Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważanie układu korbowo-tlokowego
Pancin_KTP
post Fri, 02 Mar 2007 - 21:53
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 07 January 2004
Skąd: Świętokrzyskie





Jestem na etapie składania silnika pod instalację turbo. Ponieważ wszystko mam teraz porozbierane zastanawiam się nad wyważeniem układu korbowo - tłokowego. W związku z tym mam pytanie, co zyskam przeprowadzając taką operację. Generalnie silnik będzie się kręcił do max. 6500 rpm (do 1 krpm więcej niż seria). W moim przekonaniu wyważanie jest jak najbardziej zasadne przy wysokoobrotowych silnikach. Zastanawiam się nad sensem takiej operacji w moim sprzęcie. Jeśli to ma pomóc, to jak należy tą operację przeprowadzić? Co należy wyważać i w jakiej konfiguracji?


--------------------
Pancin

** ScyZZoR SquaD Kielce **

Octavia TDi - AXR
Civic EG9 VTi
BMW 325e - prawie turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Mar 2007 - 21:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
IIIII
post Sat, 03 Mar 2007 - 02:21
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 September 2006





CYTAT("Pancin_KTP":3vxf74hq)
Jestem na etapie składania silnika pod instalację turbo. Ponieważ wszystko mam teraz porozbierane zastanawiam się nad wyważeniem układu korbowo - tłokowego. W związku z tym mam pytanie, co zyskam przeprowadzając taką operację. Generalnie silnik będzie się kręcił do max. 6500 rpm (do 1 krpm więcej niż seria). W moim przekonaniu wyważanie jest jak najbardziej zasadne przy wysokoobrotowych silnikach. Zastanawiam się nad sensem takiej operacji w moim sprzęcie. Jeśli to ma pomóc, to jak należy tą operację przeprowadzić? Co należy wyważać i w jakiej konfiguracji?



Po rozebraniu silnika jest konieczność wyważania układu korbowo - tłokowego. Inaczej, krótko mówiąc stracisz silnik...
Jest to trochę skomplikowane, więc radzę zgłosić się do jakiegoś dobrego zakładu... Wyważyć trzeba układ korbowo - tłokowy (tłoki, korby, wał korbowy , koło zamachowe itp...)

Pozdrawiam i życzę powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Booyac
post Sat, 03 Mar 2007 - 15:18
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 28 November 2003
Skąd: Kielce





CYTAT("IIIII":282sxhp5)
CYTAT("Pancin_KTP":282sxhp5)
Jestem na etapie składania silnika pod instalację turbo. Ponieważ wszystko mam teraz porozbierane zastanawiam się nad wyważeniem układu korbowo - tłokowego. W związku z tym mam pytanie, co zyskam przeprowadzając taką operację. Generalnie silnik będzie się kręcił do max. 6500 rpm (do 1 krpm więcej niż seria). W moim przekonaniu wyważanie jest jak najbardziej zasadne przy wysokoobrotowych silnikach. Zastanawiam się nad sensem takiej operacji w moim sprzęcie. Jeśli to ma pomóc, to jak należy tą operację przeprowadzić? Co należy wyważać i w jakiej konfiguracji?



Po rozebraniu silnika jest konieczność wyważania układu korbowo - tłokowego. Inaczej, krótko mówiąc stracisz silnik...
Jest to trochę skomplikowane, więc radzę zgłosić się do jakiegoś dobrego zakładu... Wyważyć trzeba układ korbowo - tłokowy (tłoki, korby, wał korbowy , koło zamachowe itp...)

Pozdrawiam i życzę powodzenia


No offence ale wypowiedź Twoja wielce głęboka, rzucająca światło na problem, przełomowa, rozwinięta, poparta niesamowitą ilością argumentów i przykładów nie jest.

