Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> motronic 1.3 sygnały do wtryskiwaczy
muranos
post Mon, 30 Nov 2009 - 19:00
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





potrzebóję info od forumowiczów dobrze znających motronica od m20.

jak wiadomo jest to układ wtrysku działający na zasadzie półsekwencji - wtryskiwacze podzielone na 2 sekcje po 3 sztuki.

oscyloskop mi siadł i niejestem w stanie sprawdzić jakie są sygnały do wtrysków a dokładniej chodzi mi o ich ilość na pełen cykl czterosuwowy czyli dwa obroty wału korbowego.
czy są 2 impulsy(po jednym na sekcje ) czy 6 po 3 na sekcje?

innymi słowami czy na jedno otwarcie zaworu ssącego przypada jeden wtrysk czy trzy odpowiednio krótsze?

pewnikiem nie jest łatwo skumać moje zakręcone wywody za co z góry sory.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Nov 2009 - 19:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DRACK
post Sat, 19 Dec 2009 - 01:13
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





Nie do końca wiem co da ci ta informacja,ale wtryskiwacz jest otwierany za każdym razem gdy tłok jest w GMP,czyli jeden raz na zawór otwarty jeden na zamknięty,wtryski w m20 pracują parami


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sun, 20 Dec 2009 - 01:28
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Kolejność zapłonu w M20 to 1,5,3,6,2,4. Wtryski połączone są w dwie sekcje po trzy wtryskiwacze, czyli 1,5,3 i 6,2,4. Sekcje uruchamiane są na przemian, a czasy wtrysku dostosowane są do aktualnych parametrów pracy silnika. Nie ma takiej możliwości, żeby wtryskiwacze pracowały parami.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Sun, 20 Dec 2009 - 16:18
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





Dla czego nie ma takiej możliwości skoro tłoki pracują parami, 1,6 2,5 3,4
Wystarczy,ze za 2 wtryskiwacze odpowiada 1 końcówka mocy,
Można to sprawdzić organoleptyczne potrzebne jest 6 LED,wystarczy podłączyć je w kostkę każdego wtryskiwacza i podczas kręcenia na rozruszniku obserwować błyski


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sun, 20 Dec 2009 - 18:01
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(DRACK @ Sun, 20 Dec 2009 - 16:18) *
Dla czego nie ma takiej możliwości skoro tłoki pracują parami, 1,6 2,5 3,4


Chociażby dlatego:


To że pracują parami nie oznacza, że wykonują ten sam suw pracy. Np. w momencie zapłonu mieszanki na pierwszym cylindrze, szósty zasysa mieszankę.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Sun, 20 Dec 2009 - 22:06
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





tez mnie to kiedys zastanawialo jak to dokadnie jest

czyli co wychodzi ze wtryskiwacze w tych sekcjach odpalaja sie po kolei zgodnie z kolejnoscia zaplonu a nie ze wszystkie z jednej sekcji na raz podczas suwu ssania jednego z tlokow tak ??


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRACK
post Wed, 23 Dec 2009 - 01:40
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: z kątowni





No fakt już trochę o m20 zapomniałem,kupa paliwa zostaje w kolektorze ssącym już wiem czemu motronic 1.3 szybko ewoluował


--------------------
NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Sun, 31 Jan 2010 - 20:46
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





tak więc (dla potomnych będzie)

pisząc parami myślałem trójkami bo wtryski są sparowane 135 i 246

podpinająć oscyloskop dwukanałowy pod oba wyjścia wtrysków z motronica zaobserwowałem,że:

przy ~ 750 RPM częstotliwość impulsów 13 Hz na obu wyjściach
przy ~ 4000 RPM - 65 Hz. też na ubu.

Wniosek
obie sekcje wtrysków działają jednocześnie (nie na przemian jak mi sie wydawało) z częstotliwością obrotów wału korbowego. na jałowym 13Hz ~~780/min

ładnie było widać CUT OFF przy odejmowaniu gazu.

przy depnięciu szerokośc podstawy piku (czas otwarcia wtrysku)rośnie znacznie z 2-3 ms do 5-6ms.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
327tbo
post Fri, 19 Feb 2010 - 19:02
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 10 September 2007
Skąd: Puławy





Grupy wtryskiwaczy w M1.3 pracują na przemian. Wyjątkiem jest moment uruchamiania silnika. Do momentu osiągnięcia 600 obr/min wtryski działają równocześnie. Przejście w tryb pracy grupami jest uzależnione od przekroczenia 600 obr i otrzymania przez ECU sygnału z czujnika na przewodzie zapłonowym 6 cylindra. Znalazłem to w necie:

The Motronic ECU contains a fuel map with an injector opening time for basic conditions of speed and load. Information is then
gathered from engine sensors such as the AFS, CAS, CTS, and TS. As a result of this information, the ECU will look-up the
correct injector pulse duration right across the engine rpm, load and temperature range.
The injectors are arranged in two banks with injectors 1 and 3 (4 cylinder) or 1, 3 and 5 (6 cylinder comprising one bank, and
injectors 2 and 4 (4 cylinder) or 2, 4 and 6 (6 cylinder) making up the other bank. Each bank is connected to the ECU via an
independent ECU pin.
The Motronic 1.1 & 1.3 multi-point injection system pulses the injectors semi-sequentially and once every two engine revolutions.
During engine start-up below 600 rpm the ECU pulses all injectors simultaneously. Once 600 rpm has been attained and if the
ECU has received a signal from the CID sensor, each injector bank will be pulsed alternatively according to which pair of
cylinders are approaching TDC. If a signal is not received from the CID sensor the injectors will remain on simultaneous
operation. However, if the CID sensor subsequently sends a signal to the ECU after the engine has commenced running, the
ECU will pulse the injectors semi-sequentially after the next deceleration phase - even if the CID sensor then ceases to send a
signal.
During start-up from cold, injector pulse duration is increased to provide a richer air/fuel mixture and pulse frequency is also
increased. In addition, the ignition timing is also retarded. Injector frequency & pulse duration and degree of timing retard depend
upon the engine temperature both during start-up and immediately afterwards. If the engine is restarted within one minute of the
first start occurance, less overall fuel is injected to reduce the risk of fuel flooding into the engine.

Jak ktoś potrzebuje to mogę podesłać całego pdf-a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muranos
post Sun, 21 Feb 2010 - 09:33
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 16 February 2009





mnie sie znależć nie udało.
Poprosze PDF na muranos@wp.pl

Dzięki z góry
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:56