Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Saab 9-5 2.0T by Coobcio.pl, 271hp @ 410Nm
WhiteFunk
post Sat, 26 Feb 2011 - 23:42
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





Witajcie wink.gif To i ja się pochwalę swoim samochodem, bo czytam już 6 lat, a nic nie piszę wink.gif

Samochód:
SAAB 9-5 2.0 Turbo LPT manual z 1999 roku

Silnik:
- Kompletny remont silnika, panewki, pierścienie, uszczelnienia, głowica, swap bloku z silnika B204 (Saab 900) + głowica B205 + wałki od 9-5 Aero
- Usunięty napęd wałków balansowych
- Turbosprężarka TD04-16T

Przeniesienie napędu:
- Sprzęgło z Aero

Układ dolotowy:
- Filtr stożkowy na seryjnym dolocie
- Rura dolotowa od wersji Aero

Układ wydechowy:
- Seria, brak katalizatora

Układ wtryskowy:
- Wtryski czerwone
- Regulator 4 bary

Elektronika:
- Wszystko wystrojone na hamowni na seryjnym ECU Trionic 7 przez Coobcia (Pb95 - program bezpieczny, auto użytkowane na co dzień)

Zawieszenie:
- Na razie seria (w planach od Aero)

Hamulce:
- Hamulce przód z wersji Aero (średnica 300mm)

Koła:
- Felgi Saab "Młoty Thora" 17"
- Opony Goodyear Eagle F1

Wnętrze:
- Kompletne od wersji Vector
- Kierownica z 9-5 Aero

Z fotkami poczekamy na lato, jedna z hamowni wink.gif









--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Feb 2011 - 23:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Sat, 26 Feb 2011 - 23:49
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Hej tam masz Mitshubishi turbinę a nie garretta takie małe sprostowanie tongue.gif

Troszkę fotek mi się ostało z Garażu ale najbardziej wpadły mi w oko te dwie:




--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Sat, 26 Feb 2011 - 23:53
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





CYTAT(Coobcio @ Sat, 26 Feb 2011 - 23:49) *
Hej tam masz Mitshubishi turbinę a nie garretta takie małe sprostowanie tongue.gif


Oj tam, oj tam wink.gif Wykres jeszcze dodałem...

No i kilka zdjęć, które zachomikowałem z remontu i składania biggrin.gif





Jakiś moher mi się do samochodu dorwał laugh.gif tongue.gif
















--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Sun, 27 Feb 2011 - 00:22
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





ładny moment, jak osiągi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Sun, 27 Feb 2011 - 00:50
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





jeszcze nie zmierzone sad.gif


--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
znak900
post Sun, 27 Feb 2011 - 08:16
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 26 February 2011





hi
does the 9-5 gearbox fits 204 block?????

204 comes with f25 gearbox and 205 engine comes with f35box

????

thankyou
Go to the top of the page
 
+Quote Post
znak900
post Sun, 27 Feb 2011 - 10:16
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 26 February 2011





oh is it my mistake

found answer

9-5 gearbox are simply F25 with the larger diff splines of the F35. The 9-5 has a larger heavier flywheel so it gets a deeper bell-housing. All the internals are the same

this means 9-5 gearbox fits b204 engine only with 9-5 flywheel and cluch
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sun, 27 Feb 2011 - 12:14
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Bardzo przyjemnie sie jeździ tym wozem wink.gif Hehe moje foty w 1 poście tongue.gif wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pegas
post Sun, 27 Feb 2011 - 12:37
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 April 2003
Skąd: Warszawa-Ursynów





nie doczytałem chyba, ile turbo pompuje?


--------------------
RS3 8Y Daily
E36 M54B30 Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 27 Feb 2011 - 13:05
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W piku 1,3 spadające na 0,95 przy odcince która obecnie wynosi 6500 (defauldowo jest to 6300), Trochę zdusza turbinkę seryjny dolot z wersji 150konnej - trzeba by go zastapić takim od wersji AERO no i pasowało by zalać czegoś szlachetniejszego jak PB95 to może coś pod 285KM udało by się z tego wystrugać...

Choć fakt faktem że Intercooler jak i wydech też są z wersji 150konnej, pod koniec pomiarów temperatura w dolocie za każdym razem przekraczała 50 stopni przy -10 na dworze...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Sun, 27 Feb 2011 - 17:46
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Dlaczego wałki z 9-5 aero? czy są inne niż w zwykłym 150 konnym 2.0? a przede wszystkim czy są lepsze niż te z B204? Zawieszenia z aero nie polecam do bardziej dynamicznej jazdy, sam mam takie w 9-5 3.0T i szczerze mówiąc powinno to zawieszenie być do tej wersji wkładane jako fabryczne. Może warto pomyśleć nad regulowanymi amorkami Koni+ sprężyny aero lub jakieś delikatnie obniżające?
Pozdrawiam


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Sun, 27 Feb 2011 - 19:58
Post #12


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





Wałki z Aero są mniej agresywne niż z b204, a mi zależało, żeby auto jak najlepiej jechało z samego dołu - prawdopodobnie po włożeniu wałków z b204 udałoby się uzyskać więcej mocy (były one włożone do silnika przez 500 km), ale za to samochód wyczuwalnie nie miał dołu... Więc została podjęta decyzja o wrzuceniu wałków z Aero (podobno bardziej agresywne niż standardowe z b205)


--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 28 Feb 2011 - 17:35
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Przy zblokowanych tylnych kolach na hamowni nie ma problemu,ze komp "widzi" 1szy bieg i automatycznie ucina boost?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 01 Mar 2011 - 00:05
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Jak komp nie widzi prędkości z tylnych kół to jedzie po mapie głównej BOOSTU nie wykorzystując przy tym ograniczników momentu obrotowego przypisanego dla konkretnego biegu od R do 5...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Sun, 06 Mar 2011 - 10:43
Post #15


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





No to pojawiło się jeszcze kilka małych modyfikacji:

- Hamulce przód z wersji Aero (300mm), różnica w hamowaniu jak pomiędzy bębnami, a tarczami biggrin.gif
- Rura dolotowa od wersji Aero (pomiędzy przepływomierzem, a turbiną), znacznie szersza od standardowej LPT

A tak się pochwalić chciałem biggrin.gif


--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 06 Mar 2011 - 15:17
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Kurcze, fajne te Saab'y są smile.gif . Szkoda, że sensownych napędów do nich nie ma - bo przód to jedynie na 1 milę ma jakiś sens.

Ale bardzo mi się podoba koncepcja szybkiego dupowozu, który jest bardzo niepozorny wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Sun, 06 Mar 2011 - 23:27
Post #17


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





Zawsze można dorzucić szperę i powinno iść znacznie lepiej... ale to już inna półka cenowa wink.gif


--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 06 Mar 2011 - 23:53
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Jakby to pasowało to by było całkiem fajnie i przyjemnie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-Helical...emZ180630358366

Przy okazji wsadu tego LSD można by łożyska w skrzyni wszystkie zmienić biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WhiteFunk
post Mon, 07 Mar 2011 - 09:47
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 10 June 2005
Skąd: Warszawa - Mokotów





Joł men, jaka tanizna!! ohmy.gif

Weź mi sprowadź w takiej cenie, to pogadamy o włożeniu biggrin.gif


--------------------
Saab 9-5 271hp @ 410Nm by Coobcio.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Mon, 07 Mar 2011 - 15:23
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Naprawdę niezła cena, sam bym się skusiłsmile.gif


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 September 2025 - 22:31