![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Witam.
Dwa pytania do znawców tematu, może ktoś podzieli się spostrzeżeniami: 1. Co daje taka rozpórka?? Sztywność, prowadzenie, zapobiega pęknięciom z powodu twardego zawiasu?? Ostatnio założyłem do siebie ( A4 quattro B5 - zawieszenie wielowahaczowe ) gwint KW V2, samochód zrobił się twardszy i w związku z tym zastanawiam się czy nie będzie się coś złego dziać z karoserią. 2. Drugie pytanie dotyczy kątów pochylenia kół przednich. Nie dawno byłem na ustawieniu zbieżności i okazało się że kąt pochylenia koła przedniego wynosi -1,5 stopnia, a powinno być -0,5 stopnia. Przed ustawieniem zbieżności wymieniłem wszystkie wahacze z przodu, nie były to części z ASO ale ze zwykłego sklepu moto - produkty FEBI. Druga rzecz mająca wpływ na pochylenie kół to gwint który skręciłem niżej o 20-30 mm niż zawieszenie fabryczne ( miałem 1BE - fabryczne niższe zawieszenie które jest niższe o 20 mm od zwykłego fabrycznego zawiasu ). W tej chwili to między krawędź błotnika a oponę nie wsadzi łapy - jest może 10 mm luzu. Czy ten zbyt duży kąt pochylenia kół jest spowodowany marnej jakości wahaczami czy przy obniżaniu o 40 mm względem zwykłego zawieszenia taka zmiana kąta jest możliwa?? Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał jak wygląda kąt pochylenia kół na zawieszeniu - 40mm względem zwykłego zawieszenia lub -20 mm względem 1BE?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
ad. 1 Po prostu najwyraźniej rozpórka działa tak jak powinna. Utrzymuje ona kielichy amortyzatorów w jednym położeniu względem siebie.
ad. 2 Pochylenie jest możliwe po obniżeniu zawieszenia jak najbardziej. -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 13 April 2011 ![]() |
Przednia rozpórka dużo daje. Po założeniu w s13 przód lepiej się trzyma dorgi i czuć że sztywność się poprawiła.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Potwierdzam. Rozpórka robi swoje. Testowane na nowym Civicu.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
W vectrze wsadzilem razem z 18tkami i zawiasem nizszym o 30mm zeby buda nie pekala, ale jak zrobilem pierwszy przejazd do szok! Zupelnie inne prowadzenie i wieksza precyzja. Powinni w kazdym samochodzia obowiazkowo ja instalowac!
-------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
2. Posadzenie samochodu na glebę zawsze zwiększa negatyw.
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
W przypadku zawieszenia w seryjnych golfach MK4, Octaviach 1U, Leonach itd (pomijając TT, R32, S3 i chyba Cuprę) To obniżenie o nie więcej niż 15-20mm statycznie polepsza negatyw ale dynamicznie jest już gorzej.
Polecam lekturę: http://audittmk1.blogspot.com/2009/06/tt-s...is-how-bad.html A wracając do tematu - rozpórka powinna być obowiązkowo, mega wyczuwalna różnica nawet na seryjnym zawieszeniu. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
A co z dolną rozpórką? Bo gdzieś wyczytałem, że bez niej instalowanie górnej rozpórki mija się z celem.
Co w wypadku, jak na dole mam jednolite sanki i wahacze i stabilizator mam do nich pomocowane? Co ja mógłbym tam na dole jeszcze spiąć dolną rozpórką? -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
2. Posadzenie samochodu na glebę zawsze zwiększa negatyw. Przy wielowachaczach jak najbardziej, przy jednym wachaczu, nie do konca. Moment w ktorym wachacz przestaje byc poziomo i od strony kola kieruje sie ku gorze to moment w ktorym powiekszamy pozytyw a nie negatyw... Trzeba wtedy kombinowac ze sworzniem zeby przy glebie wachacz nadal byl chociaz w poziomie. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Fakt ja mam wielowachacz
![]() -------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:40 |