Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Regulacja turbiny 1.8T
sebos
post Tue, 11 Sep 2007 - 21:23
Post #1


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





Witam,
intersuje mnie co trzeba podregulować aby turbina wszesniej startowala i szybciej sie wkrecala na max boost ? Silnik ARZ 1.8T seria 150km / 210 Nm, po programie 175 km / 300 Nm. Aktualny wykres boosta poniżej.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Sep 2007 - 21:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Wed, 12 Sep 2007 - 12:10
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Możesz sprawdzić czy coś da napręzenie sprężyny zaworu upustowego spalin, powiedzmy o 0,5cm na regulacji.
Potrzebne będą dwa płaskie klucze 10mm a dla ułatwienia pracy dwie dodatkowe nakrętki M6 (niektórzy używają klucza typu "żaba" do przytrzymania cięgna a wystarczą dwie zakontrowane nakrętki na końcu).
Jeżeli spręzyna jest dość luźno naprężona to możesz spróbować dalsze 0,5cm. Przejedź się, ewentualnie zrób logi- jak nie wystąpi overboost to jest ok. Jak wystąpi overboost- cofasz powoli regulację czyli poluźniasz sprężynę wg.

pozdr


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 12 Sep 2007 - 17:41
Post #3


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





a mi sie cos nie zgadza z cisnieniem zadanym i osiaganym. Kto Ci program robil? nie wiem jak masz nadmuchac 1,2bara przy 2 tys obrotów... poza tym raczej ta sprezarka nie nadmuchasz 1,3 bara...


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Wed, 12 Sep 2007 - 21:57
Post #4


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT("the.wolf":3lmvtqz2)
a mi sie cos nie zgadza z cisnieniem zadanym i osiaganym. Kto Ci program robil? nie wiem jak masz nadmuchac 1,2bara przy 2 tys obrotów... poza tym raczej ta sprezarka nie nadmuchasz 1,3 bara...


program robiony przez SPORTECA (takie przynajmnie info jest przy odczycie sterownika na vagu)

to jest k03s - i jak na moje oko to podlug wykresu i loga to dmucha wlasnie w okolicach 1.3 bara ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Thu, 13 Sep 2007 - 22:14
Post #5


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





na forum mamy mieszane odczucia do co softów sporteca

tyklo wedlug wykresu nie osiaga zadanego ciesnienia, right?
poza tym za szybko by mial boost narastac.

wedlug loga dmucha okolice 1,2 w okolicach 3,5-4,2 tysiaca obrotów czyli mniej wiecej ok.

jesli to ma byc k03s to te 175km to marny wynik. sprawdz czy wg sie nie zacina. sprawdz DV.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Fri, 14 Sep 2007 - 15:47
Post #6


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT("the.wolf":qyrlm91g)
na forum mamy mieszane odczucia do co softów sporteca

tyklo wedlug wykresu nie osiaga zadanego ciesnienia, right?
poza tym za szybko by mial boost narastac.

wedlug loga dmucha okolice 1,2 w okolicach 3,5-4,2 tysiaca obrotów czyli mniej wiecej ok.

jesli to ma byc k03s to te 175km to marny wynik. sprawdz czy wg sie nie zacina. sprawdz DV.


jako ze jestem "swiezakiem" w temacie turbo, to moze jakis dokladne instrukcje ? Jak to posprawdzac ?

Jak rozumiem, w moim przypadku kwestia mocy i cisnienia to nie kwestia programu, a jedynie regulacji mechanicznej ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 14 Sep 2007 - 15:55
Post #7


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





program tez jest dziwny, bo imo nie powinien zakladac takiego doladowania przy tak niskich obrotach.
jednak pomijajac fachowosc programu (moze madrzejsi sie wypowiedza), to jest szansa ze WG sie zacina. Rozniez DV moze byc padniety.

co do max mocy to nie wiem czy to bardziej wina programu czy mechaniki.

DV zdemontuj i dmuchnij w niego zatykajac wejscie podcisnienia. Jesli bedzie trzymal cisnienie jest ok.
WG powinien sprawnie chodzic. (zostaw to mechanikowi lepiej)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Fri, 14 Sep 2007 - 16:40
Post #8


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT("the.wolf":116uiotb)
DV zdemontuj i dmuchnij w niego zatykajac wejscie podcisnienia. Jesli bedzie trzymal cisnienie jest ok.
WG powinien sprawnie chodzic. (zostaw to mechanikowi lepiej)



masz kogoś godnego polecenia ?

ps. czy ktos ma wykres doladowania seryjnego 1.8T ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Sat, 15 Sep 2007 - 01:41
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





CYTAT("sebos":3mcpo0jw)
ps. czy ktos ma wykres doladowania seryjnego 1.8T ?




ostatnio zdejmowałem takowy z jednego "zdrowego", czystego 1.8T z silniczkiem AWT. Autko zachowywało się poprawnie, ale strasznie brakowało tego utrzymywania ciśnienia doładowania powyżej 4000 RPM

max ciśnienie 0,65 przy 2840 RPM.

O dziwo ile autek, tyle programów, więc nie zdziwiłbym się, gdyby Twój seryjny przebieg był zupełnie inny.

Tak jak napisał the.wolf, 1,3bara jest mało realne. Masz bardzo duży moment jak na ten silniczek. Pokaż jak wygląda wykresik z hamowni i skoreluj to z tym, co uzyskałeś przy użyciu VAGa. Przy takim ciśnieniu i odpowiedniej ilości paliwa bez trudu powinno pęknąć 200 PS.


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Sat, 15 Sep 2007 - 10:57
Post #10


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT("marecek":2ctezaoz)
ostatnio zdejmowałem takowy z jednego "zdrowego", czystego 1.8T z silniczkiem AWT. Autko zachowywało się poprawnie, ale strasznie brakowało tego utrzymywania ciśnienia doładowania powyżej 4000 RPM

max ciśnienie 0,65 przy 2840 RPM.

