Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 4g63 jak usunac walki balastowe bez kit'u ?
opornick
post Fri, 05 Jun 2009 - 19:27
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





witam.
na ebay'u oczywiscie jest kit do usuniecia walkow balastowych ale gdzies jakies szczatkowe informacje w necie znalazlem ze mozna jest usunac bez tego kit'u
zaslepke trzeba dorobic, panewki nabic "na odwrot" i walek pompy oleju uciac

takie mniej wiecej informacje znalazlem ale zadnych szczegolow niestety

ma ktos doswiadczenie w tej materii? jakis dokladniejszy opis co i jak tez mile widziany

aha no i czy zeby to zrobic bez wyjmowania silnika z auta potrzeba zdolnosci maltanskich akrobatow?

dzieki za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 05 Jun 2009 - 19:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Fri, 05 Jun 2009 - 19:49
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Pytanie tylko po co to chcesz robić?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Fri, 05 Jun 2009 - 23:44
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





po pierwsze.... po co ? chcesz wyciskać z silnika 7dme poty ? potrzeba większego ciśnienia oleju ? odelżasz masę elementów wirujących w silniku ? usunięcia wałków nie poczujesz, poza minimalnymi wibracjami w okolicach 3500rpm i 6000rpm ... bez dodatkowego wyważenia wału z zamachem i kołem pasowym.

można to zrobić bez tego kitu, ale ten kit ułatwia mooocno życie, a kosztuje grosze, nie warto się męczyć... naprawdę.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 05 Jun 2009 - 23:52
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(opornick @ Fri, 05 Jun 2009 - 19:27) *
(...) walek pompy oleju uciac (...)


Nooooo, ten mod to napewno zadziala znakomicie biggrin.gif

Z tego co wylapalem na forach,to ludzie robia to z 2 powodow:

1-kilka dodatkowych koni,wtedy zdejmuja pasek i jazzzzda ohmy.gif
2-poprawa smarowania panewek glownych, czyli np. ten kit EBayowy,ale wtedy wszystko musi byc zbalansowane.

Opcja nr 2 odpada jezeli chcesz tym po ulicy jezdzic wink.gif





--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sat, 06 Jun 2009 - 10:24
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





spokojnie panowie bez nerwacji smile.gif

jest sobie samochod nieskalany pedzlem ani kielnia polskich (ani jakichkolwiek innych) lakiernikow, bez przygod itd

nie bierze oleju w nadmiernych ilosciach , nie kopci, nawet popychacze nie klekocza (zadko kiedy przy rozruchu na zimno)

niemniej jednak silnik dziwnie drzy jak jest zimny , jak sie rozgrzeje mniej. wibracje przenosza sie do wnetrza

znajomy fachman stwierdzil ze rozrzad moze byc zle zlozony i ze najprawdopodobniej sa do zrobienia balasty bo jak sie wcisnie gaz slychac pukanie w okolicy rozszadu (na wolnych nie slychac na wyzszcyh tez nie tylko w momencie wcisniecia gazu)

stad moje pytanie, nie oznacza to ze je wywale, po prostu chce zobaczyc jakie mam opcje wady zalety koszta itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 06 Jun 2009 - 12:52
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Masz po prostu przestwiony wałek od pompy oleju o 180 stopni albo wałek balansowy (ten od małego paska). Albno oba te wałki. Ktoś kto składał rozrząd nie wiedział jak to ustawić i ustawił na pałe. Stąd ten problem. Jazda takim silnikiem będzie cię kosztowała wkrótce remont kapitalny.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Thu, 11 Jun 2009 - 17:04
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





CYTAT(pucek @ Fri, 05 Jun 2009 - 23:52) *
Nooooo, ten mod to napewno zadziala znakomicie biggrin.gif

Nie ma się z czego śmiać. Jeśli po ucięciu zaślepić kanał olejowy to działa tak samo jak ,,kitowy" wałeczek.

