Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> sportowe panewki
stux16v
post Sat, 18 Aug 2007 - 00:24
Post #1


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





Witam

Niewiele moglem znalezc na forum na ten temat.

Zastanawiam sie czym sportowe panewki roznia sie od seryjnych? (mowa tutaj o panewkach typu ACL Race Series itp.)

Czy chodzi tylko o zmniejszone tarcie, trudniejsza scieralnosc? (co w takim razie z walem - nalezy azotowac)

Czy jest sens je zakladac, do jakich silnikow (mocnych turbo, czy wysokoobrotowych)?

Dzieki za wszelkie info.


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Aug 2007 - 00:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Green Apple
post Sat, 18 Aug 2007 - 10:17
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





ścieralność jest mniejsza,ale ma to znaczenie jak auto wyscigowe gubi np. olej a ma dojechac do mety.Nie zatrze sie tak szybko jak na tradycyjnej panewce.W normalnej pracy panewka przeciez sie nie styka z walem bo masz miedzy nimi olej.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 20 Aug 2007 - 10:29
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Na pudałku od ACL RACE jest napisane że to są zwykłe panewki tylko pozbawione jednej warstwy - ta szara. Ma to rzekomo zapenić lepsze odprowadzanie ciepła...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 20 Aug 2007 - 18:57
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Panewki te powiedzialbym, ze niczym nie roznia sie od oryginalow. ACL robi panewki na bazie stopow olowiowych (panewki maja wieksza odpornosc na zatarcie, za to ulegaja szybszemu zuzyciu i sa mniej odporne na cykle zmeczeniowe i korozje, cala ameryka na tym jezdzi ) oraz na bazie aluminium (pewnie tez z olowiem i to tez nie jest wielki high performance ale nadaje do szybkoobrotowych silnikow ). Wybor zalezy od klienta i dostepnosci zapewne.
Clevite robi tylko panewki na bazie stopow olowiowych, zo powodow opisanych wyzej, generalnie moga zniesc gorsze smarowanie.
King Engine Bearings robi panewki na bazie aluminium z cyna i to jest imho przyszlosc, dobre wlasciwosci przeciwzatarciowe przy bardzo dobrej odpornosci na zuzywanie, co spowodowalo, ze japonczycy uzywaja tylko takich stopow.
Federal-Mogul robi na bazie olowiu i aluminium, zalezy od modelu i zyczen klienta.
Podsumowujac to do krotkotrwalego uzywania i pracy w warunkach ekstremalnych stopy na bazie olowiu, do dluzszego sportowego jezdzenia bez obawy o wymiany i jakotakiej trosce o olej stopy na bazie aluminium-cyna, niestety pewnie beda coraz drozsze bo cyna sie konczy na Ziemi.
Lepiej zadbac o dobry olej i odpowiednie pasowania zapewniajace powstanie klina smarnego w czopie niz wymieniac panewki.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 21 Aug 2007 - 08:26
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





no dobra, ale powiedzmy, że chcemy/musimy/możemy wymienić panewki na nowe to:
1. zakładać nowe stockowe
2. jednak ACL
standartowe to z czego są?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Tue, 21 Aug 2007 - 11:58
Post #6


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





Dzieki za odpowiedzi.

Potwierdza to moje przypuszczenia, ze nawet do silnika dosc mocno wysilonego, ale ktorego nie trzeba rozbierac co sezon, seryjne panewki sa bardzo dobra opcja.
W zadnej przeczytanej ksiazce ani tez z innych wiarygodnych zrodel nie wynika, ze ze stosowaniem sportowych panewek wiaza sie jakies znaczace korzysci.

Z ciekawostek to znalazlem firme, ktora pokrywa panewki powloka rzekomo obnizajaca tarcie http://www.hipeco.com - i tez mnie to za bardzo nie przekonuje w przypadku panewek.

Podsumowujac lepiej wybrac stokowe panewki dobrego producenta!


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 21 Aug 2007 - 19:04
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Pokrywanie slawnym juz MoS2 napewno nie przyniesie strat, jego wlasciwosci spowoduja wieksza odpornosc na zatarcie, jedyne zastrzezenia mam do braku potrzeby zmiany luzow, bo niby warstwa sie zredukuje ale o ile to juz nie podaja. Generalnie do tej modyfikacji bym sie nie czepial, pytanie tylko o jej sens, jak czesto padaja panewki jesli jezdzimy na dobrym oleju ?


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cibor
post Tue, 21 Aug 2007 - 20:44
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT("WojtekMR":1s6euilg)
no dobra, ale powiedzmy, że chcemy/musimy/możemy wymienić panewki na nowe to:
1. zakładać nowe stockowe
2. jednak ACL
standartowe to z czego są?


