![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
Witam
Niewiele moglem znalezc na forum na ten temat. Zastanawiam sie czym sportowe panewki roznia sie od seryjnych? (mowa tutaj o panewkach typu ACL Race Series itp.) Czy chodzi tylko o zmniejszone tarcie, trudniejsza scieralnosc? (co w takim razie z walem - nalezy azotowac) Czy jest sens je zakladac, do jakich silnikow (mocnych turbo, czy wysokoobrotowych)? Dzieki za wszelkie info. -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
ścieralność jest mniejsza,ale ma to znaczenie jak auto wyscigowe gubi np. olej a ma dojechac do mety.Nie zatrze sie tak szybko jak na tradycyjnej panewce.W normalnej pracy panewka przeciez sie nie styka z walem bo masz miedzy nimi olej.
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na pudałku od ACL RACE jest napisane że to są zwykłe panewki tylko pozbawione jednej warstwy - ta szara. Ma to rzekomo zapenić lepsze odprowadzanie ciepła...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Panewki te powiedzialbym, ze niczym nie roznia sie od oryginalow. ACL robi panewki na bazie stopow olowiowych (panewki maja wieksza odpornosc na zatarcie, za to ulegaja szybszemu zuzyciu i sa mniej odporne na cykle zmeczeniowe i korozje, cala ameryka na tym jezdzi ) oraz na bazie aluminium (pewnie tez z olowiem i to tez nie jest wielki high performance ale nadaje do szybkoobrotowych silnikow ). Wybor zalezy od klienta i dostepnosci zapewne.
Clevite robi tylko panewki na bazie stopow olowiowych, zo powodow opisanych wyzej, generalnie moga zniesc gorsze smarowanie. King Engine Bearings robi panewki na bazie aluminium z cyna i to jest imho przyszlosc, dobre wlasciwosci przeciwzatarciowe przy bardzo dobrej odpornosci na zuzywanie, co spowodowalo, ze japonczycy uzywaja tylko takich stopow. Federal-Mogul robi na bazie olowiu i aluminium, zalezy od modelu i zyczen klienta. Podsumowujac to do krotkotrwalego uzywania i pracy w warunkach ekstremalnych stopy na bazie olowiu, do dluzszego sportowego jezdzenia bez obawy o wymiany i jakotakiej trosce o olej stopy na bazie aluminium-cyna, niestety pewnie beda coraz drozsze bo cyna sie konczy na Ziemi. Lepiej zadbac o dobry olej i odpowiednie pasowania zapewniajace powstanie klina smarnego w czopie niz wymieniac panewki. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
no dobra, ale powiedzmy, że chcemy/musimy/możemy wymienić panewki na nowe to:
1. zakładać nowe stockowe 2. jednak ACL standartowe to z czego są? -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
Dzieki za odpowiedzi.
Potwierdza to moje przypuszczenia, ze nawet do silnika dosc mocno wysilonego, ale ktorego nie trzeba rozbierac co sezon, seryjne panewki sa bardzo dobra opcja. W zadnej przeczytanej ksiazce ani tez z innych wiarygodnych zrodel nie wynika, ze ze stosowaniem sportowych panewek wiaza sie jakies znaczace korzysci. Z ciekawostek to znalazlem firme, ktora pokrywa panewki powloka rzekomo obnizajaca tarcie http://www.hipeco.com - i tez mnie to za bardzo nie przekonuje w przypadku panewek. Podsumowujac lepiej wybrac stokowe panewki dobrego producenta! -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Pokrywanie slawnym juz MoS2 napewno nie przyniesie strat, jego wlasciwosci spowoduja wieksza odpornosc na zatarcie, jedyne zastrzezenia mam do braku potrzeby zmiany luzow, bo niby warstwa sie zredukuje ale o ile to juz nie podaja. Generalnie do tej modyfikacji bym sie nie czepial, pytanie tylko o jej sens, jak czesto padaja panewki jesli jezdzimy na dobrym oleju ?
