Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyjecie termostatu - jazda bez niego
Wojtek
post Wed, 28 Sep 2011 - 14:16
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Witam. Tak sie zastanawiam - auto uzytkowane tylko pora wiosna/lato/jesen w ogole nie uzywane w zimie i uzywane tylko do sportu.
Zastanawiam sie nad wyjeciem calowicie termostatu aby wykluczyc mozliwosc awari/przyblowania sie. Wiadomo ze auto bedzie sie chwile dluzej grzac ale nie ma nagrzewnicy wiec obieg tez jest mniejszy.
Mysle ze nie powinienem miec problemu z tym aby silnik osiagnol odp temp ?? czy raczej nie powinienem robic takich manewrow ??


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Sep 2011 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
burski
post Wed, 28 Sep 2011 - 14:44
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Oprócz tego, że dłużej będzie się nagrzewał, to jeszcze nie będzie tej temperatury utrzymywał. Będzie non stop niedogrzany, więc IMHO kiepski pomysł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 28 Sep 2011 - 15:51
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





wlasnie takich konsekwencji sie obawiam...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 28 Sep 2011 - 16:17
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jesli ci na tym zalezy, to mozna wyjac termostat i zamontowac pompe elektryczna, ktora w zaleznosci od temperatury silnika bedzie cyrkulowac wode. W nowszych konstrukcjach (chyba 1.6 turbo od bmw) sa takie patenty. Dzieki temu silnik szybciej sie nagrzewa, bo nie ma obiegu wody na starcie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polder 300
post Wed, 28 Sep 2011 - 16:22
Post #5


User
Dołączył: Thu, 09 July 2009
Skąd: Mława





Bardzo zły pomysł.Termostat nie tylko otwiera przepływ płynu do chłodnicy ale pełni również inną rolę.Otóż przy otwieraniu się zamyka tzw.mały obieg czyli cyrkulację płynu po bloku silnika i głowicy.Usuwając termostat zostawimy otwarty i mały obieg i duży.W efekcie obieg płynu będzie się odbywał przez chłodnicę i częściowo przez przednie cylindry.Jeżeli to silnik rzędowy wielocylindrowy to gwarancja ugotowanych ostatnich cylindrów.Sprawdzone w praktyce sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 28 Sep 2011 - 16:36
Post #6


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





mozna wybrac termostat o innej temp. jezei ci to pompze


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 28 Sep 2011 - 18:49
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





artix wiem wiem chodzili mi po prostu o to jakie moge byc efekty wyjecia - czyli takie jak mi sie wydawalo smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Wed, 28 Sep 2011 - 19:27
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





niedogrzany silnik, ale co to przeszkadza poza większym spalaniem to nie wiem, to że komuś cylindry ugotowało to raczej zbieg okoliczności, ja w kilku wozach latałem bez w lato przez dłuższe okresy i nic się nie działo

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 28 Sep 2011 - 20:19
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(AWSA @ Wed, 28 Sep 2011 - 19:27) *
niedogrzany silnik, ale co to przeszkadza poza większym spalaniem to nie wiem, to że komuś cylindry ugotowało to raczej zbieg okoliczności, ja w kilku wozach latałem bez w lato przez dłuższe okresy i nic się nie działo

pzdr


Olej łapał temperaturę roboczą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 28 Sep 2011 - 20:22
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





olej nagrzewa się szybciej niż woda, bo ma bliżej. Są teorie że temperatura ~70 stopni jest korzystniejsza ze względu na moc itd.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 28 Sep 2011 - 20:39
Post #11


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





od kiedy olej nagrzewa sie szybciej? Miales kiedys zamontowane zegary do oleju i wody? Woda moze miec 90 stopni,a olej nadal 40-50.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Wed, 28 Sep 2011 - 20:59
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(joker @ Wed, 28 Sep 2011 - 20:19) *
Olej łapał temperaturę roboczą?


a co to jest dokładnie temperatura robocza oleju ?? dla każdego silnika wynosi ona tyle samo?? Bo dla płynu chłodzącego to wiadomo, że nie powinno przekraczać 110 st, ale dolnej z tego co pamiętam nie ma granicy i jedyne co to zanim osiągnie 65-70 st to wóz będzie więcej palił, hmm w wyścigówce to chyba mało istotna sprawa.
odpowiadając na pytanie może wymijająco, bo nie wiem co masz na myśli pod tym pojęciem, tak olej zawsze nagrzewał się do temp. ok 100-105 st w mieście przy normalnej jeździe i do maks 130 przy pałowaniu

