Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Swap 2,4 JTD 20v 175km do 156 1,9 16v
rybakmj
post Thu, 10 Nov 2011 - 17:06
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





Witam jest to forum najbardziej zgodnie z problematyką mojego tematu,więc postanowiłem założyć temat w tym dziale,jesli jest to niezgodne proszę o przeniesienie tematu.

Intersują mnie wszystkie zagadnienia związane ze swapem jednostki 2,4 20v 175km do mojej alfy 156 1,9 16v.Skorzystałem z okazji i nabyłem alfe 156 2,4 20v w wersji angielskiej po wypadku za niewielkie pieniądze,po cenie ,za którą tu bym kupił sam silnik i skrzynię i może jeszcze jakiś element.Chcę silnik wyremontować ( choć sprawny na dzień dzisiejszy) i zbudować go na innych podzespołach ( sprężarka i kolektor). Moje pytanie: jak wielka problematyka mnie czeka? Jak sprawa wiązek i samego komputera? Gdzie taki swap mogę przeprowadzić ? Czy ktoś może polecić jakiś zakład/wykonawcę?? Mogą to być również prywatne osoby ( nie ma to jak pasjonaci) ,nie zalezy mi na czasie. Miejsce bez róznicy.

1,9 16v to bardzo dobra jednostka. Znosi wiele i sporo mozna z niej wycisnąć, ale pojemności nic nie zastąpi no i mozna celować w moce,o których w 1,9 mozna tylko gdybać i to bardzo nie jasno.Pewnie dalej bym kombinował z większa mocą , gdyby nie brak paliwa, a i to do ugrania pewnie max 240km okupionych niewiadomą awaryjnością.Poza tym przeszczep całego układu wtryskowego z nowszego modelu wyniósł by mnie drożej niż zakup anglika 2,4.W tej chwili mam 214km,ale nie satysfakcjonuje mnie ta moc,stąd pomysł swapa.

Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.


--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 10 Nov 2011 - 17:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pablo155
post Fri, 11 Nov 2011 - 08:43
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





Jak masz rozbitego tego anglika i co jest w nim uszkodzone ?
Znam temat takiego SWAPu i potrzebna jest nawet ingerencja w blacharkę samochodu niestety, stąd moje wcześniejsze pytanie.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybakmj
post Sun, 13 Nov 2011 - 22:54
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





Anglik uderzony w lewy tylni bok.Silnik sprawny odpala bez problemu 153tyś mil nakulane.Jeśli podołałbys ,to proszę o informacje na PW.Chcę przenieść cały silnik ze skrzynia + elektornika potrzebna do odpalenie lub inne konieczne podzespoły.Czas nie jest problemem.


--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 14 Nov 2011 - 08:10
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Skrzynia będzie pasować i o 1.9 i od 2.4. W 2.4 jest dłuższa.

Nie wiem, jakie miałyby być różnice w blacharce, o których ktoś tu wspominał.

Ogólnie silniki 2.4 i 1.9 są podobne, 2.4 jest dłuższe o jeden cylinder, mocowania od strony rozrządu masz takie same, skrzynie można stosować zamiennie, ale w 2.4 będzie inna łapa i półosie, bo skrzynia wypada o jeden cylinder bliżej prawe podłużnicy.

Wiązkę też będziesz musiał przełożyć, bo potrzebujesz +1 wtrysk, + 1 świeca itp.

Użytkownik KIVI wie bardzo dużo o tych silnikach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Mon, 14 Nov 2011 - 21:44
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(burski @ Mon, 14 Nov 2011 - 08:10) *
Skrzynia będzie pasować i o 1.9 i od 2.4. W 2.4 jest dłuższa.

Nie wiem, jakie miałyby być różnice w blacharce, o których ktoś tu wspominał.

Ogólnie silniki 2.4 i 1.9 są podobne, 2.4 jest dłuższe o jeden cylinder, mocowania od strony rozrządu masz takie same, skrzynie można stosować zamiennie, ale w 2.4 będzie inna łapa i półosie, bo skrzynia wypada o jeden cylinder bliżej prawe podłużnicy.

Wiązkę też będziesz musiał przełożyć, bo potrzebujesz +1 wtrysk, + 1 świeca itp.

Użytkownik KIVI wie bardzo dużo o tych silnikach.



Przestań pisać pierdoły.
Tak się składa, ze silnik 2.4 20v ma zupełnie inną skrzynię, inne sprzęgło i jeszcze kilka innych elementów.
Belka/sanki to też zupełnie inna bajka.

Tak się składa, że już trafił mi się taki egzemplarz po SWAPie do poprawki, i niestety musieliśmy wyjmować jeszcze raz wszystko i przerabiać podłużnicę, ponieważ w 2.4 20v lewa niestety jest inna, ponieważ ma wcięcie na skrzynię biegów.

Do 2.4 20v nie założysz innej skrzyni p&p, ponieważ mają sprzęgła o innej konstrukcji. Itd.

Ale skąd ja mam to wiedzieć, przecież dopiero 13 lat naprawiam te samochody laugh.gif laugh.gif laugh.gif


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Mon, 14 Nov 2011 - 21:47
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(rybakmj @ Sun, 13 Nov 2011 - 22:54) *
Anglik uderzony w lewy tylni bok.Silnik sprawny odpala bez problemu 153tyś mil nakulane.Jeśli podołałbys ,to proszę o informacje na PW.Chcę przenieść cały silnik ze skrzynia + elektornika potrzebna do odpalenie lub inne konieczne podzespoły.Czas nie jest problemem.



Temat do ogarnięcia.
Jeśli masz 2 kompletne samochody to nie widzę problemu.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybakmj
post Tue, 15 Nov 2011 - 15:50
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





Poszła wiadomość na meila.

Jest szansa przeszczepu sprzęgła/dwumasu z wersji 2,4 200/210 ??


--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:20