Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Śruby seryjne, a szpilki 12.9?, Tanie ARP?
pinin
post Mon, 19 Oct 2009 - 22:12
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Mam ten problem - ARP raczej nie dostępne jest do mnie, a nawet jeśli to jest to kosmos cenowy.
Ale pomysł jest taki:
Nagwintowane pręty o twardości 12.9 kosztują mało ( ok. 50zł ) do tego nakrętki i jazda. Ale czy na pewno?
Seryjne śruby mają przerwę w gwincie na wysokości uszczelki ( wiadomo o co chodzi ), pręty niestety nie będą miały.
Czy jest sens takiej rzeźby? Pręty mogę pociąć na wymiar, nakrętki są tak samo ogólnie dostępne.
Czy musi być ta przerwa w gwincie? Do czego ona służy?

pozdrawiam
pinin


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Oct 2009 - 22:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DeviLL
post Mon, 19 Oct 2009 - 22:37
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow







Ja takie mam u siebie , nie jest nagwintowane na calej dlugosci wink.gif twardosc materialu 12.9 , przerwa pewnie po to by byla wieksza wytrzymalosc na rozciaganie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szary
post Mon, 19 Oct 2009 - 23:12
Post #3


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Jeśli mówisz o silniku fire fiata to z tego co pamietam śruby głowicy to M9. Są dostępne takie pręty ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 19 Oct 2009 - 23:14
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Tzn jeżeli zrobisz pełen gwint (oczywiście maszynowy) nic to nie zmieni jak byś gwintował tylko po brzegach dlatego że szpilka po gwintowaniu na brzegach powinna przejść proces obróbki cieplnej dlatego to nie zmieni fakty że może Ci się urwać (przy gwincie na krańcach) na brzegu gwintu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poltec
post Mon, 19 Oct 2009 - 23:36
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 09 May 2005





Zapewne szpilki ARP mają gwint nagniatany a nie nacięty. Nagniatanie gwintu nie osłabia śruby w przeciwieństwie do nacinania


--------------------
Poltec
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 20 Oct 2009 - 00:01
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Heh, pręty to są gotowe o długości 1m i twardości 12.9. Co i jak w tygodniu się dowiem.
DeviLL, rzuć na priv jakieś dokładniejsze info łącznie z finansami wink.gif Niestety mam zablokowany fotosik i zdjęcia nie widzę sad.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 20 Oct 2009 - 08:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





kiedyś próbowałem kręcić temat z wytwórnia srób , ale szpilki 12,9 z przewężeniem były raczej niewykonalne , koles twierdił że te szpilki będa raczej blizej 10,9 niż 12,9 .
też bym potrzebował m9 , będę sledził wątek wink.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Tue, 20 Oct 2009 - 12:56
Post #8


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





KLICK
a u nich próbowałeś?może jeszcze fabory?zobacze z kąd zamawiają w pracy części do matryc.może tam coś będzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Tue, 20 Oct 2009 - 13:33
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Kiedyś się pytałem koło swojego miasta, dokladnie tutaj -> http://www.met-mark.pl/ i przy wiekszym zamowieniu szlo zamowic z gwintem nagniatanym a nie nacinanym. Pojedyncze zamowienia jednak niestety nacinane. Warto zadzwonic i sie zapytać.


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Tue, 20 Oct 2009 - 16:06
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





pinin zawsze mozesz obadac u mnie na forum wink.gif w sumie to koszt szpilek jest mi nie znany (mialem tak jakby w gratisie)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 20 Oct 2009 - 18:22
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





SCALIŁEM POSTY


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 20 Oct 2009 - 20:07
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(DeviLL @ Tue, 20 Oct 2009 - 16:06) *
pinin zawsze mozesz obadac u mnie na forum wink.gif w sumie to koszt szpilek jest mi nie znany (mialem tak jakby w gratisie)

no właśnie kiedyś z Tobą pisałem o tych magicznych szpilkach .jak one się mają?
jakie masz mody w silniku ?
ja narazie mam problem z śrubami korbowodów ,a srednio mi się usmiecha wywalać na arp 8stów.

