![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Polonez Caro Plus 1.8 GTI
Modyfikacje Jednostka 1.8K4F 16V DOHC (Rover 75 01') ECU MKC 103610 (Polonez 1.4 Rover) Kolektory ssący i wydechowy (Polonez 1.4 Rover) System 'wasted spark' zastąpiony tradycyjnym zapłonem przez rozdzielacz i pojedynczą cewkę Wał korbowy przystosowany do przyjęcia wałka sprzęgłowego skrzyni FSO Chłodnia Aluminiowa (Polonez 1.6 GSI) Wtryskiwacze Bosh 0 280 150 749 o wydajności 218,1 cc/min (MGF 1.8i) Zawieszenie bez modyfikacji Hamulce klocki przód EBC Black Line Felgi ATS Cup 15"/7" ET20 + opony BFGoodrich G-Force Profiler 195/50 R15 Ospojlerowanie Rolek Design Moc ~120KM/5500 165Nm/2750 ~9.5 sek do 100 km/h 17.44 0-400 (G-Tech na LPG). Inne Lusterka BMW E30 Zegary indiglo (home made) Wskaźnik napięcia w układzie Wskaźnik podciśnienia w kolektorze dolotowym Wskaźnik ciśnienia oleju Planowane modyfikacje Obniżenie i utwardzenie zawieszenia. Na przód sprężyny od Trucka Diesla obcięte o dwa zwoje. Jakieś dobre amorki. Na tył dołożone trzecie pióro i sklepane na płasko + amorki. Na przód zaciski z Trucka Lucas Zmiana kolektora wydechowego na barany z Rovera Obróbka kanałów głowicy, zawory od wersji VVC Wymiana obu wałków na wydechowy z wersji VVC Wywalenie LPG Jak sie komuś nudzi to można sobie przeczytać "co do czego i dlaczego .... z tego" Jako ze byliśmy z bratem AndrewSem pionierami w tej sprawie było wiele pytan, na które nie znaliśmy odpowiedzi. Po wnikliwej lekturze forum PTK, forum mg-rover’a, dyskusjach z paroma angolami w tym tez z Davem Andrewsem, którego serdecznie pozdrawiam postanowiłem wkoncu dokończyć dziela. Jak większość wie miałem już w posiadaniu VVC 1.8, ale jego parametry i magia elektroniki troche mnie przerazila. Przeniesienie mocy i momentu na kola byloby kłopotliwe. Na dzien dzisiejszy pewnie bym go nie pchnął i kombinowal, ale stalo się jak się stalo. Zakupiłem w koncu silniczek 1.8 120KM z Rovera 75. Zalozeniem było żeby silnik chodzil na elektronice od poldoroverka. Jak wiadomo 1.8 w Roverku, zreszta jak wszystkie modele od 99 roku zasilany jest w konfiguracji „wasted spark”. Dlatego tez należało „zakopulkowac” dziada . Standardowe glowice w 1.4, 1.6 i 1.8 sa identyczne. Walki rozrządu również z ta mala roznica, ze te od 99r. maja dodatkowy nadlew potrzebny czujnikowi położenia walkow nierządu . Tak wiec zakupiłem walek ssacy z silnika 1.4 od kolegi Mastaha, którego tez pozdrawiam i dziekuje za to ze nie zdarl ze mnie duzo kasiory hehe. Innym rozwiązaniem jest wsadzenie samego trzpienia pod palec rozdzielacza. Sam trzpien jako nowy jest bardzo drogi i kosztuje 215zl wiec odpada. Wyciagniecie palca z walka i wcisniecie go w oryginalny walek tez jest kłopotliwe. Prawdopodobnie trzebaby odciac koniec walka i wypchnąć go z drugiej strony. Potem trzebaby go wcisnąć pod odpowiednim katem co tez byloby kłopotliwe. Fakt faktem ze w tym momencie mam ssacy od 1.4 i wydechowy od 1.8. Miejsce i otwory mocujące kopulke sa w głowicy wiec nie ma problemu. Drugim problemem był fakt, ze wal w 1.8 ma za duzy otwor pod łożysko pozycjonujące walek sprzęgłowy. Prawdopodobine w Roverach ze skrzynia PG1 wogole nie ma tego lozyska ze względu na bardzo krotki dzwon i tym samym walek sprzęgłowy. Widac nie potrzebuje podparcia z drugiej strony. Tak wiec należało dorobic tulejke, dzieki której można było wcisnąć łożysko igielkowe w wal 1.8 Kolejna sprawa była inna miska olejowa. Jest cala aluminiowa co akurat nie stanowilo problemu, ale mowie informacyjnie Miska w 1.8 ma inny kształt od strony skrzyni i była obawa o polaczenie z dzwonem w miejscu pracy rozrusznika. Na boku sprawdziliśmy możliwość polaczenia ze skrzynia od poldorovera i okazalo się ze rozrusznik wszedł na styk. Blaszana oslona dolna zamachu jest zbedna ponieważ miska od 1.8 jest pieknie uksztaltowana w miejscu polaczenia z dzwonem. Gorne oslony pozostaja z 1.4. Minusem jest to ze trzeba dorobic oslone samej glowki rozrusznika. Kolejna wazna rzecza sa wtryskiwacze. W silnikach 1.4 stosowane sa wtryski Bosh 0 280 150 703 o wydajności 149,2 cc/min (niebieskie) W silnikach 1.8 montowanych w Rover 75 sa tez niebieskie, cztero