![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
Witam,
Czytając tu na forum o silniku x20xev wiem że nie opłaca się go tuningować. Moje pytanie dotyczy jednak innej sprawy. Posiadając daily drivera omege z tym silnikiem i gazem, czy samym osprzetem typu wydech (ktory i tak zaraz bedzie do wymiany), dolot i generalnie bez ingerencji w silnik mozna wystrugac troche wiecej mocy? Zapewne padna pytania po co: po to zeby nie wyplynac w zaden sposob na koszty ekspolatacji auta, miedzy innymi spalanie, przy wyzszej mocy. No to jak to jest z tym x20xev? Da sie? Duzym kosztem? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Oczywiście, że się da. Wydechem, dolotem itp wystrugasz pewnie z 5KM, ale czy to poczujesz (?). Odpowiedz sobie sam.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
5KM przy masie omegi nie poczuje na pewno. Czyli ruszanie osprzetu silnika mija sie z celem. w takim razie temat do zamkniecia. Jakbym wiedział ze bedzie taki krotki to wrzuciałbym do dzialu motoryzacyjne pyt i odp:).
dzieki pieszy za odp pzdr |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Bez przesady. Pewnie wydech w Omie jest mocno restrykcyjny. Napewno jest coś do ugrania przez ułatwienie mu oddychania i dostrojenie go (przynajmniej na LPG) pod nowe warunki. Szału nie będzie, ale pewnie więcej niż 5km.
Zacznij od zmierzenia ile masz teraz. Bo hamowałem już Omegę B OHC na sekwencji, która pokazała 92PS ![]() -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
A moze to na X20XER-a przerobić. Chyba z angola SRI by pasowało poprzekłądać... Piszę CHYBA bo nie wiem. Pzdr !!
-------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
ja hamowalem astre x14xe na blosie i pokazalo 88,7 KM, jak na 14 letnie auto rewelka.
wiec gazownikow mam dobrych:) o to nie ma strachu. kamil, jak zrobic "v" na "r"? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
Anglikańskie wersje np Viki B SRI miały 160km z ecokibla - moze osprzetu poszukaj...
-------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
x20xer byl w astrze g OPC do 2000 roku i bylo tego kolo 3000 sztuk.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
Tymon widze w podpisie ze tez masz taki silnik. zmieniales w nim cos? efekty? koszta?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 February 2010 ![]() |
1. Śruby arp w korby.
2. Porting głowicy 3. Kompletny układ wydechowy 4. Strojenie. Nie pytaj ile to kosztuje. Najprościej wymienić wydech(kolektor z gsi i przespawać flanszę) i zmień łapacz powietrza. Będzie lepiej jechać z dołu. Ale to nie za 5 zł wszystko |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Wrzucilem jedynie kolektor z c20xe, ale raczej nic nie daje poza tym, ze nie peka
![]() -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 September 2010 ![]() |
Jak to? po wycięciu kata osłabło x20xev to masakra, a ja właśnie chciałem tak zrobić no i mam zagwozdkę teraz.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 18 February 2009 Skąd: Sandomierz ![]() |
W X20XEV wąskim gardłem jest kolektor ssący, jako że oryginały są b. drogie to polecam wyspawać coś na wzór dbilasa, czy EDS (z przeznaczeniem do Z20LET)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
zbierzmy to troche do kupy:
1.kolektor do wymiany, 2.wydechu a dokladniej katalizatorow nie ruszac bez strojenia. 3. co z dolotem? jakies koszta powyzszego? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Ja bym nic nie ruszal. Przy okazji rozrzadu sprawdzil dokrecenie pompy oleju do bloku, jezdzil, lal olej i lpg.
-------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 September 2010 ![]() |
a dlaczego nie wolno wydechu ruszać
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Z tego co kojarze nie bylo x18xev, tylko c18xe 125KM oraz x18xel 115KM. Nie pisze, ze nie wolno ruszac, jezeli ktos chce kata ciac to niech sprobuje. U mnie dol sie znacznie pogorszyl. Samochod zrobil sie glosniejszy, wydmuchalo koncowy tlumik.
Kiedys calkowicie seryjne auto pokazalo na Maha 143KM i 185Nm wiec w miare ok jak na Eco 2.0, pozniej juz moc nie byla weryfikowana, jednak nie sadze zeby cos przybylo po wspomnianych eksperymentach. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
jak kat był zepsuty to nie dziwne że jego wyciecie pomogło.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 September 2010 ![]() |
fakt to było c18xe. może macie racje że po tych modach nic nie przybyło,mogło być tyle wcześniej,nie wiadomo co robił poprzedni właściciel.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 February 2010 ![]() |
trochę dziwnie o tym piszecie, żeby wydechu nie ruszać. Ja bym zaczął właśnie od zrobienia wydechu, a jeszcze wcześniej bym oddał głowicę do portingu. Wystroił i tyle. No może jakiś łapacz z vectry 2,2, bo podobno coś daje. Kol ssący w omedze jest bez klapek z tego co mi wiadomo, ale nie jestem pewien. Jeżeli ma klapki to można się pobawić z kolektorem z c18xe, który nie ma klapek. Ale to już koszta...
Ja jestem na etapie dumania wydechu. Mam nadzieję, że za tydzień będę mądrzejszy o jakieś doświadczenia, bo we wtorek ruszam do walki z nim. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 05:04 |