![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Mam takie pytanie – czym zabezpiecza się śruby przy wydechu (np szpilki kolektora, czy śruby przy turbo ), świece żarowe i wtryskiwacze przed zapiekaniem? -Zwykły smar miedziany sprawdza się do takich zastosowań, czy są jakieś dobre środki spełniające dobrze to zadanie?
Ostatni się spotkałem z opinią, że smar miedziany nie nadaje się przy elementach aluminiowych, bo zachodzi korozja elektrochemiczna i zniszczymy gwint w aluminium. A przy okazji -śruby do gorących elementów są jakieś inne czy to tylko przypadek, bo parę lat temu odkręciłem z ciekawości osłonę z turbosprężarki i jedną śrubę zgubiłem i w to miejsce wkręciłem na oko identyczną M6 i ostatnio odkręcając reszta wykręciła się bez problemu, a tamtą niestety ukręciłem. Oryginalne gwinty śruby wyglądały lekko jakby nie nagwintowany okrągły pręt, a delikatnie trójkątny pręt (coś jak tłok od Wankla), ale było to prawie niewidoczne. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 10 January 2009 ![]() |
Między miedzią i aluminium tworzy się tzw. ogniwo elektrolityczne (podobnie jak w akumulatorze). Połączenie takie w dość krótkim czasie powoduje korozję elektrolityczną i galwaniczną. Pisząc prostym zrozumiałym językiem aluminium się utlenia, rozszczelniając połączenia gwintowane, a rury miedziane zarastają nalotem (produkty utleniania się aluminium).
Co do tej urwanej śruby, to może miała inną twardość, z wyglądu na pewno się nie różni (na łebku na jest liczba oznaczająca twardość) -------------------- [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/southparkturbo.jpg[/IMG][/URL]
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 13 July 2005 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Są też pasty wysokotemperaturowe na bazie aluminium. Właściwości te same.
-------------------- Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet byle były rytmiczne...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: kuj-pom ![]() |
pasta ceramiczna? ale droga jest do świec żarowych idealna
-------------------- Blue Fiesta xr1800
Jest Eibach, jest gleba... ... Jest KONI, jest przyczepność ;) |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
firma BERU ma też pastę do montowania świec.. całkiem dobra
kosztuje jakieś 35 pln za tubkę http://allegro.pl/smar-pasta-do-montazu-sw...1890336417.html LIQUI MOLY też ma produkt do świec i wtrysków http://allegro.pl/liqui-moly-pasta-ceramic...1914412267.html |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
do wysokich temperatur muszą być smary na bazie bentonitowej
w dobrej cenie jest smar STATOIL HTW wytrzymuje do 400 stopni C |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Coś zapewne wybiorę i mam nadzieje, że w przyszłości uda się rozkręcać bez problemów.
OMEGA - w sumie ogniwo elektrochemiczne tworzy się na złączu praktycznie wszystkich nieidentycznych metali występuje korozja elektrochemiczna np. wtryskiwacz -aluminiowa głowica ( pytanie jak szybko postępuje? - (zależne od potencjału elektrochemicznego)). Co do twardości ukręconej śruby na 80% była mocniejsza, bo pamiętam że przy wkręcaniu zwracałem uwagę na twardość i raczej trafiła tam mocniejsza (nie miała też dłuższego gwintu). To, że akurat ona się zapiekła może to przypadek. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 10:55 |