Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Klatka ... czy warto ?, Wydzielona dyskusja z tematu Witka Lancer EVO 6 TimeAttack
spoon
post Thu, 26 Mar 2009 - 18:29
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





"Rajdowe" to skrot myslowy. We wszystkich autach WYSCIGOWYCH/TOROWYCH/ITP. klatka tez jest przyspawana do budy.

Klocic sie nie chce, bo mi to rybka (tak samo jak z autem Bullitta). Nie moje auto, nie moja kasa, nie moje bezpieczenstwo.
Ja poprostu nie moge zrozumiec, jak mozna robic za kupe hajsu auto do napier***lania po torze ze srylionem koni i "oszczedzac" na porzadnej klatce. Nie ujmujac nic firmie Cusco, to ta klatka (bez wzgledu czy jest 6,8, czy ilos tam punktowa), wyglada troche jak rollbar w Hammannie. I nie chcialbym walnac rolki przy 160km/h z czyms takim.

Ja jednego dacha mam za soba, wiec moze jestem przewrazliwiony...

CYTAT("ITR")
Poza tym tak jak Bullitt mowil - to nie rajdowka a klatka jest tak na wszelki wypadek.


A czym sie rozni rajdowka od auta do amatorskiej jazdy na torze? Ze niby mniejsze zagrozenie?
http://www.youtube.com/watch?v=9-9bhZUlavc
Ale, jak mawiaja-nie moj cyrk, nie moje malpy. Zycze Wam obu, zebyscie nie musieli sprawdzac skutecznosci tych rurek.

peace smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 26 Mar 2009 - 18:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ITR
post Thu, 26 Mar 2009 - 18:53
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: z zaskoczenia





Moze skoro jestes tak oburzony moj drogi kolego wink.gif powinienes na pojezdzawkach rozdawac ulotki ludziom z info jakie to niebezpieczne, ktorzy wogole nie maja klatki (90%) ! wink.gif


--------------------
Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD
1.48 @ Poznan AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
intertuning
post Thu, 26 Mar 2009 - 20:18
Post #3


User
Dołączył: Thu, 09 November 2006
Skąd: Częstochowa





CYTAT(ITR @ Thu, 26 Mar 2009 - 11:57) *
Mysle, ze nie ma co sie klocic o to czy spawac czy nie poniewaz wiazdomo ze konkret spaw to jest to ale z drugiej strony Cusco to nie firma krzak, tych klatek sprzedaje b duzo i ludzie je wkrecaja. Umowmy sie, w opor extreme sytuacjach dobry spaw ci nawet nie pomoze.
Poza tym tak jak Bullitt mowil - to nie rajdowka a klatka jest tak na wszelki wypadek.

Co do sztywnosci to CALA BUDA JEST OBSPAWANA + klateczka + rozporki gorne, dolne, itd.
To malo jak na auto do upalania na track dayach?


To dużo , natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka (takie konstrukcje jak to Cusco to jeżdziły w Poznaniu w 1995 w pucharowych cinquecento rolleyes.gif )
Ale każdy kombinuje po swojemu wink.gif , szacun za projekt


--------------------
www.intertuning.fotolog.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Thu, 26 Mar 2009 - 23:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(ITR @ Thu, 26 Mar 2009 - 18:53) *
Moze skoro jestes tak oburzony moj drogi kolego wink.gif powinienes na pojezdzawkach rozdawac ulotki ludziom z info jakie to niebezpieczne, ktorzy wogole nie maja klatki (90%) ! wink.gif


Wiciu, jaki oburzony. Ledwie zdziwiony. wink.gif
Jak ktos nie ma klatki to powienien nie jezdzic na 100% i tyle. Ryzyko jest zawsze. Ale jak chcesz chodzic na 100% i masz do tego auto, to dobrze zeby bylo bezpieczne. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 27 Mar 2009 - 06:40
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:04
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(TOMEKKK @ Fri, 27 Mar 2009 - 06:40) *
No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje? biggrin.gif


Jak na Witka, to auto pod wzgledem silnikowym jest ledwie lizniete. To tak, jakby normalny czlek w poszukiwaniu mocy zmienil olej na swiezy. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:06
Post #7


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(intertuning @ Thu, 26 Mar 2009 - 20:18) *
.... natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka ...


