![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
muszę uratować dwa wielkie i 20 letnie katalizatory...
chodzi o reanimację ich właściwości fizycznych czyli ich oczyszczenie z sadzy i olejowego osadu tak ,żeby przywrócić ich pełną drożność utrata ich właściwości ekokatalitycznych jest bez znaczenia ![]() chodzi o to aby układ fabryczny w sensie dynamiki przepływu,akustyki i wizualnie pozostał bez zmian czytałem kiedyś ,ze zalewa się je mieszaniną rozpuszczlników nitro i acetonu które skutecznie rozpuszczają osady i udrażniają za porady w stylu wyciąć,kupić nowy czy wspawać rurę lub strumiennicę z góry dziękuję -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
wstaw, przepałuj , same sie wyczyszczą
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
przedmuchane były nieżle ale podobno nie wszystko jest w stanie się wypalic...
a nie chce montowac katów z np.80% drożnością wiadomo najlepiej kupic nowe ale w tym przypadku nie da rady rozważałem też sprawę zrobienia w oryginalnych puszkach po katach- tłumików przelotowych ale nikt nie zagwarantuje ,że nie pojawi się jakiś rezonans ,nie mowiąc o zmianach akustycznych no chyba,że znacie jakiś magików od tłumików kiedyś tu na forum czytałem ,ze ktoś ma sprawdzony sposób na "płukankę" -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
w 100% wyczyscic bedzie ciezko, a nie mozesz wstawić jakichś innych katów uniwersalnych np metalowych o podobnych gabarytach?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Kat się nie odetka od pałowania. Podobnie nie masz szans w ten sposób wypalić DPFa.
Dźwięk również się nie utrzyma na dotychczasowym poziomie, jeśli wywalisz monolit i wspawasz rurę. A jeśli to auto z podpisu, to rozumiem Twoje obawy. (może być je opisał tak na marginesie? Auta, nie obawy ![]() Skoro nie ma możliwości kupna nowych, lub są bardzo drogie, a z zamiennikiem jak i rynkiem wtórnym jest tragedia to poszedłbym w płukankę+temperaturę. Ale nie wiem czy odzsykasz 100% przepływu. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego Jak bedziesz to robil to nie zapomnij nagrac ! ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego I sadzisz, ze w ten sposob osiagniesz wyzsza temp, niz ta w czasie palowania Testarossy? Przeciez rozpuszczalnik wypali sie w ciagu sekundy, to za krotko. Do tego pewnie zostanie troche sadzy na siatce kata po tym 'wypalaniu'. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
nie chodzi o wypalenie tylko o rozpuszczenie...więc zrobię chyba tak
zaślepię końce z jednej strony, postawię pionowo, zaleję do pełna mieszaniną acetonu i jakiegoś rozpuszczalnika który będzie uzupełniał działanie tego pierwszego zatkam przeciwne końce ,żeby nie wyparowało pozostawię na 3 dni no i zobaczymy co się urodzi nie wiem tylko czy póżniej po wylaniu zapalić katy czy przepłukać wodą np.dyszą z dużym wydatkiem wody i ciśn.ok.100 bar ![]() -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
rottie ale ja już oglądałem takie czyszczenie i wybuchu nie było
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
nie chodzi o wypalenie tylko o rozpuszczenie...więc zrobię chyba tak zaślepię końce z jednej strony, postawię pionowo, zaleję do pełna mieszaniną acetonu i jakiegoś rozpuszczalnika który będzie uzupełniał działanie tego pierwszego zatkam przeciwne końce ,żeby nie wyparowało pozostawię na 3 dni no i zobaczymy co się urodzi nie wiem tylko czy póżniej po wylaniu zapalić katy czy przepłukać wodą np.dyszą z dużym wydatkiem wody i ciśn.ok.100 bar ![]() Daj tylko znać jak ci poszło ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
A może cały dedykowany wydech ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
hmm...
nie próbowałem tego ale teoretycznie powinno zadziałać W ASO Opla (pewnie nie tylko w tym ale od nich dostałem) mają chemię do czyszczenia EGR'rów, zapieczonych wtryskiwaczy a podobno nawet czyszczenia DPF'ów. Chemia jest bardzo skuteczna i nie jest agresywna w stosunku do metali. Zatkać jedną stronę, postawić kata pionowo... a potem zalać go tą chemią... na kilka godzin. Na pewno wypłucze znaczą część tego co tam jest. PS Jutro mogę dowiedzieć się o nazwę tego specyfika. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
Nie mam z tym doświadczenia, ale może coś na podobę tego:
http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie...talych-dpf.html -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nie dopisałem tego, ale mając na myśli płukankę+temperaturę chodziło mi o sekwencyjne wykonanie, a nie jednoczesne. Cholerka wie jaka tam będzie temperatura jak podpalisz "cokolwiek".
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Nie doczytalem, to jest kat metalowy czy ceramiczny ?
Jak metalowy to mozna sprobowac wodac przedmuchac silnik, przy okazji motor tez sie ucieszy jak calego kopciucha sie pozbedzie. Mozna wygotowac ten kat w wodzie az sadza skruszeje a potem przepalowac i miec nadzieje ze sie wykruszy. Mozna go przedmuchac dobrym palnikiem po ustawieniu lekko jalowej mieszanki. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Ludzie DPFy płuczą chemią do czyszczenia kominów.
-------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
I to jest dobry sposób na DPFy.
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Mycie chemikaliami bedzie malo skuteczne, trzebaby powtorzyc zabieg wielokrotnie, a i tak przeplyw nie pozwoli na dobre wyplukanie osadow ze srodka wkladu. W laboratoriach takie osady (np. po badaniu liczby koksowania, popiołow w olejach) wyzarza, wygrzewa sie w piecu, czasami wystarczylo troche za dlugo podgrzac naczynie palnikiem na propan butan i osad wypalal sie, niewielkie ilosci spopielonych resztek mozna wysypac. Traktowac palnikiem w pozycji pionowej, efekt powinien byc zadowalajacy, oczywiscie mozna wczesniej probowac rozpuscic. W takim przypadku proponuje mieszanine toluen+izopropanol /aceton (rozpuszczalnik niepolarny i polarny), dimmer. Woda rozpylana w dolot moze juz do katalizatora nie dotrzec, wiec efekt bylby zapewne nijaki. Ryzyko w wygrzewaniu: wklad moze popekac jesli bedzie nierownomiernie grzany, zbyt szybko.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:18 |