dyszowe wtryskiwacze Bosh 0 280 152 855 jeśli dobrze pamiętam o wydajności 148,2 cc/min Niestety złapałem się na to i niepotrzebnie wydalem 200 zl. Podpinając silnik pod kompa 1.4 należy zastosowac bezowe wtryskiwacze z wczesnych MGF. Ich symbol to Bosh 0 280 150 749, a wydajność to 218,1 cc/min. Te powinny prawidłowo napełniać komory 1.8 przy mapach 1.4. Przy przekładce należy tez wymienic krociec aluminiowy w którym montowany jest czujnik temperatury plynu na wskaźnik ze wzgledu na inny kształt. Nie pamiętam już czy trzeba wymieniac wspornik filtra oleju. Czy będzie o cos zawadzal ze względu na wyprowadzenie czujnika cisnienia w dol czy nie. Ja wymienilem bo w swoim mam upgrade pod analogowy wskaźnik cisnienia. Po pierwszym odpale sprzeglo dostawalo poslizgu i to znacznego. Troche sie podlamalem ze bede musial znowu rozpolawiac naped, ale odziwo na drugi dzien problemy ustapily. Nie wiem czy sie ciut nie slizga, ale chyba nie. Nalezy przypomniec ze ja mam jakies dziwne sprzeglo 185mm co nawet na 1.4 jest za slabe bo powinno byc 190mm. Tak czy siak daje rade. Podziekowania dla AndrewSa, Taty, Bobka, Miszy i Kovacsa za pomoc w swapie oraz dla Maćka Marca i Dave'a Andrews'a za pomoc merytoryczną. Teraz problemy: Silnik troche nierowno pracuje na wolnych obrotach pomimo ze zalozone sa nowe filtry powietrza, paliwa, nowe przewody zaplonowe, swiece, kopulka i palec. Przy zasilaniu benzyna podczas jazdy po wcisnieciu sprzegla obroty schodza za nisko i gasnie. Na LPG to zjawisko nie wystepuje. Po rozgrzaniu przy przekraczaniu 3000rpm pojawia sie dziwny metaliczny dzwiek. Trudno mi ocenic czy to przypadkiem nie jest spalanie stukowe, chociaz na LPG to zjawisko moim zdaniem nie powinno wystepowac, a tez wystepuje. Mam pytanie do Was wiedzac ze macie doswiadczenie w przerobkach, swapach itp. Czy mapy komputera 1.4 sa w stanie obslugiwac zwiekszona pojemnosc majac do dyspozycji tylko wieksze wtryskiwacze. Czy przypadkiem nie istnieje koniecznosc stosowania komputera piggyback. Jezeli tak to jakie firmy polecacie ze wzgledu na profesjonalne podejscie no i cene |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ja bym to wystroił, na wszelki wypadek, to może wyrwiesz z tego silnika trochę więcej niż seria.
Czekam na fotki.... Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
to ze gaśnie może być coś nie tak z przepływomierzem, albo jakieś lewe powietrze zasysa...
na Twoim miejscu zainwestowałbym jeszcze w elektronikę z 1.8 i miał spokój wszystko by śmigało ładnie co z tymi fotkami? -------------------- klasyczny.com - we love clasSIC! cars
------------------------------------------- RAJDOWKA.pl - Giełda Rajdowa |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Ja tez bym poszedł w elektronikę z 1.8 - rozwiazanie z wtryskiwaczami wiekszymi - to rozwiazanie "na oko" i nie ma prawa poprawnie pracowac w całym zakresie obrotów bez jakiejs korekty.
Metaliczny stuk - to bardzo podejrzane... nie wiem co to moze byc... trzymam kciuki i mam nadziej ze Polonez sprawdzi sie na jakis wycigach z pomiarem czasu... ![]() ![]() ![]() pozdrowienia -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Elektronika z 1.4 + większe wtryski - gwarantuje, że wszystko będzie pracować poprawnie w motorze 1.8
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak tez mi mowil Dave Andrews ze musi wsio dzialac.
Zdjecia postaram sie zapodac na dniach. A tutaj macie filmik jak sie zbiera moj pocisk http://www.roverki.pl/modules.php?op=mo ... c&pid=9550 Akcja dzieje sie w 2/5 filmiku. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Dawno zapowiadana fotka mojego boilda
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
bardzo fajnie , ze jest swap, ale bodystyle (przód auta....) jest jak z "szybcy się wściekli" , zrób coś z tym koniecznie
-------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
Senn mam prosbe, opisz projekt wg WZORU... zapowiada sie ciekawie... ale jak widze taka zlana kupe tekstu to az sie odechciewa czytac...
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
OK lorak juz troszke uporzadkowalem
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 17:33 |