Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Szpera. Peloquins vs Quaife., 1.8T Skrzynia EVS - 5 biegów.
.wide
post Thu, 16 Dec 2010 - 22:20
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Witam. Chciałbym poznać opinie ludzi, który stosują szpery w swoich samochodach. Forumowa szukajka działa, jak działa przez co wyszukałem jedynie ogólnikowe opinie na temat zasadności używania szpery itp.

Znaleźliśmy oferty firmy Peloquins i Quaife:

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_I...rain/LSD/ES644/

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_I...n/LSD/ES248525/

Zestaw Peloquins wydaje się rozsądny. Jest raczej absolutnie kompletny, co mnie osobiście skłania ku niemu. Quaife jest w zasadzie goły.
Czy ktoś z Was ma jakieś porównanie jeśli chodzi o te dwie firmy? Jak tym się jeździ, ew. rady lub sugestie? Jeśli to ma znaczenie, to samochód używany jest na co dzień, a kierowca dzielnie znosi wszelkie niedogodności. wink.gif

A teraz od strony technicznej.
W oryginale koło talerzowe jest przynitowane do obudowy mechanizmu. Nity należy zwyczajnie rozwiercić? Co z łożyskami (a w zasadzie bieżniami łożysk), na których osadzony jest cały mechanizm? W oplowskich skrzyniach był/jest element w obudowie, którego dokręcenie, bądź popuszczenie regulowało luz łożyska stożkowego. Tutaj zdaje się czegoś takiego nie ma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 16 Dec 2010 - 22:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
syncros
post Thu, 16 Dec 2010 - 23:17
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Peloquin i Quaife dzialaja na tej samej zasadzie i raczej nie ma roznicy w dzialaniu. Da sie tym jezdzic normalnie na codzien.
Od strony technicznej to do quaife (bo taka mialem) to musisz rozwiercic nity i skrecic na odpowiednie sruby, ja kupowalem w aso skoda bo tam byly tansze w porownaniu do VW. Lozyska zalozylem ze starej roznicowki i wszystko dzialalo jak nalezy.
Peloquin wychodzi na + bo jest wiecej czesci w zestawie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Fri, 17 Dec 2010 - 18:17
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





a cos z nizszej polki np obx warto sie w to pchac


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Fri, 17 Dec 2010 - 19:34
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





moj peloquin byl ze srobami do kola, lozyskami mech roznicowego i usczelka pod dekiel.

mam, uzywam, nie przeszkadza w codziennej jezdzie, jestem zadowolony wink.gif


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmonvrt
post Sat, 18 Dec 2010 - 10:48
Post #5


User
Dołączył: Sun, 30 March 2008





ja tez jestem zadowolony z peloquin


--------------------
ET 11.162 - Zegrze Pomorskie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Sat, 18 Dec 2010 - 15:15
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Peliquin i Quaife nie działają dokładnie tak samo. Quaife to też Torsen ale z wewnętrzną "regulacją". Nie jest na stałe spięty tak jak Peliguin przez co mniej obciąża napęd przy codziennej jeździe i jest prawie nie zauważalny dla kierowcy. I ma dożywotnią gwarancję.
Jest tańszy więc po dokupieniu śruby, np. ARP nadal wychodzi taniej smile.gif


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 19 Dec 2010 - 11:01
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





o obx chodzi za wielka woda opinia ebayowego shitu :/

w polsce wiem ze ktos mial zakladac jeszcze z tanszych wavetrack szperunek moze o tym ktos cos powie ??


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Mon, 20 Dec 2010 - 01:24
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Który peloquin jest spięty na stałe? Do 02J?

CYTAT(TOMSON @ Sat, 18 Dec 2010 - 15:15) *
Peliquin i Quaife nie działają dokładnie tak samo. Quaife to też Torsen ale z wewnętrzną "regulacją". Nie jest na stałe spięty tak jak Peliguin przez co mniej obciąża napęd przy codziennej jeździe i jest prawie nie zauważalny dla kierowcy. I ma dożywotnią gwarancję.
Jest tańszy więc po dokupieniu śruby, np. ARP nadal wychodzi taniej smile.gif



--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Mon, 20 Dec 2010 - 08:27
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Jest to zwykły Torsen czyli musi mieć jakąś formę spięcia wbudowaną. Producent podaje że w wersji II jest to 85ft chyba. I wytrzymałość szpery jest na poziomie 50 tys. mil.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Mon, 20 Dec 2010 - 09:02
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(TOMSON @ Mon, 20 Dec 2010 - 08:27) *
Jest to zwykły Torsen czyli musi mieć jakąś formę spięcia wbudowaną. Producent podaje że w wersji II jest to 85ft chyba. I wytrzymałość szpery jest na poziomie 50 tys. mil.

