Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> peugeot 106 mkI 16v kjs oes
opornick
post Sun, 20 Nov 2011 - 19:13
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





witam wszystkich
na wstepie: jesli ktos oczekuje ze zobaczy tu projekt za grube $ to niestety ale calosc pewnie zamyka sie w kwocie za ktora nie jeden kupuje np nowa turbosprezarke wink.gif

do rzeczy...

Po dluzszej przygodzie z Łada Samara ( http://www.youtube.com/watch?v=kWIuy5wj7r4 ) ktora przeszla kilka przemian i byla niezla szkola w kreceniu srubek przyszedl czas na cos powazniejszego do zabawy w krecenie kierownica.

Baza to Peugeot 106 Mk1 XS 1.6 8v 88km rocznik 95

nie wygladal i nadal nie wyglada imponujaco ale wazne ze buda cala i prosta

pozniej zakupilismy saxo vts i juz poszlo z gorki smile.gif

Specyfikacja:

SILNIK:

1.6 16v NFX z Saxo MkI vts

- Dolot: stozek z lapaczem kurakow smile.gif
- zmieniony regulator cis. paliwa
- walki rozrzadu przestawione
- Wydech: nierdzewka 2" na 2 tlumikach

plany: przepustnica 2.0 , moze glowica z nowszego 1.6

ELEKTRYKA:

- kompletna wiazka z saxo, ecu na 1 kosc

NAPĘD:

- skrzynia saxo vts seria
- sprzeglo seryjne

plany: moze troche krotsza, w tej chwili 2 konczy sie ok 100km/h

KOLA:

- 14" z 205, 185/55r14 na lato

ZAWIAS:

- poliuretany przod i tyl
- przednie amortyzatory kyb agx, sprezyny eibach pro kit
- tylne amortyzatory peugeot sport, belka saxo vts
- rozporka przednia górna

HAMULCE:

- srednice seryjne, tarcze nawiercane nacinane

WNĘTRZE:

- w srodku pusto, 2 fotele, pasy szelkowe
- kierownica, naba
- wskaźniki: temp cisnienie oleju, temp wody
- podniesiony lewarek o ~10cm


MASA WŁASNA: 750 kg


auto do zabawy w amatorke pod haslem "tanio i szybko"

film 0-100 wiele nie widac ale to co najwazniejsze da sie wywnioskowac:
http://www.youtube.com/watch?v=88putpQ60nY

zdjecia jakies wybiorcze, wiecej jak je ogarniemy na kompie:

po zakupie:











saxo w trakcie:














obecnie mniej wiecej:









1 start:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Nov 2011 - 19:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
peerbe111
post Sun, 20 Nov 2011 - 20:29
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Mi się podoba biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 20 Nov 2011 - 20:54
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Hmm to już drugie 106 mk1 z 1.6 16v w Polsce biggrin.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
snafu
post Sun, 20 Nov 2011 - 21:15
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 December 2008
Skąd: OSTRZESZÓW





2,25 cala to chyba trochę za dużo jak na 1,6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablo911
post Sun, 20 Nov 2011 - 21:54
Post #5


User
Dołączył: Wed, 16 November 2011
Skąd: trojmiasto





akurat te auta sa wdzieczne po modyfikacjach...a wyglad calkiem fajny....pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 22 Nov 2011 - 11:49
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Super niskobudżetowy projekt, gratki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 22 Nov 2011 - 16:31
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





wydech jednak bedzie kolo 2" z nierdzewki
i amorki peugeot sport , sprezyny eibach , wszystko na dniach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 22 Nov 2011 - 20:23
Post #8


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola






Dałbys znac kto ci wydech robi bo szukam kogoś z okolicy kto mi zastapi tłumiki rurą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zylka23oln
post Wed, 23 Nov 2011 - 16:05
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 10 July 2011
Skąd: Olsztyn





LUBIĘ TO! biggrin.gif Fajny i szybki low budget cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 24 Nov 2011 - 10:59
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





2.25 mieslim sami robic bo ze zwyklej stali
ten z kwasowki z uk jest gotowy do zalozenia bez zabawy w ciecie i giecie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Thu, 24 Nov 2011 - 11:42
Post #11