Nakreślę może problem bardziej dosłownie:
Biorąc pod uwagę, że wyważanie silnika NIE JEST bezwzględnie koniecznie, chociaż każdy zdaję sobie sprawę z idących za tym korzyści, czy uzasadnionym jest wydawanie określonej ilości $$$, które mogłyby być spożytkowane na inne cele, w tym konkretnym przypadku przedstawionym w poście pierwszym. Tzn. czy korzyści z wyważenia (jeszcze raz: w tym konkretnym przypadku) są współmierne do kosztów.

Pancin, zdania wyrobionego w tej kwestii jednoznacznie nie mam, ew. dyskusje -> wiesz jak mnie znaleźć


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Sat, 03 Mar 2007 - 16:06
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





Moim zdaniem biorąc pod uwagę przeznaczenie samochodu to nie warto.
Lepiej wydać te pieniądze na opony do treningu lub coś innego


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 03 Mar 2007 - 16:07
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





CYTAT("IIIII":114j5c3i)
Po rozebraniu silnika jest konieczność wyważania układu korbowo - tłokowego. Inaczej, krótko mówiąc stracisz silnik...


jezeli modyfikujesz silnik - jest mile widziane (przy wiekszych przyrostach mocy nawet konieczne)
silnik zostaje seryjny (ewentualnie male zmiany) - nie ma najmniejszej potrzeby wywazania

wszystko zalezy od tego co to za silnik i jaka jest dokladnosc wyrobu czesci fabrycznych


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIII
post Sun, 04 Mar 2007 - 12:09
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 September 2006





Jak się chce szkłem d... wytrzeć to na pewno nic z tego nie będzie to jest moje zdanie. Jeśli gość uturbia auto to jakim cudem będzie miał pewność, że wszystko jest dobrze ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin
post Sun, 04 Mar 2007 - 13:12
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 February 2007
Skąd: świętokrzyskie





Moje pytanie bardziej dotyczy sprawy konieczności takiej operacji w przypadku zwiększenia obciążenia, nie zwiększając (ewentualnie niewiwle) zakresu obrotów. Oczywiście wiem, że w niektórych przypadkach ważenie jest niezbędne, w innych na pewno nie zaszkodzi. Aczkolwiek nie jestem pewien czy w moim przypadku będzie konieczne.


--------------------
Pancin

== www.scyzzor.com ==
== www.superoes.pl ==
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sun, 04 Mar 2007 - 13:16
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Ja bym odpuścił

Bmw potrafi robić silniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IIIII
post Sun, 04 Mar 2007 - 15:51
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 September 2006





CYTAT("Pancin":2b5xf7ne)
Moje pytanie bardziej dotyczy sprawy konieczności takiej operacji w przypadku zwiększenia obciążenia, nie zwiększając (ewentualnie niewiwle) zakresu obrotów. Oczywiście wiem, że w niektórych przypadkach ważenie jest niezbędne, w innych na pewno nie zaszkodzi. Aczkolwiek nie jestem pewien czy w moim przypadku będzie konieczne.


Powiem Ci tak, konieczności nie ma, ale ja bym radził to zrobić...
Jeśli masz mało kasy i chcesz zaoszczędzić to nie rób tego, ale skutki mogą być odwrotne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin
post Sun, 04 Mar 2007 - 20:07
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 February 2007
Skąd: świętokrzyskie





Niech ktoś zorientowany napisze mi jakie są korzyści z takiego zabiegu i ewentualne skutki nie zrobienia tego.


--------------------
Pancin

== www.scyzzor.com ==
== www.superoes.pl ==
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sun, 04 Mar 2007 - 23:29
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Zalety: silnik rowniej pracuje , dzialaja mniejsze sily per dany cylinder (wywazenie tlok,korba do mniejszej tolerancji "roznicy") , mniej pracy potrzeba by sie wkrecal , mozna wyzej krecic , niekiedy mniejsze ryzyko "wywalenia" jakiejs panewki
Wady: mozesz nie zauwazyc roznicy w pracy silnika i pomyslec ,ze straciles pareset zlotych

