Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Panewki do A4 1.8t 95r., Prośba o doradzenie...
CoLo
post Fri, 07 Aug 2009 - 11:56
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: WWA





Witam Wszystkich,
Mam problem z doborem panewek do mojego 1.8t.
Aktualnie jest modowany, moc planowana ~330KM.

Teraz pytanie jakie panewki dobrać? Muszą być +0,25 bo wał będzie szlifowany.
W ASO nie mają nadwymiarowych do mojego silnika angry.gif a ponoć są bardzo dobre...
ACL jest bardzo twardy ale może warto i tak je wziąść ?
Najchętniej chciałbym coś w stylu oryginalu, góra(twarda) dół(miękki).

Na jakie frmy patrzeć i skąd brać ?
Może proponujecie jakieś inne rozwiązanie niż ORI ? Jestem otwarty na propozycje tongue.gif


Pozdrawiam


P.S. Oczywiście panewki główne + korbowodowe. wink.gif


--------------------
Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :(
>>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 Aug 2009 - 11:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
uki82
post Fri, 07 Aug 2009 - 12:34
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





Kolbenschmidt ( nie wiem czy dobrze napisałem) lub jeszcze Mahle. Ja kupowałem te pierwsze do 1.8T AEB. Panewki korbowodowe własnie były mocniejsze tzw sputtery ( panewka montowana w korbę ) a w stopkę jest "delikatniejsza". Tyle że mój samochód nie będzie modowany na więcej ale myślę że dadzą rade.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CoLo
post Fri, 07 Aug 2009 - 20:12
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: WWA





No właśnie też o tej firmie myślałem. Dzwoniłem do gości z krasnobrodzkiej i tak w sumie sam nie wiedział czy dadzą radę bo to niby takie standardowe są.
Czy miał ktoś z nimi doczynienia właśnie w modowanym 1.8T ?


--------------------
Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :(
>>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Mon, 25 Mar 2013 - 10:50
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





Panowie pytanie do znawców tematu odnośnie panewek korbowodowych na Krasnobrodzkiej podkładali mi silnik, korbowody IE mają wycięcia na zamki, a panewki włożyli bez zamków w ori korbie 225 jest zamek, w ori korbie 180 nie ma, panowie z Krasnobrodzkiej twierdzą że nie ma to znaczenia przy obróceniu, motor składany na 400+ tak więc mam obawy czy aby mają racje, silnik puki co jeszcze nie poskładany do końca tak więc nie wiem, cisnąć ich o wymianę, czy nie spinać się, nie ulega wątpliwości że i tak jest to już jakiś problem na tym etapie i wolał bym tego nie rozbierać dla w.w. powodu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 25 Mar 2013 - 10:59
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



jeżeli wszystko jest dobrze spasowane to jest to bez znaczenia


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Mon, 25 Mar 2013 - 11:06
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





Dzięki kolego smile.gif jestem w takim razie spokojny tak więc składamy motorek biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Tue, 26 Mar 2013 - 23:46
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





a ja bym jednak zalozyl panewki z BAM-a


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Wed, 27 Mar 2013 - 08:13
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





jakaś różnica w materiale? Bo na krasnobrodzkiej jak byłem wczoraj w sprawie głowicy to stwierdzili a może by założył panewki z tej wersji 225km ( czyli np BAM ) bo może bedą mocniejsze?
A ja pomyślałem no tak teraz mi to mówicie a dwa dni wcześniej jak dzwoniłem i gdy mogłem zabrać korby + blok ze skręconym wałem to stwierdziliście że to bez sensu;/ Korby mam jeszcze skręcone tak lekko i nie na smar arp ale chciałem by panewki zmienili na krasnobrodzkiej zabierając stare czyli bez kupowania kolejnych panewek:P
Ostatnio rozbierałem BAM i tam panewki wyglądały identyk ( też 2 różne panewki w korbie czyli twardsza i bardziej miękka) jak te co są teraz w naszym AUQ, chociaż oczywiście zdaje sobie sprawę ,że mogą wyglądać tak samo a być z deczko innego materiału;/
Ale czy jest sens się aż tak zagłebiać? I tak jest sporo problemów nie z naszej winy;/ a w danym setupie raczej nie planujemy robić tryliona KM i NM tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Wed, 27 Mar 2013 - 20:36
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Pawel-2005 @ Wed, 27 Mar 2013 - 08:13) *
jakaś różnica w materiale? Bo na krasnobrodzkiej jak byłem wczoraj w sprawie głowicy to stwierdzili a może by założył panewki z tej wersji 225km ( czyli np BAM ) bo może bedą mocniejsze?
A ja pomyślałem no tak teraz mi to mówicie a dwa dni wcześniej jak dzwoniłem i gdy mogłem zabrać korby + blok ze skręconym wałem to stwierdziliście że to bez sensu;/ Korby mam jeszcze skręcone tak lekko i nie na smar arp ale chciałem by panewki zmienili na krasnobrodzkiej zabierając stare czyli bez kupowania kolejnych panewek:P
Ostatnio rozbierałem BAM i tam panewki wyglądały identyk ( też 2 różne panewki w korbie czyli twardsza i bardziej miękka) jak te co są teraz w naszym AUQ, chociaż oczywiście zdaje sobie sprawę ,że mogą wyglądać tak samo a być z deczko innego materiału;/
Ale czy jest sens się aż tak zagłebiać? I tak jest sporo problemów nie z naszej winy;/ a w danym setupie raczej nie planujemy robić tryliona KM i NM tongue.gif