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Wed, 28 Sep 2011 - 21:00
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(Marlon @ Wed, 28 Sep 2011 - 20:22) *
olej nagrzewa się szybciej niż woda, bo ma bliżej. Są teorie że temperatura ~70 stopni jest korzystniejsza ze względu na moc itd.


trzeba zaznaczyć, że dragstery, pro-streety etc latają na niskiej temp. wody i oleju

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 28 Sep 2011 - 22:16
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





niektóre dragstery to latają nawet bez chlodzenia cieczą, z wypełnionymi kanałami wodnymi, na ulicy może sie to nie sprawdzić laugh.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Wed, 28 Sep 2011 - 22:36
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(Marlon @ Wed, 28 Sep 2011 - 22:16) *
niektóre dragstery to latają nawet bez chlodzenia cieczą, z wypełnionymi kanałami wodnymi, na ulicy może sie to nie sprawdzić laugh.gif


CYTAT(feebsd)
ak sie zastanawiam - auto uzytkowane tylko pora wiosna/lato/jesen w ogole nie uzywane w zimie i uzywane tylko do sportu.


no tu jak widać u autora wątku to nie grozi bo to wóz do sportu

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kons6
post Wed, 28 Sep 2011 - 23:15
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





CYTAT(freebsd @ Wed, 28 Sep 2011 - 14:16) *
Zastanawiam sie nad wyjeciem calowicie termostatu aby wykluczyc mozliwosc awari/przyblowania sie.


może lepszym rozwiązaniem jest coś takiego lub podobnego dopasowanego do auta: http://www.motoradusa.com/products/failsafethermo/index.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 29 Sep 2011 - 01:27
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





AWSA nie oburzaj się, pytałem z niewiedzy a nie z czepialstwa.

Zawsze sądziłem, że olej dedykowany do danego silnika ma najlepsze parametry gdy pracuje w temperaturze w miarę stałej (tak jakby utrzymuje ją o ile nie pałujemy) a woda sporo wcześniej ma te 90'C. (zawsze sądziłem i widziałem na zegarach, że to olej się dłużej nagrzewa).

Co do efektywności przy 70' wody słyszałem, ale pytałem jak to się ma do oleju, a raczej zużycia silnika przy niskiej temperaturze tego oleju. Zawsze spotykałem się z opinią, że pałowanie na niedogrzanym silniku (woda) nie jest zdrowe (nie chodzi o spalanie czy moc), a nie widziałem też, by olej miał 100' a woda 60'. Ale może mało w życiu widziałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Thu, 29 Sep 2011 - 07:32
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





Ja się nie oburzam tylko dyskutuję blush.gif

pałowanie na zimnym nie tyczy się wody a właśnie oleju z tego co zrozumiałem, bo im zimniejsza woda tym lepsze chłodzenie, jedyny powód jaki widzę związany z zimną wodą to zbyt bogata mieszanka ale ta zazwyczaj w dupowozach i dobrze zrobionych dłubanych raczej nie spowoduje awarii bo i czemu. A oliwa nie nagrzana może słabiej smarować dlatego powinno się odczekać chwilę by się podgrzała ale maks to nie musi być. jeśli coś naknociłem proszę o korektę.

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 29 Sep 2011 - 09:07
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Dlaczego wszyscy pomijają rozszerzalność tłoków i bloku ? Pierwsze co mi przychodzi do głowy to to że niedogrzany blok rozszerzy się mniej niż powinien , w cylindrze temperatura zalezy od procesu spalania więc tłok rozszerzy się do przewidzianych przez producenta wymiarów . Tłok rozszerza się normalnie -> blok rozszerza sie troche mniej czy nie istnieje ryzyko zatarcia pieca w takim wypadku ? Wiem że to zależy od pasowania ale czy jest wogóle realna szansa na coś takiego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Thu, 29 Sep 2011 - 10:18
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(jackkpl @ Wed, 28 Sep 2011 - 20:39) *
od kiedy olej nagrzewa sie szybciej? Miales kiedys zamontowane zegary do oleju i wody? Woda moze miec 90 stopni,a olej nadal 40-50.


Właśnie specjalnie dziś patrzyłem na wskaźniki w dupowozie, olej szybciej doszedł do 90 stopni niż woda (turbodiesel), nie pałowałem na zimnym smile.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 15:50