Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW E36 Coupe 330i, przeznaczenie: drift
musk
post Wed, 23 Dec 2009 - 00:07
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 22 December 2009





MODEL:
BMW E36 Coupe 330i

Silnik:
-swap z 1.6 na 3.0 M54B30

Układ dolotowy:
-stożek BMC

Układ wydechowy:
-kolektory wydechowe z E39 528
-reszta wydechu przerobiona z 330i z wyciętym środkowym tłumikiem

Układ hamulcowy:
-przednie zaciski i tarcze z E46 330d 325mm
-tylne zaciski i tarcze z E36 325

Elektronika:
-z E46 330i

Układ chłodzenia:
-chłodnica z E36 325

Układ napędowy:
-skrzynia sześciobiegowa z E46 330i
-szpera 25%
-wał składany z kilku modeli BMW ale bez spawania

Zawieszenie:
-K-sport Drift
-poliuretany
-stabilizatory przód i tył

Body kit:
-zderzaki M-pakiet
-progi M-pakiet
-lampy M-pakiet
-spoiler M-pakiet
-listwy M-pakiet
-lusterka M-pakiet
-nerki po lifcie

No i oczywiście podczas swapa wymienione wszystkie części eksploatacyjne, sworznie, drążki, płyny itd...


Zaraz po kupnie:




Z 1.6 też dało rade bokiem: biggrin.gif


K-sport drift:




Gumki:


Szpera:


Hamulce przód:


W porównaniu do serii:


Hamulce tył w porównaniu do tego co było tongue.gif


M54B30 z filterkiem BMC:


Obecnie całość wygląda tak:




A jeździ tak:




cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Dec 2009 - 00:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Terror
post Wed, 23 Dec 2009 - 02:17
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





no ladniutka z gustem i bez przesady smile.gif

powodzenia w ujezdzaniu wink.gif


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 23 Dec 2009 - 10:18
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





bardzo ladna e36 smile.gif szkoda ze nie poszedles w jeszcze mocniejszy silnik bo na pewno zaraz bedzie brakowac:)


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Wed, 23 Dec 2009 - 10:52
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Brakować może i będzie, ale wykorzystując 100% możliwości tego silnika (po pewnie każdy z Was by to potrafił) można już powalczyć bokiem wink.gif

Widząc co kierowca robił seryjnym 316i wierze, że to zamiata nieziemsko!!!


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Wed, 23 Dec 2009 - 12:33
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





widze,ze kolega z blechatowa wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karolo
post Wed, 23 Dec 2009 - 19:07
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 February 2009





Jakieś detale przekładki? Kwestia łap pod silnik itd? Jakieś problemy po drodze?


--------------------
FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
musk
post Wed, 23 Dec 2009 - 19:43
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 22 December 2009





CYTAT(freebsd @ Wed, 23 Dec 2009 - 10:18) *
bardzo ladna e36 smile.gif szkoda ze nie poszedles w jeszcze mocniejszy silnik bo na pewno zaraz bedzie brakowac:)

Mocniejszy silnik będzie w przyszłym sezonie, ponieważ na ten chcę jeszcze wstawić klatkę, hydraulika, kubły itd itd... A dodatkowo skończyć mój drugi projekt (civic'a turbo) rolleyes.gif
W tym sezonie trenowałem na tej oto E30 swapowanej z 1.8 na 2.5 M50B25



i wydawało mi się że przy większej masie E36 i teoretycznie niewiele mocniejszym silniku M54B30 będzie mało mocy ale po pierwszych testach na torze Poznań zauważyłem, że się myliłem, ponieważ M50 jechało dopiero powyżej 4500rpm a M54 idzie bokiem już od 3000rpm biggrin.gif



CYTAT(woytek13 @ Wed, 23 Dec 2009 - 10:52) *
Widząc co kierowca robił seryjnym 316i wierze, że to zamiata nieziemsko!!!


biggrin.gif



CYTAT(raich @ Wed, 23 Dec 2009 - 12:33) *
widze,ze kolega z blechatowa wink.gif

Z okolic Bełchatowa ale i tak częsciej jestem w Łodzi smile.gif




CYTAT(Karolo @ Wed, 23 Dec 2009 - 19:07) *
Jakieś detale przekładki? Kwestia łap pod silnik itd? Jakieś problemy po drodze?

Łapy oryginalne z E46.
Wyszło kilka niespodzianek po drodze... Np. z podwieszeniem skrzyni "6" z E46, z dopasowaniem wału, przewodami od wspomagania, elektroniką ale wszystko w miarę sprawnie udało się ogarnąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Wed, 23 Dec 2009 - 21:19
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





A kto ogarnial swapa? Ktos od nas? Jedrys?


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
musk
post Wed, 23 Dec 2009 - 21:24
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 22 December 2009





E36 tak jak i E30 swapowałem i serwisuje u Wojtka Jędrysa cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:20
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Wał był składany z podzespołów BMW...
1 czy po złożeniu całość była wyważana?
2 jeśli była to gdzie?

