Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 3.0 v6 hdi - jakieś opinie?
bowill
post Tue, 17 May 2011 - 22:31
Post #1


User
Dołączył: Thu, 10 July 2003
Skąd: gdansk





Trudne pytanie: silnik 3.0 v6 hdi to następca 2,7 hdi, jednakże o obu tych jednostkach próżno szukać informacji i opinii na necie. A więc kusi mnie citroen c5 3,0 hdi. Czy ktokolwiek ma jakieś informacje na temat takiej konfiguracji? Co to za automat tam siedzi? Jaka jest żywotność takiego silnika? Podatność na mody? Średnie spalanie?
Dzięki za wszelkie informacje.


--------------------
<komercyjne podpisy tylko w kontach PRO - admin>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 May 2011 - 22:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Knutomaniak
post Wed, 18 May 2011 - 10:06
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(bowill @ Tue, 17 May 2011 - 22:31) *
Trudne pytanie: silnik 3.0 v6 hdi to następca 2,7 hdi, jednakże o obu tych jednostkach próżno szukać informacji i opinii na necie. A więc kusi mnie citroen c5 3,0 hdi. Czy ktokolwiek ma jakieś informacje na temat takiej konfiguracji? Co to za automat tam siedzi? Jaka jest żywotność takiego silnika? Podatność na mody? Średnie spalanie?
Dzięki za wszelkie informacje.


Na wstepie zastanowilbym sie nad sensem posiadania tej jednostki. Citroen zawsze byl samochodem do spokojnego, komfortowego przemieszczania sie. Tak samo automaty - wiecej mysla, niz zmieniaja biegi. Zreszta dane producenta mowia same za siebie - 8.5 sek do 100 km/h przy 240 KM to jakis zart. 2.2 biturbo robi taki sam czas seryjnie, a po programie przynajmniej sekunde szybciej, z niezlym momentem (ok 470 Nm) z samiutkiego dolu - ok 1400 rpm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Wed, 18 May 2011 - 11:55
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Ten silnik (jak i osiągi w budzie C5/C6) to taki sam żart jak większość komfortowo-papierowych Citroenów.

ps. Cena wyjściowa C6 to jeden wielki lol laugh.gif laugh.gif laugh.gif zaczyna się od 269k gdzie Audi A7 zaczyna się od 240k (2.8 FSI), dalej słabsze 3.0 TDI 250k, mocniejsze 3.0 TDI quattro 277k, 3.0TFSI 279k czyli dokładając ~10k mamy zamiast obrzydliwej, wolnej kanapy, stylistycznie b. fajne auto z niezlymi osiagami (mowa o 3.0TDI/3.0 TFSI), gdzie ten ostatni silnik po chipie zrobi ladny przeciag. biggrin.gif


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 18 May 2011 - 15:06
Post #4









CYTAT(Knutomaniak @ Wed, 18 May 2011 - 10:06) *
Tak samo automaty - wiecej mysla, niz zmieniaja biegi.

nie wiem którym jechałeś..
ale obecny automat który jest w silnikach 2.2 i 3.0 zmienia biegi bardzo ładnie i szybko


jeżeli myślisz o zakupie nowej generacji C5 to zdecydowanie silnik 2.2 200KM/450Nm
kosztuje sporo mniej, dużo mniej pali od 3.0 i dużo mniej waży. bardzo udana jednostka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Wed, 18 May 2011 - 23:55
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Jedyne,co za tym silnikiem przemawia,to kultura pracy.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Thu, 19 May 2011 - 02:08
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Fajnie przytoczone ceny audi w porównaniu do francuza . Nie mam pytań.
Do modów na przyszłość tym bardziej audi. Na pewno będą gotowe patenty, zasyp części z Niemiec i know how w przeciwieństwie do cytryn których nikt nie dłubie. O wyglądzie i wykonaniu nie wspominam bo by wychodziło na to, że trzeba kupić dwie cytryny.


Edit:bierz BMW biggrin.gif


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 19 May 2011 - 07:31
Post #7









CYTAT
O wyglądzie i wykonaniu nie wspominam bo by wychodziło na to, że trzeba kupić dwie cytryny.

a co tak jest w wykonaniu C5 III generacji ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 19 May 2011 - 08:49
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(bezduszny @ Thu, 19 May 2011 - 07:31) *
a co tak jest w wykonaniu C5 III generacji ?


To, ze jest francuska smile.gif I nie ma najlepszego silnika swiata, jakim jest TDI plus znaczka VulcWagen na atrapie...

CYTAT(bezduszny @ Wed, 18 May 2011 - 15:06) *
nie wiem którym jechałeś..


