Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rura przelotowa zamiast tłumika : co daje i czy warto?
maltana
post Thu, 25 Dec 2003 - 22:02
Post #1


User
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Poznań





Witam!!
Ostatnio coś mi zaczął szwankować tłumik. Po prostu ryczy jak T-34 . Okazało się, że "rewelacyjnie" zamontowana strumienica pękła i ma dziurę 3 cm na spawie ..... chciałem wymienic na tłumik oryginalny (około 250 PLN), ale dostałem cynk że lepiej wypieprzyć katalizator (co i tak chciałem zrobić) i zamontować po prostu....rurę stalową 2,5 - 3 cm średnicy, bez żadnych tłumików.
No i teraz pytanka:
- ile mi przez to koni przybędzie?? (mam silnik 1.0 12V turbo, ca. 100 koni)
- czy mnie panowie policmajstry nie będą łapać przy każdej okazji, że za głośno??

Czekam na rady

pozdro


--------------------
Jedynka: 50 km/h, dwójka: 75 km/h ... i droga osiedlowa się skończyła....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Dec 2003 - 22:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Showkemp
post Fri, 26 Dec 2003 - 03:11
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Warszawa





Sądzę, że najefektywniej byłoby pociągnąć rurę, ze stali nierdzewnej, od turbo do końca. Z tym, że 3cm średnicy może być "ciut" mało.


--------------------
www.motorsportshop.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koyack
post Fri, 26 Dec 2003 - 10:03
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 20 April 2003
Skąd: Radom





CYTAT("Showkemp":kafxfieg)
Sądzę, że najefektywniej byłoby pociągnąć rurę, ze stali nierdzewnej, od turbo do końca. Z tym, że 3cm średnicy może być "ciut" mało.

3 cm mało??
do silnika turbo który ma sto koni??
ja wiecej bym nie dawał


--------------------
No car no fun :(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Fri, 26 Dec 2003 - 14:29
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





CYTAT("Koyack":1smvsr4p)
CYTAT("Showkemp":1smvsr4p)
Sądzę, że najefektywniej byłoby pociągnąć rurę, ze stali nierdzewnej, od turbo do końca. Z tym, że 3cm średnicy może być "ciut" mało.

3 cm mało??
do silnika turbo który ma sto koni??
ja wiecej bym nie dawał


seryjny civic 1,4 90km ma 45mm wydech 3cm to chybaw tico


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:13
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





koyak chyba pomyślał o 3 calach...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:23
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





Hm, 3cm to według mnie służyłby bardziej za korek do silnika, Filip ma rację... Na pewno jeśli chodzi o 3 cale, to będzie on za duży, nawet na auto z turbo. 3 cale powinno się zakładać w turbognojkach od 25KM w górę... Do twojego Charade powinno być według mnie 2 cale albo ciut więcej. Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:34
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Blitz chyba Ci sie cos pop..ieprzylo. Jakich turbognojkach? Chyba w samochodach z silnikami turbodoladowanymi (niekoniecznie diesla jak zasugerowales). Poza tym IMO 3 cale zaklada sie przy duzych turbo-mocach


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:42
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





3 cale są idealne do Supry...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maltana
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:46
Post #9


User
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Poznań





hehe... oczywiście, 2,5-3 CALA....hehe...sam się ubawiłem swoimi 3 cm.....

no ale czy warto? a jak z hałasem??


--------------------
Jedynka: 50 km/h, dwójka: 75 km/h ... i droga osiedlowa się skończyła....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:47
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





No dokladnie, zakladanie 3 cali do tego autka (tj. Daihatsu Charade GTi) to tak jak sztucer z lufa od czolgu


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:49
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





3 cale do Charadki to pewnie trochę za dużo ale 2.25-2.5....
zapytaj brt on najlepiej ci poradzi...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maltana
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:50
Post #12


User
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Macius":1l07j159)
No dokladnie, zakladanie 3 cali do tego autka (tj. Daihatsu Charade GTi)


GTti...panie kochany!!! 1.0 turbo a nie 1.6 GTi !!!

Spora różnica.

a 3 cale to.... 7,5 [cm], troszku dużo...