Z całym należnym szacunkiem, trzymałeś Peloquina w ręku? widziałeś jak jest zrobiony?
Można ponieść auto i zakręcić jednym kołem ręką zupełnie jak w otwartym dyfrze. A spina tym mocniej im więcej mu przyłozymy momentu (pod warunkiem przyczepności 2 kół)
Gdzie widziałeś/wyczytałeś że Peloquin ma wytrzymałośc 50tyś. mil.?
Ogromną przewagą Peloquina nad Quaifem jest fakt iż przychodzi w pełnym komplecie, ze śrubkami ARP i nowymi łożyskami OE VW.
Testuje Peloquina od 4lat i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, mało tego w tym roku współpracy odmówiły 2 śrubki ARP. Po jednym mailu Gary Peloquin poprosił o adres do wysyłki i w ramach gwarancji wysłał nowy komplet śrubek zupełnie for free bez ponoszenia kosztów wysyłki i w ciągu 7 dni miałem je na biurku.
Tu można więcej poczytać Peloquins


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Mon, 20 Dec 2010 - 09:05
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





CYTAT(szymonrs @ Mon, 20 Dec 2010 - 10:02) *
Z całym należnym szacunkiem, trzymałeś Peloquina w ręku? widziałeś jak jest zrobiony?
Można ponieść auto i zakręcić jednym kołem ręką zupełnie jak w otwartym dyfrze. A spina tym mocniej im więcej mu przyłozymy momentu (pod warunkiem przyczepności 2 kół)
Gdzie widziałeś/wyczytałeś że Peloquin ma wytrzymałośc 50tyś. mil.?
Ogromną przewagą Peloquina nad Quaifem jest fakt iż przychodzi w pełnym komplecie, ze śrubkami ARP i nowymi łożyskami OE VW.
Testuje Peloquina od 4lat i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń, mało tego w tym roku współpracy odmówiły 2 śrubki ARP. Po jednym mailu Gary Peloquin poprosił o adres do wysyłki i w ramach gwarancji wysłał nowy komplet śrubek zupełnie for free bez ponoszenia kosztów wysyłki i w ciągu 7 dni miałem je na biurku.
Tu można więcej poczytać Peloquins



potwierdzam ze można kręcić luźno jednym kołem, jak jest w powietrzu wink.gif


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Mon, 20 Dec 2010 - 10:40
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy



Torsen pochodzi od Torque Sensing. Jeżeli oba koła są w górze to szpera nie ma jak zadziałać! Dlatego można kręcić luźno kołem!
Chodziło mi o to że ta szpera zawsze działa tak samo. Quaife opatentował mechanizm który zmienia wartość siły szpery w zależności od potrzeb.

Na stronie producenta podane jest że albo 50 000 mil albo jeden sezon wyścigowy.

Pelequin jest droższy o jakieś 20%. Za te 20% można dokupić ARPy, uszczelkę i to co potrzebne do wymiany.

Nie mówię że Pelequin to zła szpera. Po prostu ktoś napisał że to to samo co Quaife a ta nie jest. To tak jakby napisać że każda szpera płytkowa to to samo.

Pozdrowienia



--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Thu, 23 Dec 2010 - 12:35
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi. Prawdopodobnie zdecydujemy się na szperę Peloquins.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Mon, 03 Jan 2011 - 22:48
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Czy peloquin czy quaife do skrzyni o ktora pytal autor watku to zwykly torsen, dziala tak samo.
Obaj producenci maja tez dostepne szpery oparte na torsenie ze wstepnym napieciem mechanizmu zeby wyeliminowac najwieksza bolaczke torsena czyli utrate przyczepnosci na jednym kole. Nie do tej skrzyni.
Nie piszemy Peliquin, czy tez Pelequin.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 00:47