Moim zdaniem panewki sa inne . To tak jak panewki z s4 i rs4 . Co nie zmienia faktu ze panewka z AUQ z pewnoscia sobie poradzi z moca 400 km

Kolejna sprawa jest ze to co mowia na Krasnobrodzkiej nie przekonuje mnie wogole , bo widzialem jak wygladal moj blok w starym set upie po ich tulejowaniu i pasowaniu kutych podzespolow pod swierzo tulejowane cylindry .... Moze tam sie teraz cos zmienilo ,ale u mnie po przejechaniu nie calych 10tys km rysy na cylindrach byly tak glebokie ze czulem je golym palcem . ( Oczywiscie tamten silnik robil jeszcze Ajax , a nie ja na Krasnobrodzkiej )


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lightman
post Wed, 27 Mar 2013 - 20:51
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Czemu nie założysz sputterów? lepsze od serii
http://www.ebay.de/itm/SPUTTER-Pleuellager...=item41645d53ef
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CoLo
post Thu, 28 Mar 2013 - 02:43
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: WWA





Jezdzilem na KS.
Nie rozbieralem motoru wiec nie wiem jak wygladaly po paru latach eksploatacji ale przy mocy 350-400 nie sprawily klopotu.


O GLYCO, gdy szukalem do siebie panewek, znajdywalem opinie, ze sie rozwarstwiaja. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia.





--------------------
Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :(
>>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Thu, 28 Mar 2013 - 19:13
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(CoLo @ Thu, 28 Mar 2013 - 02:43) *
Jezdzilem na KS.
Nie rozbieralem motoru wiec nie wiem jak wygladaly po paru latach eksploatacji ale przy mocy 350-400 nie sprawily klopotu.


O GLYCO, gdy szukalem do siebie panewek, znajdywalem opinie, ze sie rozwarstwiaja. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia.

Naczekałem się na te panewki trochę czasu, własnie mi je polecano, więc mam nadzieję że będą sprawowały się nie gorzej niż u ciebie, jedyny dylemat to były właśnie wspomniane zamki, po konsultacji na tym forum, jak i z ludzmi siędzącymi w temacie, wszelkie wątpliwości zostały wyjaśnione, nie musi ich być, zastosowanie ich nic nie wmacnia, a służy jedynie do dobrego ustawienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Thu, 28 Mar 2013 - 19:16
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(Rafalek114 @ Wed, 27 Mar 2013 - 20:36) *
Moim zdaniem panewki sa inne . To tak jak panewki z s4 i rs4 . Co nie zmienia faktu ze panewka z AUQ z pewnoscia sobie poradzi z moca 400 km

Kolejna sprawa jest ze to co mowia na Krasnobrodzkiej nie przekonuje mnie wogole , bo widzialem jak wygladal moj blok w starym set upie po ich tulejowaniu i pasowaniu kutych podzespolow pod swierzo tulejowane cylindry .... Moze tam sie teraz cos zmienilo ,ale u mnie po przejechaniu nie calych 10tys km rysy na cylindrach byly tak glebokie ze czulem je golym palcem . ( Oczywiscie tamten silnik robil jeszcze Ajax , a nie ja na Krasnobrodzkiej )

Inne mogą być seryjne, jeżeli zaś chodzi o wzmacniane, nie widzę powodu aby tak miało być.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Mon, 01 Apr 2013 - 17:02
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





hmm teraz to już po ptokach bo silnik zamknięty i poskładany. Nie zamierzam go już tykać dlatego MUSZĄ dać radę te panewki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Tue, 02 Apr 2013 - 09:55
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(ZUCZEKTT @ Thu, 28 Mar 2013 - 19:16) *
Inne mogą być seryjne, jeżeli zaś chodzi o wzmacniane, nie widzę powodu aby tak miało być.


A o jakich ja pisze ??? Zreszta tu czasami naprawde lepiej sie nie odzywac bo ekspertow coraz wiecej !!!


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Tue, 02 Apr 2013 - 17:14
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





Nie wiem o jakich piszesz, ale wiem że jak zwykle szukasz zaczepki, tak że luzik kolego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTI_fahrer
post Tue, 02 Apr 2013 - 19:48
Post #17


Rookie
Dołączył: Thu, 14 March 2013





U mnie w AGU przy mocy ponad 400 zalozylem, OEMowe panewki z zamkami(ale jak wyzej, to raczej to nie ma roznicy, czy sa czy ich nie ma) i poki co nie zauwazylem zeby cos sie z nimi dzialo, zobaczymy jak beda sie sprawdzaly przy troche wyzszej mocy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 23:55