne - emulator lambdy można u każdego gazownika kupić
A co do gwarancji: widzisz nie każdego, nawet z tych którzy tuningują samochody, stać żeby dużo jeżdżąc móc się jej tak ot po prostu pozbyć... Moim zdaniem sprawa wygląda tak, że dopóki przeróbki są robione "na poziomie" i nic się nie wysypie to problemów nie będzie, gorzej jeśli coś się zacznie sypać


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coube
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:28
Post #19


Flashmaster
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: Katowice





ja po prostu mam juz po gwarancji, stary grat..

jezeli chodzi o przerobki, wstarczy ze bedzie ktos upierdliwy i niemily...na zwyklym przegladzie zobaczy ze nie ma kata i gwarancja bye bye, nawet jak all bedzie ok i nie bedziesz nic chcial. potem bedzie za pozno.
btw: sadze ze ktos upierdliwy tak samo moze pozbawic Cie gwarancji za nie orygianlny IC...


--------------------
Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel20vt4
post Thu, 19 Feb 2004 - 00:33
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





CYTAT("tjwasiak":2ybf04b7)
CYTAT("pawel20vt4":2ybf04b7)
3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria.


A co z CEL'em? Czy końcowy SS jest przelotowy czy komorowy? Jak koszta?


SS jest Komorowy, koszta duże ale ja mam 4x4 normalny jest tańszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 16:35