![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Witam
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ? Auto rwd koło jednomasowe , tarcza bez tłumików drgań , auto ma być mocne albo bardzo mocne w przyszłości . Czy to oznacza rychłą śmierć skrzyni przy takim zestawie ? pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Sam noszę się z zamiarem założenia zestawu na przerobiony jednomas na wzór dwumasu m57, do tego tarcza organiczna bez tłumika drgań i wzmocniony docisk.
Komfort jazdy spada, poszarpuje przy ruszaniu i najbardziej daje się we znaki przy dojeżdżaniu do samochodu poprzedzającego w korkach. Na pewno zrekompensuje to mniejsza masa koła zamachowego. Co do padających skrzyń i łożysk wałka sprzęgłowego, no cóż, trzeba rozłożyć ręce i zaopatrzyć się w zapas części zamiennych ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
auto raczej mało uliczne wiec to nie problem , ciekaw jestem jaki to ma wpływ na samą skrzynie . Coś mi się kojarzy że ludzie przerabiaja w silnikach m60 do driftu dwumasy na jednomas i tak upalaja , może ktoś to potwierdzić ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 September 2010 Skąd: hmm ![]() |
generalnie jest tak że jeśli zakłądasz tarczę bez tłumików drgań a tekie tarcze są już spiekowe czy organiczne sprzęgło działa na zasadzie 0-1 wiec nie ma mowy o spokojnym i płynnym ruszaniu. te sprzegła są dobre do wyczynu i przenoszenia duzych momentów bo znacznie ograniczają poślizg . i napewno ma to negatywny wpływ również na skrzynie biegów ale cóż czego sie nie robi dla podniesienia osiągów samochodu taki niestety jest motorsport coś za coś pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
A czy drgania wywołane poszarpywaniem wynikającym brakiem tłumika drgań mogą uszkodzić wał korbowy ? Pal licho skrzynie i komfort, najważniejsze serducho
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
jaka tarcza?
co masz na mysli piszac tlumik drgan? sprezyny? -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
tak dokładnie , bez sprężyn
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 27 April 2007 ![]() |
Mam u siebie zastosowaną tarczę 6spiekową bez tłumika drgań przy jednomasie skrzynia żyje od 30tys i ma się dobrze. Sprzęgło wcale nie jest 0-1.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
jakie auto , jaka moc ?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 September 2010 Skąd: hmm ![]() |
Mam u siebie zastosowaną tarczę 6spiekową bez tłumika drgań przy jednomasie skrzynia żyje od 30tys i ma się dobrze. Sprzęgło wcale nie jest 0-1. a jeżdzisz tym na codzień po mieście ? jesli tak to kiedy zaglądałeś do sprzegła i kontrolowałeś stan zuzycia spieków? można katować sztymna tarczę spiekową w ruchu miejskim ale spieki się szybciej zuzywają... i jeszcze jedno masz sprzęgło organiczne czy tradycyjnyn spiek? i kolejne pytanie: 6 spieków to masz na mysli tarczę 6 ramienną czy 3 ramienną bo z różnymi określeniami sie spotkałem. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
jestem na etapie planowania stage 2 i zbieram informacje . Jak auto bedzie gotowe przynajmniej w stage 1 i wystrojone to sie pojawi w projektach
![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
dobra sprezyny to jedno a ruchomy material pomiedzy materialem ciernym to drugie jesli mowimy o tarczy organicznej.
czyli jesli uzyjesz tarczy organicznej bez sprezyn ale bedzie poddawala sie gnieceniu to luzik, wrazenie bedziesz mial oemowe przy duzo wiekszej wytrzymalosci versus takie ze sprzeynami. testowalem wszystkie i takie rozwiazanie jest najlepsze. testowalem rowniez sprzeglo z tarcza organiczna bez sprezyn i ze sztyno zamontowanym materialem ciernym i owszem wytrzymuje wiecej kolejne 150Nm ale efekt juz jest 0/1, ukrecilem polosie 2 razy ![]() uzywalem rowniez tarczy ceramicznej ze sprezynami ktora miala znosic duzo ale odradzam, nie lubie jak w mocnym aucie sie cos rusza, zawsze masz wrazenie ze czekasz na cos po zmianie biegu. -------------------- ______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Moj projekt jest raczej budżetowy i staram się korzystać z dostępnych części więc ceramiczne sprzęgła raczej nie wchodzą w grę . Tarcza którą wykorzystam pracowała z dwumasem i ma "na sztywno" zamocowany element cierny . Jeśli ona sobie nie da rady to dorobie spieka , jeśli to sprzęgło będzie niszczyć przeniesienie napędu to załatwię tarcze ze sprężynami i ją przerobie na spieka . Z tego co pamiętam to berkut robił takie połączenie , jednomas i lekkie koło bez tłumików drgań w scierze zeby odciążyć synchronizatory i działało . Dziękuje bardzo za zainteresowanie .
pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 20:21 |