Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wydech 2.5" w audi S6 4.2
radek_s6
post Sat, 07 Aug 2010 - 23:25
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





Witam ,

dzis wlasnie zalozylem wydech z kwasowki 2.5" pochodzacy z audi rs6 do mojej s6 4.2 340KM , w miejscach gdzie w rs6 sa katy wykonano mi na zamowienie 2.5" calowe rury odpowiednio podgiete oraz 2.5" plecionki , rury z kolektora do plecionek pozoztaly seryjne czyli fi.60 . Oczekiwalem sporego przyrostu mocy i nm po przegladnieciu wykresow z ukladami firmy Milltek rowzniez 2.5" , ale co sie okazalo halas bardzo wzrosl (myslalem ze na ori ukladzie bedzie wmiare cicho) a samochod oslabl ... generalnie wyglada to tak jakby bylo za luzno ale zastanawia mnie fakt iz millteki maja rowniez 2.5" a dodaja ok 20-30KM.Czy pownieniem zmienic srodkowe tlumki lub ostatnie na jakies komorowe by poprawic kompresje ?? Nie wiem niestety czy milltek ma w pelni przelotowe czy z komorami ?? Prosze o pomoc i porade co mam zrobic by zamienic 340 na 360 pare .. po wydechu oczywiscie na koniec chcialbym to podstroic na 390-400 KM.

Dzieki pozdro tongue.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Aug 2010 - 23:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Macius
post Sat, 07 Aug 2010 - 23:59
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Wsadziles uklad z auta turbodoladowanego do auta NA, brawo. Nie spodziewales sie chyba przyrostow?


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 00:33
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





rury 2.5" to bez znaczenia z jakiego auta tylko pytanie czy to przez te tlumiki ?? czy powiniem zmienic je na jakies komorowe ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiurielSR
post Sun, 08 Aug 2010 - 10:59
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





Ja to obstawiam, że tam nawet 300 seryjnych koni nie było a Ty kolego chcesz po wydechu i strojeniu 400 laugh.gif


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 11:38
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





widze ze poza odpowiedziami z przedszkola nic madrego mi nikt nie powie , a autko mialo 349 koni i 440nm przed zakladaniem wydechu wiec jesli masz zamiar wypisywac jakies glupoty to lepiej nic nie pisz , a jesli nie masz pojecia o tych motorach ze przy 2.5 calach wydechu i stojeniu mozna podkrecic pod 400 KM to powodzenia laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sun, 08 Aug 2010 - 11:54
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(radek_s6 @ Sun, 08 Aug 2010 - 11:38) *
a autko mialo 349 koni i 440nm przed zakladaniem wydechu wiec jesli masz zamiar wypisywac jakies glupoty to lepiej nic nie pisz

Miało więcej niż seryjne? Na jakiej hamowni to sprawdzałeś?


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:13
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





spawdzane bylo drogowo z laptopem , z tego słyszłem pomiary te sa bardzo realistyczne ?? , docelowe po dopracowaniu wydechu chce jechac to toma racing na wystrojenie i zhamowanie .Zastanawiam sie czy wstawienie katow lub zmiana ostatnich tlumikow na komorowe nie zalatwilaby sprawy ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:16
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(radek_s6 @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:13) *
spawdzane bylo drogowo z laptopem , z tego słyszłem pomiary te sa bardzo realistyczne ??

Źle słyszałeś. gdyby to była prawda, to byłby chyba pierwszy przypadek na skale światową gifta mocy w wieloletnim 4.2 v8, słynącego z nietrzymania parametrów już po wyjechaniu z fabryki.

CYTAT(radek_s6 @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:13) *
docelowe po dopracowaniu wydechu chce jechac to toma racing na wystrojenie i zhamowanie .Zastanawiam sie czy wstawienie katow lub zmiana ostatnich tlumikow na komorowe nie zalatwilaby sprawy ??

Lepiej byś zrobił gdybyś wykonał wydech w całości np w el-tecu lub w mtg niż wkładał z rs6.


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:17
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





CYTAT(radek_s6 @ Sun, 08 Aug 2010 - 11:38) *
...autko mialo 349 koni i 440nm przed zakladaniem wydechu wiec jesli masz zamiar wypisywac jakies glupoty to lepiej nic nie pisz , a jesli nie masz pojecia o tych motorach ze przy 2.5 calach wydechu i stojeniu mozna podkrecic pod 400 KM to powodzenia laugh.gif



