![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
V6 jak na 4.0 strasznie słabe - tylko 210 KM. Jakie są możliwości tuningu soft i hard tego motoru? Możliwa jest wersja 300+? I drugie pytanie o 4.6 V8 - ile da się z tego wydusić bez dodawania sprężarki? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
V6 nie ma żadnych możliwości, nikt się nie patyczkuje z wykrzesaniem z tego jakiejkolwiek mocy. Jedynym chlubnym wyjątkiem są pojedyncze egzemplarze z turbo, ale to więcej rzeźby niż efektów.
Co do 4,6 - co to znaczy "ile się da wydusić bez dodawania sprężarki"? Na upartego można i fyfset koni... Zależy co chcesz osiągnąć, jednak tuning 4,6 bez sprężarki to mało opłacalna sprawa, bo nikt tego nie robi. Jak już robić, to najlepiej 4,6 z kompresorem z Mustanga Cobra. Przeszukaj Google pod hasłem "Ford Modular V8", to zobaczysz jak to wygląda. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: drawsko p. ![]() |
nie kupuj 4.0l, mialem okazje tym jezdzic, jedzie w od 3tys do jakis 5tys obrotow, ogolnie ma osiagi podobne do civica gen5 z 1,5 silnikiem ;/ a dziwek silnika tez nie powala
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Mustang V6 od zawsze był dla tych co chcą "sportowo wyglądać" .. jakikolwiek to ma sens lub nie ma, ja tego w ogóle nie rozumiem
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Akurat V6 w Mustangu na kompresorze to wcale nie jest taki głupi pomysł - jeśli chcemy tym autem jeździć po torze. Zawias i tak trzeba upgrade'ować w V6 tak samo jak w V8, natomiast rozkład mas znacznie promuje na torze doładowaną V6 - w US Mustangi V6 z Vortechami zwykle klepią nawet podkręcane N/A V8 - zakładając, że trasa przewiduje ruszanie kierwonicą.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Miałem okazje sprawdzić oba Mustangi przy troche większych prędkościach, napisze tak tylko V8 z tych dwóch N/A
![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
V6 nie ma żadnych możliwości Mustangi z kompresorami mają zwykle jakieś 370 - 390 HP na kołach. Jak na "żadnych możliwości", to nienajgorzej. nikt się nie patyczkuje z wykrzesaniem z tego jakiejkolwiek mocy. http://www.texashotrods.com/storefrontprof...5320&dfid=1 - ATI Procharger http://www.stage3motorsports.com/product/VT4FF218-020SQ - Vortech http://www.shelbyautos.com/cs6.asp - Shelby To tak w temacie "nikt" się nie patyczkuje. Shelby, Vortech, Ati - faktycznie nikt. Jedynym chlubnym wyjątkiem są pojedyncze egzemplarze z turbo Z kompresorami. Turbo jest tam znacznie trudniej upchnąć, kompresor w US jest naturalnym towarzyszem silnika widlastego. ale to więcej rzeźby niż efektów http://www.vortechsuperchargers.com/global...;section=Racing - 10,84 ET? Przemęczyłbym się z takim. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 27 December 2002 Skąd: Józefów/ Wawa ![]() |
Ale Wojtek to nie o to chodzi, żeby za wszelką cene boostować to V6.
Ten przyklad 10 sekundowca ze strony Vortecha to nie jest tylko sprezareczka, ale kompletnie przebudowane auto. Poza tym cytat: "We’ve logged over 250 passes and killed a lot of parts, but the Vortech just keeps performing awesome!" Zgadzam się że sprężarka mechaniczna jest naturalnym towarzyszem amerykańskiego silnika, ale TYLKO silnika Forda, bo biedacy spod znaku niebieskiego owala nie mogą nadażyć za wspaniałymi silnikami GM z rodziny LS ![]() Stąd uciekają w doładowanie. Ja osobiście bym się nie bawił w coś takiego jak Mustang V6. Można z tego zrobić 10 sekundowca jak widać, ale jakim kosztem i po co, skoro V8 oferuje wieksze mozliwości, no i ten wspaniały dźwięk ![]() Pozdrawiam -------------------- Pontiac Firebird Formula 5,7 LS1 V8 - 500 kM
Chevrolet Nubira 2,0 Turbo - 207 kM Ford Mondeo Mk III TDCI - 115 kM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ja wiem, wiem. Też by mnie to nie kręciło, gdybym miał tak serio wybierać auto na co dzień, V8 ma dźwięk, V6 nie. Ale gdybym chciał się tym poganiać po torze (i miał tylny zawias Rouscha), to bym sobie takie coś wymodził.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
Ja osobiście bym się nie bawił w coś takiego jak Mustang V6. Można z tego zrobić 10 sekundowca jak widać, ale jakim kosztem i po co, skoro V8 oferuje wieksze mozliwości, no i ten wspaniały dźwięk ![]() przelicz sobie jaką pojemność ma pojedyczy cylinder w V6 i V8... spokojnie głęboki bas i bulgot można osiągnąć na tej V6'tce, kwestia wydechu i zestrojenia. przykład: http://www.youtube.com/watch?v=e4vNZvqDmoo rzędowa czwórka 2.2 litra, video zabija połowę wrażenia jakie to na zywo robi. na wolnych obrotach sobei spokojnie mruczy a w górnym zakresie drze ryja jak dragster, na dodatek pięknie przepala gdy schodzi z obrotów. a czemu doładowywać V6 zamiast kupić od razu V8 ? bo doładowane V6 wyjdzie tyle samo lub mniej co seryjne V8 a będzie lżejsze. latałem mustangiem 4.8 GT i wg mnie mimo tych 300kucyków szoku tam nie ma. wszystko zależy czego się oczekuje. chcesz pony/muscle car ze spora mocą - idź w kierunku nowego camaro czy dodge. chcesz konieczne jeździć mustangiem przy seryjnej mocy, równei dobrze możesz pobawić się V6 i mieć coś unikatowego (na skalę naszego kraju oczywiście) albo kupić zwykłe GT takie samo jak setki innych w kraju.. -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 July 2007 Skąd: podkarpackie ![]() |
Najlepszym wyjscie bedzie kupno Mustanga SVT Cobra (Terminator), V8 , fabryczna sprezarka, delikatny tunning i jest 500+
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Na Mustangach sie nie znam, ale raz zachcialo mi sie kupic 4x4 wiec pojechalem obejrzec Forda Explorera 4.0 V6. Nie wiem czy to ten sam silnik co w Mustangu ale wrazenia dzwiekowe i cale to "muscleowatosc" zdecydowanie na plus. Az bylem w szoku ze to V6 a nie V8.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
jeździłem i V6 i V8, cóż nic nie zstąpi większej ilości cylindrów i pojemności, ponadto jak gadałem ze znajomym w USA to powiedział że "only freaks buy V6 in stang"
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: Chojnice ![]() |
Tak przy okazji,4.2 OHV V6 z F150 to podobne do V6 z mustanga? Czy to inna bajka?
-------------------- E31
E36 Jegermaister F150 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Nie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Essex_V6..._(Canadian)#4.2 http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine#SOHC -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:55 |