Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Spasowanie skrzyni biegów, Silnik FWD + skrzynia RWD
_PJ_
post Wed, 05 Jan 2011 - 15:32
Post #1


User
Dołączył: Tue, 31 May 2005
Skąd: małopolska





Witam

Potrzebuje informacji na co zwrócić uwagę przy spasowaniu skrzyni biegów RWD do silnika w którym występowała skrzynia FWD.

Jak się do tego zabrać??

Które wymiary są ważne??

Koło zamachowe zostanie pewnie z silnika i do niego należy dobrać sprzęgło i docisk ze skrzyni którą chcemy zaadoptować.

A co dalej??


--------------------
Komercyjna sygnatura jest dostępna dla użytkowników Pro/Donator.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Jan 2011 - 15:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mickey
post Wed, 05 Jan 2011 - 21:32
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





-tarcza sprzegłowa pewnie ze skrzyni (trzeba dobrać średnice)
-odległość wałka od koła (czy realnie dosiegasz skrzynia na tyle zeby taka akcje przeprowadzic,
-osiowanie (jezeli skrzynia niepasuje na fabryczne śruby w silniku) albo przekladką albo przespawaniem dzwonu skrzyni (ale flansza wykonana np w cad powinna precyzyjniej pasować,
-trzeba rozwiazać sprawe rozrusznika (a co za tym idzie umiejscowić wieniec zębaty)
-lapy ale to juz pierdoły


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matt_matt
post Wed, 05 Jan 2011 - 22:43
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010
Skąd: Mazowieckie





chodzi Ci o taka przeróbkę?
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewto...sc&start=75


--------------------
Stage3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_PJ_
post Thu, 06 Jan 2011 - 11:45
Post #4


User
Dołączył: Tue, 31 May 2005
Skąd: małopolska





nom dokładnie nawet taki model silnika chodzi mi po głowie dzięki za linka posiadasz więcej informacji na temat takich swapów??


--------------------
Komercyjna sygnatura jest dostępna dla użytkowników Pro/Donator.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Thu, 06 Jan 2011 - 13:53
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Moim zdaniem spawanie kielicha skrzyni to pomyłka. Przy spawaniu alu powstają naprężenia i strasznie ściąga wątpię aby wałek skrzyni i wał silnika po takim spawaniu były w linii prostej. Jedyne dobre rozwiązanie to flansza bardzo dobrze wykonana. Pozdrawiam


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-piter-
post Thu, 06 Jan 2011 - 15:32
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 27 March 2008





juz kiedys było pisane na forum zeby wsadzic silnik saaba b2?4do budy wzdlurznie sa trzy opcje na skrzynie biegow
- pierwsza najlatwiejsza nie noszaca ze soba zadnych przerobek to zastosowanie skrzyni z omegi mv6 wytrzymalosc 300km/400nm
- druga opcja to flansza do poloczenia ze getragiem z bmw wytrzymalosc duza zalezy od modelu getraga wrzucam rysunki flanszy:
http://www.lowbudgetrides.com/Pictures/SAABBMW_adapter_1.pdf
http://www.lowbudgetrides.com/Pictures/SAABBMW_adapter_2.pdf
http://www.lowbudgetrides.com/Pictures/SAABBMW_adapter_3.pdf
- a trzecia jak juz było pokazane to spawanie dzwona

tu mozna zobaczec jak wyglada ze skrzynia z opla
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...saab-power.html

a tak wyglda ze skrzynia z bmw + flansza
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewto...sc&start=15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 06 Jan 2011 - 17:10
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Jest jeszcze 4 opcja, borg t5 + dzwon do c20xe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Thu, 06 Jan 2011 - 17:11
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Pare dni temu pasowałem ZF'a z ta flansza i jest OK ale martwię się o rozrusznik. Jak przytargam jakiegoś B2x4 na testy to będę miał więcej info.

Całe szczęście że są pod ZF'a tarcze 240mm oraz że Saab ma takowe koła zamachowe pod 240mm sprzeło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-piter-
post Thu, 06 Jan 2011 - 20:41
Post #9


Rookie
Dołączył: Thu, 27 March 2008





borg t5 to tez jest opcja tylko ze sam dzwon do laczenia z silnikiem kosztusze 195f http://www.rwdmotorsport.co.uk/Bellhousing...ng/prod_18.html
wiec za ta cene mozna kupic 2-3 szkrzynie z bmw
a druga sprawa to dostepnosc borg t5 i jej stan bo rzadko trafia sie dobra sztuka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kwiatekk
post Thu, 06 Jan 2011 - 20:48
Post #10


User
Dołączył: Fri, 21 April 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Bogdan9999 @ Thu, 06 Jan 2011 - 13:53) *
Moim zdaniem spawanie kielicha skrzyni to pomyłka. Przy spawaniu alu powstają naprężenia i strasznie ściąga wątpię aby wałek skrzyni i wał silnika po takim spawaniu były w linii prostej. Jedyne dobre rozwiązanie to flansza bardzo dobrze wykonana. Pozdrawiam


da rade, mam u siebie pospawany alu dzwon i działa


--------------------
1989 Ford Sierra RS2300Turbo
1984 Ford Transit RS2300
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_PJ_
post Sat, 08 Jan 2011 - 09:11
Post #11


User
Dołączył: Tue, 31 May 2005
Skąd: małopolska





Dzięki za pomocne linki.

Szlak już przetarty na zagranicą wiec nie trzeba będzie ameryki odkrywać na nowo.


CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 06 Jan 2011 - 17:11) *
Pare dni temu pasowałem ZF'a z ta flansza i jest OK ale martwię się o rozrusznik. Jak przytargam jakiegoś B2x4 na testy to będę miał więcej info.

Całe szczęście że są pod ZF'a tarcze 240mm oraz że Saab ma takowe koła zamachowe pod 240mm sprzeło.


Daj znać jak tam pomiary wychodzą.


--------------------
Komercyjna sygnatura jest dostępna dla użytkowników Pro/Donator.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:16