Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
> Migająca kontrolka oleju w AHF ????
adamtower
post Wed, 21 Jan 2004 - 22:43
Post #1


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





Witam.
Wczoraj i dziś w czasie jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju i wydając 3 sygnały dzwiękowe migała kilka razy. Potem zgasła ale powtórzyło się to kilka razy przez odcinek ok. 300km. Dodam, że poziom oleju jest w normie (może nawet trochę za duzo ) i samochód zachowuje się całkiem normalnie. Czy może to być jakaś usterka czujnika ciśnienia oleju, że sygnalizuje błąd czy może to coś poważniejszego.
Dodam że autko to LEON TDI AHF.

Wielkie dzięki i pozdrowienia.

Adam


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Jan 2004 - 22:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Master/s
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:06
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("adamtower":1zh61dgq)
Witam.
Wczoraj i dziś w czasie jazdy zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju i wydając 3 sygnały dzwiękowe migała kilka razy. Potem zgasła ale powtórzyło się to kilka razy przez odcinek ok. 300km. Dodam, że poziom oleju jest w normie (może nawet trochę za duzo ) i samochód zachowuje się całkiem normalnie. Czy może to być jakaś usterka czujnika ciśnienia oleju, że sygnalizuje błąd czy może to coś poważniejszego.
Dodam że autko to LEON TDI AHF.

Wielkie dzięki i pozdrowienia.

Adam


Trzeba diagnozować. Może to być usterka w instalacji albo czujnik. Ostatnio mialem przypadek że wewnątrz wiązki przetarły sie przewódy o.................tą karbowaną rurkę w której biegną kable. Tylko przez przypadek to wykryłem. Acha....a podczas tego zapalania się kontrolki obrotomierz normalnie wskazywał czy też były zakłucenia we wskazaniach??????.


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:10
Post #3


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





Obrotomierz wskazywał bez problemu, od razu noge z gazu sciągałem i obserwowałem zachowanie samochodu i reszta była ok.


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:39
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("adamtower":1g1ycxru)
Obrotomierz wskazywał bez problemu, od razu noge z gazu sciągałem i obserwowałem zachowanie samochodu i reszta była ok.


Może kończy sie czujnik....najbardziej prawdopodobna opcja


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:42
Post #5


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?

Pozdrawiam


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:52
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("adamtower":13uer7ga)
Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?

Pozdrawiam


Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Wed, 21 Jan 2004 - 23:55
Post #7


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





CYTAT("Master/s":3bddkeyh)
CYTAT("adamtower":3bddkeyh)
Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?

Pozdrawiam


Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić
Oooo, bawić to się nie chcę...ale na poważnie to jak to zdiagnozować, we własnym zakresie? Czy konieczna jest wizyta u fachowca ( tylko u mnie za dużo takich nie ma )?
Dzięki.


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Thu, 22 Jan 2004 - 00:10
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("adamtower":16cc1d9m)
CYTAT("Master/s":16cc1d9m)
CYTAT("adamtower":16cc1d9m)
Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś bo obawiałem się o jakieś problemy z ciśnieniem oleju itp. ale muszę podpiąć się pod VAGa. Tylko najwcześniej w przyszłym tyg, mam nadzieję, że nic się nie stanie jak tak będę jeździł przez kilka dni?

Pozdrawiam


Podłączenie Vag-a nic ci nie da. Presure oliwy nie jest diagnozowalne. Czujnik zwiera lub rozwiera przewód sygnałowy do massy auta. Jeśli przewód złapie chwilowo massę przed czujnikiem to tez zamruga lampka. To jest elektryka a nie elektronika.......no chyba ze się chcesz pobawić
Oooo, bawić to się nie chcę...ale na poważnie to jak to zdiagnozować, we własnym zakresie? Czy konieczna jest wizyta u fachowca ( tylko u mnie za dużo takich nie ma )?
Dzięki.


najlepiej we dwie osoby
uruchomić motor i zwiększyć prędkość obrotową ponad 2000rpm.
zdjąć przewód z czujnika i zewrzeć go do masy auta.
lampka powinna zapalić sie a szafa piszczeć


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Thu, 22 Jan 2004 - 00:12
Post #9


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





Wielkie dzięki, sprawdzę.
Ale jeszcze jedno, co to bedzie oznaczać, że czujnik się sypie, czy jak ???
Pozdrawiam.


