![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Witam. Tak sie zastanawiam - auto uzytkowane tylko pora wiosna/lato/jesen w ogole nie uzywane w zimie i uzywane tylko do sportu.
Zastanawiam sie nad wyjeciem calowicie termostatu aby wykluczyc mozliwosc awari/przyblowania sie. Wiadomo ze auto bedzie sie chwile dluzej grzac ale nie ma nagrzewnicy wiec obieg tez jest mniejszy. Mysle ze nie powinienem miec problemu z tym aby silnik osiagnol odp temp ?? czy raczej nie powinienem robic takich manewrow ?? -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Oprócz tego, że dłużej będzie się nagrzewał, to jeszcze nie będzie tej temperatury utrzymywał. Będzie non stop niedogrzany, więc IMHO kiepski pomysł.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
wlasnie takich konsekwencji sie obawiam...
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jesli ci na tym zalezy, to mozna wyjac termostat i zamontowac pompe elektryczna, ktora w zaleznosci od temperatury silnika bedzie cyrkulowac wode. W nowszych konstrukcjach (chyba 1.6 turbo od bmw) sa takie patenty. Dzieki temu silnik szybciej sie nagrzewa, bo nie ma obiegu wody na starcie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 09 July 2009 Skąd: Mława ![]() |
Bardzo zły pomysł.Termostat nie tylko otwiera przepływ płynu do chłodnicy ale pełni również inną rolę.Otóż przy otwieraniu się zamyka tzw.mały obieg czyli cyrkulację płynu po bloku silnika i głowicy.Usuwając termostat zostawimy otwarty i mały obieg i duży.W efekcie obieg płynu będzie się odbywał przez chłodnicę i częściowo przez przednie cylindry.Jeżeli to silnik rzędowy wielocylindrowy to gwarancja ugotowanych ostatnich cylindrów.Sprawdzone w praktyce
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
mozna wybrac termostat o innej temp. jezei ci to pompze
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
artix wiem wiem chodzili mi po prostu o to jakie moge byc efekty wyjecia - czyli takie jak mi sie wydawalo
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
niedogrzany silnik, ale co to przeszkadza poza większym spalaniem to nie wiem, to że komuś cylindry ugotowało to raczej zbieg okoliczności, ja w kilku wozach latałem bez w lato przez dłuższe okresy i nic się nie działo
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
olej nagrzewa się szybciej niż woda, bo ma bliżej. Są teorie że temperatura ~70 stopni jest korzystniejsza ze względu na moc itd.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
od kiedy olej nagrzewa sie szybciej? Miales kiedys zamontowane zegary do oleju i wody? Woda moze miec 90 stopni,a olej nadal 40-50.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Olej łapał temperaturę roboczą? a co to jest dokładnie temperatura robocza oleju ?? dla każdego silnika wynosi ona tyle samo?? Bo dla płynu chłodzącego to wiadomo, że nie powinno przekraczać 110 st, ale dolnej z tego co pamiętam nie ma granicy i jedyne co to zanim osiągnie 65-70 st to wóz będzie więcej palił, hmm w wyścigówce to chyba mało istotna sprawa. odpowiadając na pytanie może wymijająco, bo nie wiem co masz na myśli pod tym pojęciem, tak olej zawsze nagrzewał się do temp. ok 100-105 st w mieście przy normalnej jeździe i do maks 130 przy pałowaniu pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
olej nagrzewa się szybciej niż woda, bo ma bliżej. Są teorie że temperatura ~70 stopni jest korzystniejsza ze względu na moc itd. trzeba zaznaczyć, że dragstery, pro-streety etc latają na niskiej temp. wody i oleju pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
niektóre dragstery to latają nawet bez chlodzenia cieczą, z wypełnionymi kanałami wodnymi, na ulicy może sie to nie sprawdzić
![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
niektóre dragstery to latają nawet bez chlodzenia cieczą, z wypełnionymi kanałami wodnymi, na ulicy może sie to nie sprawdzić ![]() CYTAT(feebsd) ak sie zastanawiam - auto uzytkowane tylko pora wiosna/lato/jesen w ogole nie uzywane w zimie i uzywane tylko do sportu. no tu jak widać u autora wątku to nie grozi bo to wóz do sportu pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
Zastanawiam sie nad wyjeciem calowicie termostatu aby wykluczyc mozliwosc awari/przyblowania sie. może lepszym rozwiązaniem jest coś takiego lub podobnego dopasowanego do auta: http://www.motoradusa.com/products/failsafethermo/index.html |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
AWSA nie oburzaj się, pytałem z niewiedzy a nie z czepialstwa.
Zawsze sądziłem, że olej dedykowany do danego silnika ma najlepsze parametry gdy pracuje w temperaturze w miarę stałej (tak jakby utrzymuje ją o ile nie pałujemy) a woda sporo wcześniej ma te 90'C. (zawsze sądziłem i widziałem na zegarach, że to olej się dłużej nagrzewa). Co do efektywności przy 70' wody słyszałem, ale pytałem jak to się ma do oleju, a raczej zużycia silnika przy niskiej temperaturze tego oleju. Zawsze spotykałem się z opinią, że pałowanie na niedogrzanym silniku (woda) nie jest zdrowe (nie chodzi o spalanie czy moc), a nie widziałem też, by olej miał 100' a woda 60'. Ale może mało w życiu widziałem. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Ja się nie oburzam tylko dyskutuję
![]() pałowanie na zimnym nie tyczy się wody a właśnie oleju z tego co zrozumiałem, bo im zimniejsza woda tym lepsze chłodzenie, jedyny powód jaki widzę związany z zimną wodą to zbyt bogata mieszanka ale ta zazwyczaj w dupowozach i dobrze zrobionych dłubanych raczej nie spowoduje awarii bo i czemu. A oliwa nie nagrzana może słabiej smarować dlatego powinno się odczekać chwilę by się podgrzała ale maks to nie musi być. jeśli coś naknociłem proszę o korektę. pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Dlaczego wszyscy pomijają rozszerzalność tłoków i bloku ? Pierwsze co mi przychodzi do głowy to to że niedogrzany blok rozszerzy się mniej niż powinien , w cylindrze temperatura zalezy od procesu spalania więc tłok rozszerzy się do przewidzianych przez producenta wymiarów . Tłok rozszerza się normalnie -> blok rozszerza sie troche mniej czy nie istnieje ryzyko zatarcia pieca w takim wypadku ? Wiem że to zależy od pasowania ale czy jest wogóle realna szansa na coś takiego ?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
od kiedy olej nagrzewa sie szybciej? Miales kiedys zamontowane zegary do oleju i wody? Woda moze miec 90 stopni,a olej nadal 40-50. Właśnie specjalnie dziś patrzyłem na wskaźniki w dupowozie, olej szybciej doszedł do 90 stopni niż woda (turbodiesel), nie pałowałem na zimnym ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 15:50 |