![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Witam. Mam problem, pierw koła biły na alu na letnich, wyważyłem, ale nadal kierownica biła przy jakiś 120 w górę, więc olałem temat i myślałem ze opony jakieś felerne (09rok). Teraz założyłem zime i nadal bije. Pojechałem na szarpaki i wyszedł sworzeń i tuleja wachacza. Naprawiłem i dalej bije. Może być to wina tarczy hamulcowe, skoro przy hamowaniu nie biję kierownica ? tarcze to zimmermann`y nawiercane 308mm. JEszcze mam łożysko mcpersona do wymiany, bo mi strzela czasami spreżyna rano, ale zrobie to na dniach. Zbieznośc nie była sprawdzana, a samochód ściąga, a po wymianie sworznia i gumy kiera przekrzywiła się jeszcze bardziej. Auto Astra H z19dth 150ps
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Najpierw zrób do końca zawieszenie i koniecznie ustaw zbieżność, jeśli nadal będzie tłukło to trzeba czujnikiem zegarowym zmierzyć ewentualne bicie tarczy, a później samej piasty.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jesli nie bije przy hamowaniu to raczej ciezko zeby wplywala na bicie podczas jazdy.
Natomiast sprawdzenie piasty czujnikiem zegarowym to zdecydowanie dobry pomysl. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Mi to wyglada na zapieczone prowadnice w zacisku hamulcowym.
Sprawdzenie czujnikiem zegarowym tarczy jest chyba najszybszym i najtanszym sposobem na sprawdzenie czy bije. Potem oczyszczenie prowadnic skoro juz rozebrane. Jezeli to zadne z powyzszych to zawieszenie, przeguby itd. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Zbieznośc nie była sprawdzana, a samochód ściąga, a po wymianie sworznia i gumy kiera przekrzywiła się jeszcze bardziej. Zobacz jak wygląda stabilizator. Poza tym chyba najlepszą diagnoze wystawił Feluke. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
Obstawiałbym jeszcze przegub wewnętrzny.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Więc tak, temat pisałem wczoraj na szybko w robocie. Dzisiaj jak wracałem z pracy to trochę się temu przyjrzałem i wyszło tak: najbardziej to kierownica bije jak jadę na luzie 100 w zwyż jak wrzucę bieg i ciągne wóz to bicie jest mniejsze. Jak miałem ten luz i przyhamowałem to bicie praktycznie ustąpiło... to tak na teraz oczywiście będę musiał eliminować po kolei kolejne elementy.
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
musisz obadać prowadnice zacisku, jak Feluke napisał. Ja ostatnio miałem ten sam przypadek. Obadaj też jeszcze tłoczek w zacisku. A co się dzieje podczas hamowania??
Ale jeżeli to jest auto z podpisu to chyba zbyt młode żeby prowadnica stanęła?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
obstawiam krzywe tarcze, przerabialem u siebie niedawno podobny temat. a jak jedziesz wolno, na luzie 20-30kmh i dohamowywujesz lekko to nie czujesz nierownomiernego hamowania samochodu?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Nie mam żadnych objawów krzywej tarczy podczas hamowania z 170, z 20-30 km/h auto hamuje jednostajnie, nie ma skoków itd, dlatego ja bym wykluczał tarcza, no ale jeśli na szarpakach wszystko jest ok z zawieszeniem to już nie wiem gdzie szukać. A jest tak jak mowie jade 100 na luzie kierownica bije mocno, wciskam hamulec i bicie ustaje prawie do zera . Wezme teraz jeszcze raz fele letnie i pojade do innego zakładu wulkanizacyjnego je wyważyć, żeby było pewne, bo zime i lato robiłem w tym samym warsztacie. Jest jeszcze jedna kwestia, może nie ma wpływu, ale wolę zapytać: Bo tak się przyglądałem tym tarczą i te "nawierty w tej tarczy, są prawie wszystkie zawalone pyłem z klocków, nwm może warto by było przeczyścić tą wentylacje ?