CYTAT(qbejs @ Tue, 20 Oct 2009 - 13:33) *
Kiedyś się pytałem koło swojego miasta, dokladnie tutaj -> http://www.met-mark.pl/ i przy wiekszym zamowieniu szlo zamowic z gwintem nagniatanym ,a nie nacinanym. Pojedyncze zamowienia jednak niestety nacinane. Warto zadzwonic i sie zapytać.

no to co może jakies zbiorowe zamówienie tongue.gif .
mozesz ten temat zbadac dokładniej?
ja jestem zainteresowany szpilkami głowicy a'la ARP do m50b25 i srubami korbowodów M9 .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 20 Oct 2009 - 23:55
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
koles twierdił że te szpilki będa raczej blizej 10,9 niż 12,9

dokładnie, w miejscu gdzie kończy się gwint lub jak będą całe nagwintowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 21 Oct 2009 - 09:34
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





panowie czy wy wiecie o czym wogóle piszecie? wiecie co oznacza 10.9 i 12.9 ? czego to dotyczy? podpowiem że jeżeli z prętu 12mm 12.9 zrobicie pręt 6mm metodą os to nadal bedzie to pręt 12.9...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 21 Oct 2009 - 14:24
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Dajcie znać jak jak się trochę ludzi zbierze, ja max do końca przyszłego tygodnia będę znał wymiary moich śrub.

Wróć, dane moich śrub:
M9, skok gwintu 1.25, długość 96mm. W piątek podjadę i spytam o te nagwintowane pręty.

Teraz jeszcze jedno: Musi być koniecznie ta przerwa w gwincie? Bo jedynie z tym może być problem, choć jeszcze znajomego tokarza się spytam jak to rozgryźć. Można jeszcze kupić pręt 12.9 i go pociąć i nagwintować. To tez może być jakieś wyjście z tego "dołka".


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 21 Oct 2009 - 22:50
Post #16


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(hz10 @ Wed, 21 Oct 2009 - 09:34) *
panowie czy wy wiecie o czym wogóle piszecie? wiecie co oznacza 10.9 i 12.9 ? czego to dotyczy? podpowiem że jeżeli z prętu 12mm 12.9 zrobicie pręt 6mm metodą os to nadal bedzie to pręt 12.9...


Pewnie o tym, że nacinanie gwintu osłabia szpilkę/śrubę bo nóz/narzynka przecina strukturę i dlatego gwinty na szpilkach/śrubach o dużej wytrzymałości się walcuje, a nie skrawa.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 22 Oct 2009 - 07:46
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





a coby było gdyby dobrać szpilki z nakrętkami z jakiegos turbo dizla ?
wytrzymałość pewnie taka sama , ale wyeliminowujemy obciążenia skretne .
znalazłem na alledrogo cos takiego http://www.allegro.pl/show_item.php?item=790232373
niewiem czy to tylko foto pogladowe czy faktycznie są tam szpilki z nakrętkami i jaka długość?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 22 Oct 2009 - 07:48
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(k11 @ Wed, 21 Oct 2009 - 22:50) *
Pewnie o tym, że nacinanie gwintu osłabia szpilkę/śrubę bo nóz/narzynka przecina strukturę i dlatego gwinty na szpilkach/śrubach o dużej wytrzymałości się walcuje, a nie skrawa.

r.


a co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka? czy obróbka skrawaniem wpływa na twardość materiału? na tej zasadzie rozumowania można stwierdzić że śruba M9 i M4 np. to nie są obydwie 12.9 ponieważ m4 będzie "słabsza".

Co do obróbki śrub czy prętów 12.9 to pogadajcie najpierw z firmą która miałaby to gwintować jakie będą koszta... ja kiedyś skracałem 100 śrub 12.9 o 5 mm. i wcale różowo nie było...


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 22 Oct 2009 - 12:17
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Thu, 22 Oct 2009 - 07:48) *
a co ma za przeproszeniem piernik do wiatraka? czy obróbka skrawaniem wpływa na twardość materiału? na tej zasadzie rozumowania można stwierdzić że śruba M9 i M4 np. to nie są obydwie 12.9 ponieważ m4 będzie "słabsza".


http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=83

Takie dwa proste rysunki z powyższej strony:

zwróć uwagę na przebieg włókien (do tego dochodzi umocnienie warstwy wierzchniej przez wprowadzanie dyslokacji do struktury krystalicznej).

r.

PS. To jest pierwszy rok na dowolnym kierunku mechanicznym, na politechnice.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 22 Oct 2009 - 13:25
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



no ale czy to zmienia twardość tej śruby - a to oznacza 12.9

BTW - widziałeś 12.9 w sprzedaży które by nie miały gwintu walcowanego?


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 20 September 2025 - 00:53