Oczywiście że można ale nie w silniku NA, tylko turbo, a co do tych 349KM i 440Nm to na pewno nie było mierzone na obciążeniówce, tylko na jakiejś inercji bo jeszcze nigdy nie spotkałem się z 4.2, które trzymałoby serię, a co dopiero mówić o 9 bonusowych KM...
Z reguły silniki 4.2 mają w granicach 310KM jeżeli są w dobrym stanie i właściciele chcą je modyfikacjami doprowadzić do serii, czyli 340KM, a Ty chcesz samym wydechem zrobić ok. 400KM, ciekawe niby jak?
Proponowałbym Ci najpierw zmienić wydech na serię, zmierzyć samochód na jakiej porządnej obciążeniówce i zobaczyć co wyjdzie bo na pewno nie 349KM i 440Nm, a później udać się do jakiejś profi firmy robiącej układy wydechowe żeby zajęli się rurkami i przede wszystkim wszystko dopasowali i obliczyli żeby był przyrost, a nie strata mocy. Co do samych wydechów to z silnikami turbo sprawa jest w miarę prosta-wydech ma być przelotowy i jak najkrótszy, natomiast w NA już tak prosto nie jest i zakładanie wydechu od silnika turbo do NA mija się z celem bo będzie właśnie tak, jak u Ciebie-głośno i auto przestanie jechać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:29
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





dzieki za jakis sensowny trop o to mi chodzilo , a czy jesli firma milltek produkuje juz uklady dedykowane do s6 i maja one 2.5 cala to czy moge zostac przy tych rurach 2.5 cala i zmienic tylko tlumiki na bardziej odpowiednie zrobione na zamowienie ?? wygiecia rur w ukladzie od rsa sa identyczne jak w seryjnym ukladzie od s6 lecz napewno tlumiki sa w pelni przelotowe a jak teraz poczytalem nie powinny byc w wolnossacym ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:37
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Ja w 90 mam 3" na przelotowych tlumikach, a samochod nie wydaje sie nad wyraz zmulony.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:38
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Nie wiem czemu moja wypowiedz odbierasz negatywnie? Popelniles blad, wsadzasz wydech od auta turbodoladowanego do NA = spadek mocy w wiekszosci wypadkow to raz, dwa, ze 4.2 V8 od Audi maja obiegowa opinie, ze nie trzymaja mocy a o 4.2 V8 z wydechem po programie, ktore ma 400KM nigdy nie slyszalem i w tym silniku NA jest mi ciezko w to uwierzyc. W NA musi byc odpowiednie cisnienie spalin, wiec przelot nie da dobrych efektow. Musialbys wzorowac sie na np. w/w Millteku czy podjechac do El-Teca/Macka Grabowskiego i zrobic tam kompletny wydech. Jak juz wydales kase na ten wydech z RS6 i nie chcesz go sprzedawac (bo pewnie stracisz hajs) to zrob tak, ze rury pozostaw z RS6 a tlumiki koncowe + srodkowe (?) daj do zrobienia w El-Tecu tylko powiedz, ze masz juz rury 2,5 cala i zeby Ci wyliczyli/dobrali tlumiki, to wtedy jest szansa, ze bedzie jakis przyrost przy mniej restrykcyjnym, aczkolwiek wyliczonym, wydechu.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:45
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





CYTAT(Macius @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:38) *
...Jak juz wydales kase na ten wydech z RS6 i nie chcesz go sprzedawac (bo pewnie stracisz hajs) to zrob tak, ze rury pozostaw z RS6 a tlumiki koncowe + srodkowe (?) daj do zrobienia w El-Tecu tylko powiedz, ze masz juz rury 2,5 cala i zeby Ci wyliczyli/dobrali tlumiki, to wtedy jest szansa, ze bedzie jakis przyrost przy mniej restrykcyjnym, aczkolwiek wyliczonym, wydechu.


Jestem dokładnie tego samego zdania... Podstawą wydechu w NA jest to że musi on być dobrze dobrany(czyt. najlepiej żeby był policzony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:46
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(simpson @ Sun, 08 Aug 2010 - 11:54) *
Miało więcej niż seryjne? Na jakiej hamowni to sprawdzałeś?

A na jakiej miał sprawdzić?
CYTAT(PatLove @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:17) *
Z reguły silniki 4.2 mają w granicach 310KM jeżeli są w dobrym stanie i właściciele chcą je modyfikacjami doprowadzić do serii, czyli 340KM, a Ty chcesz samym wydechem zrobić ok. 400KM, ciekawe niby jak?

Zmierzone na hamownii silnikowej te 310? Jeśli nie to nie ma co gadać o mitycznym 'nie trzymaniu mocy'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:54
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





CYTAT(JJacek @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:46) *
A na jakiej miał sprawdzić?

Zmierzone na hamownii silnikowej te 310? Jeśli nie to nie ma co gadać o mitycznym 'nie trzymaniu mocy'.



