Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Poprawa wydajnosci pompy oleju - potrzebna informacji
cb_marcin
post Tue, 04 Jan 2011 - 17:40
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





witam wszystkich serdecznie, nie wiem czy na tym forum jest dział gdzie należało by się przywitać, w kazdym razie nie mogłem go znaleźć, ale wszystkim serdecznie mówię Dzień Dobry
Mam taki problem, gdyż musze ulepszyć układ olejenia w silniku 2.0 16VT fiat coupe, lancia delta, thema, dedra, kappa, nie chcę bawić sie w dry sump, bo niestety to troche za duze koszty jak dla mnie, wiem ze seryjne pompy były przerabiane w jakiś sposób i w integralkach w zupełności się wyrabiały, zastanawia mnie tylko co w tej pompie można zmienić? jutro postaram się załączyć zdjęcia pompy wewnątrz, bo ni mogę nigdzie znaleźć żadnych wskazówek jak podnieść wydajność tej pompy oleju, bo jeżeli chodzi o ciśnienie przez nią dawane to jest w miarę ok bo gorący silnik przy 100 stopniach oleju przy 4 tyś obr daje spokojnie 5 bar,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Jan 2011 - 17:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Udesky
post Tue, 04 Jan 2011 - 22:44
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 May 2008
Skąd: SCI





Nie wiem czy to ta sama pompa, ale podepnę się pod temat. Znajomy ma Coupe 2.0 16V i z tego co mi mówił, ma problemy z ciśnieniem oleju, już nawet kupił filtr oleju K&N (podobno polecany na forum FC), ale problem pozostał. Coś kiedyś słyszał o podkładkach pod sprężynkę czy coś.
Jeśli ktoś wie jak to zrobić to również będę wdzięczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:09
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





co do podkładek pod sprężynę to nic to nie pomoże zmiana na inny filtr oleju również bo to ni tkwi problem w przepływie czy w zbyt dużym ciśnieniu, lecz w zbyt małej wydajności na wolnych obrotach, sądzą ze problemem jest zbyt mała powierzchnia zabierająca olej do powierzchni roboczej<sprężającej> ja już przetestowałem pompę z diesla, w tych silnikach, i jeżeli nie da się tego rozwiązać jakimś innym sposobem to zostaje niestety dry sump, albo inna pompa zewnętrzna, zmieniałem oleje tak jak niektórzy "forumowicze " się zarzkają ze to wina oleju, ale doszedłem do wniosku ze to co piszą trzeba brać 15razy przez palce, bo mniej wiedzą niż ludzie w ogólniakach, powiedzcie dlaczego silniki VW na oleju GM, półsyntetyk 10w40, w sumie najgorsze ścierwo, rozgrzany silnik, wentylator chodzi non stop a ciśnienie oleju na głowicy to 5 barów? u mnie owszem na zimnym silniku zamyka 7 bar, ale spada do 1, poniżej 1 i to mi sie nie podoba,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:45
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak takie ciśnienie było w vw w warunkach ktore opisujesz oznacza że wskaźnik był zepsuty.skoro ciśnienie na wolnych masz 1 bar( serwisówka podaje od 0.8 do 1.1) to oznacza że wszystko jest w porządku więc po co kombinować z inną pompą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 05 Jan 2011 - 00:24
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Ja też nie kombinowałbym z pompą.
Jeżeli ciśnienie oleju na wolnych i gorącym silniku spada Ci grubo poniżej 1 bara a olej masz dobry, to pomyśl o wymianie panewek- to ani droga ani skomplikowana operacja


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Wed, 05 Jan 2011 - 15:38
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





no wiec silnik jest świeżo złożony na nowych napewkach, wął nominał, wiec ni ma opcji zniszczenia panewek, a co do vw to wskaźnik był mechaniczny nie elektroniczny i nie mógł się mylić bo sprawdzałem ten wskaźnik i na innym pokazywało to samo, a w alfi 156, to samo zimny czy gorący 4,5-5,5 bara wskazania i czujnik jst montowany na końcu magistrali u mnie spada poniżej 0.8 i dlatego nie chce wymieniać panewek do 50 tyś, tylko ma być git

dla porównania pompa fiata coupe, lancia
|
a tu pompa oploska, myśle że można by wydłużyć powierzchnie zabierającą w pompie z FC i wydajność mogła by się zwiększyć, oraz jak sądzę należało by przerobić jeszcze smok do pompy, bo ten fabryczny jest strasznie duży, i nie wiem cyz jak olej rozejdzie się po silniku, nie zapowietrza się delikatnie na wolnych, i ma zbyt dużą objętość by zassać aż tyle rzadkiego oleju

