Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8 turbo ecu
GREGOR10
post Wed, 22 Jun 2011 - 11:20
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Witam

EDIT- patrz post 23-26....


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 22 Jun 2011 - 11:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Sev
post Wed, 22 Jun 2011 - 11:42
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Mam galetto 1260 i obsługuje ME 7.5 ale pamiętaj że napięcie na ECU ma mieć te 13V (na pewno nie mniej niż 12V) bo jak coś się nie uda to zostaje programowanie na stole.

Żeby wgrać soft z innego silnika to nie takie proste, co prawda wolałem nie ryzykować wgrania żywcem softu z AUQ do AUM bo jak podejrzałem mapy to były spore przesunięcia w samych adresach (nie w wartościach) itp, poza tym hardware version musi być zgodne itd.

Bezpieczniejszy manewr to przekopiowanie koniecznych map z mocniejszego na swój wsad (oryginal zachować!) przeliczenie sumy kontrolnej i wgranie.

No i nie jest to prosta operacja ze względu na powyższe - tak mi się wydaje.

Ale spróbuj, a może się uda smile.gif

P.S. Też na własne potrzeby zakupiłem temat rozeznałem i pierwsze kroki przeszedłem wink.gif

Może któryś z obecnych an forum tunerów potwierdzi lub zaneguje moje obawy odnośnie wgrania "mocniejszego' softu żywcem?


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Wed, 22 Jun 2011 - 12:02
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Trzeba wyprodukowac klona kompa,przegrac immo oraz eprom i najlepiej to robic programatorem typu labtool
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 22 Jun 2011 - 13:09
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





znalazłem odpowiedni flash do tego ecu , powinno zagadac immo


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumianko
post Wed, 22 Jun 2011 - 13:38
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 04 June 2007
Skąd: inowrocław





pamiętaj ze nawet jak zgrasz to musisz wiedzieć jak ten plik otworzyć, potem zmodyfikować i jeszcze na koniec suma kontrolna będzie potrzebna, wklejenie wersji 180km nic nie da.

powinno się udać galaretka to zgrać.


--------------------
Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Wed, 22 Jun 2011 - 14:19
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Gregor, galetto zgrasz i wgrasz ale musisz mieć właściwy wsad do wgrania.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DCA
post Wed, 22 Jun 2011 - 14:31
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: CHEŁMNO





A jak wygląda sprawa z MPPS-ami?


--------------------
Seat Leon FR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 22 Jun 2011 - 15:42
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Sev - wsad juz mam powinno latac nr 06A906032BB


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Wed, 22 Jun 2011 - 19:31
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Z AUM i AUQ jest identyko sytuacja, mechanicznie to samo ale inny soft.
Różnice we wsadach są od zwykłego przesunięcia:


Do totalnego rozjazdu:


Te same miejsca "wiersze" we wsadach a zupełnie inne wartości a do tego rzeczywiste przesunięcia są na tyle wielkie i nie powtarzalne że przerasta to moją wiedzę.

Po kilku tygodniach poszukiwań Winolsa i damosów do AUM/AUQ poddałem się. Znajomy przekopiował mi mapy (ale nie wszystkie) z AUQ na mój wsad z AUM, wgrałem zmodyfikowany wsad przez galetto i jeździ, hamownia podała 177KM i 261Nm. Szału nie ma, całość parametrów w normie, lekko za bogata mieszanka w górnym zakresie obrotów ale ujdzie.

Wykresy powyższe w programiku ECM2001 ale kopiowanie map na podstawie driverów do tego programu wysypały immobilizer i trzeba było programować na stole - dzięki Mirass wink.gif.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 22 Jun 2011 - 20:03
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





SEV- wyslec Ci dwa wsady to sobie porownasz jakie sa rożnice smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Wed, 22 Jun 2011 - 20:23
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Zgraj, wyślij mi, zobaczę i odpowiem Ci. A AUM i AUQ różnica jest jednej literki w oznaczeniu a patrz jakie cyrki.

Wyślij mi oba, jeżeli HW czyli hardware version będzie to samo to wg niektórych jest jakaś szansa że to zadziała. Szczerze wątpię że będzie to samo. Jako ciekawostka, w ostatnich wypustach AUM'a sterownik silnika miał już inne oznaczenie i wiesz co? Wsady też się różniły a przecież to te same silniki były! sad.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 17 Jul 2011 - 22:51
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Gdyby ktoś pytał komp od fwd nie przekoduje się na quattro taki mały myk.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Thu, 21 Jul 2011 - 11:54
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Ma ktoś pod ręką etke aby sprawdzić nr kompa pod ajq quattro ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Fri, 22 Jul 2011 - 09:15
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Gregor, przeszukaj zasoby:
http://nefariousmotorsports.com/forum/inde...board,25.0.html
i
http://www.chiptuners.org/forums/viewforum.php?f=38

Skoro wasady się pokrywają, nie ma rozjazdów, przesunięć to na czuja pinout bedzie ten sam.

Znalazłem w końcu wersję softu z AUQ która pokrywa się z moim AUM biggrin.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 22 Jul 2011 - 09:48
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Sev- niech zgadne - szukałeś po Vinie ? Ja tez tak zrobiłem.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Fri, 22 Jul 2011 - 10:54
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Nie, nauczony odkryciem że AUM nie jest równy AUM wink.gif wyszukałem ze sterowników AUQ kilka wersji i porównałem je. Odkryłem tym samym że AUQ nie jest tożsamy z AUQ biggrin.gif Wsad który wcześniej miałem z AUQ z 2005r mniej więcej różnił się od wsadu ze sterownika 032 HN też z AUQ i oba były z octavii vRS MK1. Właśnie grzebię ze wsadem ręcznie. Porównuję też wsad modyfikowany (jakiś tam lekki stage1 z UK na 200KM) z seryjnym 180KM. Tak czy siak coś sobie wyskrobię, przeliczę sumy i wypróbuję wsad pod koniec wakacji dopiero. Chyba że zdobędę drugi ECU na zapas i eksperymenty ale 032 HJ na razie na rynku wtórnym brak wink.gif

Na Nefarious kombinowali z wsadami np ze sterownika o końcówce 032 SJ do 032 HN czy odwrotnie które miały rozjazd (przesunięcie) i gadał, jeździł smile.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 22 Jul 2011 - 21:21
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





SEV - komp przyszedł
własnie podłaczyłem silnik odpala pracuje ulamek sekundy i gasnie immo on kwestia adaptacji trzeba sie pobawic troche


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 22 Jul 2011 - 22:34
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





wygląda jak immko , może ten nowy sterownik silnika ma immo 3 a twój stary ma immo 2 razem z licznikiem, kiedyś się z czymś takim spotkałem niby miało wszystko latać jak u ciebie a to zonk , może zrobić immo off...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Fri, 22 Jul 2011 - 23:30
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





immo2 jest tutaj ale jest jeszcze jeden myk bo adaptacja nie przechodzi w tym wypadku


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Fri, 22 Jul 2011 - 23:34
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





jak jest immo 2 robisz normalną procedurę wymiany ecu nie trzeba żadnych loginów... coś za dużo kombinujesz poparz na rosstechu masz wszystko opisane jak drut...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 22 August 2025 - 15:20