AD.1 Kolego JJacek o ile nie wiesz to rodzajów hamowni jest kilka więc nie wiem co to za pytanie

AD.2 Tak, na hamowni silnikowej-obciążeniowej i nie mówię tu że te 310KM jest regułą, bo są egzemplarze które nawet tych 310KM nie mają. Te 310KM to jest taka raczej norma w tych silnikach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Sun, 08 Aug 2010 - 13:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Chodziło Ci chyba o hamownię podwoziową bo taka jest najpopularniejsza. Tylko, że silnik przez producentów są mierzone na hamowni silnikowej (wg normy RL 80/1269/EWG albo DIN 70020). Warto też pamiętać o dokładności pomiarów i dopuszczalnej odchyłce od normy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Sun, 08 Aug 2010 - 13:48
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





JJacek, czepiasz się słów :-) chodzi o to,że np. Sluger hamując fokę mk2 na hamowni podwoziowej otrzymał wynik ztcp 302KM (moc katalogowa 305KM), natomiast wjeżdżając na tą samą hamownię czy to s6 czy rs4 (b7) wynik w większości wypadków nie będzie tak "kolorowy" w stosunku do danych katalogowych i to jest potwierdzone wykresami z tego oraz z zagranicznych for...Chodzi o to,że hamownia silnikowa ma się trochę nijak do warunków w jakich użytkujemy auta czyli DROGI...:-) a zatem przepychanie się o typ hamowni podwoziowa/silnikowa jest kompletnie bez sensu.

Do autora tematu, najlepiej zrobisz jeżeli pojedziesz na jakąś obciążeniówkę (koszty nie są duże), jeżeli wynik będzie taki jak podałeś to wtedy zajmij się dłubaniem tego wydechu ale jeżeli auto nie będzie trzymać serii to najpierw postaraj się przywrócić serie a dopiero potem myśl o czymkolwiek ponad :-)


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 14:19
Post #18


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





CYTAT(Macius @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:38) *
Nie wiem czemu moja wypowiedz odbierasz negatywnie? Popelniles blad, wsadzasz wydech od auta turbodoladowanego do NA = spadek mocy w wiekszosci wypadkow to raz, dwa, ze 4.2 V8 od Audi maja obiegowa opinie, ze nie trzymaja mocy a o 4.2 V8 z wydechem po programie, ktore ma 400KM nigdy nie slyszalem i w tym silniku NA jest mi ciezko w to uwierzyc. W NA musi byc odpowiednie cisnienie spalin, wiec przelot nie da dobrych efektow. Musialbys wzorowac sie na np. w/w Millteku czy podjechac do El-Teca/Macka Grabowskiego i zrobic tam kompletny wydech. Jak juz wydales kase na ten wydech z RS6 i nie chcesz go sprzedawac (bo pewnie stracisz hajs) to zrob tak, ze rury pozostaw z RS6 a tlumiki koncowe + srodkowe (?) daj do zrobienia w El-Tecu tylko powiedz, ze masz juz rury 2,5 cala i zeby Ci wyliczyli/dobrali tlumiki, to wtedy jest szansa, ze bedzie jakis przyrost przy mniej restrykcyjnym, aczkolwiek wyliczonym, wydechu.



Nie odebrałem negatywnie napisałem ten post bo potrzebuje pomocy heh i widze ze juz wiem duzo wiecej smile.gif dzieki .. Jest tak jak dokladnie mowisz nie chce bujac sie teraz i sprzedawac wydechu od rsa (najwyzej sprzedam pozniej tlumiki) bo za duzo za niego polozylem bo byl prawie nowy 10tys przebiegu . Wlasnie tak myslalem o El-Tecu by zamowic u nich tlumiki bo jak wspomnieliscie to w nich tkwi problem sa zrobione pod dmuchajace tubo a nie NA.Tylko zastanawia mnie czy musze wymieniac wszystkie 4 czy tylko koncowe ?? srodkowe to 2.5 calowy przelot czy nie moga zostac ?? Niestety ori ukladu juz nie mam bo znajomy wzial go do swojej ski , stad tez kupilem na szybko uklad od RSA (moglem od razu zrobic caly uklad w El-Tecu tak jak wczesniej planowalem) ale cos mnie pokusilo i myslalem ze kupie gotowca JAK BEDZIE 2.5" OD RS ;/ .. gdyz na zagranicznych forach sporo osob wkladalo te uklady od rsow do s6 ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychu
post Sun, 08 Aug 2010 - 14:27
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 09 March 2006





dostales jzu odpowiedz wczesniej, czytaj uwaznie wink.gif


--------------------
www.facebook.com/rotiformpolska
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sun, 08 Aug 2010 - 15:31
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Topic nadaje sie do rewelki biggrin.gif 400 KM....


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 00:40