CYTAT
Z tego co wylapalem na forach,to ludzie robia to z 2 powodow:
1-kilka dodatkowych koni,wtedy zdejmuja pasek i jazzzzda ohmy.gif
2-poprawa smarowania panewek glownych, czyli np. ten kit EBayowy,ale wtedy wszystko musi byc zbalansowane.

Opcja 3. Potencjalnie niższa awaryjność
Opcja 4, która zdarzyła się piszącemu te słowa. Wywaliło panewkę wałka napędzanego przez pompę oleju i rozbiło gniazdo panewki. Jedyna opcja naprawy to wyjąć blok, roztoczyć gniazdo i dorobić nadwymiarową panewkę. Przy ograniczonym budżecie prościej wymontować wałki. Na upartego da się to zrobić bez wyjmowania silnika z auta, ale trzeba się nakombinować.

P.S. Swoją drogą Mitsubishi strzeliło byka robiąc smarowanie jednej panewki niefiltrowanym olejem.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 18 Jun 2009 - 22:08
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





dzisiaj sprawdzalem rozrzad. gorne kolka na znaki.wal na znaku , walek balastowy na znaku, pompa oleju na znaku. z tylu w blok po wykreceniu sruby pret wszedl na 10-11 cm wiec na to wyglada ze rozrzad zlozony jest dobrze i pewnie cos grubszego sie szykuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 25 Jun 2009 - 20:02
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





A no to kicha. No idea.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 25 Jun 2009 - 20:30
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





niech to ktos w koncu poprawi.. balance to jest rownowaga, a nie balast.. te walki nie sa "balastowe", one niczego nie dociazaja ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 25 Jun 2009 - 21:33
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





No balansowe. Balans od balansowania.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 25 Jun 2009 - 22:35
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





balance (Ectaco-Poland)
v,
1 bilansowy
2 wagowy
3 waga
4 równowaga
5 saldo
6 pozostałość
7 bilans
8 ważyć
9 równoważyć
10 balansować
11 bilansować
12 zbilansować
13 huśtać
14 zgodzić się (o rachunkach)
15 wahać się
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 26 Jun 2009 - 03:24
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





no i? saldo walkowe, czy hustajace walki, a moze walki zgody? laugh.gif

w tym wypadku balance = rownowaga. walki rownowazace.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 26 Jun 2009 - 11:51
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Tak sobie jeszcze myslałem... Że niekoniecznie musza być dobrze ustawione. W sensie wałek pompy olejowej tak (skoro śrubokręt wchodzi w otwór na więcej niż 5 cm) ale wałek balansowy (ten na małym pasku klinowym) już niekoniecznie. Trzeba to sprawdzić.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 26 Jun 2009 - 12:50
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





sprawdze to auto mam na kanale, sprzeglo a dokladniej tarcza sprzegla rozsypala sie 50 km od domu :/ przy okazji okazalo sie ze kolektor wydechowy jest pekniety na 1 cyl od rozrzadu moze nie duze pekniecie ale moze z niego furczalo no i 3 szpilki do przykrecanai wydechu urwane ale cale szczescie da sie je odkrecic. takze spod kolektora tez moglo furczac bo uszczelka okopcona. kolektor sie pospawa dokreci dobrze rozrzad sprawdze jeszcze raz i mam nadzieje ze to bedzie tyle.

tak na marginesie malutkie to sprzeglo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 08 Jul 2009 - 09:40
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





wszystkie problemy rozwiazane z czego sie bardzo ciesze smile.gif dzieki za pomoc panowie.

mam tylko jeszcze jedno pytanko.
jaka jest srednica kola zamachowego (srednica wienca) w 1g gs?
czy miedzy rocznikami byla roznica w srednicy kola?
czy kolo zamachowe od turbo jest wieksze?
czy kolo zamachowe w 7bolt jest wieksze od 6bolt ?
wie ktos moze? bardzo przydaloby mi sie takie info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 12 September 2025 - 00:53