![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: WWA ![]() |
Witam Wszystkich,
Mam problem z doborem panewek do mojego 1.8t. Aktualnie jest modowany, moc planowana ~330KM. Teraz pytanie jakie panewki dobrać? Muszą być +0,25 bo wał będzie szlifowany. W ASO nie mają nadwymiarowych do mojego silnika ![]() ACL jest bardzo twardy ale może warto i tak je wziąść ? Najchętniej chciałbym coś w stylu oryginalu, góra(twarda) dół(miękki). Na jakie frmy patrzeć i skąd brać ? Może proponujecie jakieś inne rozwiązanie niż ORI ? Jestem otwarty na propozycje ![]() Pozdrawiam P.S. Oczywiście panewki główne + korbowodowe. ![]() -------------------- Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :( >>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Kolbenschmidt ( nie wiem czy dobrze napisałem) lub jeszcze Mahle. Ja kupowałem te pierwsze do 1.8T AEB. Panewki korbowodowe własnie były mocniejsze tzw sputtery ( panewka montowana w korbę ) a w stopkę jest "delikatniejsza". Tyle że mój samochód nie będzie modowany na więcej ale myślę że dadzą rade.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: WWA ![]() |
No właśnie też o tej firmie myślałem. Dzwoniłem do gości z krasnobrodzkiej i tak w sumie sam nie wiedział czy dadzą radę bo to niby takie standardowe są.
Czy miał ktoś z nimi doczynienia właśnie w modowanym 1.8T ? -------------------- Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :( >>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Panowie pytanie do znawców tematu odnośnie panewek korbowodowych na Krasnobrodzkiej podkładali mi silnik, korbowody IE mają wycięcia na zamki, a panewki włożyli bez zamków w ori korbie 225 jest zamek, w ori korbie 180 nie ma, panowie z Krasnobrodzkiej twierdzą że nie ma to znaczenia przy obróceniu, motor składany na 400+ tak więc mam obawy czy aby mają racje, silnik puki co jeszcze nie poskładany do końca tak więc nie wiem, cisnąć ich o wymianę, czy nie spinać się, nie ulega wątpliwości że i tak jest to już jakiś problem na tym etapie i wolał bym tego nie rozbierać dla w.w. powodu
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
jeżeli wszystko jest dobrze spasowane to jest to bez znaczenia
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Dzięki kolego
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
a ja bym jednak zalozyl panewki z BAM-a
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
jakaś różnica w materiale? Bo na krasnobrodzkiej jak byłem wczoraj w sprawie głowicy to stwierdzili a może by założył panewki z tej wersji 225km ( czyli np BAM ) bo może bedą mocniejsze?
A ja pomyślałem no tak teraz mi to mówicie a dwa dni wcześniej jak dzwoniłem i gdy mogłem zabrać korby + blok ze skręconym wałem to stwierdziliście że to bez sensu;/ Korby mam jeszcze skręcone tak lekko i nie na smar arp ale chciałem by panewki zmienili na krasnobrodzkiej zabierając stare czyli bez kupowania kolejnych panewek:P Ostatnio rozbierałem BAM i tam panewki wyglądały identyk ( też 2 różne panewki w korbie czyli twardsza i bardziej miękka) jak te co są teraz w naszym AUQ, chociaż oczywiście zdaje sobie sprawę ,że mogą wyglądać tak samo a być z deczko innego materiału;/ Ale czy jest sens się aż tak zagłebiać? I tak jest sporo problemów nie z naszej winy;/ a w danym setupie raczej nie planujemy robić tryliona KM i NM ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
