![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Z racji tego, że modyfikowany soft w ECU to "mapa paliwa", zastanawiam się czy wspomniany soft odpowiada również za np ciśnienie oleju ?
Czy źle napisany soft pod względem wlasnie "oleju" może wykończyć motor ? Nie chodzi mi o stosunek paliwo:powietrze, chodzi mi generalnie o "olej" .. Jak to wygląda ? Jakie parametry zawiera soft oprócz dawek paliwa etc, etc ? Thx |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 February 2007 Skąd: świętokrzyskie ![]() |
ZCW to olej jest pompowany przez mechaniczną pompę napędzaną kołem pasowym lub wałkiem pośrednim i nie ma w tym układzie żadnego sterowania elektronicznego.
-------------------- Pancin
== www.scyzzor.com == == www.superoes.pl == |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciśnienie oleju nie jest sterowane przez ECU...
-------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Dzięki za info; ciągnąc wątek, co jeszcze zawiera soft ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
no offence , ale poziom pytania był nie najwyższy delikatnie mówiąc , więc myśle że nie ma powodu ciągnąć tematu dalej.
-------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Cieszę się ogromnie slg, że dla Ciebie to tak banalne i oczywiste , masę ciekawego info wniosłeś ...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
A czy przypadkiem w wynalazkach bmw ala V10 M5 nie ma zmiennej geometrii pompy ? Czym jest to sterowane ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Luckystrike1979 niestety problem jest tego typu ze kolega Sql ma troszke racji to co zawiera ECU jest mocno zalezne od samochodu typu ECU (sa takie ktore zawieraja tylko mape wtrysku a sa takie ktore zawieraja duuuuzo wiecej ) itp itd pytanie zadane w ten sposob jest mocno bez sensu podaj o jaki sterownik ci chodzi to napewno ktos ci udzieli odpwoiedzi
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Chodzi o sterownik w S3 8L ; nie znam w tej chwili numeru , znajdę - wkleję .
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Sa pompy duocentric ale one same zmieniaja wydatek w zaleznosci od zapotrzebowania i raczej ecu nie ma nic do gadania
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
S3 8L 225 :
8N0906018BH 8N0906018BP S3 8L 210 : przedlift 8L0906018N 8N0906018J 8L0906018K polift 8N0906018AG żaden z tych programów nie ma najmniejszego wpływu na ciśnienie oleju w silniku. -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Nie znama i nie słuszałem o zastosowaniu elektroniki do sterowania ciśnieniem oleju w silnikach spalinowych stosowanych w motoryzacji.
Do tego jestem absolutnie przekonany, że takie rozwiązanie nie ma najmniejszego sensu bo jest wiele innych, prostych i mniej zawodnych sposobów sterowania ciśnieniem oleju, jego przepływami itp. Dodam jeszcze, że pracuję w firmie która jest światowym potentatem w hydraulice siłowej i nigdy nie słyszałem o tego typu rozwiązaniach. Oczywiście całkiem możliwe jest, że gdzieś ktoś w jakimś celu zastosował takie rozwiązanie, ale jest to raczej wyjątek potwierdzający regułę. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Wobec tego większe ciśnienie oleju w układzie przy zimnym motorze wynika tylko z jego temperatury / gęstości ?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
dokładnie tak
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
napisz może co chcesz osiągnąć? podnieść ciśnienie oleju bo Ci spadło? napraw pompę.. ewentualnie sprawdź wskaźnik
![]() zainstalowałeś np turbo i spadło Ciśnienie? seryjna pompa niedomaga i trzeba poszukać jakiegoś zmiennika.. -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
napisz może co chcesz osiągnąć? podnieść ciśnienie oleju bo Ci spadło? napraw pompę.. ewentualnie sprawdź wskaźnik ![]() zainstalowałeś np turbo i spadło Ciśnienie? seryjna pompa niedomaga i trzeba poszukać jakiegoś zmiennika.. czy wkładając podkładkę odpowiedniej grubości pod spręzynę zaworu przelewowego w pompie podniesie się jej cisnienie ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
nigdy tego nie robiłem, wymieniałem jedynie sprężynę w tym zaworku, ale nie po to abyzwiększyć ciśnienie tylko doprowadzić pompę do stanu oryginalnego (sama pompa nie była nadmiernie zużyta ale było za małe ciśnienie). ale niektóre pompy mają tam regulację polegającą na skręcaniu ciaśniej sprężyny więc teoretycznie powinno zadziałać Twoje rozwiązanie.
