![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Urządzenie stworzone (właściwie ; tworzone) z myślą do wykorzystania w moim projekcie oparte na technologi smd , zostało jeszcze zaprogramowanie procesora.
Egt 1 Egt2 Clt Iat / Olt do wyboru . Wszystkie 4 pomiary zaopatrzone w warningi ustawiane na dowolnym poziomie z alarmem dźwiękowym i wyjściami tranzystorowymi na dowolne przekaźniki do uruchamiania urządzeń „gaśniczych”. Do pomiaru egt przeznaczone są termopary typu K zabudowane w króćcach z gwintem M18x1,5 i z próbkowaniem kilka razy na sekundę oraz z wbudowanymi wzmacniaczami przeciwzakłóceniowymi w urządzeniu. Do pomiaru olt, clt, iat wykorzystane są cyfrowe czujniki do 125st. Czytelny wyświetlacz rgb 4 wierszowy po 12 znaków w każdym, Urządzenie jest w fazie kończenia prototypu , i będzie testowane pierw w mojej niedoładowanej beemce , a po skończeniu projektu (m50b29turbo) również w doładowanej jednostce . Kształt na razie z myślą o zabudowaniu wyświetlacza miedzy zegarami bostu i ciśnienia oleju w centralnym miejscu kokpitu zamiast nawiewów powietrza w bmw e34 , ale nie wykluczona zabudowa płytki i wyświetlacza w osobnej obudowie. Co prawda do oleju z reguły stosuje się czujniki do 150st ale biorąc pod uwagę ,że warning będzie podłączony do zewnętrznej elektrycznej pompy oleju w moim przypadku , to te 125st powinno spokojnie wystarczyć . O ile najlepszym ale również najdroższym rozwiązaniem było by umieszczenie sondy egt na wszystkich runnerach , o tyle przy umieszczeniu sond na wyjściu z każdej trójki (lub dwójki) cylindrów daje możliwość porównania poziomów temperatur , co już może dać do myślenia że cos jest nie tak , pozatym warning podłączony np. do wtrysku wody lub benzyny zrobi swoje. ![]() ![]() ![]() http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id=643 -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Jaki koszt mniej wiecej?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Trudno tu mówić na takim etapie o cenie .
Pozatym nie jest jeszcze przetestowany i nie ma gwarancji że wszystko będzie się dobrze sprawować , a tym samym ze nie będzie trzeba czegoś poprawiać , ale sądze że raczej powinno się sprawować bezproblemowo , biorąc pod uwagę wykonanie przez bardzo dobrego fachowca. do miesiaca czasu będzie przetestowane intensywnie w moim samochodzie. pozdrawiam -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
własnie otrzymałem od producenta filmiki instruktazowe mojego wynalazku
Ogólny opis urzadzenia http://w622.wrzuta.pl/film/9lPTHwskD4j/mov00874_001 zabezpieczenia i alarmy http://w611.wrzuta.pl/film/1FMc4JQceLS/mov00876 myslałem że to krócej potrwa , no ale fachman wolał porobić wszechstronne zabezpieczenia , tak wiec moze wreszcie w przyszłym tygodniu to u mnie bedzie -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
w kontrolerze jest funkcja kontrolujaca róznice temp z 2 zbiorczych czujników , kazdy po 3 cylindry
oczywiście róznice mozna dowolnie skonfigurować w menu. jaka różnica w temperaturach egt powinna uruchomić alarm ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
wreszcie mi sie troche przeluznia w pracy, sezon robót przy domu zamkniety wiec zaczołem dziś instalować kontroler temp w aucie.
jest juz w docelowym miejscu i mam juz zainstalowany i podłaczony jeden czujnik egt , jutro drugi i 2 pozostałe do niskich temperatur. jako gniazdo w oryginalnym kolektorze wykorzystałem zgodnie z podpowiedzią fortiego nakretke piasty z malucha :śmiech: . dospawałem je do zaslepek na 3 i 4 cylindrze. kontroler prezentuje sie swietnie w miejscu nadmuchu , choć na fotkach nie widać tego , bo coś mi sie z aparatem porypało. ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
pochwale nie po znajmosci
![]() ![]() o cene nie pytam narazie bo to dopiero wyjdzie w praniu pewnie, dobierzesz termopary dobre i bedzie git ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
termopary sa zmienione , te co widać ma fotkach na turbobmw to było pierwsze podejscie , a własciwie nieporozumienie z producentem.
teraz są termopary płaszczowe średnica niespełna 3mm (edit 1,7mm) , droższe ale reakcja jest błyskawiczna , wymienił mi je za tamte bez dopłaty bo to był jego błąd. własnie przed chwilą podłaczyłem drugie egt i teraz się bawię z pozostałymi dwoma do niskich temp. ja nie potrzebuję zbednych bajerów , a tylko to co najwazniejsze -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zapowiada się fajnie projekt na Atmedze ? Jak z odświeżaniem wskazań?