jakaś różnica w materiale? Bo na krasnobrodzkiej jak byłem wczoraj w sprawie głowicy to stwierdzili a może by założył panewki z tej wersji 225km ( czyli np BAM ) bo może bedą mocniejsze? A ja pomyślałem no tak teraz mi to mówicie a dwa dni wcześniej jak dzwoniłem i gdy mogłem zabrać korby + blok ze skręconym wałem to stwierdziliście że to bez sensu;/ Korby mam jeszcze skręcone tak lekko i nie na smar arp ale chciałem by panewki zmienili na krasnobrodzkiej zabierając stare czyli bez kupowania kolejnych panewek:P Ostatnio rozbierałem BAM i tam panewki wyglądały identyk ( też 2 różne panewki w korbie czyli twardsza i bardziej miękka) jak te co są teraz w naszym AUQ, chociaż oczywiście zdaje sobie sprawę ,że mogą wyglądać tak samo a być z deczko innego materiału;/ Ale czy jest sens się aż tak zagłebiać? I tak jest sporo problemów nie z naszej winy;/ a w danym setupie raczej nie planujemy robić tryliona KM i NM ![]() Moim zdaniem panewki sa inne . To tak jak panewki z s4 i rs4 . Co nie zmienia faktu ze panewka z AUQ z pewnoscia sobie poradzi z moca 400 km Kolejna sprawa jest ze to co mowia na Krasnobrodzkiej nie przekonuje mnie wogole , bo widzialem jak wygladal moj blok w starym set upie po ich tulejowaniu i pasowaniu kutych podzespolow pod swierzo tulejowane cylindry .... Moze tam sie teraz cos zmienilo ,ale u mnie po przejechaniu nie calych 10tys km rysy na cylindrach byly tak glebokie ze czulem je golym palcem . ( Oczywiscie tamten silnik robil jeszcze Ajax , a nie ja na Krasnobrodzkiej ) -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Czemu nie założysz sputterów? lepsze od serii
http://www.ebay.de/itm/SPUTTER-Pleuellager...=item41645d53ef |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: WWA ![]() |
Jezdzilem na KS.
Nie rozbieralem motoru wiec nie wiem jak wygladaly po paru latach eksploatacji ale przy mocy 350-400 nie sprawily klopotu. O GLYCO, gdy szukalem do siebie panewek, znajdywalem opinie, ze sie rozwarstwiaja. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia. -------------------- Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :( >>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Jezdzilem na KS. Nie rozbieralem motoru wiec nie wiem jak wygladaly po paru latach eksploatacji ale przy mocy 350-400 nie sprawily klopotu. O GLYCO, gdy szukalem do siebie panewek, znajdywalem opinie, ze sie rozwarstwiaja. Ile w tym prawdy, nie mam pojecia. Naczekałem się na te panewki trochę czasu, własnie mi je polecano, więc mam nadzieję że będą sprawowały się nie gorzej niż u ciebie, jedyny dylemat to były właśnie wspomniane zamki, po konsultacji na tym forum, jak i z ludzmi siędzącymi w temacie, wszelkie wątpliwości zostały wyjaśnione, nie musi ich być, zastosowanie ich nic nie wmacnia, a służy jedynie do dobrego ustawienia. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Moim zdaniem panewki sa inne . To tak jak panewki z s4 i rs4 . Co nie zmienia faktu ze panewka z AUQ z pewnoscia sobie poradzi z moca 400 km Kolejna sprawa jest ze to co mowia na Krasnobrodzkiej nie przekonuje mnie wogole , bo widzialem jak wygladal moj blok w starym set upie po ich tulejowaniu i pasowaniu kutych podzespolow pod swierzo tulejowane cylindry .... Moze tam sie teraz cos zmienilo ,ale u mnie po przejechaniu nie calych 10tys km rysy na cylindrach byly tak glebokie ze czulem je golym palcem . ( Oczywiscie tamten silnik robil jeszcze Ajax , a nie ja na Krasnobrodzkiej ) Inne mogą być seryjne, jeżeli zaś chodzi o wzmacniane, nie widzę powodu aby tak miało być. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
hmm teraz to już po ptokach bo silnik zamknięty i poskładany. Nie zamierzam go już tykać dlatego MUSZĄ dać radę te panewki
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Inne mogą być seryjne, jeżeli zaś chodzi o wzmacniane, nie widzę powodu aby tak miało być. A o jakich ja pisze ??? Zreszta tu czasami naprawde lepiej sie nie odzywac bo ekspertow coraz wiecej !!! -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Nie wiem o jakich piszesz, ale wiem że jak zwykle szukasz zaczepki, tak że luzik kolego.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 March 2013 ![]() |
U mnie w AGU przy mocy ponad 400 zalozylem, OEMowe panewki z zamkami(ale jak wyzej, to raczej to nie ma roznicy, czy sa czy ich nie ma) i poki co nie zauwazylem zeby cos sie z nimi dzialo, zobaczymy jak beda sie sprawdzaly przy troche wyzszej mocy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 23:55 |