![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_Wolverine_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Witam,
od razu tlumacze - identyczny temat zalozylem w dziale "Chce kupic/kupilem auto", jednak nikt do tej pory sie nie wypowiedzial w jego kwestii. Niedawno stalem sie posiadaczem Suzuki Swifta z silnikiem DDIS, ktory z tego co zdazylem sie zorientowac zostal zaprojektowany wspolnie z koncernem Fiata. Jest to turbodoladowana jednostka o pojemnosci 1.3 o seryjnej mocy 69 KM i 170 NM. Czy jest ktos z Was jest w posiadaniu materialow odnosnie dlubania przy tym silniku? Chodzi mi nie tyle o chiptuning, ktory zapewne wykonam w ciagu najblizszych kilku miesiecy, ale o ewentualna awaryjnosc tego konkretnego modelu po dokonaniu powyzszej modyfikacji. Ponadto jak wyglada sprawa z cisnieniem doladowania - czy mozna je bezpiecznie zwiekszyc? Czy wymiana DV na BOV'a ma sens w przypadku takiego doladowania? Oraz co z ukladem dolotowym? Czy jest sens robic najpierw dolot, a nastepnie wirusa? Jezeli tak, to co za tym przemawia? Co chcialbym uzyskac po dokonaniu tych zmian, to przede wszystkim lepsza charakterystyka pracy silnika. Irytuje mnie delikatnie brak odczuwalnej mocy (nie dziwne przy tej pojemnosci) w granicach 3 tysiecy obrotow. Samochod w tym momencie jedzie juz tylko KM, a NM uciekaja. Nastepnie po zmianie biegu, trzeba odczekac chwilke na pojawienie sie doladowania, co rowniez nie jest nazbyt zadowalajace. Czy mozna temu zaradzic? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Zrób najpierw wirusa a potem dłub.
Zobacz jak to jeździ. Po co BOV w dieslu? |
|
|
gość_Wolverine_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
1. Zrób najpierw wirusa a potem dłub.
Wirusa zrobie, jednak pytam sie o kwestie dolotu, poniewaz nie wiem czy moze miec wplyw na sam program. Jezeli ma, to chyba lepiej od razu za to sie zabrac przed strojeniem. 2. Po co BOV w dieslu? - Pytam sie tylko i wylacznie ze wzgledu na spadek doladowania przy zmianie biegow. Nie interesuje mnie "pssss" i udawanie, ze samochod legitymuje sie jakakolwiek pokazna moca. Jest to samochod do jazdy na codzien. Stad pytanie - czy wymiana DV na inny model badz tez zalozenie BOV'a moze ograniczyc spadek cisnienia? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
A jest w tym aucie DV w ogole?
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Spadek doladowania przy zmianie biegow zawsze bedzie , chyba ze sobie ALS zrobisz (chyba w turbodizlu nie jest mozliwe) , zamontuj boost-budzik i kukaj jak tam jest , ja na jednym filmie widzialem jak spada z 1.9bara do ~0.5bara i prawie odrazu rosnie spowrotem (filmik w temacie koli calibry)
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Zaworu DV tudziez BOV nie ma w twoim aucie poniewaz diesel z powodu braku przepustnicy go nie potrzebuje.
Spadek doładowania przy zmianie biegów jest sprawą normalną, a wolne wstawanie sprężarki raczej też zważywszy na pojemniość i emisję spalin(ich ilość). Układ dolotowy w twoim silniku zostawiłbym w spokoju ze względu na przepływomierz i turbo (które mogą ucierpieć w przypadku użycia jakichś stożków itp). Skupiłbym się na pomiarach temperatury w kolektorze dolotowym w ciepłe dni po ostrzejszej jezdzie i ewentualnie zdecydowal na bardziej efektywny intrcooler jesli temperatury sa za wysokie. Do tego program i mysle ze jakies 90 - 95 km i 200 - 210 Nm jest do osiagniecia i do spokojnej plynnej jazdy wystarczy. ozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
witam
ja tam nie bylbym fanem czopa w tym silniku. przy ostrej jezdzie spod klapy silnika wydobywa sie goracy zar.. po drugie tam jest bardzo slabiutkie sprzeglo wiec trzeba uwazac z niutonami. trzecia ich wada jest zajebista turbodziura w dolnyum zakresie. przedzialu obrotowego nie powiem wam bo jak zamawialemsamochod pan nie uswiadomil mnie ze za obrotomierz trzeba doplacic a auto mialo wszystko co mozna bylo do wersji van dokupic:) mialem pande z takim silnikiem i sprzeglo przy seryjnym silniku wytrzymalo 110kkm. z drugiej strony sprzeglo luka z wymiana kosztuje tylko 7 stowek wiec koszty jakos nie powalaja. te motorki maja tendencje do brania oleju, choc moj nie bral ale pierwsze 3kkm zrobilem bardzo delikatnie. zaleta ich jest fakt iz sa w serii dosc wytrzymale na motor killerow. ja moim autem jezdzilem totalnie wbrew zasadom uzytkowania diesla. zimny motor pedal w podlodze jazda 180km/h po autostradzie i gaszenie silnika. przyznam sie ze sam bylem w szoku bo ori suszarka wytrzymala 115kkm. nie wiem jak jest w suzuki ale jesli zdecydujesz na czopa to polecam ci WYMIANE NA WIEKSZY MIKROSPOKIPJNEJ WIELKOSCI COOLERA. w pandzie czuc bardzo wahania temperatury zewnetrznej na polu w sotsunku do stopnia puchniecia seryjnego auta. nie mialem czasu sprawdzic ale interesowalo mnie to bardzo zeby shamowac auto bez coolera i po collerze nie ruszajc softa. zaleta tego silnika jest to ze nie trzeba wymieniac rozrzadu poniewaz jest tam lancuch oraz bardzo fajna kultura pracy, silnik sie bardzo szybko dogrzewa zima w porownaniu z kiblem TDI, dla mnie to jest akurat wazne bo nie mam garazu. jesli mialbym kupic samochod z tym silnikiem to mimo jego wad (kazdy motor posiada wady) to kupilbym go -------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
w mojej pandzie firmowej jest do wymiany suszarka bo zadumilo sie na bialo za samochodem. ktos experymentowal z wiekszymi wiatrakami ??? w tym cudownym wynalazku??
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
jak napisałem w "chcę kupić auto..." uważam, że chip to max do tego samochodu. Z g... kogla mogla nie ukrecisz
|
|
|
gość_Wolverine_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Dziekuje Wam wszystkim serdecznie za wyczerpujace wypowiedzi. Wiem na czym stoje dzieki temu.
P.S. Darksmile - nie bedziemy z g... krecic bata ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
ja zmiernilbym icka i wycial katalizator lub zrobil wydech uwazam ze poprawei to zajebiscie dynamike tego silonika
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
gość_mlody2788_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
Jak szukałem info o moim 1.9 Jtd na włoskich forach trafiłem na pande 1.3 Mjt miała założone turbo Gt-1749v ze stilo 1.9 115KM cały wydech na jednym tłumiku, w miare duzy FMIC wystrojona na 130 albo 135 KM moment był w granicach 260-270 NM, nie wiem jak było ze sprzęgłem ale napewno nie było seryjne.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
mlody bankowo nie bylo seryjne bo seryjne sprzeglo w pandzie to kupa zakldana przez valeo. ja juz w naszej firmowce zapodalem element z polki i luka i zobaczymy jak bedzie dawalo rade
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
tylko zrób sensowny program, bo dwumasy padają w tych silnikach (jeżeli faktycznie silnik to konstrukcja Fiata która tez jest i w Oplach)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:13 |