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
U znajomego w signumie byla taka sytuacja jak u Ciebie i okazało sie ze było rozwalone łożysko na długiej półośi i przegub wew.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Aha, ja wiedziałem, że nigdy mnie nie może spotkać normalna oczywista usterka, tylko czary mary i szukanie. Ale dzięki Wam za wszystkie wskazówki, gdzie szukać. Pozdro
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Więc tak byłem w garażu się przyjrzeć dokładniej, ale zacząłem od półosi tak jak Misior pisał. U mnie chyba jest to samo. Przegub wewnętrzny na długiej półosi ma luz poosiowy, a chyba nie powinien? przy krótkiej półosi przegub jest Ok, jednak lata to całe gniazdo co wchodzi do skrzyni. Kurwa, że sie tak wyrażę znowu mody się odwleką. Tak wogóle myślicie, że to może mieć od tego? Teoretycznie by się zgadzało. Jak jest ciąg przegub się ustawi w jakiejś pozycji i ciągnie, a podczas biegu jałowego już nie ma tego docisku i może bić... sure ?
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Może właśnie w tym tkwi problem że Ci to "gniazdo" lata. Może tam szukaj przyczyny. Wyjmij półoś i sprawdź czy łożysko jest ok.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Wejście w skrzyni w które wchodzi przegub wew. jest nieruchome gwoli ścisłości ? Wole się upenić, bo jesli tak, to u mnie nie wygląda to na przegub tak jak pisałem, tylko na łożysko to w skrzyni biegów przy mechanizmie różnicowym co wchodzi ów przegub
http://moto.allegro.pl/opel-vectra-c-1-9-c...1977927779.html To tak na szybko bez spuszczania się jeszcze przy tym. Półosie wchodzą w przegub standardowo na wciśnięcie? (zwleczka itd) tak samo w skrzynie ? Jest podpora na krótkiej półosi? tam zaraz przy skrzyni ? -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 05 September 2006 ![]() |
a jakie masz przeguby wew.? jak mi się kiedyś wyrobił przegub "garnkowy" to tez było ogromne bicie wyczuwalne w wyższych prędkościach, pomogła dopiero wymiana garnka w którym pracują "kamienie". U mnie się to działo w renault master (na bieżniach kamieni wypracowały się wgłębienia, mogę jutro zrobić zdjęcia.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
No możesz podesłać, ja już pół dnia siedzę na allegro i jakaś dziwna sytuacja jest z przegubami wewnętrznymi. W asa dostępna z całą półosią, na allegro zamieników brak, no oprócz jednej firmy, która dorabia takie. Dziwne, że żadna firma nie robi zamienników. Tak oglądałem foty półosiek z przegubami i bez i wydaje się, że normalnie ten przegub jest demontowalny, więc nie wiem czemu jest taka sytuacja. No, ale i tak bardziej martwi mnie ta strona przy krótkiej półosi, gdzie na teraz wydaje mi się rozwalone gniazdo/łożysko w mechaniźmie różnicowym co wchodzi tam półoś.
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
W Alfie miałem to samo, silnik zresztą ten sam. Nie szło dostać samego kompletnego przegubu wewnętrznego, zakupiłem świeżą używkę i z dwóch zrobiłem jeden, wszystko lata do tej pory. Co do gniazda, dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
A powiedz mi taką rzecz, skoro to robiłeś. Półosie są wpychane w skrzynie tak jak przeguby? i czy ktoś wie czy od strony krótkiej półosi, żeby wyjąć tą półoś trzeba odkręcić "to coś" co jest przykręcone chyba na 4 takie śruby (gwiazdki) do skrzyni?
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: St-ce ![]() |
Półosie były wsuwane o ile dobrze pamiętam, ale trzeba mieć na uwadze, że skrzynie w Oplu są inne niż w grupie Fiata. Musisz sam zbadać temat, nie widziałem oplowskiej skrzyni na żywo.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:45 |