![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 07 September 2008 ![]() |
Witam, jestem zainteresowany kupnem takiego autka, z rocznika 2005-06, czyli z początku. Mam parę pytań:
- ogólna opinia o samochodzie - typowe usterki - czy tfsi ma jakieś "wrodzone" wady - eksploatacja Z góry dzięki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
http://www.racingforum.pl/20-TFSI-200KM-cz...rto-t88194.html byl juz temat niedawno
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Ponieważ powyżej zacytowany temat był o silniku tfsi wypowiem się na temat samego golfa V gti.
Wnętrze: w miarę przestronne i w miarę dobrze wykończone. Profilowana kiera dobrze leży w dłoniach. Uwaga na siedzenia - Polecam wersję EU która ma bardzo dobre i wygodne głębokie kubły. Wersja USA ma słabo wyprofilowane stołki różniące się od zwykłego golfa tylko wzorem tapicerki. Z najbardziej drażniących motywów wymieniłbym złażącą i łatwo rysującą się gumę na uchwytach drzwi. Ja u siebie okleiłem folia 3m carbon i mam spokój. Do tego strasznie trzeszczący plastik na górze konsoli centralnej.Trzeba rozbierać ustrojstwo i wygłuszać naklejając filc. Problem ten często spotykany we wszystkich g V. Zawias: Wersja EU ma zawieszenie obniżone o 15mm (wersja USA ma zwykły zawias), dobry kompromis między komfortem i prowadzeniem. Można śmigać na 18'' i nie ma zbytniego ubytku w komforcie. Niezależne zawieszenie z tyłu sprawia że auto bardzo pewnie się prowadzi i czasami zaskakuje prędkościami osiąganymi na zakrętach. Do tego auto ma bardzo dobry bezpośredni ukł. kierowniczy. I wszystko to sprawia, że golfiną jeździ się zajebiście. Z minusów zawieszenia dałbym tylko konieczność regulacji geometri przodu i tyłu przynajmniej raz na sezon bo na naszych drogach lubi się rozjechać. Silnik: lubią padać zawory DV i PCV - po kupnie warto sprawdzić czy w aucie siedzą najświeższe wersje tych elementów. Do tego słynna już szklanka popychacza wysokociśnieniowej pompy paliwa- profilaktycznie najlepiej wymieniać co ok 30tys. koszt części ok 120zł. W silnikach z pierwszych lat produkcji o oznaczeniu AXX (chociaż zdarza się to też w nowszych BWA) lubią padać napinacze i łańcuchy wałków rozrządu ( odpowiadające za zmienne fazy- nie mylić z napędem rozrządu, który jest na pasku). Usterka objawia się dieslowskim klekotaniem na biegu jałowym na ciepłym silniku. Często bagatelizowany problem w serwisach z racji tego że sprawny tfsi ma charakterystyczny dźwięk tykania. Jednak tykanie jest ciche i jest to praca pompy wtryskowej -nie ma nic wspólnego z dieslowskim klekotem przy uszkodzonym napinaczu/łańcuchu. Poza tym silnik super, zbiera się bez turbodziury od samego dołu przez co bardzo fajnie jeździ się po mieście i na trasie gdzie może zaskoczyć elastycznością mocniejsze auta na większych turbinach. Jak na swoją moc silnik jest ekonomiczny. Minimalne średnie spalanie na trasie jakie udało mi się uzyskać to 7,3l/100 a w mieście bez korków na spokojnie da radę się zmieścić nawet poniżej 10l. Pytanie po co ![]() No i nie popełniaj błędu kupna samochodu z manualem- tylko DSG pozwala wykorzystać potencjał tego silnika. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 07 September 2008 ![]() |
Dzieki za konkretną odp.
![]() Mam właśnie do kupienia AXX, nie bać się go? a i jeszcze jedno, czy te silniki boją sie większych przebiegów, rzędu 250 tys? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
AXX to kibel, BWA duzo lepszy.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
A jak z apetytem na olej?
Bo kiedyś przyjechał do mnie gość z Poznania i chyba z 0,5l wlał przed powrotem, miał cały baniaczek 5l w bagażniku oliwy. Nie powiem, trochę mnie to zdziwiło ![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
BWA z tego co wiem ma trochę lepszą turbinę- auto nieco lepiej jedzie górą i chyba poprawiony wałek rozrządu pod kątem krzywki napędzającej pompę paliwa. Były jakieś wałki A , B i któryś był lepszy czy coś w tym stylu-może ktoś lepiej obeznany się wypowie. Ale poza tym to jest praktycznie to samo co AXX- jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Ja sam mam AXX i mogę szczerze polecić. Po samym sofcie jest 245KM i bardzo fajnie się jeździ. A jak ktoś chce grubiej to np. compsport z AXX,a wyciska 420KM i 520Nm. Co do zużycia oleju to duże jest jak jest nieszczelny zawór PCV. Ja wymieniłem go na najnowszą wersję, zalałem silnik motulem i teraz praktycznie nie wciąga mi oleju. Podobno normą są dolewki do 0,5l na 10-15k km. ale jak ktoś mocno katuje to pewnie zeżre więcej. Co do przebiegu pow. 250 tys to zależy jak auto było traktowane. W skrajnych przypadkach może być do wymiany turbo, dwumas, sprzęgło no i do wyczyszczenia zawory bo jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem przez co benzyna trafia bezpośrednio do cylindra i nie rozpuszcza syfów jak przy konwencjonalnym wtrysku. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 07 September 2008 ![]() |
To auto było serwisowane do końca i miało czyszczone kanały w głowicy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
Witam,
