![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
dzisiaj w trakcie kolejnych pomyslow co by tu jeszcze pozmieniac powiedziano mi cos takiego:
osiowanie bloku i korbowodow polega na zeszlifowaniu mostkow , zlozeniu tego i wytoczeniu na nowo otworow do wymiaru fabrycznego. W zwiazku z tym jesli na taki blok i korbowody zalozyc fabryczny, nowy wal korbowy to nie ma innej mozliwosci niz uzycie tylko i wylacznie panewek nominalnych. czy to prawda? bo nie jestem przekonany do konca rozmowa byla a propo zakladania wytrzymalszych panewek do silnika z jeepa grand cherokee, 4,0 , z 95 roku. nie mam pojecia skad takie panewki wytrzasnac ale to tem na inna okazje. -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
tak czopy bedziesz miał orginalnego wymiaru reszta zależy od wału jaki użyjesz jezeli nowy nominał to nominalne panewki.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
Bardzo dziekuje, to eliminuje sporo problemow.
-------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
To zależy od wymiarów panewek które chcesz założyć. Normalnie takie coś robi się gdy panewki obrócą się w podporach i uszkodzą je na tyle że nowe nie siądą.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Nie tylko, ostatnio zmieniałem blok w T4 stary wał kręcił się ok założyłem nowe panewki i drugi wał i już nie szło obrócić dałem do osiowania kupiłem panewki nowe nominały i gra gitara
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
ile płaciłeś za osiowanie ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
tak , jak jest goły blok to można przynajmniej do sprawdzenia zawieść bo potem mogą być jaja , a jak jest krzywy to właśnie się robi osiowanie...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
u mnie blok byl osiowany, korby byly tez osiowane.
pomimo tego jak wsadzilem panewki i skrecilem wszytko no to bez dlugiego klucza nie dalo sie obrocic walu. panewki zaczely sie tluc po 1000 km. zmienilem panewki, szlif walu... to samo. teraz przywiozlem kompletny dol silnika, normalnie reka obracam walem, tloki normalnie sie przesuwaja. dlatego pytam o nominalne panewki. bo bede mial , jak dobrze pojdzie, nowy wal i chce ominac szlifierza w ten sposob. -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
w tst osiowanie bloku razem z myciem i malowaniem w mrt 100pln. kilka u nich robiłem i moge szczerze polecić
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
ja robiłem to za 150PLN u Snarskiego w Olsztynie .
CYTAT u mnie blok byl osiowany, korby byly tez osiowane. pomimo tego jak wsadzilem panewki i skrecilem wszytko no to bez dlugiego klucza nie dalo sie obrocic walu. panewki zaczely sie tluc po 1000 km. zmienilem panewki, szlif walu... to samo. co Ci da wstawienie nowego wału ? uważ co robisz bo nowy wał poleci, musieli się jebnąć przy wymiarze w osiowaniu i zaciskasz za mocno ja bym dał żeby jeszcze raz przestrzelili albo gdzie indziej pojechał |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
albo wał był krzywy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
wal byl sprawdzany i byl prosty
leca wszystkie panewki bo i glowne, i korbowodowe. jesli uda mi sie zalatwic ten nowy wal, to on pojdzie do innego bloku. moze panewki sa zle dobrane , no ale dwa razy i dwie rozne firmy by sie rabnely? Moze inaczej, powiem Wam co zrobilem. blok silnika - jeep grand cherokee, silnik 4 litry, 6 cylindrow w rzedzie tloki - pierwszy nadwymiar, wysokosc standardowa zamiast walu z silnika 4,0 dalem wal i korbwody z silnika 4,2. Wal jest lzejszy, korby krotsze. wal poszedl juz a drugi szlif bo to jest trudno zdobyc. BYl sparawdzany, ze jest prosty. Caly blok i wszystkie korbowody byly osiowane by bylo raz a dobrze. blok zeszliwfowany prawie rowno z tlokami. tak powstal stroker 4,6 , ktory w USA sobie ludzie robia. W Polsce na razie w jeepie mam tylko ja no i dupa ![]() no i juz drugi raz nie jest dobrze, panewki zdychaja. -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
jakby sie komus chcialo czytac to tutaj jest cala historia tej zabawy:
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24183 -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
może poskręcaj na sucho starymi śrubami czopy z zamontowanymi panewkami i sprawdź wymiary , ? To samo z korbami
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Splastigaudżuj go! Domowy sposób na sprawdzenie czy jest ok. Paski do kupienia w intercarsie....
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
a intercars to sprzedaje jako pudelko z miarka czy jako pojedyncze paski?
-------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jak wszystkie lecą to na 99% krzywo ustawili blok i źle przestrzelili
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
na 99.9% masz racje.
metodami chalupniczymi chyba tego nie dam rady sprawdzic. W tym momencie wsadzanie nowego walu w ten blok i korby to samobojstwo. jak sie patrzy na silnik od dolu, stojac pod autem to najbardziej sa zniszczone gorne panewki. -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jaka jest twardość wału po szlifowaniu?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Zbliżona do tej przed, szlify powinny mieścić się w utwardzonej wierzchniej strefie czopów, dopiero wychodzenie poza nadwymiary dopuszczone przez producenta powinno wiązać się z np. azotowaniem, druga sprawa, że różne wały, różne twardości i grubości warstwy utwardzonej.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 21:24 |