Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jak uszczelnic pierścienie.
zero4
post Wed, 02 Mar 2011 - 13:55
Post #1


User
Dołączył: Tue, 09 November 2010





Panowie, pytanie troche nie do działu, chodzi o druciarska robote, padł mi silnik, slaba kompresja na jednym tłoku, nie przeszedł proby olejowej, zyga olejem w wydech,kopci na biało, musze autem przejechac 200km do garazu i tam wymienie silnik, teraz pytanie co zalac do silnika zeby dalo rade nim dojechac ? Jest na rynku jakis produkt awaryjny ? Jakies stp czy cos co mogl bym dodac do oleju ewentualnie wlac do cylindra zeby mozna tym szrotem kawalek przejechac ?

Dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Mar 2011 - 13:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
opornick
post Wed, 02 Mar 2011 - 16:54
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





zaopatrzyc sie w wiekszosc ilosc taniego oleju i jazda, zadna chemia nie pomoze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Wed, 02 Mar 2011 - 17:19
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





Platinum Lubro 20W/50. Jak silnik zajechany to można wlać, większych szkód nie zrobi. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zero4
post Wed, 02 Mar 2011 - 18:07
Post #4


User
Dołączył: Tue, 09 November 2010





zalany mam 20w60 tak ze spoko, kupilem jakis wynalazek Holtza Piston Seal, ktos uzywal ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Thu, 03 Mar 2011 - 02:06
Post #5


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





Podepnę się.
Samochód - SEAT Cordoba, silnik 1.6 AFT, benzyna.
W tym silniku jest taki patent, że jak się za dużo nagaru osadzi na przepustnicy to silnik drastycznie traci moc i dynamikę, pojawiają się falujące obroty itp. Jak już czyściłem z tego syfu cały dolot to zapobiegawczo zamontowałem oil catch tank'a.
Długi czas jeździł i nagar oraz cały syf z odmy osadzał się na ściankach filtra, ale oleju w zasadzie nie było.
Ostatnio będąc na weekend w domu, zajrzałem kontrolnie pod maskę, a tam filtr w 1/3 wypełniony olejem, odlałem go lekko ponad pół litra, dolałem świeżego oleju i pojechałem. W tym czasie ojciec zrobił nim z 700-800km, po czym znów spojrzałem pod maskę i... ok. szklanka oleju w filtrze.

Teraz tak:
Nie jestem mechanikiem i wciąż się uczę, więc zacząłem czytać o powodach brania oleju, głównie przewijające się tematy to pierścienie, uszczelki, uszczelniacze zaworowe. Uszczelka odpada od razu, bo miejsce, gdzie olej ubywa jest znane, uszczelniacze zaworowe - z tego co wiem, to po prostu olej skapuje do komory spalania, więc też raczej nie to, ze wszystkiego zostają pierścienie, ale też nie wiem czy to dobry trop, bo mimo, że znam funkcję odmy to jak ona dokładnie działa nie wiem. wink.gif
Teraz jeżeli trop jest prawidłowy:
Czy pierścienie idzie wymienić samemu w garażu, czy trzeba jakichś specjalnych narzędzi ? Wiem, że trzeba dla św. spokoju splanować potem głowicę, ale przewinął mi się też motyw honowania cylindrów, co jest już problemem dosyć sporym. Jak to z tym jest ?
Czy kwestia wymiany pierścieni ciągnie za sobą dodatkowe rzeczy, które warto, lub koniecznie trzeba wymienić ?
Pytam o to, bo po 1 chcę się czegoś nauczyć z tąd chęć zrobienia tego samemu, po drugie, ten silnik na allegro chodzi po ok. 700 zł, przypuszczam, że w przypadku oddania tego do mechanika taniej będzie wymienić silnik. wink.gif
Myślałem, żeby podjechać do jakiegoś lokalnego mechanika, żeby próbę olejową zrobił, ale stwierdziłem, że jak się pojawił ten temat to napiszę pierw tutaj. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zero4
post Thu, 03 Mar 2011 - 10:03
Post #6


User
Dołączył: Tue, 09 November 2010





Wymiana pierscieni to nie jakis tam problem, mi mechanik powiedział ze remont takiego silnika po uwalonych pierscieniach moze pociągnąc portfel bo nigdy nie wiadomo co zastaniesz jak otworzysz silnik, mi po prubie olejowej wyszlo ze doł do roboty, tak ze piercienie, panewki i jak sie domyslam tloki moge miec dowalone, obliczylem to szybko, nowy silnik 300f mechanik chce 200f za wstawienie go, sam wstawie za darmo, czyli ok 400 stowek musze liczyc, komplet pierscieni u nas to ok 100f panewki pewnie drugie tyle, do tego dochodzi sprawa zaworow ktore nie wiadomo w jakim sa stanie, planowanie głowicy i ewentualna robota cylindrów ok 200stowek, czyli sie nie opłaca w cale tego ruszac, wole rozebrac moj silnik bo to jest ADR, pogonic wałki i sprzedac nowy zreszta napinacz wałków i mam ok 200stowek w kieszeni. I wychodze na prostą, i nie robie druta. smile.gif Jedz i zrob probe olejową, wez sobie persen przed zebys sie nie zdenerwował za bardzo smile.gif

Piona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 03 Mar 2011 - 15:10
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Ech... zeby wymienic pierscienie, to trzeba rozebrac silnik. Jesli ma spory przebieg, to nie czarujmy sie, nowe pierscienie nie rozwiaza sprawy. Cylidry beda zowalizowane i nowy pierscien posluzy troche, pozniej zaczna sie przedmuchy, zapiecze sie i popeka tlok miedzy pierscieniami... Czyli dodatkowo nadwymiarowe tloki i szlif cylindrow. Plus nowe uszczelnienia.

A co do stanu korbowodow, walu, panewek itd. to jak powyzej napisane - kto to moze wiedziec.

Stan glowicy to osobna sprawa. Koszt uszczelki i srub najczesciej znosny, mozna traktowac jako niezalezna naprawe. Chyba ze trzeba wyjmowac silnik jak w Subaru... przekichane.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Fri, 04 Mar 2011 - 20:23
Post #8


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





Czyli czysta loteria można powiedzieć biggrin.gif
Dzięki za informację koledzy, podjadę w najbliższym czasie wykonać tą próbę. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:18