![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Problem następujący: silnik BMW M50, popychacze hydrauliczne (małe szklanki). Silnik gubi czasem 1 cylinder - kuleje na piątym cylindrze. Nie jest to na 100% cewka, świeca, wtryski też sprawdzone. Silnik czasami pracuje kilka tygodni normalnie po czym np w czasie jazdy traci moc i po chwili ją odzyskuje. Dodam że towarzyszą temu dźwięki jakby nie był domknięty zawór i sprężane powietrze cofało się do dolotu. Zdaża się że na wysokich obrotach silnik kuleje a po powrocie na wolne obroty cylinder zaskakuje ale dopiero po chwili - ale jakby coraz bardziej zamykał się zawór (trwa to kilka sekund)
Podejrzenia padły na zawór lub popychacz po stronie ssącej. Usterkę ciężko zidentyfikować ponieważ pojawia się i znika. Dodam że silnik ma przejechane po remoncie ok 2000km, olej 5W-50 Valvoline VR-1, brak nagaru. Ciśnienie oleju sprawdzone - w normie. Co waszym zdaniem jest winne? Przytarty popychacz? Przytarty zawór? Zatkany popychacz (może nabiera oleju i zawór nie może się zamknąć) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("korona":2gek0aym) Co waszym zdaniem jest winne? Przytarty popychacz? Przytarty zawór? Zatkany popychacz (może nabiera oleju i zawór nie może się zamknąć)
Jeżeli coś tych rzeczy to w/g mnie naprawdopodobniej przycierający się w prowadnicy trzonek zaworu. Przychodzi mi jednak na myśl jeszcze jeden pomysł: czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ? -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
CYTAT("pavel":1si4jftf) Jeżeli coś tych rzeczy to w/g mnie naprawdopodobniej przycierający się w prowadnicy trzonek zaworu.
Przychodzi mi jednak na myśl jeszcze jeden pomysł: czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ? Ma zmienne fazy rozrządu na wałku ssącym, ostatnio podczas odpalania z tym niesprawnym cylindrem jakby "cofnęło "wał ale po odpaleniu jest OK. Też myślałem na początku że to mechanizm vanosa się zawiesza i stąd te chwilowe spadki mocy. Ale problem jest tylko z 1 cylindrem... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego bo może jest już wysłużony i myli się w liczeniu
-------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Mario":1r0ccmnp) Sprawdź czujnik położenia wału korbowego bo może jest już wysłużony i myli się w liczeniu
Własnie Mario- masz rację- to samo chodzi mi po głowie- cos z tymi fazami. Oczywiście tak samo czujnik Halla (położenia wałka ssącego) może być wysłużony i fazy wariują -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
No i znalazłem winowajcę - na piątym cylindrze pęknieta (złamana na pół ) była sprężyna zaworu ssącego No cóż zdaża się. Ale i tak jestem zadowolony bo udało mi się ją zmienić bez ściągania głowicy dzięki za zainteresowanie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 22:36 |