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
Wejdzie do sprzedazy?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
A czy takie coś może wyświetlać też wartości typu:
- ciśnienie oleju - temp. oleju - doładowanie turb.? Była by to dobra alternatywa dla zegarów w słupku itp. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
tak bedzie w sprzedaży , niestety w kubku sie nie mieści .
do wyboru bedą 3 opcje ; -do zabudowy tak jak ja to zrobiłem , -pudełko prostokatne w którym zmieści sie wszystko i bedą wychodzić z tego kable na wszystkie czujniki i warningi oraz zasilanie -małe pudełko tylko na sam wyswietlacz z przyciskami obsługi , połaczone jednym kilkunastozyłowym przewodem lub taśmą z płytką którą będzie mozna ukryć gdzieś gdzie nie bedzie widoczna i dopiero do niej bedą podłaczane czujniki i warningi, co do wyświetlacza jest to RGB czyli mozna ustawić dowolne podświetlenie gdzies wyżej jest link z wymiarami. ciśnienia oleju nie ma , temperaturę oleju mozna mieć ale tylko do 127st (w menu na wskazaniu na samym dole wyświetlacza jest do wyboru IAT-dolot lub OLT-olej ) CLT-temp płynu jest na 3 pozycji . 2 pierwsze to niezalezne egt oczywiscie wszystko ma warningi regulowane na dowolnym poziomie z regulowaną histerezą. ponadto jest warning również regulowany jak wyzej do porównywania temperatur egt. zainteresowanym proponuje przejrzeć temat od poczatku i obejrzeć filmiki instruktazowe , na jednym sa pokazane diody od warningów i jest tam błąd tzn diody symulujące wyjścia na przekazniki warningów zaświecaja się dopiero po przekroczeniu alarmu a nie tak jak to widac na filmiku. błąd jest usuniety programowo . co do szczegółow czysto fachowych to jak bedę znał szczegóły to napiszę. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
w filmiku wystepuje mój kontroler od 2;30min
http://www.youtube.com/watch?v=XnVbD53gxLA tutaj też http://www.youtube.com/watch?v=J6EcU-NC5kc niestety jakośc nie zabardzo bo krecone telefonem , postaram się wkrótce wrzucić coś lepszej jakości . -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Kontroler zainstalowany w docelowym miejscu, wszystkie czujniki również.
Temp płynu jest mierzona na wyjściu płynu z głowicy, wykorzystałem do tego trójnik plastikowy stosowany w rozdzielaniu obiegu płynu do parownika przy instalacjach gazowych. Pomiar temp oleju jest realizowany w zmodyfikowanej w zeszłym roku pokrywie przy filtrze oleju. Oba czujniki skonstruowałem w taki sposób, że są w cienkościennych rurkach i zatopione w paście przewodzącej, a olej i płyn je na bieżąco opłukuje, bo nie są w żadnych zatokach, lecz w prądzie przepływu. Termopary egt zainstalowałem na 3 i 4 cylindrze i spaliny je porządnie omywają. Zauważyłem, że chyba musze się przyjrzeć wtryskom benzynowym na 3 i 4 cylindrze, bo o ile przy gazie idą łeb w łeb na średnich obrotach, o tyle na benzynie jest 40st różnicy. Warningi dobrze się spisują, aczkolwiek nie podłączyłem żadnych przekaźników na wyjścia wykonawcze, bo i tak nie mam na razie żadnych urządzeń chłodzących i przy tym silniku nie będzie. Nie wiem jaki mam termostat , ale gdy dolny wąż zaczynał się robić ciepły to kontroler pokazywał 83st. W garażu rozbujałem clt do98st (włączył sie już wentylator chłodnicy klimy) a olt 99st . puzniej lub jutro zamieszcze filmiki z działania kontrolera ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() filmik niestety słabej jakosci . na jaki format najlepiej przekonwertować z mpeg4 zeby wrzucić na you tubę ? http://www.youtube.com/watch?v=ZrgZIk0HxDw -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
warningi w akcji
http://www.youtube.com/watch?v=EfXDV5amgTg -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2010 Skąd: Łomża ![]() |
Wszystko ładnie pieknie, ale nic praktycznie nie widac...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
postaram się dziś nakręcić le pszy filmik
![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
aaa tu jeszcze coś od wykonawcy kontrolera;
Kontroler temperatury spalin EGT Najważniejsze parametry: - dwupunktowy pomiar temperatury spalin EGT1, EGT2: - dwie termopary typu K - zakres pomiaru: 0..1300'C - rozdzielczość pomiaru: 1'C - kompensacja zimnego końca oraz pełna linearyzacja wskazań termopar - dwa kanały do pomiaru temperatury wody oraz oleju: - cyfrowe czujniki DS18B20 - zakres pomiaru: -55..125'C - rozdzielczość 1'C, dokładność 0,5'C - obsługa za pomocą trzech przycisków - możliwość ustawienia progów wyzwalania wyjść wykonawczych oraz histerez - sygnalizacja dźwiękowa po przekroczeniu zadanego progu temperatury - wyświetlacz LCD z podświetlaniem RGB – możliwość ustawienia dowolnego koloru podświetlenia -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
filmy lepszej jakości , widać dokładnie wszystkie parametry, trzeba dać tylko fulscrin
warningi oleju i płynu . przy 2;30 widac błyskawiczna reakcje czujnika płynu. http://www.youtube.com/watch?v=8h4pRJPCWv4 zmiana koloru podświetlenia http://www.youtube.com/watch?v=4Z1M0z09XVQ a tu jeszcze jeden krótki http://www.youtube.com/watch?v=YApfwFC09Ag -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 20:41 |