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 05 Jan 2011 - 17:46
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wymieniłeś panewki na wałkach pośrednich ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Wed, 05 Jan 2011 - 21:16
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





wałki balansowe wywalone , kanały prowadzące do tych panewek zaślepione, głowica zrobiona na tip top, kadłub osiowany, honowany, full service, nie ma się czego czepić, tylko to ciśnienie mi nie odpowiada, i muszę to zmienić na zimnym 7 bar, a tu na ciepłym chujnia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Wed, 05 Jan 2011 - 23:48
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





hmm z tego co wiem to 1.0 bar na cieplym to jest jak najabrdziej ok na jalowych. ja mam u siebie wskaznik cisnienia oleju i musze powiedziec, ze zalezy to nnie tylko od obrotow, ale rowniez od skladu mieszanki. jak mieszanka bogatszam to i cisnienie wyzsze.... smile.gif a i jak masz 0.8 bar na jalowych (nie wiem ile u ciebie, ale przypuszczam, ze kolo 800, u mnie spadek o 200 obrotow powoduje spadek cisnienia oleju o ok 0.5bar) to przy ok 1200 obrotow powinien miec juz 3 bary, a przy 3000 5 barow...
jesli pokazywaly 5 i 7 na jalowych, to sa bardzo nie halo wartosci i to oni powinni sie martwic...


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Thu, 06 Jan 2011 - 12:09
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





no właśnie przy 1200 obr ciśnienie wynosi 1,5 bara, co z tego ze producent przewiduje ciśnienie na wolnych obrotach ok 0.8 bara, jak w takich silnikach przy takim ciśnieniu wymiana panewek wypada co 50-60tyś km, głupi silnik 1600 turbo z lancci hf turbo na rozgrzanym silniku przy 90-100stopniach oleju ma 3 bary, i głowica ta sama pompa oleju ta sama panewki te same, różnice są tylko w wykorbieniu wału, wysokości kadłuba, i tym ze nie ma wałków balansowych, tak samo jak croma 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Thu, 06 Jan 2011 - 12:44
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





hmm a jaka masz mieszanke ?? bogata? czy uboga? moze bys mu troche wzbogacil mieszanke, powininno mu to podniesc cisnienie o ok 0.5 bara na jalowych... ogolnie i wykorbienia maja znaczenie i sklad mieszanki ma wplyw na cisnienie oleju. a pompy nie masz zuzytej??
jeszcze jedna kwestia : zuzyty olej (przepalony, przegrzany) nigdy nie dobije Ci do wartosci katalogowych. kumpel spalil olej w swoim brabusie i nie dobijal mu w ogole do 3 bar... tez myslelismy co i jak i w koncu zlal olej, nalal nowego i zaczal mu wskaznik zachowywac sie w pelni normalnie. lepkosc oleju ma wplyw na cisnienie oleju. rozumiem, ze zmieniales oleje i niezaleznie od lepkosci i przebiegu cisnienie zawsze bylo w tych samych granicach.

widzialem, ze wczesniej pisales o filtrze i sprezynce.... ogolnie to tez ma wplyw na cisnienie. w mercach bardzo lubia sie zapychac rurki, ktore doprowadzaja olej do filtra i wtedy bardo drastycznie spada cisnienie oleju... zawsze jak wymieniam olej wraz z filtrem, to ja przedmuchuje. nie wiem jak to jest zbudowane u ciebie, ale u nas u podstawy filtra sa membranki otwierajace i zamykajace przeplywy na sprezynkach i tez slyszalem o takich przypadkach, ze w miare ekploatacji silnika te sprezynki twardnialy, przez co przymykaly kanaly i powodowaly spadek cienienia. a w trabancie na smoku mialem sitko, ktore sie zatkalo, bo nie wem co poprzedni wlasciciel nawrzucal do miski. Powodow moze byc wiele.

jak juz bedziesz na 100% pewien, ze nie ma przeszkod w przeplywie oleju u Ciebie pozostanie nam zrzucic wine na roznice w wykorbieniach, ale zycie mnie nauczylo, ze szkopul czesto i gesto tkwi w szczegole, o ktorym nawet nie pomyslimy tongue.gif


