![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Jak wygląda trwałość jednostki 2.0 TDI 170KM PD montowanej np. w Passatach B6, o oznaczeniu BMR?
Pacjent ma przejechane udokumentowane w serwisie 110kkm. Jak wygląda trwałość turbiny? Podobnie jak w przypadku innych 2.0TDI ok.150kkm i są jaja? Co z wtryskami? Padają jak muchy? Regenerowalne? Pompa oleju - będą problemy? Obiło mi się o uszy, że 2.0 TDI 170KM są znacznie trwalsze od 2.0 TDI 140KM ze względu na zmiany konstrukcyjne i zastosowane materiały. Prawda czy mit? -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 03 July 2009 Skąd: WN ![]() |
Obiło mi się o uszy, że 2.0 TDI 170KM są znacznie trwalsze od 2.0 TDI 140KM ze względu na zmiany konstrukcyjne i zastosowane materiały. Prawda czy mit? Praktycznie rzecz biorąc to prawie te same silniki, różnią się układem wtryskowym(170 siemens 140 bosch) i turbinami -------------------- ET - 13.666- street diesel
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
mamy w firmie takiego paska, 110 tys padl 1 wtrysk, mozna regenerowac, unas wymienono na nowy , wiecej nic nie padlo.Moj leon BMN 91tys km, narazie bez awarii, turbina lekko pojekiwala ale wymienili na gwarancji przy 50 tys, dwumas lekko slychac powoli , leon przy 50 tys mial program zrobiony.Pozatym nic sie nie dzieje.o pompie olejowej w tych silnikach nieslyszalem to chyba tylko dotyczy 140km.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Praktycznie rzecz biorąc to prawie te same silniki, różnią się układem wtryskowym(170 siemens 140 bosch) i turbinami Kolego 140km też może być siemens. Ojciec takiego upala, motor BKP ( po programie u mastersa na 170/380 ) pompki siemensa, wymieniliśmy już 4 sztuki ![]() 3 wtryski siemensa regenerowaliśmy w Zielonej Górze, koszt 500zł, gwarancja chyba na rok i chodzą elegancko. ( W zasadzie z tego co udało mi się dowiedzieć to padają w pompkach siemensa przeważnie cewki ) -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie w BMR pierwsza pompka padła przy 94k km. Następne poleciały już po gwarancji (Ostatni przy około 180k km). Teraz VW ma akcje "dobrej woli" i wymienia uszkodzone pompki na nowe za friko.
Do dupy jest za to pompa oleju, a konkretnie wałek napędzający pompę. U mnie wyrobił się i nie było smarowania przez chwilę. Padła turbina, silnik zatarty, VW ma w dupie mimo stałego serwisowania w ASO (łącznie w aucie z 2007 roku poszło 48 tyś zł na serwis) i wycenił koszt wymiany silnika, turbiny oraz pompy oleju na 38 tyś zł. Poza pompowtryskiwaczami i tym nieszczęsnym wałeczkiem napędzającym pompę oleju nie było żadnych problemów. EDIT: wałek wytarł się dokładnie przy 200kkm, czyli potwierdza się, że obecnie konstruktorzy mają w dupie to co się dzieje z ich silnikami po 200k km ![]() -------------------- F32 alpine white
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
Pierwsze co powinno się zrobić po zakupie używanego 2.0 TDI na PD, to zrzucenie miski olejowej i sprawdzenie stanu wałka napędzającego pompę, oraz otworu w kole na ten wałek. Ewentualnie jak jest jeszcze napęd na łańcuch to można go przerobić na zębatki, no ale to jak piszę to jest pierwsza czynność, którą się powinno po kupnie tego silnika zrobić i ocenić jego stan.
Potwierdzam, że VW ma teraz "akcję dobrej woli" i wymieniają za darmo pompowtryski. Podejrzewam, że chodzi o to, że już PD nie robią, a jedynie CR no i mają tego w zapasie trochę, a pewnie chcą by np. passaty B6 pojeździły tak długo jak stare B5 czy też B4. -------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, co do pomp olejowych to czytałem, ze padają tylko w wzdłużnych silnikach, czyli audi i passat, chodzi tam wałki wyrównoważające. W poprzecznych silnikach tego nie ma. Tu można o tym poczyta. http://allegro.pl/wyjatkowe-a4-b7-2-0-tdi-...1760694252.html .
Pozdrawiam. |
|
|
gość_ROB_555_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
Tomek zle kombinujesz...
W poprzeczniakach tez padaja... Moja rada...wywalic ten szajsc i zamontowac pancerny naped pompy oleju z 1.9tdi... Do tego wyciac DPF, wymienic listwe w glowicy, i poprawic kolektor ssacy. Wtedy to auto moze przejedzie bez wiekszych awarii 300tys km ![]() |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
Witam, co do pomp olejowych to czytałem, ze padają tylko w wzdłużnych silnikach, czyli audi i passat, chodzi tam wałki wyrównoważające. W poprzecznych silnikach tego nie ma. Tu można o tym poczyta. http://allegro.pl/wyjatkowe-a4-b7-2-0-tdi-...1760694252.html . Pozdrawiam. w b6 silniki sa poprzecznie. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 November 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak wygląda trwałość jednostki 2.0 TDI 170KM PD montowanej np. w Passatach B6, o oznaczeniu BMR? Pacjent ma przejechane udokumentowane w serwisie 110kkm. Jak wygląda trwałość turbiny? Podobnie jak w przypadku innych 2.0TDI ok.150kkm i są jaja? Co z wtryskami? Padają jak muchy? Regenerowalne? Pompa oleju - będą problemy? Obiło mi się o uszy, że 2.0 TDI 170KM są znacznie trwalsze od 2.0 TDI 140KM ze względu na zmiany konstrukcyjne i zastosowane materiały. Prawda czy mit? nie trafisz z tymi silnikami....czy to 140 czy 170 jeden jeździ 150tysi bez dotkniecia drugi wraca po 10 na grubszy serwis...np. mojemu klientowi po 14tys przelotu w 170 pekł dekiel od zaworow...???!! przez kilka lat pracy w aso wydaje mi sie ze zalezy jak kto dba i uzytkuje auto... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
tak czy siak, wniosek jest taki, że od tych 2.0TDI PD wieje padliną na kilometr, konkurencja pokazała, że można ciszej, oszczędniej i względnie* bezawaryjnie
*porównując do 2.0TDI PD |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
A jak jest z CR?
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W firmie jeździ 2.0 TDI 170KM CR z 2008 i na razie żadnych problemów, ale on ma śmiesznie niski przebieg (około 40k km) więc raczej ten konkretny przypadek nie jest najlepszy do wyrabiania sobie opinii na temat tego silnika.
-------------------- F32 alpine white
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
CRy jak na razie zbierają lepsze opinie, ale trzeba poczekać aż masowo będą miały zrobione jakieś konkretne przebiegi
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:14 |