Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Ręce opadają. Złośliwy AFN. Pomocy.
Schwarz
post Sun, 29 Mar 2009 - 22:18
Post #1


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Witam.
Nie chce zaśmiecać forum ale naprawdę potrzebna pomoc bo w aucie jest zagadka duża.
Mianowicie w Ibizie TDi GT AFN 110 turbo przeładowuje. I tak:
1. N75 sprawny, nowy
2. Turbo wyczyszczone
3. Podciśnienie jest bo podciąga sztangę
Chodzi o to, że sztanga jest cały czas podciągnięta i nawet na biegu jałowym na wyższych obrotach turbo pompuje na maxa. Sztanga poprostu nie opada. Przy dodaniu gazu na vagu N75 odrazu skacze do 80-90% a sztanga ani drgnie. Nawet po zgaszeniu silnika w wężyku do gruszki jest podciśnienie i sztanga jest schowana w gruszce. Normalnie po zgaszeniu opada a podciśnienie w wężyku ginie.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o rady bo walne ten samochód w końcu w przepaść.
Dziękuję serdecznie.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Mar 2009 - 22:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ddomi
post Mon, 30 Mar 2009 - 00:18
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





Zapchany katalizator ? ,spróbuj wyciąć kata i napisz czy coś się zmieniło,możliwe też,że coś z gruszką nie halo,pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bajer
post Mon, 30 Mar 2009 - 01:07
Post #3


User
Dołączył: Thu, 19 March 2009





Czy jak zgasisz motor sztanga wraca do pozycji "0"??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 30 Mar 2009 - 09:18
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





uszkodzona "gruszka"

lub źle poskładane turbo - odwrotnie załozony pierścien


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Mon, 30 Mar 2009 - 11:13
Post #5


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Jak zgasze to sztanga nie wraca, jest ciągle podciągnięta. Jak wyjme wężyk z gruszki to dopiero opadnie. Cały mechanizm chodzi w turbo bardzo lekko i sprawnie. A macie jakiś pomysł na sprawdzenie gruszki?


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 30 Mar 2009 - 11:59
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Schwarz @ Mon, 30 Mar 2009 - 11:13) *
Jak zgasze to sztanga nie wraca, jest ciągle podciągnięta. Jak wyjme wężyk z gruszki to dopiero opadnie. Cały mechanizm chodzi w turbo bardzo lekko i sprawnie. A macie jakiś pomysł na sprawdzenie gruszki?



no to znaczy że trzyma cały czas podcisnienie

wiec albo N-75 walniety albo sterowanie nim (moze jakis kabelek przetarty lub cos takiego)

to że mechanizm w turbo chodzi lekko na postoju to nie znaczy ze pod naporem spalin przy duzych rpm bedzie równie dobrze lekko chodził

zapodaj test grupy 011 w basic settings i sprawdź czy N75 co 10 sekund zmienia tryb a co za tym idzie i sztanga

potem potestuj zakładając i ściągając wężyk i bedziesz wiedział gdzie lezy problem


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Tue, 31 Mar 2009 - 13:41
Post #7


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Tak jak mówiłem vag zmienia a sztanga ani drgnie. Cały mechanizm w turbo jest czysty i nawet na wysokich obrotach ręką lekko można ruszać kierownicami. Podłącze vacuometr pod przewód od gruszki i zobacze czy będzie się zmieniało ciśnienie. Jak tak to raczej grucha będzie. Proszę o jakieś rady.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 31 Mar 2009 - 13:46
Post #8


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





no masz 2 możliwości

- brak podcisnienia (nieszczelność, pompa vacum lub N75) to chyba można wykluczyć bo wtedy miałbyś twardszy hamulec, a n75 wymieniałeś

- jest podcisnienie - brak reakcji sztangi - czyli gruszka uszkodzona


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 31 Mar 2009 - 15:34
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Brak droznosci odpowietrzenia zaworka N75


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kromek
post Tue, 31 Mar 2009 - 18:05
Post #10


Rookie
Dołączył: Fri, 23 May 2008





pożycz od kogoś zaworek N75 i wtedy sprawdzisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Tue, 31 Mar 2009 - 19:41
Post #11


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Koledzy mówie przecież że N75 sprawny, że podciśnienie jest...Ja już wyeliminowałem dużo usterek i proszę o jakąś mała podpowiedź co jeszcze może być.
Auto naprawiłem dzisiaj ale musiałem z wakuomerem trochę czasu spędzić. Rację ma Pattdi i widać, że się zna dobrze na rzeczy. Ja często siedze w tych silnikach a z czymś takim się nie spotkałem. Jeszcze raz dziękuję wszystkim i pozdrawiam serdecznie.
Ibiza po czyszczeniu turbo i z nowym n75 lata wyśmienicie. 0 laga, idealnie liniowo trzyma doładowanie wink.gif


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:28