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Thu, 06 Jan 2011 - 13:55
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





no właśnie na ten moment, przetestowałem oleje takie jak GM, Castrol, Valvoline, Mobil, Liqui Molly, od 10w40 po 5w60 i kurde nie wiem już sam, układ smarowania wymyty, wyczyszczony, ze lepiej się już nie da, co do drożności układu jestem w 100% pewien ze jest wszystko ok, pompy oleju zmieniałem juz chyba ze 4 razy, i nic ni wzrastało, ewentualnie malało, na ten moment zostało mi jeszcze kilka opcji które musz sprawdzić, a miedzy innymi zmiana smoka olejowego, zmiana geometri w pompie, dorobieni szerszych panewek korbowych albo dorwanie i dopasowanie panewek CLEVITE, zmniejszenie dysz na podtryskach , a w ostateczności jazda i co pewien czas wymiana panewek albo dry sump i ze łba, jak coś bym wynalazł i by się sprawdziło zapewne poinformuje, lecz nadal licze że ktoś wie wiecej na temat zasady działania i możliwości ulepszenia tej seryjnej pompy z fiata, by miała większą wydajność bez zmiany zębatek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 06 Jan 2011 - 16:22
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nie wiem skąd masz te informacje ale 1.6 turbo ma mieć 3.5 bar przy 5 tyś
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Thu, 06 Jan 2011 - 20:52
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





bo nie dawno był u mnie kolega który składał silnik do tj hfki i był nią i sprawdzaliśmy, takie jest ciśnienie w tym silniku właśnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 08 Jan 2011 - 21:10
Post #15


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Jakie jest cisnienie podane przez producenta dla tego silnika i czy wszystko sie zgadza z wartosciami fabrycznymi?
Jezeli tak to szukasz dziury w calym.
Jezeli dalej chcesz cos zmieniac to mozesz jedynie zamontowac sucha miske bo wydajnosci nie poprawisz bez ingerencji w zeby. Mozesz jedynie zmniejszyc przeplyw oleju przez silnik czyli ciasniejsze pasowania panewek.
Ostatnia mozliwosc to ze sie natryski na tloki niedomykaja i dlatego cisnienie spada ponizej wartosci granicznej (o ile 0.8bara to ponizej minimum dla tego silnika).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sun, 09 Jan 2011 - 10:46
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Sprawdz zawory w natryskach oleju na tloki - na 90% ktorys ci cieknie... W VW G60 tak sie czesto dzieje ze ta kuleczka z sprezynka nie dochodzi i ludzie remontuja silniki a to tylko jeden zaworek trzeba bylo zmienic...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Sun, 09 Jan 2011 - 21:24
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





no własnie wczoraj skąłdałem silnik od nowa, i znalazłem patent, i chyba cały problem, dorwałem cały silnik od cromy 2.0 td bodajże, albo diesla, bez turbo, wał taki sam jak w 2.0 16v, 16vt, 8v, 8vt, sprawdzone, mierzone, ważone, wszystko identyko, różni się tylko lekko wpustem na klin kółka pasowego, złożony na nowych panewkach, okazało się ze zamontowany tam był nowy wał, nowe panewki i po 50km, pękł kadłub jak gość przyłożył w krawężnik na parkingu, pękł smok i nie zasysało oleju, zapaliła mus ie kontrolka i wyjął silnik a bude oddał na złom, za 100 kupiłem cały silnik a fartem trafił sie nowy wał, panewki, nowa pompa oleju i to benzynowa:d z uchwytem na czujnik położenia wału, znalazłem ze w kadłubie przesunięcie panewek nie załatwiło sprawy usunięcia wałków balansowych w 100% i dlatego zaślepiłem na nowo kanały olejowe teraz juz jestem pewien na 20000% że jest ok, jak odpalę to powiem co i jak z ciśnieniem oleju, na ten moment mogę odpowiedzieć ze zaworki natrysków są ok, bo jak myłem kadłub to wykręcałem je i przedmuchiwałem i sprawdzałem, a co do ciśnienia olju to na goracym silniku potrafiło spadać do 0.4-0.5 bara więc to za mało stosunkowo,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 09 Jan 2011 - 21:57
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ech teraz cie skojarzyłem z forum fckp laugh.gif juz dawno ci napisałem że przesuwanie panewek to śliski temat smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Sun, 09 Jan 2011 - 22:18
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





mowilem, ze diable tkwi w szczegole tongue.gif mam nadzieje, ze pomoze. moj kumpel jezdzil brabusem bez jakiegos koreczka w walku rozrzadu, bo mu mechanicy z zemsty nie zalozyli. podobniez silnik nie powinien byl w ogole odpalic, a on zrobil nim kilka dobrych tysiecy...


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cb_marcin
post Mon, 10 Jan 2011 - 20:01
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 03 January 2011
Skąd: Warszawa





zobaczymy jak odpale i zagrzeje to sie pochwale biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 19:57