Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Bilstein B6 a seryjne zawieszenie Problem
jak1s
post Thu, 23 Jul 2009 - 12:49
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





Witam,
Mam A4 avant 2.8Q. Kupiłem Bilsteina B6 Sport dobranego z katalogu bilstein.de Jak przyszły amortyzatory okazało sie ze tył pasuje idealnie natomiast przód Bilstein jest dłuższy od seri amorka o jakies 3-4 cm. Czy to możliwe ? ? Czy to że amorek jest dłuższy moze mieć jakies negatywne działanie w moim aucie gdzie seryjne amorki były krótsze ?

Po zmontowaniu wszystko pasuje natomiast wydaje mi sie ze auto stoi troszkę wyżej z przodu niż poprzednio. Generalnie prowadzi sie swietnie natomiast przy wpadnieciu w studzienkę lub jakąś małą ale głębszą dziurę szlyszę głuche uderzenie jakby luz. Słyszałem że Bilstein wybiera wysmienicie ale u mnie cos jest nie halo. Na zakretach prowadzi sie swietnie podobnie przy wiekszych prędkościach nie ma zadnego bujania także mysle że trzymają OK. Z ciekawości pojechałem na stacje diagnostyczną i wyszlo ze przód ma 37% unsure.gif

P.S. Wczesniej mialem seryjne zawieszenie, sprawdzałem po kodach ze spręzyn i amorków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 Jul 2009 - 12:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Thu, 23 Jul 2009 - 14:39
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





W a4 montowali pakiety sportowego zawieszenia , twardszy amor i 25 mm niższa sprężyna . Może masz taki zawias u siebie a B6 jest dobrany na tą typową wysokość. Sprawdź po vinie wyposażenie i będziesz coś wiedział
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Thu, 23 Jul 2009 - 15:08
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





CYTAT(DOHC @ Thu, 23 Jul 2009 - 14:39) *
W a4 montowali pakiety sportowego zawieszenia , twardszy amor i 25 mm niższa sprężyna . Może masz taki zawias u siebie a B6 jest dobrany na tą typową wysokość. Sprawdź po vinie wyposażenie i będziesz coś wiedział


W tym problem ze sprawdzilem w kasiąże serwisowej mam 1BA - zawieszenie standardowe (dosc wysoko stoi)
na starych amorkach mam oznaczenia tez z zawieszenia standardowego - spr w ETKA
sprężyny tez stndard.
Pomimo tego Bilstein jest dluższy i co wiecej jezeli postawie dwa amorki na ziemi opierając je o dolne widełki to bilstein ma niżej mocowany kielich pod spręzyne.
Może ktos z was montował w A4 Bilsteina b6 i pamieta czy amor był tej samej długości co seria ? ?

FOTO
http://img529.imageshack.us/img529/135/p1030696o.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/2069/p1030695.jpg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 23 Jul 2009 - 15:50
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



najprostszym rozwiązaniem jest pomęczenie o takie informacje firmy, która to zawieszenie sprzedała a w razie problemów niech to wyjaśnią z Niemcami.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Thu, 23 Jul 2009 - 16:12
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Thu, 23 Jul 2009 - 15:50) *
najprostszym rozwiązaniem jest pomęczenie o takie informacje firmy, która to zawieszenie sprzedała a w razie problemów niech to wyjaśnią z Niemcami.


Wybrałem sam według numeru VIN zgodnie z katalogiem Bilstein.de takze pretensji do osoby ktora mi sprzedała nie moge miec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 23 Jul 2009 - 16:33
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



i tak i nie.
z Bilstein'em, nie mam doczynienia ale mamy przedstawicielstwo kliku firm i jeżeli wynikają problemy np. z błędami w katalogach, naszych albo producenta złym skompletowaniem itp. to je staramy się wyjaśnić problemy


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 23 Jul 2009 - 21:45
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ale co jest dłuższe? samo tłoczysko? czy rura. jak tłoczysko to może być tak że w ori kolumnie jest sprężyna,tak jak w bmw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Sat, 25 Jul 2009 - 09:23
Post #8


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





tłoczysko jest dłuższe ale też mocowanie spręzyny jest niżej wiec na jak auto staje na podłodze to wedlug mnie amorek jest juz mocno wcisnięty tzn mocniej niż w seryjnym ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Thu, 27 Aug 2009 - 08:57
Post #9


