Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Renault 19 2.0 16v Megasquirted
Cyccx
post Thu, 13 Jan 2011 - 23:24
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





Witam,

CHciałbym się podzielić z wami swoim projektem a dokładnie R19 z silnikiem 2.0 16v. Na starcie chciałbym zaznaczyć że wszystko w samochodzie robie sam, renowka odkąd jest w moich rękach jeszcze ani razu nie byla u żadnego mechanika-magika.

Seryjnie R19 była napędzana silnikiem F7P 1.8 16v o mocy 136KM - wg katalogu. Na dziś dzień pod maską jest już jednostka o pojemności 2 litrów. Blok silnika pochodzi z megane coupe 2.0 16v F7R a głowica została z F7P. Silnik został kompletnie wyremontowany, tuleje cylindrów po honowaniu. Głowica mocno obrobiona, wyprofilowane kanały prowadnice ssące wycięte, kanał wydechowe na lustro, gniazda i zawory po szlifie. Razem z operacja zmiany silnika auto odrazu dostało większe heble na przód, mianowicie 280mm z większymi zaciskami z megane w miejsce oryginalnie słabych 259mm. Obecnie rennia jest świeżo po zainstalowaniu stand alone, jestem w tracie dopracowywania instalacji gdyż mam mały problem prawodpodobnie z zakłoceniami i megasquirt gubi synchronizacjwe przy okolo 3000rpm. A i na dniach wymieniam skrzynie na JC5 tez z megane juz leży w pinicy i czeka, gdyż w oryginalnje JB3 dyferencjał juz umarł totalnie przez wypadajacy seger.
W pinicy też leży i czeka kompletna głowica z F7R - głowica ma być użyta przy zakładaniu ITB co jest w planie na to lato.

Krótka sepcyfikacja:

*Swap silnika na 2.0 16v F7P/R
blok silnika z megane 2.0, głowica z 1.8
*głowica po obróbce kanałów
*Skrzynia biegów JC5 z megane
*zwrotnice wraz z hamulcami 280mm + zaciski z megane
*amortyzatory KONI przód i tył regulowane
*spreżyny eibach -30
*LC-1
*megasquirt

Setup na dziś to pojedyńcza cewka z rozdzielaczem i półsekwencyjny wtrysk paliwa.

Plany co do reni na najbliższy czas to:
*przejść na wasted spark
*zamontować kolektor wydechowy z megane 2.0 16v - już czeka w piwnicy na cieplejsze dni
*ITB na bazie głowicy F7R gdzie w serii siedzą ssące 33mm

Pewnie czegoś zapomnialem jeszcze napisać, ale z grubsza wiadomo czym się zajmuję wink.gif.
Jakieś foto w najbliższym czasie, zobacze jak temat bedzie sie rozwijać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Jan 2011 - 23:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Thu, 13 Jan 2011 - 23:27
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Chętnie foto zobaczę, bo opis wygląda ciekawie. Rozumiem, że auto na miasto? Czy do czegoś poważniejszego?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Thu, 13 Jan 2011 - 23:29
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





miasto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Thu, 13 Jan 2011 - 23:41
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





dlaczego nie wrzucisz itb na glowice f7p?kreci sie ona w serii do 7200 a f7r do 6700.
zawory mozesz zalozyc do glowicy f7p z f7r.
nie myslales o zalozeniu zaciskow Brembo z 406 v6 coupe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Fri, 14 Jan 2011 - 10:32
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





F7P kreci się wyżej bo tak założył producent. F7R ma bardziej "zdołowana" charakterystyke silnika czemu ?? nie wiem może znalazlo by sie pare powodow ale napewno nie ograniczenia konstrukcyjne samej glowicy. nie ma zadnego problemu zeby zakrecić glowice f7R do 7200 czy 8000 jeśli jest sens.

Kiedyś myślałem o tym zeby zrobić "big valve head" czyli tak jak mowisz zaworki z F7R przelozyć do F7P, ale koszty takiej operacji są dość wysokie.. i po jakimś czasie odszedlem od tego planu bo po co to robić jak w F7R mam seryjnie zamontowane 33mm. Skoro nie wiadać różnicy to po co przeplacac ;] F7R mozna sporo obrobić, powiększyć kanały no i dużo jest do "poprawiania" bo sa bardzo "niedokładne".

slyszałem o zaciskach brembo z puga, ale widzałeś ich ceny ?? smile.gif. moze kiedyś jak skoncze mechaniczna strone renowki to se zainwestuje w te brembo, tak o dla lansu, w tym momencie ani nie mam na taki gadżet kasy ani potrzeby posiadania takich hamulców.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Fri, 14 Jan 2011 - 10:35
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





znam,bo udalo mi sie kupic takie w dobrej cenie.
skrzynia z megany podchodzi plug and play?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Mon, 17 Jan 2011 - 09:05
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





głowica z megany bez problemu wytrzymuje 8,5tys obr ograniczeniem choć też nie do końca jest skok wału w 2.0 renault ma on 93mm a nie jak w f7p 83.5 ale w renault jakoś to żyje nawet przy 8tys obr
co do powiększania zaworów na głowicy f7p jest to bez sensu bo wychodzi 2 razy drożej jak kupić z megany głowicę,tym bardziej ze Krzyśka nie będzie ograniczał brak miejsca na aparat zapłonowy w głowicy z megany oraz czujnik spalania stukowego na którego tam też miejsca nie ma, jedyny minus to taki że silnik wróci do seryjnego stopnia sprężania bo przy stosowaniu na blok f7r głowicy f7p się zwiększa do ok 11:1 z seryjnych 10:1

co do bardziej dołowej charakterystyki to wynika to w większości z wałków meganowe nie mają praktycznie góry, ale i tak do itb to minimum wałki z willaiamsa jak nie ma ostrych sportowych