Jechalem 2.7. Ciekawe, ze przyspieszenia sa takie slabe, skoro twierdzisz, za zmienia szybko biegi. 8.5 sek to naprawde duzo przy 240 KM, nawet biorac pod uwage spora mase auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 19 May 2011 - 08:58
Post #9









2.7 ma 240KM wink.gif ?
no to nie wiem czym jechałeś


CYTAT
To, ze jest francuska

stereotyp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Thu, 19 May 2011 - 09:41
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





CYTAT(Knutomaniak @ Thu, 19 May 2011 - 08:49) *
To, ze jest francuska smile.gif I nie ma najlepszego silnika swiata, jakim jest TDI plus znaczka VulcWagen na atrapie...


Nie wiem po co pisać takie głupoty. Nie od dziś wiadomo, że większość Citroenów jest robiona 'na styk', tzn. skrzynie, silniki, co za tym idzie słabo u nich z tuningiem, dlatego nikt tego nie rusza, bo to papierowe konstrukcje. Co do dopierdalania się o 1.9TDI - Twój tekst wyżej powinien pozostać bez komentarza, bo co jak co ale z 1.9TDI można wykrzesać wiele, dół zniesie bardzo dużo, skrzynie dają radę a przy okazji te silniki w stosunku do swoich możliwości palą mało więc o co chodzi? Nie napisano nigdzie, że 'są najlepsze' i nikt nimi się nie podnieca ale walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bowill
post Thu, 19 May 2011 - 10:00
Post #11


User
Dołączył: Thu, 10 July 2003
Skąd: gdansk





CYTAT(Macius @ Thu, 19 May 2011 - 09:41) *
walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem.


Nietaktem kolego jest tekst o waleniu gruchy i o tym czy dane auto jest kanapą dla starców. Auto ci się nie podoba? Nie kupuj. Tdi jest super? Jeździj. Mam obecnie Octavię II 2.0 tdi zrobioną na pnad 200 koni, mam też BMW E39 z 3 litrowytm dieslem i wiem na co te auta i motory stać. Zapytałem konkretnie i grzecznie na forum o konkretny silnik w konkretnym aucie i oczekiwałem konkretnych odpowiedzi. Skoro nikt nie ma nic do powiedzenia w tym temacie to można go śmiało zamknąć.

Bez odbioru


--------------------
<komercyjne podpisy tylko w kontach PRO - admin>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Thu, 19 May 2011 - 10:19
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





Spokojnie, wystarczy przeczytać dokładnie temat - chodzi o C5. A tego to nie wiem z czym zestawić, golas kosztuje 180k, 200k zł juz jest ładnie doposażony.
Porównując z niemiecką konkurencją (jak dobrze myśle bmw 3 i audi a4 to ten segment):
- Bmw 330D (245KM) + automat startuje od 210k, z tym ze jak to w niemcach 250k zł robi się bardzo prosto i tak nie jest to max.
- Audi A4 3.0TDI (240KM) + automat startuje również od 210k zł i tak samo 250k zł nie jest problemem...

Więc bez przesady z tym ave bmw/audi, nie każdy musi lubić ten styl aut, dobrze ze są wlasnie alternatywy co najmniej 50 tys zł tansze, to juz nie jest takie nic.

Sory ze nie w temacie.


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Thu, 19 May 2011 - 11:20
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





no te silniki niestety w ogole nie trzymaja serii sad.gif
braki rzedu 20-30KM to normalka...


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 19 May 2011 - 19:06
Post #14









CYTAT(Matschke @ Thu, 19 May 2011 - 11:20) *
no te silniki niestety w ogole nie trzymaja serii sad.gif
braki rzedu 20-30KM to normalka...


masz na myśli silniki 2.7 HDI...
czy te najnowsze obecnie montowane 3.0 HDI 240KM ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 19 May 2011 - 20:45
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





ceny w citroenach sprawdza sie w salonie a nie na internecie - zadzwoncie dosalonu, powiedzcie ze jestescie zainteresowani i chcecie kuoic na firme.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 19 May 2011 - 23:06
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(bezduszny @ Thu, 19 May 2011 - 08:58) *
2.7 ma 240KM wink.gif ?
no to nie wiem czym jechałeś


Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi.

CYTAT(Macius @ Thu, 19 May 2011 - 09:41) *
Nie wiem po co pisać takie głupoty. Nie od dziś wiadomo, że większość Citroenów jest robiona 'na styk', tzn. skrzynie, silniki, co za tym idzie słabo u nich z tuningiem, dlatego nikt tego nie rusza, bo to papierowe konstrukcje. Co do dopierdalania się o 1.9TDI - Twój tekst wyżej powinien pozostać bez komentarza, bo co jak co ale z 1.9TDI można wykrzesać wiele, dół zniesie bardzo dużo, skrzynie dają radę a przy okazji te silniki w stosunku do swoich możliwości palą mało więc o co chodzi? Nie napisano nigdzie, że 'są najlepsze' i nikt nimi się nie podnieca ale walenie gruchy na Citroena na forum SR, który nijak się tuninguje i jest obrzydliwą kanapą dla starców, jest dla mnie co najmniej nietaktownym dowcipem.