I tak prawdopodobnie założysz ACL
ACL robi panewki seryjne i tak zwane Race Series - i one, tak jak pisał Cobico różnią się brakiem jednej warstwy co ma zapewnić lepsze odprowadzenie ciepła.
Nie wiem jak jest w przypadku Clevite'a.
A i cena stockowych panewek i race series jest zbliżona. Musisz sobie odpowiedzieć czy chce Ci się czekać na Race'y.


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 21 Aug 2007 - 21:29
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





A co tam chlodzic skoro wymiana czynnika chlodzacego w normalnie dzialajacym silniku jest calkiem dobra ? Tyle ciepla ile ma sie wydzielic to sie wydzieli i przejmie go prawie w calosci olej, a oddawanie ciepla przez stalowa podstawe panewki, bo pewnie o to chodzi, bedzie znikome bo temperatura łoża i ich otoczenia jest praktycznie taka jak oleju . Bardzo malo przekonujacy argument jak dla mnie.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 07 May 2009 - 12:11
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Odgrzewam. Minęło trochę czasu, więc może macie jeszcze jakieś spostrzeżenia odnośnie stosowania sportowych panewek - mnie interesuje ACL - w autach na niedzielne upalanie i do codziennego użytku i upalania? Silniki turbo, mocno wysilone, zakute, ponad 200KM z litra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 07 May 2009 - 21:59
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Dobre ciśnienie, olej i śruby korbowodowe - to podstawa, a panewki na ostatnim miejscu

Ps. w Roverze ZT mam panewki Kinga znoszą 300KM z litra - polecam


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Fri, 08 May 2009 - 02:30
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Pompy oleju daje zawsze nowe do wysilonych projektów. Śruby ARP'a, oleje sportowe ale panewki dawałem zawsze KSa z diesli lub sputtery. Ale np ACL wypada korzystnie finansowo. Mam komplet ACL Racing do VW/Audi na testy. Planuję minimum 100 km z cylindra.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qubus
post Fri, 17 Jun 2011 - 17:35
Post #13


User
Dołączył: Thu, 25 December 2008
Skąd: KATOWICE





odgrzewam temat, chociaz juz pare lat minelo.

jakie panewki dzisiaj maja dobre opinie? niedlugo bede musial zamowic i trudno mi jak na razie podjac decyzje.
silnik bedzie dosc wysilony ale nie bede sie nim scigal.

znam i mam dostep do panewe Clevite, King Bearings, Federal Mogul.


--------------------
JEEP 4,6 STROKER
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MiC_street
post Fri, 18 Nov 2011 - 17:17
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010
Skąd: Kraków





Gdzie w kraju dostanę panewki ACL'a albo King engine bearings?
Bo nie wiem czy szukać gdzieś w USA i sprowdzać czy kupię na miejscu...
ewentualnie coś innego polecacie?
silnik N/A BP-4W mazdy


--------------------
MX-5 - track
E55 AMG - daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Fri, 18 Nov 2011 - 17:37
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





re5pect.pl - polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Fri, 18 Nov 2011 - 19:54
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Panowie, ile wytrzymają panewki przy jeździe bez oleju? Kolega najechal na przeszkode, dziura w misce, po chwili zapalilo sie cisnienie oleju. Przejechal moze 15 sekund i zgasil motor. Warto to rozbierac zeby sprawdzic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 18 Nov 2011 - 20:02
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Wymieniając miskę i tak ma wszystko rozebrane to czemu nie rzucić okiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 18 Nov 2011 - 20:12
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Róznie bywa. rolleyes.gif ale jesli nie zaczoł inaczej pracować to raczej będzie żył... W 15 metrów zrobił "kapkę" wink.gif większy przebieg. smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
snafu
post Fri, 18 Nov 2011 - 20:35
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 December 2008
Skąd: OSTRZESZÓW





dobra a co z odpornościa na wypłukiwanie w przypadku wysokiego cisnienia oleju ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartoromero
post Sun, 01 Sep 2013 - 08:34
Post #20


User
Dołączył: Fri, 21 August 2009
Skąd: Łokolice Stolycy





odgrzewając....
wiem, że to metody sprzed 50 lat- ale znajomy mechanik twierdzi, że najdłużej zawsze wytrzymywały panewki z brązu, czy fosfobrązu...
Polecił mi zakład obróbki wałów/silników, który po dziś dzień - aby mieć pewność, że nic się nie wysypie - dorabia własne panewki z brązu właśnie...
Co o tym sądzicie?
Chciałbym (po ostatnim zatarciu silnika) zrobić taki setup, który się tak szybko nie wysypie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 08:14