![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Witajcie koledzy.
Od zawsze podobało mi się E46 cabrio. Chciałbym zebrać jak najwięcej opini na temat tego typu nadwozia. Interesowałoby mnie dokładnie wszystko na temat własności jezdnych tych samych silnikowo modeli np. 330i coupe vs 330i cabrio. Jak wygląda sprawa masy cabrio vs coupe? Czy mechanicznie są jakieś różnice w zawieszeniu czy jakichkolwiek innych częsciach układu jezdnego? ( Pytanie może nonsensowne ale musze być bank pewien ) Kiedyś słyszałem o tym, że cabrio jest mniej sztywne w zakrętach i jest to wyczuwalne w agresywniejszym prowadzeniu takiego auta - czy to prawda? ( Interesuje mnie TYLKO kwestia wozów BMW inne nie ) Jak ma się sprawa ekspolatacji takiego auta zimą? ( Nie przewiduje używania zimą ale nie wiem jak ukształtuje sie przyszłość więc wole byc pewien ) Głownie chodzi o to czy warto używać szmacianego dachu zimą i czy panujące warunki atmosferyczne znacząco nie skrócą jego trwałości. A może zimą tylko hardtop? Co tak na prawdę daje założenie windshota i kiedy jego działanie objawia się zwiększonym komfortem podróżowania? ( laickie pytanie na maxa ale nie miałem okazji na zywo poznać efektów działania tego wynalazku ) Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiekolwiek sugestie czy wskazówki/rady, których nie uwzględniłem wyżej, a o których mozna poinformować osobę taką jak ja, która nie miała większej stycznosci z carbio BMW to proszę smiało pisać. Z góry dziękuje za wszystkie rady. -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 20 August 2008 ![]() |
wiadomo ze cabrio zawsze bedzie mniej sztywne od konserwy z uwagi na brak dachu ktore jest czescia konstrukcyjna auta. Mniejsza sztywnosc samochodow cabrio jest odczuwalna chocby poprzez wieksze trzeszczenie plastikow w srodku. Co do masy to leniwy jestes bo wystarczy wpisac to w google czy i na pewno bez trudu znajdziesz o tym informacje w mniej niz 3 sekundy. Co do zawieszenia i ukladu jezdnego to raczej na 100% wszystko jest to samo co w wersji coupe z takim samym silnikiem.
Jesli chodzi o jazde zima to jesli masz na mysli to czy w aucie jest zimno to odpowiadam ze nie jest absolutnie zimno. Ogrzewanie dziala dokladnie tak samo jak w sedanie czy w coupe, clima rowniez. Ze szczegolow to jak pada deszcz to dosc mocno slychac uderzenie kropli o material. Jedni uzywaja cabrio normalnie w zime i nie przejmuja sie dachem. Inni po prostu kupuja hardtop i w zime jezdza jak zwykla konserwa. Ja swojego cabrio w ogole w zime nie uzywam i nigdy sie na ten temat nie zastanawialem a hardtopu nie mam bo nie jest mi potrzebny. Parciany dach trzeba odpowiednio konserwowac specjalnymi srodkami i na pewno nic zlego sie nie bedzie dzialo. Windschott sluzy do tego by niwelowac zawiewanie zimnego powietrza na glowy i szyje podrozujacych. W brew pozorom nawet w cieple dni szczegolnie przy jezdzie z wiekszymi predkosciami potrafi to byc dosc meczace. Windschott umozliwia tez jakzde z otwartym dachem nawet w chlodniejsze dni. Mozna wtedy zamknac szyby, wlaczyc ogrzewanie i nie powinno wiac. Jesli masz jakies pytania to pisz. Chetnie pomoge. Ja mam Z3 cabrio pozdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Jeszcze nasunęło mi sie pytanie odnośnie mechanizmów zamykania dachu. Czy w tych urządzeniach występują jakieś poważniejsze awarie?
Druga sprawa to skórzana tapicerka? Czy to ma sens w cabrio? Chodzi mi o nagrzewanie sie tego i płowienie skóry od słońca? Polecasz może jakies specjalne srodki do konserwacji czy odradzasz skóre w cabrio? Trzecia sprawa odnośnie "automatyczności dachu" - z tego co wiem występują w BMW trzy wersje - full manual, pół automat ( ręczne zaczepienie dachu na zaczepach z przodu ) i full automat - jakie wersje rozróżniamy w E46 cabrio? -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 August 2003 Skąd: Szczytno ![]() |
Mam takie auto, więc powiem co nie co.
Auto waży 1695kg, więc dużo, sztwność nadwozia dużo słabsza w porównaniu do coupe , bardzo odczuwa się wjazd w każdą dziurę, przenosi się na całe nadwozie, plastiki dużo bardziej trzeszczą. Autem bardzo mało jeżdżę zimą, ale w aucie jest ciepło nizależnie od temp. na zewn. Jeśli dach to według mnie tylko full automat, jakieś dźwignie to porażka. Windshot, super sprawa, praktycznie nie wieje w aucie, przydatne tylko na trasach, chyba, że po mieście non stop rozwijasz zawrotne prędkości. Szum wiatru i docieranie wszystkich dźwięków z zewnątrz, dużo wyższe niż w coupe. Miałem tylko jedną awarię dachu, ułamał się przewód na zgięciu, drobna usterka, ale dach całkowicie się nie otwierał, ale była to malutka drobnostka, poza tym wszystko działa bez zarzutu. Co do skóry, to bardzo rzadko występuje, ten rodzaj nadwozia w materiałowym obiciu. Wystarczy dobrze pielegnować skórkę i będzie prawie jak nowa. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 20 August 2008 ![]() |
ja tam tez polecam skore. No ale jak skora to obowiazkowo grzane dupska
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
ja tam tez polecam skore. No ale jak skora to obowiazkowo grzane dupska W cabrio? Nie wiem czy tak obowiązkowo.. Wg autora auto raczej nie ma być używane zimą. Co do parcianych dachów to ja miałem porsche cabrio z 91 roku i nie konserwowałem dachu niczym, przylegał idealnie i nawet w najgorszą burzę (kiedyś zdarzyła się akurat na zlocie) ani kropelka nie dostała się do środka. Ważne żeby kupić bezwypadkowe cabrio, inaczej będzie ci się lała woda, wiatr wiał spod uszczelek no i przy wypadku może być kuku jak auto było po naprawie blacharskiej przez naszych kowali.. tzn blacharzy ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
NIe kupuj zadnego cabrio z marerialowym wnentrzem kiedykolwiek!!!Uzytkowalem podobny samochod przez caly zeszly sezon w miescie. codziennie wiadro kurzu do wytarcia!!! Co do samego urzytkowania cabrio to dla mnie ogromna frajda pod paroma warunkami:
Mocna benzyna Skrzynia automat Tapicerka skórzana Klimatyzacja(przy czarnej skorze, zamknietych oknach, powyzej 25C. nie da sie wyrobic) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Własnie tego sie troche obawiam - duzej ilosci kurzu, która bedzie mi osiadała na skórze heh
![]() W jaki sposób mozna dogłębnie sprawdzić dach cabrioleta czy jest pikuś 100% sprawny i nie był tłuczony? Podajcie wszystkie objawy spieprzonego dachu ![]() -------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 20 August 2008 ![]() |
grzane fotele przydaja sie nie tylko w zime...
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:36 |