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macra
post Thu, 22 Jan 2004 - 09:58
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 March 2003
Skąd: warszawa





w beetlu, po kazdym otwarciu maski, autko wydawalo ten potrojny dzwiek! na poczatku nie moglem tego rozpracowac.. w serwisie mnie uspokoili i powiedzieli ze ten typ tak ma.. ! podobno byl tam jakis elektormagnes przy pokrywie silnika! tak jakby autko po kazdorazowym otwarciu maski przypominalo "sprawdziles olej?" !

pozdrawiam


--------------------
Diesel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bendi
post Thu, 22 Jan 2004 - 13:21
Post #11


User
Dołączył: Wed, 19 November 2003
Skąd: W-wa





pozwólcie, że podłączę pytanko w temacie

u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie?

strzałka


--------------------
PD 164,
kuce by UNITRONIC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Thu, 22 Jan 2004 - 16:09
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT("bendi":122szm46)
pozwólcie, że podłączę pytanko w temacie

u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie?

strzałka


kurcze chłopaki ciekawe problemy macie. JA BYM NAWET KILOMETRA NIE ZROBIŁ JAK ZAPALIŁA BY MI SIĘ KONTROLKA...................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrus
post Thu, 22 Jan 2004 - 16:17
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Otwock





Rogal, zależy jaka kontrolka, jak coś na czerwono to też bym stanął ale na żółto...

Bendi: my w starych kondonach nie mamy kontrolki od "poziomu" oleju więc takie sprawy są nam obce


P.S. Przypomniałem sobie: w Pug'u też mam taką kontrolkę i gdy auto stoi jedną stroną na krawężniku to małpa zaczyna błyskać przy odpalaniu pomimo że na bagnecie 1/2 stanu


--------------------
Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy)
Suzuki GSX600F
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bugi
post Thu, 22 Jan 2004 - 17:28
Post #14


User
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: malopolska





CYTAT
u mnie pali się na stałę żółta kontrolka oleju, a na na bagnecie mam jeszcze 1/4. Też tak macie (oczywiście jeśli macie taką kontrolkę)? Olać czy dolać oto jest pytanie?


nie wiem jak jest w grupie vw/audi ale w bmw jak kontrolka oleju świeci się na żółto to oznacza że jest za niski stan oleju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Thu, 22 Jan 2004 - 17:29
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Spojrzałem do instrukcji i jest dokłądnie opisane jakie zachowania lampki co oznaczają.
Otóż miganie na zółto tej kontroli oznacza awarję wskaznika poziomu oleju
Co do czerwonych oznaczeń to napisali,zeby zgłosićsie do ASO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Przemasss
post Thu, 22 Jan 2004 - 20:17
Post #16


Rookie
Dołączył: Wed, 03 September 2003
Skąd: Mazury





pompka łolejku może wali za dużę ciśnienie (zj.ban.), dobrze że filtra olejku Ci nie wydymało


--------------------
Przemasss
Powered by fabryka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Thu, 22 Jan 2004 - 20:32
Post #17


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





Uspokoiło się, dziś zrobiłem 400km i nic. Może faktycznie było jakieś przebicie, a jeśli nie to co robić dalej?


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Fri, 23 Jan 2004 - 14:48
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Wkońcu sprawdzić w warsztacie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamtower
post Fri, 23 Jan 2004 - 15:06
Post #19


User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Kępno





CYTAT("Rogal1":f9bqwws7)
Wkońcu sprawdzić w warsztacie..
No tak, ale to po weekendzie. Dzięki.

Pozdrawiam


--------------------
NewBlackSeatLeonII2.0TDISport-UpCupraLook
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yasieq
post Fri, 23 Jan 2004 - 15:07
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Radom/Warszawa





U mojego taty w pasku 1.8T migajaca kontrolka oleju przy odpowiednim jego stanie wg bagnetu spowodowala calkowite rozwalenie silnika. Powod - padla pompa oleju. Tak wiec lepiej jedz i to sprawdz.


--------------------
Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik
181 PS/403Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:30