![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
słyszałem różne opinie...
Jak to jest w rzeczywistości? Czy do aut z filtrem cząstek stałych nie powinno się zalewać ON VERVA, BP ULTIMATE, Shell v power??? -------------------- .: B6 105KM -->150KM 320Nm by DYNOSOFT :.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
jeśli chodzi o osprzęt diesla to im czystsze paliwo tym lepiej więc nie ma żadnych przeciwwskazań.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zwykła ropa jest najlepszym wyjściem
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
To jeszcze bardzo chętnie posłuchałbym dla czego ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
słyszałem różne opinie... Jak to jest w rzeczywistości? Czy do aut z filtrem cząstek stałych nie powinno się zalewać ON VERVA, BP ULTIMATE, Shell v power??? Jaki jest sens kupowania taniego ON i dolewania jakiś tam dodatków... jak można kupić od razu paliwo klasy premium ? Jak wczytasz się w dokumentację silnika (szczególnie CR i PD) to paliwa jakie do niego powinny być zalewane to są właśnie paliwa klasy Orlen Verva itp... bo ono spełnia normy dla ON Zwykła ropa jest najlepszym wyjściem tak... ale dla silników na komorze wirowej |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 05 October 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Jaki jest sens kupowania taniego ON i dolewania jakiś tam dodatków... jak można kupić od razu paliwo klasy premium ? Jak wczytasz się w dokumentację silnika (szczególnie CR i PD) to paliwa jakie do niego powinny być zalewane to są właśnie paliwa klasy Orlen Verva itp... bo ono spełnia normy dla ON tak... ale dla silników na komorze wirowej Bzdura Master/s pisał tutaj, że najlepsze paliwko dla DPF to zwykły diesel z orlenu. Podczas testów to właśnie na tym paliwie było najmniejsze zapełnienie filtra... Poza tym od 2009 roku na stacjach można sprzedawać tylko ON bezsiarkowy. Przed 2009 w zwykłym dieslu z orlenu była siarka w vervie nie, od 2009 się to zmieniło więc zwykły ON jest ok. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
ciekawa sprawa z tym zwyklym dieslem z orlenu. Jak do mojego D-CATa leje tylko ON Verva i niestety filtr byl wymieniany na gwarancji przy 95tys. km
-------------------- 318is
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
Bzdura Master/s pisał tutaj, że najlepsze paliwko dla DPF to zwykły diesel z orlenu. Podczas testów to właśnie na tym paliwie było najmniejsze zapełnienie filtra... Poza tym od 2009 roku na stacjach można sprzedawać tylko ON bezsiarkowy. Przed 2009 w zwykłym dieslu z orlenu była siarka w vervie nie, od 2009 się to zmieniło więc zwykły ON jest ok. to zalej zwykłego i zalej vervę i posłuchaj jak silnik pracuje... do tego na zbiorniku vervy robię więcej kilometrów. do tego dowiedz się ile w orlenowskim ekodieslu jest dodatków bio... i co na ten temat mówi dokumentacja samochodu a co do zawartości siarki w paliwie tzw. bezsirkowym to proszę doczytaj sobie.. http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/Produk.../Ekodiesel.aspx każdy ON zawiera siarkę... tyle, że teraz wg norm ma być jej mniej ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 05 October 2005 Skąd: Poznań ![]() |
to zalej zwykłego i zalej vervę i posłuchaj jak silnik pracuje... do tego na zbiorniku vervy robię więcej kilometrów. do tego dowiedz się ile w orlenowskim ekodieslu jest dodatków bio... i co na ten temat mówi dokumentacja samochodu a co do zawartości siarki w paliwie tzw. bezsirkowym to proszę doczytaj sobie.. http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/Produk.../Ekodiesel.aspx każdy ON zawiera siarkę... tyle, że teraz wg norm ma być jej mniej ![]() 1. Nie widzę różnicy 2. Na pewno nie ma więcej niż przewidują normy, żeby nie można było tankować tego paliwa do nowoczesnego diesla. 3. Ojej to się popisałeś podałem ogólnie przyjęte określenie "bezsiarkowe" które powinno być w cudzysłowiu a które nawet orlen używa w materiałach na swojej stronie. Ale nie w tym rzecz chodziło mi raczej o to, że przed 09 w ekodieslu było o wiele więcej siarki niż jest teraz. |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Może dla seryjnych aut nie ma to znaczenia, ale słyszałem, że na paliwach typu bp ultimate jest wyższe EGT. Nie wiem ile w tym prawdy, ale osoba, która tak mówiła ma duże pojęcie o dieslach.
Sorki za OT, bo nie dotyczy to bezpośrednio tematu. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
2. Na pewno nie ma więcej niż przewidują normy, żeby nie można było tankować tego paliwa do nowoczesnego diesla. 3. Ojej to się popisałeś podałem ogólnie przyjęte określenie "bezsiarkowe" które powinno być w cudzysłowiu a które nawet orlen używa w materiałach na swojej stronie. Ale nie w tym rzecz chodziło mi raczej o to, że przed 09 w ekodieslu było o wiele więcej siarki niż jest teraz. 2. no i widzisz jak mało wiesz. przeczytaj instrukcję i dowiesz się... że paliwo do CR i PD nie może w ogóle zawierać dodatków bio 3. no to przykro mi, że nie potrafiłeś przelać na klawiaturę tego co głowa pomyślała |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 05 October 2005 Skąd: Poznań ![]() |
2. Ekodiesel to paliwo EN590, Verva to paliwo EN590 wzbogacone o jakieś cuda na kiju. O czym ty bredzisz jakie bio dodatki?
