![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Witam.
Krązą tu rozne opowiesci jak poprawic dolot wiec z ciekawosci sprawdzilem na hamowni co daje wkladka pipercrossa w tym silniczku. Wykresik zeskanuje pozniej natomiast wyniki wyszly tak: Seryjny filrt - 144,2 HP @ 5813rpm Tq 213,3 Nm @ 2152 rpm Wkladka pipercross - 146,4 HP @ 6117 rpm Tq 212,6 Nm @ 2290 rpm Analizując wyniki: na seryjnej wkladce delikatnie mniejsza moc ale za to wiekszy moment. Maks moc i moment przesuniete nizej wzgledem wkladki gąbkowej. Jednak według p. Grabowskiego roznica ta wcale nie musi byc spowodowana zmianą wkladki tylko np tym ze auto przy zmianie wkladki (najpierw gąbkowa a potem zwykla) stało w budynku chwile i wystarczy ze sie bardziej kolektor dolotowy nagrzał itp. Tak wiec jak sie mam bać o przeplywke i turbine itp to za tą roznice wogole nie warto inwestowac we wkladke. A jak wygladają wyniki? Dobrze jak na ten silnik? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 14 August 2005 Skąd: dark side of the moon ![]() |
A stary filtr był czysty? Ja w gliwicach na hamowni słyszałem o przyroście 0.2 konia i 2nm po wkładce.
IMO to dobitnie pokazuje, że montaż sportowych wkładek za 1XX pln mija się z celem... -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Filtr seryjny mial z 1300km wiec bez tragedii.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
Różnice niewielkie. Takie testy robił kiedyś Elbroth z wkładką K&N i wyniki były identyczne.
Bardziej od wartości maksymalnych liczy się przebieg krzywych. Dlatego wklej wykresy. Rowniez istotną sprawą jest ilość powietrza mierzona przez MAF. Sprawdzaliście i to? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Takich pomiarow nie robilismy niestety.
Przebiegi są ladne wedlug mnie, moment idzie prawie poziomo. Na seryjnym filtrze turbina wkreca sie minimalnie wczesniej. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Dodaje obiecany wykres
![]() Dla jasnosci dodam ze najpierw był robiony pomiar na wkladce gąbkowej pipercross'a (linia przerywana) a potem na zwyklym filtrze (linia ciągła) Jak Wam sie widzi taki wykresik? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wyniki w granicach błędu pomiarowego. Ja bym tam wstawił seryjny filtr. Cenię sobie ostatnio spokojny sen.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Filtr juz jest seryjny. Od pomiaru juz zostawilem bo niewidze sensu wkladania tej wkladki skoro nic nie daje.
A przebieg krzywych wporzo jak na ten silnik? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 00:51 |