![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 22 August 2009 ![]() |
Potrzebuję porady w takim oto temacie.
Jest projekt zrobienia samochodu do startu w rajdach terenowych. Jakieś tam wstępne obliczenia/rysunki/pomysły są i chciałbym poznać waszą - jako obtrzaskanych w temacie - opinię. Otóż potrzebuję do tego projektu jakiś mały i mocny silnik diesla. Silnik będzie zamontowany wzdłużnie i będzie ograniczony zwężką przed turbiną(fi 40mm). Myślałem o tuningowanym 1.9TDi od VAG(ASZ/ARL) ale wczoraj ktoś mi wspomniał o silniki BMW model M47. Ten "ktoś" twierdził, że M47 od BMW ma większy potencjał w dolnym zakresie obrotów oraz był montowany wzdłużnie - co powinno ułatwić jego adaptację do mojego projektu. Tylko nie wiem dokładnie jaki to model tego silnika M47 - bo jest ich kilka przecież. Czy możecie mi coś podpowiedzieć w tym temacie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
jeśli chodzi o silniki VAG to odpowiednikiem ASZ(poprzeczny) jest AWX/AVF(wzdluzny 5b/6b) potencjał mają spory, niestety nie wiem ile mocy byłoby Ci potrzebne bo aby mieć fajny dół w zasadzie nie można wsadzać niczego większego niż hybryda na GT17. Silnik jest też dość ciężki ale pancerny. na takiej hybrydzie można pod 200 koni podejść i okolice 400 Nm.
Co do BMW to M47 samo to stasznie lipny motor na VP44 136 ps i to odrzucic nalezy na dziendobry, jest M47TU czyli silnik juz na common railu 150km i 330Nm dostępne od 2000rpm co wydaje sie byc fajna wartoscia niestety nie wiem nic na temat wytrzymalosci tej jednostki pod wplywem duzego obciazenia moze wypowiedxza sie koledzy z doswiadczeniem w BMW. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
najwiecej dłubanych jest silników VAG-a... stare 1.9 TDI są pancerne ale moze zaproponuje BKD 2.0 TDI 16V
choć martwi mnie ta zwężka 40mm bo 16V ma lepszy przepływ wiec niekoniecznie musi być super, trzeba by potestować różne turbiny, najlepiej jakąś hybryde z dużą częścią zimną żeby dużo ssała powietrza przed tą zwężka - tak mnie się wydaje przynajmniej moc max pewnie wyjdzie z 200KM ale za to dół bedzie mocny i można bedzie mieć pełen ogień od 2000 do 4000 rpm -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:08 |