--------------------
Jedynka: 50 km/h, dwójka: 75 km/h ... i droga osiedlowa się skończyła....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Fri, 26 Dec 2003 - 15:52
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Ale czy to wazne? Wszyscy wiedza, ze mowimy o Twoim samochodzie, ktory ma silnik 1.0 12v turbo. I nie ma sensu zakladac 3cali do komara bo tylko popsujesz


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maltana
post Fri, 26 Dec 2003 - 17:04
Post #14


User
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Poznań





Jezusicku kochanieńki, wporzo, wiem że 3 cale to za dużo, wiem że najlepiej 2,25- 2,5.

ALE CAŁY CZAS NIE WIEM TEGO, O CO PYTAŁEM: CO TO DAJE I JAK Z POZIOMEM HAŁASU !!!

Nie rozpisujmy się na temat, jaki mam silnik i czy mam rację czy nie, ale czy założenie przelotowej rury daje tyle, że warto to robić!!

Proszę o odpowiedzi na temat, jeśli można, bo w sumie to możemy np. o Lepperze pogadać....też rozmowa....

pozdro


--------------------
Jedynka: 50 km/h, dwójka: 75 km/h ... i droga osiedlowa się skończyła....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Fri, 26 Dec 2003 - 18:14
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





sama rórka i koncowy tłumik bedze głośniej
wszystko zrób w jednakowej srednicy


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Fri, 26 Dec 2003 - 18:24
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





CYTAT("Macius":6inyxu68)
Blitz chyba Ci sie cos pop..ieprzylo. Jakich turbognojkach?

Ups Faktycznie coś mi się powaliło... Sorki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 26 Dec 2003 - 18:35
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT
ALE CAŁY CZAS NIE WIEM TEGO, O CO PYTAŁEM: CO TO DAJE I JAK Z POZIOMEM HAŁASU !!!


więc tak jak wcześniej napisałem napisz priv do brt - on zajmuje się wydechami profesjonalnie (TomaRacing) więc na pewno ci wszystko wyjaśni i pomoże dobrać średnicę...

poziom hałasu zależy m.in. od średnicy wydechu,
a w autach z turbo wydech daje zazwyczaj przyzwoite przyrosty mocy (dużo zależy od jakości wydechu fabrycznego)


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 26 Dec 2003 - 18:47
Post #18


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Maltana, sprawdź jaka średnica wychodzi z turbo do wydechu, i takiej średnicy zrób układ, jeżeli nie chcesz mieć ZA głośno to dwa tłumiki przelotowe, środek i koniec, muszą być. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to jeden końcowy. Zresztą 1.0 to i tak mocno nie pierdzi. Spróbuj najpierw z jednym tłumikiem, końcowym.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maltana
post Fri, 26 Dec 2003 - 19:06
Post #19


User
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Leo":3rnh7btb)
Maltana, sprawdź jaka średnica wychodzi z turbo do wydechu, i takiej średnicy zrób układ


No, z moich obliczeń i obserwacji wynika, że ca. 4,5 cm, więc 2-calówka byłaby chyba dobra

CYTAT("Leo":3rnh7btb)
jeżeli nie chcesz mieć ZA głośno to dwa tłumiki przelotowe, środek i koniec, muszą być. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to jeden końcowy. .


hm, ale tu się o kasę rzecz rozchodzi, więc chyba jeden...

CYTAT("Leo":3rnh7btb)
Zresztą 1.0 to i tak mocno nie pierdzi. Spróbuj najpierw z jednym tłumikiem, końcowym.


eheh... nie pierdzi...powinieneś posiuedzieć w środku, jak na dwójce mam 2,5-3 tys. obrotów...samochód wpada w taki rezonans od "pierdzenia", że zagłusza wszystko, nawet WŁASNEGO krzyku nie słychać...potem jest lepiej, nawet ok.....


--------------------
Jedynka: 50 km/h, dwójka: 75 km/h ... i droga osiedlowa się skończyła....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazushito Yakita...
post Fri, 26 Dec 2003 - 20:01
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





Bla, bla, bla, a konkretnej odpowiedzi na pytanie nie ma. Na samej rurze będzie głośno (w dodatku im mniejsza średnica rury, tym na wyższych, a zatem bardziej upierdliwych częstotliwościach). Myślę, że sens by był, gdyby dać jeden dobry, przelotowy tłumik i nadal liczyć się z tym, że cichy nie będzie, ale może już nie będzie trzeba się tłumaczyć panu Władzy, że te mechaniki to teraz takie fuszery odstawiają (prawda Wojtku?

K.Y.


--------------------
Anung un Rama
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:38