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





ok. Ja muszy wywalic 3 tlumiki i dac przelot, rure i kata
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 24 Nov 2011 - 12:37
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MArcin91 @ Sun, 20 Nov 2011 - 20:54) *
Hmm to już drugie 106 mk1 z 1.6 16v w Polsce biggrin.gif

a który to jest pierwszy ? ;-)
szkoda ze nie swapowaliście 2.0 turbo bo wchodzi do tej budy po paru przeróbkach ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Thu, 24 Nov 2011 - 12:43
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Można się bawić nie mając wielkich funduszy i tu jak widać to się udało. Trochę mnie te 900 kg nie podchodzą. We Francji znajomy po wypatroszeniu VTSa uzyskał 780 kg, ale tez maska i klapa były z karbonu. Ciekaw jestem ile wyjdzie jak to wjedzie na wagę. Powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 24 Nov 2011 - 12:50
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





2.0 turbo na tym etapie samochodu i przeznaczenia by sie nie sprawdzilo ale dobrze wiedziec ze wchodzi.

nasze mk1 16v na pewno piersze nie jest

co do wagi to z tymi 900 przesadzilem, na pewno bedzie mniej i to sporo, mk1 ogolnie jest lzejsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 24 Nov 2011 - 13:31
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Waga tego wozu jest conajmniej dziwna. Moje 106 1.4 XSi ważyło 920 kg w serii a 205 GTi - samochód co by nie mówić troszke wiekszy i z wiekszym/cięższym silnikiem i skrzynią biegów, wiekszymi kołami - 920 KG.
A AX GTi na tej samej płycie podłogowej w środku praktycznie te same wymiary - 820 KG


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 24 Nov 2011 - 14:08
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





sie zwazy przy najblizszej okazji i bedzie wiadomo. strzelam ze bedzie blizej 800
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 10 Dec 2011 - 20:22
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





walki w tym silniku z saxo daja dobry przyrost.
wywalilbym na twoim miejscu halogeny,troche powietrza wpadnie.
robiles pomiar czy jest prosty?
CYTAT(kontrolm @ Thu, 24 Nov 2011 - 12:37) *
a który to jest pierwszy ? ;-)
szkoda ze nie swapowaliście 2.0 turbo bo wchodzi do tej budy po paru przeróbkach ;-)


kiedys zakladalem temat o tym to mowili,ze ciezka rzezba.
jezdzi juz taki w pl?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 10 Dec 2011 - 21:10
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



pamietam że zakladałeś , sam sie wypowiadalem ;-) ale jak zamontowałem to juz wiem ze nie ma tragedii ;-) Choć uturbiona seria 1.6 8V jezdzi równie cudownie tyle ze mniej kg na przedniej osi polepsza trakcje ;-) Ostatnio trochę pomykam 306 1.8 16V Turbo na małej dmuchawce, nie ma z tego wielkiej mocy ale jaka przyjemność gdy autko już przy 2 tys zaczyna dawać do pieca


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Sun, 11 Dec 2011 - 00:23
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Z tym całym 2.0 (XU10) jest taki problem (a raczej "wada" konstrukcyjna) że jest to ciężki żeliwny koloc. Jeżeli już swapować na silniki XU to najlepiej 1.9 (XU9) lub 1.8 (XU7) ponieważ blok mają wykony z duraluminiu (1.6 XU5 też) który jest znacznie lżejszy, a dzięki mokry tulejom jest lepiej chłodzony. Jak by nie patrzeć to właśnie na bazie silników XU9 i XU7 powstawał silniki do 206 WRC, 307 WRC, Xsara WRC i 306 Maxi.
C4 WRC posiada silnik EW10 którego konstrukcja wywodzi się właśnie z XU9/7 (od XU9 różni się tylko średnicą tłoka) tak gwoli ścisłości wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 11 Dec 2011 - 04:29
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



trochę tak i nie bo znów głowica 16V w XU9 to kawał mela. I wagowo te silniki czyli XU10 8V i XU9 16V wychodza podobnie. Żeliwny blok znów ma ta zaletę do turbo ze jest bardziej stabilny i nie trzeba go wzmacniać powyzej pewnej mocy. A silnik EW10 różni się w konstrukcji tak bardzo że można mówić że jest to nowy silnik który totalnie zrywa z koncepcją starego silnika - choć wały da się przełożyć z EW do XU ;-)

Najbardziej obiecująco do swapu i tuningu wyglada silnik 1.8 16V który jest lżejszy niż TU 1.6 16V. Bardzo lekka krótkoskokowa jednostka idealna pod mocne NA. W UK na tym silniku powstało parę interesujących projektów z mocami pow. 200 KM


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 04:06