![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
Witam.
Wczoraj i dziś w czasie jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju i wydając 3 sygnały dzwiękowe migała kilka razy. Potem zgasła ale powtórzyło się to kilka razy przez odcinek ok. 300km. Dodam, że poziom oleju jest w normie (może nawet trochę za duzo ) i samochód zachowuje się całkiem normalnie. Czy może to być jakaś usterka czujnika ciśnienia oleju, że sygnalizuje błąd czy może to coś poważniejszego. Dodam że autko to LEON TDI AHF. Wielkie dzięki i pozdrowienia. Adam -------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("adamtower":1zh61dgq) Witam.
Wczoraj i dziś w czasie jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju i wydając 3 sygnały dzwiękowe migała kilka razy. Potem zgasła ale powtórzyło się to kilka razy przez odcinek ok. 300km. Dodam, że poziom oleju jest w normie (może nawet trochę za duzo ) i samochód zachowuje się całkiem normalnie. Czy może to być jakaś usterka czujnika ciśnienia oleju, że sygnalizuje błąd czy może to coś poważniejszego. Dodam że autko to LEON TDI AHF. Wielkie dzięki i pozdrowienia. Adam Trzeba diagnozować. Może to być usterka w instalacji albo czujnik. Ostatnio mialem przypadek że wewnątrz wiązki przetarły sie przewódy o.................tą karbowaną rurkę w której biegną kable. Tylko przez przypadek to wykryłem. Acha....a podczas tego zapalania się kontrolki obrotomierz normalnie wskazywał czy też były zakłucenia we wskazaniach??????. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
Obrotomierz wskazywał bez problemu, od razu noge z gazu sciągałem i obserwowałem zachowanie samochodu i reszta była ok.
-------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("adamtower":1g1ycxru) Obrotomierz wskazywał bez problemu, od razu noge z gazu sciągałem i obserwowałem zachowanie samochodu i reszta była ok.
Może kończy sie czujnik....najbardziej prawdopodobna opcja -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?
Pozdrawiam -------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("adamtower":13uer7ga) Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?
Pozdrawiam Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
CYTAT("Master/s":3bddkeyh) CYTAT("adamtower":3bddkeyh) Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni? Pozdrawiam Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić Dzięki. -------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("adamtower":16cc1d9m) CYTAT("Master/s":16cc1d9m) CYTAT("adamtower":16cc1d9m) Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni? Pozdrawiam Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić Dzięki. najlepiej we dwie osoby uruchomić motor i zwiększyć prędkość obrotową ponad 2000rpm. zdjąć przewód z czujnika i zewrzeć go do masy auta. lampka powinna zapalić sie a szafa piszczeć -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
Wielkie dzięki, sprawdzę.
Ale jeszcze jedno, co to bedzie oznaczać, że czujnik się sypie, czy jak ??? Pozdrawiam. -------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 28 March 2003 Skąd: warszawa ![]() |
w beetlu, po kazdym otwarciu maski, autko wydawalo ten potrojny dzwiek! na poczatku nie moglem tego rozpracowac.. w serwisie mnie uspokoili i powiedzieli ze ten typ tak ma.. ! podobno byl tam jakis elektormagnes przy pokrywie silnika! tak jakby autko po kazdorazowym otwarciu maski przypominalo "sprawdziles olej?" !
pozdrawiam -------------------- Diesel
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 19 November 2003 Skąd: W-wa ![]() |
pozwólcie, że podłączę pytanko w temacie
u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie? strzałka -------------------- PD 164,
kuce by UNITRONIC |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
CYTAT("bendi":122szm46) pozwólcie, że podłączę pytanko w temacie
u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie? strzałka kurcze chłopaki ciekawe problemy macie. JA BYM NAWET KILOMETRA NIE ZROBIŁ JAK ZAPALIŁA BY MI SIĘ KONTROLKA................... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Rogal, zależy jaka kontrolka, jak coś na czerwono to też bym stanął ale na żółto...
Bendi: my w starych kondonach nie mamy kontrolki od "poziomu" oleju więc takie sprawy są nam obce P.S. Przypomniałem sobie: w Pug'u też mam taką kontrolkę i gdy auto stoi jedną stroną na krawężniku to małpa zaczyna błyskać przy odpalaniu pomimo że na bagnecie 1/2 stanu -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: malopolska ![]() |
CYTAT u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie?
nie wiem jak jest w grupie vw/audi ale w bmw jak kontrolka oleju świeci się na żółto to oznacza że jest za niski stan oleju |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Spojrzałem do instrukcji i jest dokłądnie opisane jakie zachowania lampki co oznaczają.
Otóż miganie na zółto tej kontroli oznacza awarję wskaznika poziomu oleju Co do czerwonych oznaczeń to napisali,zeby zgłosićsie do ASO |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 03 September 2003 Skąd: Mazury ![]() |
pompka łolejku może wali za dużę ciśnienie (zj.ban.), dobrze że filtra olejku Ci nie wydymało
-------------------- Przemasss
Powered by fabryka |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
Uspokoiło się, dziś zrobiłem 400km i nic. Może faktycznie było jakieś przebicie, a jeśli nie to co robić dalej?
-------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Wkońcu sprawdzić w warsztacie..
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Kępno ![]() |
CYTAT("Rogal1":f9bqwws7) Wkońcu sprawdzić w warsztacie.. No tak, ale to po weekendzie. Dzięki.
Pozdrawiam -------------------- NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
U mojego taty w pasku 1.8T migajaca kontrolka oleju przy odpowiednim jego stanie wg bagnetu spowodowala calkowite rozwalenie silnika. Powod - padla pompa oleju. Tak wiec lepiej jedz i to sprawdz.
-------------------- Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik 181 PS/403Nm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:30 |