3. Mi też przykro, że nie zrozumiałeś. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
O czym ty bredzisz jakie bio dodatki? halooo... budzimy się w realnym świecie ![]() Prawnie wygląda to tak... w/g prawa polskiego właściciel stacji ma obowiązek poinformować klienta gdy dodatków bio jest 5% lub więcej. Zwykłe paliwo z PKN zawiera dodatków 4,5% Co dają dodatki bio ? doczytaj: http://www.reflex.com.pl/page.php?id=1904 Pocieszenie... od 2010 roku obowiązkowy poziom zawartości dodatków bio w paliwach wzrośnie do 5,75% Czy paliwa PREMIUM zawierają te dodatki... to praca domowa. ![]() Czy paliwa klasy premium zwiększają dymienie ? Tak.. około 3% (więc Master/s nie kłamał). Tak tanie paliwo zepsuje ci wtryskiwacze... to i tak będziesz jeszcze bardziej dymił ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Głupia dyskusja, każdy niech tankuje co chce. Bezduszny niech leje te wynalazki jeżeli podnosi mu to samopoczucie, ja tam tankuje zwykłą ropę i to na NESTE(!) i zarówno PD jak i CR z DPF i bez u mnie śmigają...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Z całym szacunkiem dla Pana Mastersa ale skoro powiedział jak ktoś tu przytoczył to chętnie poznam okoliczności pomiarów bo z taką teorią się nie zgadzam.
Co do "zwyklej ropy" to w niemczech czy GB kazda ropa jest jakosci takiej jak u nas klasa premium. co do ropy klasy premium to jest nieco wyzsze egt co nie znaczy za wysokie. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
iibitdi faktycznie jest większe zadymienie o jakieś 3% i temperatura spalania jest też wyższa.... ale dzięki temu unikasz:
CYTAT - niższa wartość opałowa powodująca większe zużycie paliwa
- wyższa lepkość wpływa na pogorszenie przebiegu procesu rozpylania paliwa i maksymalne ciśnienie wtrysku - obniżenie zdolności dyspergowania oleju silnikowego współpracującego z paliwem estrowym, - obniżenie trwałości elementów stykających się z paliwem, a wykonanych z typowych elastomerów i gum - korozja pokryć lakierniczych elementów stykających się z paliwem, - silne działanie korozyjne na stopy zawierające miedź, powiązane z tworzeniem osadów i znacznie niższe oddziaływanie korozyjne na stal, cynk i ołów, - intensywna chłonność wody, - niska odporność na hydrolizę, prowadząca do powstawania szlamu i wytrącania, blokujących filtry paliwa - większa podatność na skażenia mikrobiologiczne, - gorsza stabilność termooksydacyjna, szybkie pogarszanie właściwości paliwa w czasie przechowywania. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
ale mnie tego tłumaczyć nie muisz bo jestem tego samego zdania co Ty że paliwa klasy premium nie szkodzą lecz przeciwnie pomagaja utrzymać silnik dłużej w dobrej kondycji.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Głupia dyskusja, każdy niech tankuje co chce. Bezduszny niech leje te wynalazki jeżeli podnosi mu to samopoczucie, ja tam tankuje zwykłą ropę i to na NESTE(!) i zarówno PD jak i CR z DPF i bez u mnie śmigają... Nie jest taka głupia, bo rzeczywiście większość producentów pisze w instrukcji do Diesla (zapewne kryjąc własne tyłki) - że paliwo nie może zawierać bio dodatków, bo silnik nieprzystosowany. Ustawodawstwo polskie mowi co innego - może być do 5%. Na tej rozbieżności można się przejechać, a potem to pozostanie żal do samego siebie - za niewiedzę. Inna sprawa, że sam też leję "co popadnie", czyli zwykłe paliwo diesla z markowych stacji - do diesla z CR bez DPF. Tylko, że licze się z tym, że to nie musi być optymalne dla samochodu - i o tym sądze warto wiedzieć. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 Skąd: CB ![]() |
Z całym szacunkiem dla Pana Mastersa ale skoro powiedział jak ktoś tu przytoczył to chętnie poznam okoliczności pomiarów bo z taką teorią się nie zgadzam. Co do "zwyklej ropy" to w niemczech czy GB kazda ropa jest jakosci takiej jak u nas klasa premium. co do ropy klasy premium to jest nieco wyzsze egt co nie znaczy za wysokie. masz racje, gorzej jednak jak na zwyklym dieslu egt jest juz na granicy. u mnie wszelkiego rodzaju verwy diesel racing czy jak to tam sie zwie skutkuje sporym dymem, egt pod 1000. moce na hamowni te same. czy lac do auta z dpf-em z uszlachetniaczami? sadze ze tak naprawde to kwestia do rozwazenia kazdego z osobna. ja lalbym zwykle paliwo. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
a nie lepiej zrobić strojenie na paliwie klasy premium ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:17 |