Wydaje mi sie, ze kolega spytal przy okazji o tuningowalnosc 3.0 HDI, a Ty od razu robisz z tego czastkowego pytania meritum.

Wiem, ze na tym forum licza sie tylko osiagi i zapytanie o auto z charakterem spotka sie z odpowiedzia 'kup lepiej nissana s14 za 15 k zl', bo to pierwsze 'nie skreca, nie ogarnia, ryje przodem albo ma papierowe skrzynie'. Nie dla kazdego to ma znaczenie, co nie oznacza, ze jest starcem. Prawdopodobnie nie jechales nawet nigdy cytryna z hydro zawieszeniem... Ale to nie ma znaczenia, bo ma papierowe przeniesienia napedu i 'nie ogrania zakretow'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Fri, 20 May 2011 - 08:52
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





CYTAT(Knutomaniak @ Thu, 19 May 2011 - 23:06) *
Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi.



Wydaje mi sie, ze kolega spytal przy okazji o tuningowalnosc 3.0 HDI, a Ty od razu robisz z tego czastkowego pytania meritum.

Wiem, ze na tym forum licza sie tylko osiagi i zapytanie o auto z charakterem spotka sie z odpowiedzia 'kup lepiej nissana s14 za 15 k zl', bo to pierwsze 'nie skreca, nie ogarnia, ryje przodem albo ma papierowe skrzynie'. Nie dla kazdego to ma znaczenie, co nie oznacza, ze jest starcem. Prawdopodobnie nie jechales nawet nigdy cytryna z hydro zawieszeniem... Ale to nie ma znaczenia, bo ma papierowe przeniesienia napedu i 'nie ogrania zakretow'.


Jakbyś się nie napinał , jest wiele racji w tym co piszą poprzednicy .

Citroen wozem z charakterem ? No, może model GT jeżdżący głownie w GT 5 , który zresztą jeśli już będzie latał to na motorze Ford`a .





Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 20 May 2011 - 09:06
Post #18









CYTAT(Knutomaniak @ Thu, 19 May 2011 - 23:06) *
Gdzie napisalem, ze 2.7 ma 240KM? Moj wniosek jest taki - skoro 3.0 przy tej mocy tak slabo przyspiesza, ma automat z 2.7, ktory tez za szybki nie uchodzi.

uważasz, że ktoś kto kupuje C5 III generacji 3.0 HDI patrzy na to ile ma na papierze do setki ? wink.gif Citroena kupuje się z zupełnie innych przyczyn... i podobno do niego trzeba dorosnąć wink.gif
no i dla doprecyzowania: skrzynia jest jednak inna.. choć również ma 6 biegów a zmienia bieg płynnie i miękko (no ale nie aż tak szybko jak bolid Roberta Kubicy.. co wielu znafców uzna za poważną jej wadę)

Większej wady niż 8,5 sek/100 (o ile tak jest) upatrywał bym w słabo wracającej kierownicy po dużym skręcie (choć to kwestia przyzwyczajenia) i pałąkach bagażnika które zabierają miejsce.
W tej klasie samochodów powinni zrobić to już na siłownikach.
Największą wadą 3.0 HDI jest jego.... cena w stosunku do silnika 2.2 HDI od którego ma tylko 40KM mniej (o dziwo ilość Nm taka sama)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Fri, 20 May 2011 - 09:33
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





bowill, źle mnie odebrałeś, ten tekst 'o waleniu gruchy' nie był kompletnie do Ciebie, no offence wink.gif Pisałem do Knutomaniaka, który IMHO od razu poleciał po bandzie z 1.9TDI.
Zgadzam się z Luckystrike1979, jaki charakter w obecnych autach produkcji Citroena? Jak ktoś nie patrzy na osiągi przy kupnie auta to po co w takim razie pyta o tuningowalność i co robi na forum SR? (To nie do Ciebie bowill wink.gif ) Sądzę, że jednak bowill zwraca uwagę na osiągi pytając o możliwości tuningu.
Prawdopodobnie jechałem Citroenem z hydro i co z tego? Samym zawieszeniem nie nadrobisz innych braków.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 20 May 2011 - 14:05
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(bezduszny @ Fri, 20 May 2011 - 09:06) *
Większej wady niż 8,5 sek/100 (o ile tak jest)

Citroen podaje 7.9s dla 3.0HDI. Tak tylko dla scislosci smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 12:48