Pozdro MUSK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
musk
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:42
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 22 December 2009





Wał był składany z podzespołów BMW i wydaje mi sie, że nie ma potrzeby aby go wyważać ponieważ nie był cięty ani spawany i nie odczuwam żadnych drgań wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
89piti89
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:54
Post #12


User
Dołączył: Mon, 02 November 2009





ladny samochod i pewnie nie male umiejetnosci sadzac po postach ;p oby tak dalej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:58
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Dokładnie to chciałem wiedzieć. Wielkie dzięki.
Jak ukończę swój kolejny projekt to może znowu polatamy po torze we Wrocku wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 23 Dec 2009 - 23:06
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(musk @ Wed, 23 Dec 2009 - 22:42) *
Wał był składany z podzespołów BMW i wydaje mi sie, że nie ma potrzeby aby go wyważać ponieważ nie był cięty ani spawany i nie odczuwam żadnych drgań wink.gif


wał fabrycznie jest wywazany jako całość bo zajmuje to mniej czasu i jest taniej .
jesli taki wał sie rozkłada to nalezy zaznaczyc połozenie obu cześci wzgledem siebie na wieloklinie.
z uwagi na to ze nie kazdego stac na wystarczajaco długie maszyny do wywazania to zakłady regenerujace wały wywazają każdą część osobno i wtedy nie ma to znaczenia jak składasz wał.
jezeli nie masz zadnych drgań w zadnym zakresie obrotów to tylko łut szcześcia tongue.gif ale nie wykluczone ze to się niezmieni.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Thu, 24 Dec 2009 - 00:00
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





U mnie wał również składa się z dwóch połówek i każda z innej parafii. Wielokrotnie skręcany i rozkręcany ,a potem składany byle jak na wieloklinie i nigdy nie było żadnych wibracji ani uszkodzeń na podporze. Uszczelnienia i łożysko na skrzyni również żyje więc nie wiem czy taki łut szczęścia tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Thu, 24 Dec 2009 - 06:13
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(mcgiver @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:06) *
wał fabrycznie jest wywazany jako całość bo zajmuje to mniej czasu i jest taniej .
jesli taki wał sie rozkłada to nalezy zaznaczyc połozenie obu cześci wzgledem siebie na wieloklinie.
z uwagi na to ze nie kazdego stac na wystarczajaco długie maszyny do wywazania to zakłady regenerujace wały wywazają każdą część osobno i wtedy nie ma to znaczenia jak składasz wał.
jezeli nie masz zadnych drgań w zadnym zakresie obrotów to tylko łut szcześcia tongue.gif ale nie wykluczone ze to się niezmieni.


Też mam wał składany z dwóch aut bez wyważanie i działa bez drgań, podobnie w innych BMW które robiłem, nie było nigdy problemów. Miałem sporo wałów w rękach i zauważyłem że często są przyspawane blaszki wyważające na dwóch połówkach ale po przeciwnych stronach - co nie ma sensu przy wyważeniu w całości i wskazuje że połówki były wyważane oddzielnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 24 Dec 2009 - 09:34
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





hmm.. dziwna sprawa w róznych żródłach piszą ze nie rozłaczać wału , lub jesli nawet to zaznaczyć wzgledem siebie .
w beemce którą kiedyś miałem e28m30b25 w układzie napędowym było wszystko spoko do momentu rozerwania podpory wału .
nie zwróciłem uwagi przy rozebraniu i od tej pory miałem wibracje ładnych parę miesięcy i nie pomagała kilkukrotna rozbiórka i przekrecanie na wieloklinie .
dopiero zawiezienie do zakładu regenerujacego załatwiła sprawe , tylko że okazało sie juz ze od wibracji jeden krzyżak jest do wymiany i dopiero potym mozna wyważyc . zgodziłem sie i od tamtej pory z wałem było wszystko ok.
zreszta ktoś tu kiedyś taki temat załozył że ma wibracje wału po rozbiórce , ale gdy mu zwróciłem na to uwage to okazało się ze punkty na wale juz kiedys były zaznaczone ale tymrazem o nich zapomniał i po demontazu i poprawnym montażu problem zniknoł , tak wiec teoria nie jest wyssana z palca.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
norbi_gte
post Thu, 24 Dec 2009 - 12:21
Post #18


User
Dołączył: Sun, 08 February 2009
Skąd: belchatow





Siema, buma daje jak najbardziej rade zarówno wizualnie jak i w ruchu.

Życzę powodzenia i do zobaczenia na wosp !


--------------------
Manta B234 ecopowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
musk
post Fri, 19 Feb 2010 - 03:18
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 22 December 2009





Pasowałoby troszkę odświeżyć temat...

Doszedł ręczny K-sporta:


Oraz odebrałem z malowania BBS'y RC

Przy braku oświatlenia szału nie robią...


Ale gdy tylko zaświeci słoneczko kameleon robi swoje biggrin.gif






Kuracja odchudzająca:






Tak na oko to na tych trzech elementach jestem jakieś 30kg do przodu cool.gif

No i ponieważ jest to auto do driftu wyprodukowaliśmy taki oto statyw na kamerkę cool.gif


A oto widok z drift statywu -przy nowej feldze powinny wyjść całkiem ciekawe ujęcia biggrin.gif


cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 19 Feb 2010 - 07:40
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





No fajnie fajnie biggrin.gif , choc ten statyw bym troszkę przesunoł coby było widac cały bok bety łacznie z dymiacymi kapciami.
co do felg , lepiej by sie prezentowały z niklowanymi srubami .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 01:02