![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 ![]() |
Witam,
Przywędrowałem tutaj z clubtt i bardzo prosiłbym o radę, bo nie ogarniam już tego auta. Jest to Audi TT 1.8T 225KM Q z 1999 roku. Silnik APX. Odkąd go kupiłem czyli od 1,5 roku mam problem z mocą a dokładnie z doładowaniem. Przez ten czas porobiłem trochę z autem i pousuwałem trochę niepotrzebnych gratów (SAI, N249, EVAP i zmieniłem PCV na catch tanka) powymieniałem wszystkie podstawowe elementy osprzętu na nowe ORYGINALNE (przepływomierz, sonda, IAT sensor, MAP sensor, świece, cewki, DV, N75, czujnik Halla itp..) oraz powymieniałem wężyki podciśnienia i podokręcałem opaski na ciśnieniowych. Więc kompleksowo zrobiłem wszystko co możliwe z samochodem a mimo to nadal problem pozostał. Mam silnik 225KM a dmucha mi tylko 0,8 bara a czasem tylko 0,6 bara. Auto słabo jeździ. Ostatnio ominąłem elektroniczną kontrolę doładowania N75 i zaślepiłem wężyki. Przejechałem się kawałek. Nie to auto. Ciśnienie ponad 1 bar. Peakował mi w okolicach 1,4bara i ciągnął niesamowicie przy tych ciśnieniach. Oczywiście jak tylko zauważałem takie ciśnienia to szybko odpuszczałem z gazu bo wiem że AFR na pewno nie był korzystny, no ale sprawdzić musiałem… Po tym wszystkim spodziewałem się zobaczyć błędy typu „system to lean „ „overboost” itp. Podłączyłem więc do kompa i… NIC. Żadnych błędów. Już po prostu przyzwyczaiłem się do tego głupiego APX-a. Dlaczego więc jak ominąłem elektroniczną kontrolę doładowania było wszystko ok.? Dlaczego komputer odcina mu doładowanie tak nisko? Przecież wszystko powymieniane i działa bez zarzutu. Pozostaje mi tylko jeździć na MBC ustawionym na 1 bar. Czy tak mogę? Czy nie popsuję silnika wymuszając mu takie ciśnienie jakie powinien dostawać a z niewiadomych przyczyn ECU mu takiego nie daje? Czy macie jakiś pomysł? Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
zrób logi na kanale 118 (albo odpowiedniku, w którym widać ciśnienie aktualne i boost duty cycle) z pedałem w podłodze po podłączeniu N75-> zobaczymy czy brak doładowania jest spowodowany programem czy niedziałającym układem regulacji (mechanizm regulacji ciśnienia to cholernie delikatny element, który bardzo łatwo źle poskładać). Seryjna mapa ogarnia doładowanie rzędu 1+ bara, więc nie powinno się nic stać (przy długotrwałym overbooście przekraczającym mapę ECU odetnie sygnał do pedału gazu i będziesz miał audi tt z przepustnicą uchylającą się na 25%).
-------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 ![]() |
Zrobiłem logi w 115 i 31 (lambda). Nie miałem jednak gdzie i nie mogłem go kręcić wyżej. Logi zrobiłem na 3 biegu z gazem w podłodze. Coś mi się wydaje że to wymagane jest za niskie...
![]() Z tym że to było robione na N75 o numerze 058 906 283 C. Jak założyłem 058 906 283 F to maksymalne doładowanie sięga tylko 0,7 bara i nic poza tą wartość. Przeciętnie jest 0,6 bara i auto jedzie okropnie. Czy to możliwe żebym miał dwa uszkodzone zaworki? Dodam że ten F kupiłem na Allegro jako nowy. Poza tym oba zaworki mają prawidłowy opór elektryczny i są szczelne. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
Z tego strzępka logów wynika, że gdzieś w środku skali obrotów masz faktycznie doładowanie 0,9 bara -> takie jak fabryka zadała (nie zrobiłeś 118, więc nie widać duty cycle, ale po odpowiedzi doładowania na 115 widać, że regulator - N75 - działa perfekt). Niech się wypowie jakiś posiadacz tt@225 jak zadane doładowanie wygląda u niego. Jak chcesz jeszcze coś logować, to znajdź prostą na III bieg od 2 do 7k RPM.
-------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 ![]() |
No i wstawiłem MBC bleed z FORGE.
2 bieg i gaz w podłodze następnie 3 bieg i gaz w podłodze: http://img196.imageshack.us/img196/814/mbc115.jpg Auto świetnie jeździ. Ustawione jest na ciutkę powyżej 1 bara. Tylko dlaczego wymagane jest tylko 0,8 bara? Z czym to może mieć związek? |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 11 April 2005 ![]() |
Skoro iroblem tkwi w sterowaniu doładowaniem i jesteś pewny że N75 jest sprawny, następne co bym zrobił, to sprawdziłbym drożność i szczelność wszystkich przewodów ciśnieniowych. Może gdzieś dostała się kropla oleju i stąd problem. Albo któryś przewód jest przetarty.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 14:25 |