![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2004 Skąd: Pruszków ![]() |
W Skodzie Octavii 1,9 TDi AGH 110 koni z 2001r. po przekroczeniu 2000 obr/min. zapala się kontrolka ciśnienia oleju, na wolnych obrotach gaśnie. Stało się to po wymianie oleju (Mobil 10w40, wcześniej był taki sam). Nigdy nie były dolewane żadne wynalazki typu MotorDoctor. Co to może być?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
wygląda to na uszkodzony lub odłączony czujnik, ale na wszelki wypadek warto by było podłączyć manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2004 Skąd: Pruszków ![]() |
Czujnik jest 100% OK. Turbina trochę rzyga olejem ale wcześniej ciśnienie było w porządku. Dziwne jest to że kontrolka zapala się tylko na wyższych obrotach.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("mariusz76":35p4jihy) Dziwne jest to że kontrolka zapala się tylko na wyższych obrotach.
To wcale nie jest dziwne gdyż ciśnienie oleju analizowane jest przez ecu przy bodajże 2500-2800 obr i jeżeli w momencie przechodzenia przez ten próg jest za niskie to zapala sie kontrolka. W vag gdzies od okoł '98 to norma. Odłącz czujnik, przejedź sie i zobacz jak będzie reagować kontrolka- w/g mnie nic sie nie zmieni, a to świadczyć będzie o złym podłączeniu czujnika. Tak czy owak trzeba sprawdzić manometrem -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dokładnie
Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr. Sprawdź auto |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 01 May 2004 Skąd: Pruszków ![]() |
Problem rozwiązany! Zapalanie się kontrolki oleju miało jakiś dziwny związek z przestawieniem się rozrządu o jeden ząbek. Po jego poprawnym ustawieniu kontrolka już się nie zapala. No i co wy na to? Ot ciekawostka... A co do tego ciśnienia oleju to nie wydaje mi się aby jego braku nie pokazywał np. przy 1234 obr/min., ktoś tu ściemnia.
CYTAT Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr.
Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("mariusz76":k15w32zo) Problem rozwiązany! Zapalanie się kontrolki oleju miało jakiś dziwny związek z przestawieniem się rozrządu o jeden ząbek. Po jego poprawnym ustawieniu kontrolka już się nie zapala. No i co wy na to? Ot ciekawostka... A co do tego ciśnienia oleju to nie wydaje mi się aby jego braku nie pokazywał np. przy 1234 obr/min., ktoś tu ściemnia. nikt cie nie ściemnia poprostu w układzie są dwa czujniki ciśnienia oleju
CYTAT Ciśnienie mierzy powyżej 2000 obr. Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali. pierwszy na powiedzmy zakres wolnych drugi na zakres powyżej 2 tyś jeden jest stale zwarty a drugi stale rozwarty jeżeli jest wszystko oki to ten drugi jest zapinany przy około 1500 obr i licznik widzi prawidłową prace a i jeszcze jedno co do rozrzadu przestawionego to mogło być tak że ktoś nie umiał napiąć paska który napędza pompę oleju gładką stroną i sie najzwyczajniej w świecie ślizgał (ale to gdybanie) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
pompa olejui napedzana jest w tdikach od paska rozrzadu??
mi sie wydawalo ze lancuchem i do walu |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("mate96":2xyuxp7d) pompa olejui napedzana jest w tdikach od paska rozrzadu?? jeżeli chodzi o stare 1z to z paska a afn już z łańcucha faktycznie nie doczytałem że to ten nowszy silnik
mi sie wydawalo ze lancuchem i do walu |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("mariusz76":5cw63vcy) Czyli rozumiem że jak nie wleję oleju do silnika to jeżdżąc do 2000obr. kontrolka się nie zapali.
Jak to dokładnie jest w AGH i innych nowszych 1.9TDI to Ci nie powiem, bo w ogóle nie mam z nimi do czynienia, ale w benzynowych 1.8T typu AJQ/APX itp (z jednym czujnikiem ciśnienia oleju) tak własnie jest, że jeżeli w silniku w ogóle nie będzie oleju a obroty nie przekroczą 2000 lub nawet troche więcej, to żadna kontrolka ostrzegawcza się nie zapali. W/g mnie to jest chore, ale to prawda. Dodam jeszcze, że na zegarze np. w audi tt nie ma tradycyjnej kontroliki cisnienia oleju, która zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po zapaleniu silnika. Jest jedynie duża kontrolka na fis'ie, która mruga (plus sygnał dźwiękowy) tylko wtedy gdy obroty przekroczą 2000+ rpm, a ecu wykryje zbyt niskie ciśnienie. Więc właściciele 1.9TDI, którzy nie maja tradycyjnej kontrolki ciśnienia oleju na zegarze mogą także wyjść z założenia, że jadąc całkowicie bez oleju i nie przekraczając 2000rpm nie dostaną żadnego ostrzeżenia o zacierających sie panewkach i szybkim zrujnowaniu silnika. pozdr -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 17:32 |