![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
Samochód budowany z myślą o GSMP i Rajdowym Debiucie. Początkowo zakładałem, że będzie to grupa N (z uwagi na koszty eksploatacji), ale nie udało się.
Jest to pierwsze auto które buduję - wszelkie podpowiedzi i wytykanie błędów mile widziane ![]() Przed rozebraniem samochód był seryjny. Model: Suzuki Swift GTi '93 Silnik: oczekuje 1,3 16V (G13B), seryjny po remoncie generalnym, budowany jeszcze z myślą gr. N. Jedyna zmiana to lżejsze o ok. 0,5 kg koło zamachowe osiągi: 110 KM/131 Nm Plany: 100 KM z litra Układ dolotowy: orurowanie z kwasówki, zlikwidowane wąskie gardło przepływomierza, filtr grzybkowy Układ wydechowy: Kolektor wydechowy seryjny (zgodnie z homologacją), dalej sportowy katalizator + komora kompensacyjna + tłumik przelotowy (Mag-Sport Lech Węglarski) Elektronika: oczekuje seryjny komputer Układ napędowy: oczekuje Skrzynia biegów ze zmienionym przełożeniem głównym (4,56) Zawieszenie: Koni Sport + sprężyny progresywne Apex seryjne stabilizatory przód + tył poliuretany Hamulce: oczekują obecnie seria Przewody hamulcowe w oplocie, płyn dot 5.1, korektor siły hamowania z regulacją we wnętrzu Wnętrze: Klatka wg zał J. + wyposażenie bezpieczeństwa Body kit: fabryczne nakładki progowe Historia Samochód zakupiony z myślą o startach w KJSach w 2007 r. Niecały rok później postanowiłem spróbować szczęścia "wyżej" i rozpoczęła się przebudowa samochodu pod kątem GSMP. Pierwotny plan zakładał, że do końca roku ósmego Swift będzie już jeździł ![]() Gdybym wiedział że tak to się wszystko będzie pierdzielić zdecydowałbym się na zakup przygotowanego pojazdu i jeździł, a tak... Etap I: silnik i klatka Najpierw padł silnik - urwał się zawór i po kolizji z tłokiem zrobiło się wesoło. Kupiłem kolejny, który został rozebrany i poskładany na nowych częściach w specyfikacji grupy N. Silnik jest seryjny do bólu. W trakcie kolekcjonowania części do silnika nadwozie pojechało na prace blacharskie, obspawanie i wstawienie klatki do pewnej bydgoskiej firmy. Tu kolejne rozczarowanie - przede wszystkim klatka nie do końca zgadzała się z ustaleniami (brak przebić do kielichów), ale przynajmniej nie było drogo (wtedy tak uważałem). Później okazało się, że jest niedospawana na łączeniach, a jeszcze później, że nadwozie zostało obspawane tylko tam gdzie widać gołym okiem. W całej swej naiwności nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić takie rzeczy przy odbiorze samochodu, bo skoro to firma która się tym zajmuje, to co może być nie tak? (...) Etap II: kolekcjonowanie części, docieranie silnika Etap III: blacharka Stojące blisko 2 lata nadwozie, mimo "zabiegów naprawczych" towarzyszących wstawianiu klatki, zardzewiało w punktach, w których Swifty zwykły były rdzewieć. Podłoga, wnętrze i komora silnika zosały wypiaskowane, po czym wszystkim zajął się blacharz. Oprócz wyeliminowania korozji nadwozie zostało w końcu porządnie obspawane. Następnie usunięty został stary lakier i położony nowy (tu, z myślą o wadze zostało zastsowanych kilka kompromisów estetycznych - są śladowe ilości szpachli, lakier dwuskładnikowy, etc.). Etap IV: poskładanie wszystkiego do kupy Wszystkie etapy zajęły łącznie 3 lata. Zdjęcia: Po zakupie wyglądało to tak: ![]() ![]() ![]() W ramach ciekawostki - defekt seryjnego silnika przy około 5-tys obr.: ![]() Klatka po wstawieniu: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wzmacnianie nadwozia: ![]() ![]() ![]() Kielichy: ![]() ![]() I pomalowane nadwozie: ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
tu może być ciekawie i śmiesznie
![]() |
|
|
gość_fan of tuning_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
jestem ciekaw jak bardzo regulamin ogranicza modyfikacje silnika (czy na może być w 100% zakuty lub czy możesz zastosować jakikolwiek rodzaj rodzaj doładowania)???
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
jestem ciekaw jak bardzo regulamin ogranicza modyfikacje silnika (czy na może być w 100% zakuty lub czy możesz zastosować jakikolwiek rodzaj rodzaj doładowania)??? Przeczytaj regulamin-zaspokoisz swa ciekawosc. Czasem najlatwiejsze rozwiazania sa bardzo skuteczne. |
|
|
gość_fan of tuning_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
proste rozwiązanie najlepsze rozwiązanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
interesujacy projekt, kumpel jezdzi takim swiftem w GSMP
![]() nds masz może homologacje do swifta w wersji elektronicznej ? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
niestety tylko w papierowej
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 01 June 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Projekt bede podgladał,bo kolega robi tez swifta pod wyscigi gorskie,buda wyglada bardzo ładnie w tej bieli,kiedy planujesz koniec projektu i 1 start??
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 October 2006 Skąd: że znowu ![]() |
No przecież to Ty kolego!!!
![]() Jestem fanem od obejrzenia pierwszego odcinka z kredensem ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
No to mamy połowę wakacji, a roboty połowy jeszcze nie mamy, aczkolwiek będziemy się starać.