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("WojtekMR":1s6euilg) no dobra, ale powiedzmy, że chcemy/musimy/możemy wymienić panewki na nowe to:
1. zakładać nowe stockowe 2. jednak ACL standartowe to z czego są? I tak prawdopodobnie założysz ACL ACL robi panewki seryjne i tak zwane Race Series - i one, tak jak pisał Cobico różnią się brakiem jednej warstwy co ma zapewnić lepsze odprowadzenie ciepła. Nie wiem jak jest w przypadku Clevite'a. A i cena stockowych panewek i race series jest zbliżona. Musisz sobie odpowiedzieć czy chce Ci się czekać na Race'y. -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
A co tam chlodzic skoro wymiana czynnika chlodzacego w normalnie dzialajacym silniku jest calkiem dobra ? Tyle ciepla ile ma sie wydzielic to sie wydzieli i przejmie go prawie w calosci olej, a oddawanie ciepla przez stalowa podstawe panewki, bo pewnie o to chodzi, bedzie znikome bo temperatura łoża i ich otoczenia jest praktycznie taka jak oleju . Bardzo malo przekonujacy argument jak dla mnie.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Odgrzewam. Minęło trochę czasu, więc może macie jeszcze jakieś spostrzeżenia odnośnie stosowania sportowych panewek - mnie interesuje ACL - w autach na niedzielne upalanie i do codziennego użytku i upalania? Silniki turbo, mocno wysilone, zakute, ponad 200KM z litra.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Dobre ciśnienie, olej i śruby korbowodowe - to podstawa, a panewki na ostatnim miejscu
Ps. w Roverze ZT mam panewki Kinga znoszą 300KM z litra - polecam -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Pompy oleju daje zawsze nowe do wysilonych projektów. Śruby ARP'a, oleje sportowe ale panewki dawałem zawsze KSa z diesli lub sputtery. Ale np ACL wypada korzystnie finansowo. Mam komplet ACL Racing do VW/Audi na testy. Planuję minimum 100 km z cylindra.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 25 December 2008 Skąd: KATOWICE ![]() |
odgrzewam temat, chociaz juz pare lat minelo.
jakie panewki dzisiaj maja dobre opinie? niedlugo bede musial zamowic i trudno mi jak na razie podjac decyzje. silnik bedzie dosc wysilony ale nie bede sie nim scigal. znam i mam dostep do panewe Clevite, King Bearings, Federal Mogul. -------------------- JEEP 4,6 STROKER
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Gdzie w kraju dostanę panewki ACL'a albo King engine bearings?
Bo nie wiem czy szukać gdzieś w USA i sprowdzać czy kupię na miejscu... ewentualnie coś innego polecacie? silnik N/A BP-4W mazdy -------------------- MX-5 - track
E55 AMG - daily |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
re5pect.pl - polecam
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Panowie, ile wytrzymają panewki przy jeździe bez oleju? Kolega najechal na przeszkode, dziura w misce, po chwili zapalilo sie cisnienie oleju. Przejechal moze 15 sekund i zgasil motor. Warto to rozbierac zeby sprawdzic?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Wymieniając miskę i tak ma wszystko rozebrane to czemu nie rzucić okiem?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Róznie bywa.
![]() ![]() ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
dobra a co z odpornościa na wypłukiwanie w przypadku wysokiego cisnienia oleju ??
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 21 August 2009 Skąd: Łokolice Stolycy ![]() |
odgrzewając....
wiem, że to metody sprzed 50 lat- ale znajomy mechanik twierdzi, że najdłużej zawsze wytrzymywały panewki z brązu, czy fosfobrązu... Polecił mi zakład obróbki wałów/silników, który po dziś dzień - aby mieć pewność, że nic się nie wysypie - dorabia własne panewki z brązu właśnie... Co o tym sądzicie? Chciałbym (po ostatnim zatarciu silnika) zrobić taki setup, który się tak szybko nie wysypie... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 08:14 |