![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Hej,
Zastanawiam się jaki silnik będzie najlepszym wyborem do e36 budowanego dla funu(kjsy, trackdaye i jakieś tam drifty). Z jednej strony nowoczesny piec m54b30 a z drugiej nie za drogie m52b28. Za b28 przemawia sprawdzona ścieżka tuningu, i coraz to większe know how które mamy w Polsce, za b30 przemawia duża moc nominalna i jej przebieg. Co jest lepszym wyborem jeśli obydwie jednostki chcieli byśmy odrobinę ulepszyć? 1)Jaka jest ścieżka tuningu N/A w przypadku obu jednostek? 2)Jakie cyfry są do osiągnięcia w obydwu silnikach? 3)Jakich problemów należy się spodziewać przy swapie b30? 4)Jak obydwa silniki wyglądają wagowo? dzięki za odpowiedzi! -------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Wagowo silniki wychodzą podobnie choć M54 jest pare kilo ciżęższy.
Różnica w mocy to tylko/aż 38KM lecz łatwo podkręcić M52 używając kolektora od M50, robiąc remap i dobry wydech. Jak wiadomo M54 jest jednostką młodszą więc jej stan teoretycznie powinien być lepszy ale jej nowoczesność to też ilość elektroniki w nim zawarte... sto sąd i czujników, elektryczny pedał gazu itp. Największy ból pojawia się przy zakupie bo za połowę kompletnego M54 miałem ostatnio okazję kupić kompletne M52 ze sprzęgłem i skrzynią. Lepiej pomodzić czy kupić mocną serie? Ja osobiście zdecydował bym się na M52 a zaoszcędzoną kase przeznaczył na usprawnienia i przynajmniej wiedział bym czym jeżdze ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Do jakiej mocy/momentu można podkręcić m52 wolnossące nie budując go praktycznie od zera? Czy dużo elementów pasuje z s50?
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...4398&hl=m54
nawet chciało mi się szukać ![]() Co do elementów z S50 to zależy co chcesz przekładać, z bebechami będzie mały problem bo blok S50 jest wyższy ale jak pomodzisz można wszystko, ITB, podstawa filtra oleju, i inne tego typu rzeczy pasują zamiennie |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Co do elementów z S50 to zależy co chcesz przekładać, z bebechami będzie mały problem bo blok S50 jest wyższy ale jak pomodzisz można wszystko, ITB, podstawa filtra oleju, i inne tego typu rzeczy pasują zamiennie To ciekawe co piszesz, osobiscie jeszcze nie widzialem m52b28 z innymi czesciami z S50 jak tylko kolektor wydechowy. ITB ? ....osobiscie nie slyszalem zeby je ktos z powodzeniem wszczepil do M52. -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
IMO M54 is the way to go. Kolega będzie niebawem przerabiał taki swap do 318ti, dam znać jak będę wiedział więcej.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 July 2003 ![]() |
Co będzie bazą? M52B28 jest taniej i prościej (pełna transformacja z 318i na 328i w dwa dni na gotowo, w 5k się można wyrobić spokojnie), na M54B30 musisz liczyć z 15k i przygotować się na problemy mimo pozornie łatwego swapa. Poczytaj beemka-klub.pl.
Mody w B28 to ssący z M50B25 i już można wskoczyć na 210KM. Dalej można iść m.in. w wałki z S52 i 230KM się powinno pojawić, na forum jest user który ma już coś takiego. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
KOD na M54B30 musisz liczyć z 15k Łoooo matko ![]() ![]() ![]() Pakuj m54b30 , napewno bedziesz duzo bardziej zadowolony . Mialem seryjne m54b30 w e36 , oraz m52b28 z kolektorem m50 + kolo jednomasowe 6.3kg + wydech robiony na zamowienie . Oczucia i czasy z m54b30 na pokladzie duzo lepsze. Drugi raz bym nie wsadzic/nie kupil e36 z m52 . |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 July 2003 ![]() |
Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi).
Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo. Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 15 September 2008 ![]() |
Możesz jeszcze wrzucić do M52 korby, tłoki i wał korbowy do M54 i będziesz miał M52B30.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
P@P? I na jakie osiągi można liczyć w stosunku do m54?
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 15 September 2008 ![]() |
Nie wiem jakie osiągi, ale podobno P&P. Taki gościu dzidziusbmw składa taki silnik.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
z doświadczenia moge powiedzieć że różnica w osiągach jest absolutnie nie warta przepłacania za m54. nie wiem jaka bedzie różnica w lekkiej budzie ale przy 1.5 t różnica miedzy 2.8 tu a 3.0 jest w zasadzie nie odczuwalna w/g mojej dupohamowni
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Co będzie bazą? M52B28 jest taniej i prościej (pełna transformacja z 318i na 328i w dwa dni na gotowo, w 5k się można wyrobić spokojnie), na M54B30 musisz liczyć z 15k i przygotować się na problemy mimo pozornie łatwego swapa. Poczytaj beemka-klub.pl. Mody w B28 to ssący z M50B25 i już można wskoczyć na 210KM. Dalej można iść m.in. w wałki z S52 i 230KM się powinno pojawić, na forum jest user który ma już coś takiego. i po tylu modach masz tyle dopiero co m54 w serii. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Może i tak ale koszta nadal przemawiają za M52
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 November 2006 ![]() |
KOD Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi). Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo. Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k smile.gif Silnik kompletny z osprzetem , kompem , ewesm itp 4000-45000 Uklad wydechowy z 2.8 800 skrzynia moze zostac z 320i m52 wal z m52 ( 2.0 lub 2.5 ) 300zl dyfer zwykly 300 lub szpera 1000 polosie 300 hamulce 500 nowe sprzeglo 500 lapy z m52 150 chlodnica moze zostac z 2.0 jesli byla klima. samo podlaczenie 1000zl max . Lub podlaczenie + wsadzenie 1500-2000zl. KAzdy kto sam umie zmienic klocki , spokojnie wsadzi m54 ![]() Jeszcze mozna sprzedac stary silnik + caly naped i odzyskamy troche kasy. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
A jeśli hybryda na bloku m52 to na jakich elementach? Wał korby tłoki, co z głowicą i osprzętem?
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
To zależy jaką chcesz pojemność. Weź z M52B28 wał i tłoki i dodaj pancerne korby z M50B25 i masz mocny zestaw 2,8. Możesz przełożyć cały układ z M54B30 i masz 3,0 ale nie wiem jak jego wytrzymałość... tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT (kjsy, trackdaye) CYTAT tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo? Na pewno chodzi o masę. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:15 |