Wywaza sie oczywiscie calosc : wal,korby,tloki ,kolo zamachowe , niekiedy tez sprzeglo.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Mon, 05 Mar 2007 - 08:19
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





Pancin na twoim miejscu ograniczyłbym sie do wyrównania masy tłokow,korbowodów ...

na laboratorium miałem cos o wywazaniu i drganiach wałów i z tego co pamietam to wywazenie chyba ma wpływ na to przy jakich obrotach pojawia sie drgania rezonansowe

na laboratorium wygladało to tak ze do silnika elektrycznego był podlaczony na stałe cienki wał zeby bylo wszystko dobrze widac.stopniowo zwieszało sie obroty az w pewnym momencie pojawiały sie drgania wału i dalsze zwiekszanie obrotów silnika nie powodowało wzrostu predkosci wału poniewaz czesc pracy szła na drgania.dopiero jak sie złapała reka za wał aby powstrzymac drgania to obroty rosły do zadanej wczesniej wartosci


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Mon, 05 Mar 2007 - 09:28
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





seryjne silniki są mocno niedoważone,np mój vw miał różnice miedzy tłokami dochodzacą do 3 gram a miedzy korbami o ok 2 gramy.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Mon, 05 Mar 2007 - 19:55
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT("guluwroc":26p7nzfs)
seryjne silniki są mocno niedoważone,np mój vw miał różnice miedzy tłokami dochodzacą do 3 gram a miedzy korbami o ok 2 gramy.


no chyba kazdy wie ze taki zabieg jest celowy co by kiedys wrocic do serwisu i kupic czesci .oczywiscie taka dokładnosc wyważenia ma wpływ na koszty produkcji itd.


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Mon, 05 Mar 2007 - 21:15
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("kamil.k":tyh4k9l3)
Pancin na twoim miejscu ograniczyłbym sie do wyrównania masy tłokow,korbowodów ...

na laboratorium miałem cos o wywazaniu i drganiach wałów i z tego co pamietam to wywazenie chyba ma wpływ na to przy jakich obrotach pojawia sie drgania rezonansowe

na laboratorium wygladało to tak ze do silnika elektrycznego był podlaczony na stałe cienki wał zeby bylo wszystko dobrze widac.stopniowo zwieszało sie obroty az w pewnym momencie pojawiały sie drgania wału i dalsze zwiekszanie obrotów silnika nie powodowało wzrostu predkosci wału poniewaz czesc pracy szła na drgania.dopiero jak sie złapała reka za wał aby powstrzymac drgania to obroty rosły do zadanej wczesniej wartosci


o ile pamiętam to czytałem kiedyś, że wały korbowe do aut są tak skonstruowane, żeby ten "moment krytyczny obrotów" występował po za zakresem użytecznych obrotów.


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin
post Wed, 04 Apr 2007 - 11:23
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 February 2007
Skąd: świętokrzyskie





Zważyłem dzisiaj kompletne korby ze śrubami i sworzniami. Różnice wagowe pomiędzy 5-cioma z nich mieszczą się w granicach do 1g. Ważyłem na wadze laboratoryjnej z dokładnością do 0,01 g. Zastanawia mnie szósta korba, która jest cięższa od reszty o ok. 4g. Zostawić to tak jak jest w serii, czy bawić się w odchudzanie tego korbowodu do poziomu pozostałych? Silnik będzie się kręcił do max. 6 tys.


--------------------
Pancin

== www.scyzzor.com ==
== www.superoes.pl ==
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Wed, 04 Apr 2007 - 12:29
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





a poważ jeszcze tłoki i posrawdzaj wagi kompletów.
Tak naprawde to do czopu wału masz przytwierdzoną 1 mase(sume wysztkich elementów)...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 04 Apr 2007 - 18:06
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





ktos kiedys pisal tutaj na forum ze jak chce sie dobrze wyrównac masy korbowodów ,tloków itd. to najlepiej jest to zrobic na dwoch wagach.jeden koniec kładziemy na jednej wadze a drugi na drugiej
wtedy mamy wieksza dokładnosc - wiemy ze nie tylko masy wywazanych elementow ze wszystkich cylindrow sa sobie równe ale wiemy ze ta masa jest prawie tak samo rozmieszczona


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Sun, 17 Jun 2007 - 10:34
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





No dobrze, odgrzewam kotleta, skoro został tu zaczepiony temat wyważania układu korbowego.