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Mon, 17 Jan 2011 - 16:50
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





mam caly cailnik od meganki i stukowy jest chyba w bloku jak pamietam.

zaciski brembo od 406 pasuja na "male" zwrotnice w renault?


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Mon, 17 Jan 2011 - 18:05
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





tak pasują pod zwrotnice z 16v, silnik z megi ma stukowy na bloku


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Mon, 17 Jan 2011 - 21:20
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





trzeba tylko dodac podkładeczki pod zaciski coś okolo 2mm jesli dobrze pamietam, i bedą pasować
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Mon, 17 Jan 2011 - 21:26
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





tak obecnie wyglada moj śmietnik pod maską - w trakcie wymiany skrzyni



Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Mon, 17 Jan 2011 - 21:43
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





podczas kładzenia instalacji pod MS




a to moja renofka




Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 18 Jan 2011 - 10:11
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(barylax @ Mon, 17 Jan 2011 - 18:05) *
tak pasują pod zwrotnice z 16v, silnik z megi ma stukowy na bloku


Dzieki. 305mm nie rokuje dla 15" a wiecej w mojej R5 nie ma sensu.
Jest jakis sposob na 280mm bez adapterow?


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 18 Jan 2011 - 11:19
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





w clio zakladasz zwrotnice z jarzmem i zaciskiem z megane,ktora miala 280mm.
w clio 16v wystarczy sam zacisk brembo,ja tak mam u siebie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Tue, 18 Jan 2011 - 11:58
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





cos mi tu nie pasuje, z tego co wiem clio 16v i zwykle I czy II, r5 mialy identyczne zwrotnice, tzn zaciski sa wymienne w zakresie 238-259mm.
Zaciski pod 280mm czyli clio sport, laguna, espace itd mialy inne zwrotnice z wiekszym rozstawem srub pod jarzmo.
Wymiana zwrotnicy na clio sport w r5,clio I czy 16v jest bez sensu, rozni sie praktycznie wszystko, rozstaw amorka, wieksze lozysko, inna piasta na inny wieloklin w polosce itd.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 18 Jan 2011 - 12:27
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





zwrotnice w 16v i williams'ie mialy 54mm rozstawu mocowania amortyzatora,reszta wersji 52mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 18 Jan 2011 - 13:00
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



do ok 200 KM nie powiekszaj zaworów bo stracisz moment i szkoda kasy.
Silnik 2.0 EW10J4S o mocy 177 KM (Peugeot 206 RC) który na ITB przy dobrym zestrojeniu dochodzi do 220 KM ma zawory 33.5 mm
Przy modyfikacjach dolotu znacznie leszy efekt osiągniesz zawężając światło kanału dolotowego do nawet 0.65 * średnica zaworu a jak boisz sie tyle to ważne żeby nie było wiecej niż 85% srednicy zaworu.
Ja zalewam klejem i daje to świetny efekt i da sie tak nawet "naprawić" silniki które zostały zepsute zbyt dużymi zaworami lub zbytnim powiekszeniem kanału ssącego przed zaworem.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Tue, 18 Jan 2011 - 16:47
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





CYTAT(raich @ Tue, 18 Jan 2011 - 12:27) *
zwrotnice w 16v i williams'ie mialy 54mm rozstawu mocowania amortyzatora,reszta wersji 52mm.


tak, ja u siebie wlozyłem zwrotnice z megane z zaciskami i tarcza 280mm, do tego musialem przerobić mocowanie amortyzatora bo rozstaw jest jeszcze większy o pare MM niz ten w 16v, i wymieniłem przeguby na osiach napędowych, gdyż piasty w megane maja większa ilość ząbków w wieloklinie teraz nie pamietam ile dokładnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Tue, 18 Jan 2011 - 21:53
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





wszystko pasuje montaż zwrotnicy z megany do clio zajmuje 3 godziny, fakt lekko trzeba otwory przekalibrować, w megi jest ten sam wielklin na ośce zawrotnica z megany dci i f7r jest masywniejsza ma większe łożysko i mocniejsze, a i do 16v trzeba troche zwrotnice w miejscu styku z amorem zeszlifować bo nie wchodzi na szerokość
z laguny gubsza jeszcze zwrotnica jest, ale w clio sport chyba taka jak w meganie już nie pamiętam smile.gif


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cyccx
post Wed, 19 Jan 2011 - 19:53
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





tak skonczył dyferencjał w mojej starej skrzyni JB3. seger wypadał mi chyba z cztery razy wypadał.

http://img543.imageshack.us/i/pict7833.jpg/

http://img256.imageshack.us/i/pict7837.jpg/
http://img831.imageshack.us/i/pict7839.jpg/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 17:54