chciałbym odświeżyć trochę kotleta bo interesuje mnie zakup Golfa 5 w wersji GTi. Myślę o roczniku 2005/2006 i zastanawiam się jakie oznaczenie silnika w nim siedzi? Czy brać pod uwagę DSG czy może manual? Jak wytrzymałe są te skrzynie? DSG wytrzymuje na luzie te 300KM? Jak podatne jest to auto na mody? Proszę o wszelką opinie na co zwrócić uwagę przy kupnie i czego się wystrzegać. Nigdy nie miałem styczności z Vagiem ![]() Będę bardzo wdzięczny za wszystko podpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Witam, chciałbym odświeżyć trochę kotleta bo interesuje mnie zakup Golfa 5 w wersji GTi. Myślę o roczniku 2005/2006 i zastanawiam się jakie oznaczenie silnika w nim siedzi? Czy brać pod uwagę DSG czy może manual? Jak wytrzymałe są te skrzynie? DSG wytrzymuje na luzie te 300KM? Jak podatne jest to auto na mody? Proszę o wszelką opinie na co zwrócić uwagę przy kupnie i czego się wystrzegać. Nigdy nie miałem styczności z Vagiem ![]() Będę bardzo wdzięczny za wszystko podpowiedzi. Pozdrawiam. do 2006r był AXX od 2006r BWA jeśli mówimy o wersji 200KM. Żeby zdecydować DSG czy manual musisz się przejechać jednym i drugim- nie każdemu pasuje przyspieszanie bez przerw jak w tramwaju ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 14 May 2009 ![]() |
Jest jeszcze silnik BPY, który był montowany w autach zza oceanu. Sprawdzałem kilka takich w kwietniu i wg carfaxu były po szkodzie całkowitej, więc raczej omijaj. Newralgiczny wiek DSG to okolice 150k km, więc taki w jaki celujesz. Na forum jest dużo o tych skrzyniach.
-------------------- Renttner Apartamenty - Warszawa -> www.renttner.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
do 2006r był AXX od 2006r BWA jeśli mówimy o wersji 200KM. Żeby zdecydować DSG czy manual musisz się przejechać jednym i drugim- nie każdemu pasuje przyspieszanie bez przerw jak w tramwaju ![]() Czyli celuję w AXX - jest coś co by miało mnie odwieść od tego pomysłu? Myślę, że DSG było by ok, ale jednak boję się kupić auto z tą skrzynią od Angola ![]() Auto ma mi służyć na codzień, ale musi być dość zwinne i żwawe - czy Gofr się spiszę jako auto do codziennego użytkowania i jazdy w trasy? Dzięki za komentarz. Jest jeszcze silnik BPY, który był montowany w autach zza oceanu. Sprawdzałem kilka takich w kwietniu i wg carfaxu były po szkodzie całkowitej, więc raczej omijaj. Newralgiczny wiek DSG to okolice 150k km, więc taki w jaki celujesz. Na forum jest dużo o tych skrzyniach. W UK nie będę miał raczej styczności z tym silnikiem także o ulepy się nie boję ![]() Chyba sobie odpuszczę DSG na rzecz manuala. Pozdrawiam kolegów. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 ![]() |
Obowiazkowo DSG , nie bedziesz zalowal
(kup auto z historia i przebiegiem sensownym i bedzie ok) -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Czyli celuję w AXX - jest coś co by miało mnie odwieść od tego pomysłu? Myślę, że DSG było by ok, ale jednak boję się kupić auto z tą skrzynią od Angola ![]() Auto ma mi służyć na codzień, ale musi być dość zwinne i żwawe - czy Gofr się spiszę jako auto do codziennego użytkowania i jazdy w trasy? Dzięki za komentarz. Ja używałem wersji 3d jako auta rodzinnego 2+1 i w trasy i na miasto ![]() Jak chcesz się dowiedzieć o typowych przypadłościach tych aut zapraszam na vwgolfv. pl do działu gti. Nie trzeba się logować. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
Ja często zmieniam auta, ale teraz chcę zrobić coś innego i spróbować czegoś innego
![]() Poczytam na forum golfa na pewno, dzięki za link ![]() Co do DSG to zobaczymy co uda się znaleść. P.s. dlaczego turbiny K04 są takie tanie? ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Namawiacie na DSG, ale żeby to nie była bomba na kołach, jak się sypnie po kilku tysiącach przejechanych to się można nie pozbierać z kosztów...
Wiadomo że gti z początku produkcji nie będą miały po 130tysi przebiegu tylko dobrze ponad 200 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie) ![]() |
No właśnie każdy namawia na dsg tylko pytanie jak jej naprawy itp. nie zapominajmy że te auto już swoje lata ma i coś tam może się posypać, manual raczej będzie bardziej bezawaryjny... (jeśli chodzi o skrzynię)
-------------------- Pozdrawiam Rapix
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
Ja osobiście chce mieć jak najmniej awaryjny Stage na początek bo na kilka miesięcy to będzie mój daily
![]() Jeszcze takie pytanie: Ile znosi sprzęgło/skrzynia i hamulce? czy powyżej 250KM trzeba robić upgrade któregoś z tych podzespołów? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
No Adrian wkoncu jakies fajne auto bedzie, a nie to nudne X3
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 September 2014 Skąd: Stoke on Trent ![]() |
No Adrian wkoncu jakies fajne auto bedzie, a nie to nudne X3 ![]() hehe, Ty to chyba na każdym forum jesteś Karol ![]() ![]() ![]() Zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu. P.s. Kumpel zrobił e93 335i na 420KM teraz więc X3 go nie przegonię przecież, haha. Sam miałem brać 335i, ale mam inne plany i wydatki w tym roku więc nic na siłę (335i poczeka). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:18 |