![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
"Rajdowe" to skrot myslowy. We wszystkich autach WYSCIGOWYCH/TOROWYCH/ITP. klatka tez jest przyspawana do budy.
Klocic sie nie chce, bo mi to rybka (tak samo jak z autem Bullitta). Nie moje auto, nie moja kasa, nie moje bezpieczenstwo. Ja poprostu nie moge zrozumiec, jak mozna robic za kupe hajsu auto do napier***lania po torze ze srylionem koni i "oszczedzac" na porzadnej klatce. Nie ujmujac nic firmie Cusco, to ta klatka (bez wzgledu czy jest 6,8, czy ilos tam punktowa), wyglada troche jak rollbar w Hammannie. I nie chcialbym walnac rolki przy 160km/h z czyms takim. Ja jednego dacha mam za soba, wiec moze jestem przewrazliwiony... CYTAT("ITR") Poza tym tak jak Bullitt mowil - to nie rajdowka a klatka jest tak na wszelki wypadek. A czym sie rozni rajdowka od auta do amatorskiej jazdy na torze? Ze niby mniejsze zagrozenie? http://www.youtube.com/watch?v=9-9bhZUlavc Ale, jak mawiaja-nie moj cyrk, nie moje malpy. Zycze Wam obu, zebyscie nie musieli sprawdzac skutecznosci tych rurek. peace ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: z zaskoczenia ![]() |
Moze skoro jestes tak oburzony moj drogi kolego
![]() ![]() -------------------- Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD 1.48 @ Poznan AWD |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 November 2006 Skąd: Częstochowa ![]() |
Mysle, ze nie ma co sie klocic o to czy spawac czy nie poniewaz wiazdomo ze konkret spaw to jest to ale z drugiej strony Cusco to nie firma krzak, tych klatek sprzedaje b duzo i ludzie je wkrecaja. Umowmy sie, w opor extreme sytuacjach dobry spaw ci nawet nie pomoze. Poza tym tak jak Bullitt mowil - to nie rajdowka a klatka jest tak na wszelki wypadek. Co do sztywnosci to CALA BUDA JEST OBSPAWANA + klateczka + rozporki gorne, dolne, itd. To malo jak na auto do upalania na track dayach? To dużo , natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka (takie konstrukcje jak to Cusco to jeżdziły w Poznaniu w 1995 w pucharowych cinquecento ![]() Ale każdy kombinuje po swojemu ![]() -------------------- www.intertuning.fotolog.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Moze skoro jestes tak oburzony moj drogi kolego ![]() ![]() Wiciu, jaki oburzony. Ledwie zdziwiony. ![]() Jak ktos nie ma klatki to powienien nie jezdzic na 100% i tyle. Ryzyko jest zawsze. Ale jak chcesz chodzic na 100% i masz do tego auto, to dobrze zeby bylo bezpieczne. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje?
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje? ![]() Jak na Witka, to auto pod wzgledem silnikowym jest ledwie lizniete. To tak, jakby normalny czlek w poszukiwaniu mocy zmienil olej na swiezy. ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
.... natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka ... Nie mogę się nie zgodzić. Dokładnie tak samo myślę. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie chcę być upierdliwy- bo jak się nie daj Bóg zabiję się w tym moim aucie to będzie gadanie: A nie mówiłem... itd itp..
AAAAAAle ja z kolei uważam inaczej. Klatka którą ma włożyć Witek jak dla mnie jest OK. Co więcej o tyle o ile mi wiadomo analogiczna klatka Sparco czy OMP posiada homologację FIA.... I też jest montowana na śruby. Poza tym myślę, że o tym jaka klatka ma być w aucie decyduje przeznaczenie tego auta. Jeśli mają to być imprezy amatorskie (gdzie na przykład nie jeździ się po torze w kupie i groźba kontaktu z innym zawodnikiem jest znikoma) to amatorska klatka jest jak najbardziej ok. Jeśli natomiast tak jak Albert przygotowujesz auto do profi wyścigów i Mistrzostw Polski to nie masz innego wyjścia jak zrobić taką klatkę jaka nakazują przepisy. To chyba wyczerpuje temat nie? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezpieczeństwo własne wg mnie ponad wszystko.
np: takiego zabezpieczenia bocznego nie da ci żadna skręcana klatka. A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Nauczyciel Stiga Dołączył: Tue, 07 January 2003 Skąd: sky is the limit ![]() |
lol
-------------------- EVO R.I.P.
M3 "Black is back" :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 January 2005 Skąd: GGC Inc. ![]() |
Albert, kto robił tą klatke w evo??
-------------------- Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD M3 E46 LCI www.nissantech.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz ![]() |
ja myślę, że taka klatka zapewni bezpieczeństwa tyle ile zapewnia klatka spawna, lecz nie da nam takiej sztywności nadwozia.
Mylę się ? Jakie in+ dla bezpieczeństwa są w klatce spawanej ? Wydaje mi się, że warto wydzielić ten OFFTOPIC. -------------------- "JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger." |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Albert, kto robił tą klatke w evo?? dla jasności to klatka w nowym Subaru i nie robił jej nikt w PL ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic? klatkę skręcaną kupujesz i nie masz wpływu na jej kształt. Jak ktoś robi ci klatkę zgodnie z homologacją to masz trochę wpływu na to jak rury zostaną poprowadzone w aucie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
jasne ze tak ale spoon tu dyskutował bezpieczeństwo a nie komfort i wygląd z tego co zrozumiałem
IMHO skręcana klatka z dobrze dobranymi materiałami i twardościami rurek oraz śrub zniesie na tyle dużo że bezpieczeństwo nie jest obniżone pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ Podpytałem Simona co to za klatka tam u niego była. Customowa produkowana przez producenta z GB. Bardzo prosty design tyle, że z podwójnym zastrzałem z tyłu (krzyż) i krzyżem na drzwiach. Reszta standard- stanowczo znacznie prostsza niż ta z linka Alberta. Acha ważna uwaga- czemu nie wziął Cusco albo innej firmówki: bo ta która robili mu ma mocowania styłu na pasy bezpieczeństwa (te małe poprzeczne wstawki przy krzyżu). Na tym mu zależało i tylko dlatego nie wziął innej klatki. Całe story. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki? a spawana lepsze niż skręcana, i tak w kółko ![]() Żeby skręcana miała sens, to punkty mocowania do nadwozia muszą być wzmocnione solidnym kawałkiem blachy. Bo co z tego że rury i śruby są odpowiednio wytrzymałe, skoro przy dzwonie wyrwie całą okolicę mocowania, razem ze śrubami. -------------------- 318is
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 17:33 |