Z początkiem lipca nadwozie wróciło do domu i teraz, w miarę możliwości, uzbrajam je w części. W zasadzie zaczynam - z racji że robię to sam, a czasu i pieniędzy (...) bla bla bla. Przy okazji chciałbym zrobić jakiś filmik i to też spowalnia prace. To do rzeczy: ![]() ![]() Jak widać zewnętrznie wiele się nie wydarzyło, pod maską także. Montaż zawieszenia i hamulców blokują poukręcane końcówki śrub, które to poległy przy demontażu zawieszenia ("spawanie korozyjne"). Jak ktoś ma sprawdzony patent na takie historie to chętnie wysłucham, śruby nie wystają i są w przestrzeni zamkniętej. Przez środek idą przewody hamulcowe i szły będą paliwowe, poza tym bez zmian. ![]() W kwestii formalnej: ostatecznie zdecydowałem się na specyfikację A-grupową. Prawdziwe szaleństwo, tym bardziej że hamulce mam już dawno kupione (gładkie, seryjnej wielkości tarcze, seryjne zaciski). Niemniej jednak przyszłość stoi przede mną otworem - jakkolwiek to brzmi ![]() Główną przyczyną podjęcia takiej decyzji jest zmiana przełożenia głównego skrzyni biegów - na 4,56. Zmieni się też dolot - bo skoro już może, to czemu nie. Trochę fantów czekających na swoje 5 minut: podobno diabeł tkwi w szczegółach ![]() na zdjęciu tył, na przód czekam ![]() Dolot i wylot Mag-Sport Lech Węglarski ![]() ![]() wspomniane 4,56 ![]() Zimmerman + EBC Greenstuff, Textar + EBC Standart (na tył nic lepszego nie znalazłem) ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 February 2007 Skąd: świętokrzyskie ![]() |
CYTAT Przez środek idą przewody hamulcowe i szły będą paliwowe, poza tym bez zmian. Masz w planach się spalić? ![]() Chyba, że inwestujesz w profi, bezpieczne przewody. Inaczej ja bym nie chciał mieć wachy w środku. -------------------- Pancin
== www.scyzzor.com == == www.superoes.pl == |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
miałem to samo napisać
Co do tarcz nie mozna zastosować nacinanych? -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
tak, wiem, w przewody paliwowe muszę zainwestować - inaczej nie mogę przeprowadzić przez środek (regulaminy).
Poza tym nie zamierzam się palić, ba - nawet rozbijać ![]() Tarcze w grupie N muszą być takie jak fabrycznie, czyli lite. W grupie A można nacinane, można większe, ale wcześniej zaopatrzyłem się w dwa komplety litych, więc na razie będą takie. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Obspawałeś dolne mocowania wahaczy z przodu ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 December 2007 ![]() |
widze ze projekt robisz "z glowa"
![]() ![]() -------------------- Jest:
Astra F '92 2.0 16v GSI - _http://gsiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12235 Bylo: Corsa B '00 1.0 12V - 2.0 16V in progres _http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=67017 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
Obspawałeś dolne mocowania wahaczy z przodu ? tak, wszystkie punkty mocowania zawieszenia + punkty mocowania silnika są obspawane martinezer, zawsze żółty jest najtwardszy? przed zakupem rozmawiałem z panem z firmy http://polibusze.istore.pl/ i polecił mi wersję "Qdure flex" (bajka na ten temat tutaj: http://polibusze.istore.pl/pl/static/aboutus) - to ma być wzmocnione i niejako "najtwardsze". I to właśnie kupiłem. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 December 2007 ![]() |
tak, wszystkie punkty mocowania zawieszenia + punkty mocowania silnika są obspawane martinezer, zawsze żółty jest najtwardszy? przed zakupem rozmawiałem z panem z firmy http://polibusze.istore.pl/ i polecił mi wersję "Qdure flex" (bajka na ten temat tutaj: http://polibusze.istore.pl/pl/static/aboutus) - to ma być wzmocnione i niejako "najtwardsze". I to właśnie kupiłem. nie zawsze .. ale nie napisales producenta wiec skojarzylem z tymi ktore ja kupilem http://www.strong-flex.eu/index.php?option...=28&lang=pl a w tym przypadku pomiedzy czerwonymi (twrdosc 80) a zoltymi (90) jest duza roznica. czerone sciskam i odksztalcaja sie natomiast zolte sa jak "kamien" i roznica w prowadzeniu jest wyczuwalna, czulem sie jakbym jechal calkiem innym autem ![]() -------------------- Jest:
Astra F '92 2.0 16v GSI - _http://gsiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12235 Bylo: Corsa B '00 1.0 12V - 2.0 16V in progres _http://corsasport.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=67017 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wyrzuciles sprezynke przy napinaczu ?
![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 01 December 2008 Skąd: Płock ![]() |
a powinienem? ja silnika nie składałem, ale jeśli to istotne, to sprawdzę
![]() Tymczasem nieopodal... Przewierciłem się przez urwane śruby w tylnej części nadwozia, ogólnie tył jest jest poskładany i na kołach. Brakuje jeszcze zacisków, ale zostawiam je na koniec (w sensie regenerację). ![]() Z przodu ze zmian widocznych doszedł silnik, a ze zmian niewidocznych podpinam starą wiązkę. Jak wszystko będzie działać (a przed rozbiórką działało) wiązka przejdzie reorganizację - jest kilka niepotrzenych kabelków, które przecież ważą ![]() ![]() W przyszłym tygodniu odbieram skrzynię i mam nadzieję odpalić, a póki co przewiercam się przez śruby zawieszenia z przodu, zostały jeszcze 2. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 01:38 |