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





Panowie sprawdzalem przypadkowo amortyzatory na stacji diagnostycznej ( mam Bilsteina B6 sport - nowe ) i wyszło ze przód ma 35% i 40% !! Tył po 80%

Czy mozliwe jest ze maszyna kłamie czy rzeczywiscie trafily mi sie wadliwe amortyzatory ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 27 Aug 2009 - 13:48
Post #10


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Jedyny wiarygodny pomiar jest możliwy na czymś takim:

http://autospeed.com/cms/title_Damper-Dyno...85/article.html

Wytrząsarka sprawdza działanie układu amortyzator-koło ogumione.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Thu, 27 Aug 2009 - 15:07
Post #11


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





Auto przed wymianą było na seryjnym zawieszeniu sprawdzalem sprawnosc na tzw. wytrzasarce i wyszlo okolo 67%.

Zawieszenie mam w idealnym stanie wszelkie wahacze sprawdzone a te które mialy jakiekolwiek minimalne luzy zostały zastąpione nowymi Lamforder, opony nowe Michelin no i komplet amorków Bilstein B6. No i po założeniu z ciekawości pojechalem na stację i wyszło przód 40 % ? ? Kolega ma B8 po dużym przebiegu, zaczynają juz powoli ciec a sprawność na tej samej stacji ma 69%. Kurcze, skąd takie rozbierzności w wynikach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Thu, 27 Aug 2009 - 18:23
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





B6 to nie sa orginalne amorki tylko tuningowe maja inne tlumienie i sa sztywniejsze dlatego na stacji diagnostycznej pokazuje inna sprawnosc dosc istotne jest jeszcze jakie sprezynki sa w aucie zalozone, ogolnie bilami zajmuje sie zerkpol w polsce i moze dostosowac Ci charakterystyke tych amorkow (polowa poczatkujacych rajdowcow upala na b6 i nie slyszalem zeby ktos nazekal). o B6 mozesz sie sporo dowiedziec na rajdy.hoga.pl wielokrotnie poruszany temat.
pozdr.


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dozer-no1
post Thu, 27 Aug 2009 - 19:04
Post #13


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009
Skąd: Holandia/Dolnyśląsk





Nie wiem jak w Audi ale się zapytam,
jak wymieniałeś amorki zostały wymienione tez górne mocowania Macphersona,
ta część w której jest łożysko (nie wiem jak jest w Audi, jak jest to czy były wymieniane?)

U mnie jak łożysko się rozsypało to właśnie miałem takie głuche puknięcia
na nierównościach mimo że amorki były dobre.

Jakie masz numery tych amorków?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Fri, 28 Aug 2009 - 08:47
Post #14


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





Górne mocowania wymieniłem na nowe mimo ze stare wyglądały świetnie.

Amory to B36-2079-H0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dozer-no1
post Fri, 28 Aug 2009 - 18:06
Post #15


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009
Skąd: Holandia/Dolnyśląsk





CYTAT(jak1s @ Fri, 28 Aug 2009 - 08:47) *
Górne mocowania wymieniłem na nowe mimo ze stare wyglądały świetnie.

Amory to B36-2079-H0

a rocznik.... autka i czy masz samopoziomujące zawieszenie...
jaka moc 174 czy 193 KM
jaki kod silnika ACK, ALG, AMX, APR, AQD, AAH

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jak1s
post Fri, 28 Aug 2009 - 18:17
Post #16


Rookie
Dołączył: Fri, 15 May 2009
Skąd: podlaskie





zawieszenie normalne, rocznik 97, wszystko sprawdzone w katalogu bilstein'a.

Dzisiaj zmieniam przod na oryginał BOGE które mialem wczesniej a Bilsteiny odsyłam na gwarancji - zobacze co powiedza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dozer-no1
post Fri, 28 Aug 2009 - 18:44
Post #17


User
Dołączył: Tue, 24 March 2009
Skąd: Holandia/Dolnyśląsk





Według niemieckiego katalogu Bilsteina do Ciebie idą

od nr. podw. 8D-W-006471, do nr. podw. 8D-1-030000

oś przednia; BE3-6211
oś tylna; BE3-6212

albo

od nr. podw. F8D-1-030001

oś przednia; BE5-6512
oś tylna; BE3-6212

Pozdrawiam

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 22:35