Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórka w samochodzie z niższym i twardszym zawieszeniem i geometria zawieszenia
uki82
post Tue, 15 Nov 2011 - 20:59
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





Witam.

Dwa pytania do znawców tematu, może ktoś podzieli się spostrzeżeniami:

1. Co daje taka rozpórka?? Sztywność, prowadzenie, zapobiega pęknięciom z powodu twardego zawiasu?? Ostatnio założyłem do siebie ( A4 quattro B5 - zawieszenie wielowahaczowe ) gwint KW V2, samochód zrobił się twardszy i w związku z tym zastanawiam się czy nie będzie się coś złego dziać z karoserią.


2. Drugie pytanie dotyczy kątów pochylenia kół przednich. Nie dawno byłem na ustawieniu zbieżności i okazało się że kąt pochylenia koła przedniego wynosi -1,5 stopnia, a powinno być -0,5 stopnia. Przed ustawieniem zbieżności wymieniłem wszystkie wahacze z przodu, nie były to części z ASO ale ze zwykłego sklepu moto - produkty FEBI. Druga rzecz mająca wpływ na pochylenie kół to gwint który skręciłem niżej o 20-30 mm niż zawieszenie fabryczne ( miałem 1BE - fabryczne niższe zawieszenie które jest niższe o 20 mm od zwykłego fabrycznego zawiasu ). W tej chwili to między krawędź błotnika a oponę nie wsadzi łapy - jest może 10 mm luzu. Czy ten zbyt duży kąt pochylenia kół jest spowodowany marnej jakości wahaczami czy przy obniżaniu o 40 mm względem zwykłego zawieszenia taka zmiana kąta jest możliwa??

Czy ktoś z forumowiczów sprawdzał jak wygląda kąt pochylenia kół na zawieszeniu - 40mm względem zwykłego zawieszenia lub -20 mm względem 1BE??



--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 15 Nov 2011 - 20:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
emtees
post Tue, 15 Nov 2011 - 21:32
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





ad. 1 Po prostu najwyraźniej rozpórka działa tak jak powinna. Utrzymuje ona kielichy amortyzatorów w jednym położeniu względem siebie.

ad. 2 Pochylenie jest możliwe po obniżeniu zawieszenia jak najbardziej.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekłdz
post Wed, 16 Nov 2011 - 01:17
Post #3


User
Dołączył: Wed, 13 April 2011





Przednia rozpórka dużo daje. Po założeniu w s13 przód lepiej się trzyma dorgi i czuć że sztywność się poprawiła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Thu, 17 Nov 2011 - 02:31
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Potwierdzam. Rozpórka robi swoje. Testowane na nowym Civicu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menel
post Thu, 17 Nov 2011 - 02:38
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





W vectrze wsadzilem razem z 18tkami i zawiasem nizszym o 30mm zeby buda nie pekala, ale jak zrobilem pierwszy przejazd do szok! Zupelnie inne prowadzenie i wieksza precyzja. Powinni w kazdym samochodzia obowiazkowo ja instalowac!


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Thu, 17 Nov 2011 - 09:10
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





2. Posadzenie samochodu na glebę zawsze zwiększa negatyw.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Thu, 17 Nov 2011 - 10:21
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





W przypadku zawieszenia w seryjnych golfach MK4, Octaviach 1U, Leonach itd (pomijając TT, R32, S3 i chyba Cuprę) To obniżenie o nie więcej niż 15-20mm statycznie polepsza negatyw ale dynamicznie jest już gorzej.
Polecam lekturę:
http://audittmk1.blogspot.com/2009/06/tt-s...is-how-bad.html

A wracając do tematu - rozpórka powinna być obowiązkowo, mega wyczuwalna różnica nawet na seryjnym zawieszeniu.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Thu, 17 Nov 2011 - 13:39
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





A co z dolną rozpórką? Bo gdzieś wyczytałem, że bez niej instalowanie górnej rozpórki mija się z celem.
Co w wypadku, jak na dole mam jednolite sanki i wahacze i stabilizator mam do nich pomocowane? Co ja mógłbym tam na dole jeszcze spiąć dolną rozpórką?


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 17 Nov 2011 - 13:51
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(rasta_fkp @ Thu, 17 Nov 2011 - 09:10) *
2. Posadzenie samochodu na glebę zawsze zwiększa negatyw.

Przy wielowachaczach jak najbardziej, przy jednym wachaczu, nie do konca. Moment w ktorym wachacz przestaje byc poziomo i od strony kola kieruje sie ku gorze to moment w ktorym powiekszamy pozytyw a nie negatyw...
Trzeba wtedy kombinowac ze sworzniem zeby przy glebie wachacz nadal byl chociaz w poziomie.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Thu, 17 Nov 2011 - 17:32
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Fakt ja mam wielowachacz biggrin.gif


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:40