O dziwo ile autek, tyle programów, więc nie zdziwiłbym się, gdyby Twój seryjny przebieg był zupełnie inny.

Tak jak napisał the.wolf, 1,3bara jest mało realne. Masz bardzo duży moment jak na ten silniczek. Pokaż jak wygląda wykresik z hamowni i skoreluj to z tym, co uzyskałeś przy użyciu VAGa. Przy takim ciśnieniu i odpowiedniej ilości paliwa bez trudu powinno pęknąć 200 PS.


porownujac ten wykres z moim moge stwierdzic ze jednak chyba dobrze "rozpedza" sie moja turbinka bo przy 2880 jest 0,8 bara vs. 0,65 seria, dobrze kombinuje, czy jednak moze sie rozkrecac wczesniej ?

a oto i wykres:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 15 Sep 2007 - 12:52
Post #11


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





wykres generalnie wyglada ok.

zrobie u siebie loga i wrzuce, bo powiem szczerze jescze nie sprawdzalem cisnienia zadanego z osiaganym.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Tue, 18 Sep 2007 - 23:08
Post #12


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





doczytalem sie ze seryjne 1.8T ma max moment (210Nm) jest od 1750 RPM do 4600 RPM, u mnie te 210 Nm jest osiagane ~ 2300 RPM wiec pozniej niz w serii, co prawda trzyma dlużej bo ponizej 210 schodzi dopiero ponizej ~ 5850 RPM ... tak wiec pojawia sie pytanie o zaleznosci momentu od rozkrecania sie turbiny, czy jezeli turbina bedzie sie wczesniej wkrecala, to rowniez moment bedzie wyzszy w nizszym zakresie obrotow ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 19 Sep 2007 - 01:54
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Ja widze tu dwa podstawowe problemy.

Po pierwsze, turbo wkręca się dużo za późno. Max moment i doładowanie na K03 powinno być osiagalne juz w okolicach 2800 obr - u ciebie jest dużo, dużo później. Nawet moje K04 - a jest to było nie było odrobinę wiesza turbina z trochę większym lagiem, ma max moment i doładowanie już przy 3000 obr.

Po drugie, zadany boost jest całkowicie nierealistyczny w zakresie powyżej 4200 obr w kontekście zastosowanej turbiny. Soft który masz, rząda 1 bar doładowania przy 6k obrotów - to nawet wiecej niż mój soft rząda od wiekszej K04 ! Nic dziwnego, że turbina nie wyrabia. To co masz, to max tego co jest z siebie w stanie K03 wykrzesać.

Tu dla porównania masz zadany vs rzeczywisty boost dla mojego K04:


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Wed, 19 Sep 2007 - 10:43
Post #14


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT("Elberoth":1nwv8jdw)
Po pierwsze, turbo wkręca się dużo za późno. Max moment i doładowanie na K03 powinno być osiagalne juz w okolicach 2800 obr - u ciebie jest dużo, dużo później. Nawet moje K04 - a jest to było nie było odrobinę wiesza turbina z trochę większym lagiem, ma max moment i doładowanie już przy 3000 obr.


ok, ale co w tej sytuacji ? Jaka jest możliwość regulacji ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sojkis
post Wed, 30 Mar 2016 - 15:29
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 30 March 2016





Proszę o informację czy ciśnienie jakie chce uzyskać komputer jest prawidłowe oraz wartość z przepływomierza jest prawidłowe (według mnie powinno być 120 przy 5000). Wyskakuje błąd z niedoładowania turbiny i przerywa podczas przyśpieszania.

Co zrobiłem przy samochodzie:
1)Zawór DV był uszkodzony - wymiana na inny
2)Wymiana podciśnień
3)Naprawa zaworu WG był prawie urwany. Został pospawany i regulacja zrobiona ze w stanie spoczynku jest zawór zamknięty.
4)Wymiana napinacza


Log z grupy 002,115,118, ale tylko do 4240 z uwagi na warunki drogowe




Samochód vw passat b5 1,8 t APU z 1999r.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Tue, 14 Jun 2016 - 09:32
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





1.1b zadane przy 2500rpm? ohmy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Tue, 14 Jun 2016 - 13:21
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





To nie jest program pod to auto, błąd będzie wyskakiwał, po za tym turbina i tak bardzo słabo wstaje, pewnie popękana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 14 Jun 2016 - 13:42
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(sojkis @ Wed, 30 Mar 2016 - 15:29) *
Proszę o informację czy ciśnienie jakie chce uzyskać komputer jest prawidłowe oraz wartość z przepływomierza jest prawidłowe (według mnie powinno być 120 przy 5000). Wyskakuje błąd z niedoładowania turbiny i przerywa podczas przyśpieszania.

Co zrobiłem przy samochodzie:
1)Zawór DV był uszkodzony - wymiana na inny
2)Wymiana podciśnień
3)Naprawa zaworu WG był prawie urwany. Został pospawany i regulacja zrobiona ze w stanie spoczynku jest zawór zamknięty.
4)Wymiana napinacza


Log z grupy 002,115,118, ale tylko do 4240 z uwagi na warunki drogowe




Samochód vw passat b5 1,8 t APU z 1999r.

Zmierz AFR, pokaż loga z napięciem sondy seryjnej nawet.

CYTAT(CaliforniaKid @ Tue, 14 Jun 2016 - 09:32) *
1.1b zadane przy 2500rpm? ohmy.gif

Co w tym złego?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Thu, 16 Jun 2016 - 08:09
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





Złego nic, pytanie tylko po co skoro na tym turbo w tym motorze to niemożliwe
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:23