Rok temu przeprowadzałem remont generalny swojego sinlika C30SE w omedze. Złożyłem to i to jeździ sobie spoko, na wyważenie nie dałem się niestety naciągnąć, choć zakład szlifierski mi polecił to zrobić... ale po co pomyślałem sobie......

Jednak, od dawien dawna mam problemy z kołem zamachowym w moim sprzęcie, oryginalnie jest dwumas. Próbowałem już używek, próbowałem regeneracji za 800 zł która okazała się porażką... no i teraz zostaje opcja ostateczna. Zrobienie własnego koła zamachowego.

teraz tak... mówicie tutaj wszyscy że konieczne jest wyważenie układu korbowego wraz z kołem zamachowym. Ale... ja mam spore wątpliwości czy tak rzeczywiście jest, bądź może nie mam racji.

Zwróćmy uwagę, pomijając auta ostro tuningowane, że silników na rynku jest sporo, kół dwumasowych też. Jednakże wielu użytkowników aut zakłada koła zamachowe od innych aut i z tego powodu nikt nie cierpi, a teoria o powstawaniu wibracji i wywaleniu panewek się nie sprawdza choć ja już nie wierze że silnik z przebiegiem 200 tys jest idealnie wyważony nawet ze względu na nierównomierne zużycie materiałów podczas eksploatacji....

następną sprawą jest kwestia regeneracji mojego koła dwumasowego, a w zasadzie już 3 kół w zakładzie w korzuchowie. I mimo, że problemy z kołem dalej mam, to nigdy nie było problemów z wibracjami, wyważeniem, nierówną pracą silnika... więc twierdze tym samym że samo koło zamachowe da się wyważyć jako indywidualny element... nikt w zakładzie regenerującym koła nie poprosi was o wał...

jako że dwumas ma tłumik drgań i po regeneracji po przejechaniu 10 tys i tak to szlag trafiał, i mimo, że uważam że regenerowanie dwumasu to pomyłka, to według mnie sprawa wyważenia pozostaje bezsporna - to chodzi nawet jeśli tłumik drgań uległ uszkodzeniu, bez wibracji i czegokolwiek co mogłoby być związanego ze złym wyważeniem.

Po co tyle pisze, a bo niedługo będę w trakcie robienia własnego koła jednomasowego dla swojego silnika.

I teraz sam zgłupiałem czy oddać samo koło do wyważenia, czy dać je z innym wałem korbowym który mam i był swego czasu sprawdzany i jest ok, bo wiadomo że swojego silnika gratów wyciągać ni będę...

mógłby ktoś się wypowiedzieć??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzenio
post Sun, 17 Jun 2007 - 12:14
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: Łomianki





Jeżeli koło jest tak samo wyważone, czyli ma zerowe wyważenie lub określony ciężarek w tym samym miejscu(montowany fabrycznie) możesz sobie je dowolnie zamieniać bez ryzyka zmiany wyważenia całego układu i tu nie ma znaczenia czy to koło 1 lub 2 masowe czy flexplate pod automat. Jeśli jednak wyważysz koło na 0 a ono powinno mieć doczepiony ciężarek w określonym miejscu, będzie słabo. Jęśli poczujesz duże wibracje odrazu po odpaleniu to OK bo wiadomo o co chodzi i będziesz musiał wyważać, ale jeśli będą to mniejsze drgania nie zauważysz tego do czasu aż wywali ci główne panewki.


--------------------
Best ET 10.791(turbo/nitro)
Best ET 12.43 (street N/A)
Best ET 11.58 (stret nitro)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 16:12