tylko wg mnie trzeba uważać bo podniesienie za mocno ciśnienia również jest szkodliwe bo może wywalać uszczelnienia albo zniszczyć łożysko w turbawce (typowy objaw to rzyganie olejem do wydechu). wiele zależy pewnie od konkretnego silnika ale wydaje mi się że przekraczanie sićnienia 10bar to juz spore ryzyko. na jałowych 1-2bar to wartość w zupełności wystarczająca, ale doświadczenia mam tylko z kilku silników i proszę się tym nie sugerować. -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
nigdy tego nie robiłem, wymieniałem jedynie sprężynę w tym zaworku, ale nie po to abyzwiększyć ciśnienie tylko doprowadzić pompę do stanu oryginalnego (sama pompa nie była nadmiernie zużyta ale było za małe ciśnienie). ale niektóre pompy mają tam regulację polegającą na skręcaniu ciaśniej sprężyny więc teoretycznie powinno zadziałać Twoje rozwiązanie. tylko wg mnie trzeba uważać bo podniesienie za mocno ciśnienia również jest szkodliwe bo może wywalać uszczelnienia albo zniszczyć łożysko w turbawce (typowy objaw to rzyganie olejem do wydechu). wiele zależy pewnie od konkretnego silnika ale wydaje mi się że przekraczanie sićnienia 10bar to juz spore ryzyko. na jałowych 1-2bar to wartość w zupełności wystarczająca, ale doświadczenia mam tylko z kilku silników i proszę się tym nie sugerować. problem w tym ze w silniku m50 podobno była bardziej wydajna pompa w wersji z vanosem. jednak nie moge się nigdzie doszukać tych róznic i zastanawiam się czy czasem róznica nie polegała na róznych sprezynach ,lub dodatkowej podkładce zmieniajacej jej twardośc , a biorąc pod uwage zasilanie turbiny chciałbym zwiększyc trochę wydajnośc pompy. Kupiłem pompę od silnika z vanosem z wersji z kanałami olejowymi w korbowodach i okazało się ze jest identyczna jak w moim silniku bez vanosa. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
a próbowałeś w katalogach części zamiennych porównać oznaczenia pomp? możliwe ze są takie same i tak jak piszesz różnią się sprężyną/regulacją.
nie zawsze też wstawienie turbawki wymaga podniesienia ciśneinia. jesli pompa jest zdrowa i wydajna, a ciśnienie na jałowych ponad 1 bar to nie ma stresu wielkiego. podczas spokojnej jazdy (przed pompowaniem turbiny) powiedzmy na 2-2,5tys obrotów powinieneś mieć ze 2-3bary. max przy pełnej pale niecałe 9barów. z tego się nie strzela i pół bara za dużo lub za mało tez pewnie krzywdy nie zrobi. u siebie ustawiałem to na oko. trochę to upierdliwe bo trzeba zrzucac miskę no i nie każda pompa ma to pokrętło.. ale powtarzam, ja mam doświadczenia w tym zakresie tylko z kilku silników. EDIT: masz pompe napędzaną z paska czy z wałka pośredniego? jak z paska to możesz się pokusić o zmianę rozmiaru kółka regulując w ten sposób prędkość obrotową pompy -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
a próbowałeś w katalogach części zamiennych porównać oznaczenia pomp? możliwe ze są takie same i tak jak piszesz różnią się sprężyną/regulacją. nie zawsze też wstawienie turbawki wymaga podniesienia ciśneinia. jesli pompa jest zdrowa i wydajna, a ciśnienie na jałowych ponad 1 bar to nie ma stresu wielkiego. podczas spokojnej jazdy (przed pompowaniem turbiny) powiedzmy na 2-2,5tys obrotów powinieneś mieć ze 2-3bary. max przy pełnej pale niecałe 9barów. z tego się nie strzela i pół bara za dużo lub za mało tez pewnie krzywdy nie zrobi. u siebie ustawiałem to na oko. trochę to upierdliwe bo trzeba zrzucac miskę no i nie każda pompa ma to pokrętło.. ale powtarzam, ja mam doświadczenia w tym zakresie tylko z kilku silników. EDIT: masz pompe napędzaną z paska czy z wałka pośredniego? jak z paska to możesz się pokusić o zmianę rozmiaru kółka regulując w ten sposób prędkość obrotową pompy a wiec tak : kiedys szukałem tego po katalogach i wyszło ze pompy sa takie same a maja inne rotory , pózniej gdzies znalazłem ze jednak pompy były inne . ostatnio kupiłem pompę z vanosa (na 100% bo koleś by mnie nie przekręcił) i w domu okazało się że jest identyczna jak moja bez vanosa więc juz jestem z tego głupi. co do zmiany napedu to raczej nie będe nic zezbił bo naped jest z wału poprzez łańcuch , gdzie na wale jest podwójna zebatka do łańcucha głównego i do łańcucha pompy , prędzej bym się pokusił o zrobienie regulacji śrubą i kontrnakrętka, ale to dopiero jak sprawdzę cisnienie po złozeniu silnika. w ksiażce Sam naprawiam bmw5 , jest podana długośc spręzyny bez rozgraniczenia na vanos i nievanos. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:22 |