Nie mogę się nie zgodzić. Dokładnie tak samo myślę.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:50
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie chcę być upierdliwy- bo jak się nie daj Bóg zabiję się w tym moim aucie to będzie gadanie: A nie mówiłem... itd itp..


AAAAAAle ja z kolei uważam inaczej.

Klatka którą ma włożyć Witek jak dla mnie jest OK. Co więcej o tyle o ile mi wiadomo analogiczna klatka Sparco czy OMP posiada homologację FIA.... I też jest montowana na śruby.

Poza tym myślę, że o tym jaka klatka ma być w aucie decyduje przeznaczenie tego auta.

Jeśli mają to być imprezy amatorskie (gdzie na przykład nie jeździ się po torze w kupie i groźba kontaktu z innym zawodnikiem jest znikoma) to amatorska klatka jest jak najbardziej ok.

Jeśli natomiast tak jak Albert przygotowujesz auto do profi wyścigów i Mistrzostw Polski to nie masz innego wyjścia jak zrobić taką klatkę jaka nakazują przepisy.

To chyba wyczerpuje temat nie?





--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:54
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Bezpieczeństwo własne wg mnie ponad wszystko.






np: takiego zabezpieczenia bocznego nie da ci żadna skręcana klatka.

A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:55
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(Bullitt @ Fri, 27 Mar 2009 - 10:50) *
To chyba wyczerpuje temat nie?

nie


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdul
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:45
Post #11


Nauczyciel Stiga
Dołączył: Tue, 07 January 2003
Skąd: sky is the limit





lol


--------------------
EVO R.I.P.

M3 "Black is back" :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sender
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:55
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 30 January 2005
Skąd: GGC Inc.





Albert, kto robił tą klatke w evo??


--------------------
Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD
M3 E46 LCI
www.nissantech.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:56
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





ja myślę, że taka klatka zapewni bezpieczeństwa tyle ile zapewnia klatka spawna, lecz nie da nam takiej sztywności nadwozia.
Mylę się ? Jakie in+ dla bezpieczeństwa są w klatce spawanej ?

Wydaje mi się, że warto wydzielić ten OFFTOPIC.


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:57
Post #14


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Sender @ Fri, 27 Mar 2009 - 11:55) *
Albert, kto robił tą klatke w evo??


dla jasności to klatka w nowym Subaru i nie robił jej nikt w PL sad.gif Niestety nie mogę napisać nic więcej.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:14
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:20
Post #16


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(WojtekMR @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:14) *
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?


klatkę skręcaną kupujesz i nie masz wpływu na jej kształt. Jak ktoś robi ci klatkę zgodnie z homologacją to masz trochę wpływu na to jak rury zostaną poprowadzone w aucie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:24
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





jasne ze tak ale spoon tu dyskutował bezpieczeństwo a nie komfort i wygląd z tego co zrozumiałem

IMHO skręcana klatka z dobrze dobranymi materiałami i twardościami rurek oraz śrub zniesie na tyle dużo że bezpieczeństwo nie jest obniżone

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:27
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?



--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:33
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Albert @ Fri, 27 Mar 2009 - 10:54) *
A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ


Podpytałem Simona co to za klatka tam u niego była.

Customowa produkowana przez producenta z GB. Bardzo prosty design tyle, że z podwójnym zastrzałem z tyłu (krzyż) i krzyżem na drzwiach. Reszta standard- stanowczo znacznie prostsza niż ta z linka Alberta.

Acha ważna uwaga- czemu nie wziął Cusco albo innej firmówki: bo ta która robili mu ma mocowania styłu na pasy bezpieczeństwa (te małe poprzeczne wstawki przy krzyżu). Na tym mu zależało i tylko dlatego nie wziął innej klatki.

Całe story.




--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:36
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(ade @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:27) *
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?


a spawana lepsze niż skręcana,
i tak w kółko smile.gif

Żeby skręcana miała sens, to punkty mocowania do nadwozia muszą być wzmocnione solidnym kawałkiem blachy. Bo co z tego że rury i śruby są odpowiednio wytrzymałe, skoro przy dzwonie wyrwie całą okolicę mocowania, razem ze śrubami.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 17:33