![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Od jakiegoś czasu dało się słyszeć narzekania klientów na rzekome niedobory mocy w Mini poprzedniej generacji (R53) z pakietem John Cooper Works. Auto powinno mieć 210KM z pakietem i 170KM bez.
Dzięki uprzejmości Masters'a mieliśmy możliwość zweryfikowania mocy dwóch egzemplarzy. Pierwszy to oryginalny JCW, drugi MCS z dołożonym pakietem JCW. I wyniki: ori JCW ![]() MCS+JCW ![]() Oryginalny JCW ma moc podobną do dobrej serii MCS. Wersja przerobiona na JCW zyskuje 10KM w stosunku do serii. (seryjne MCS w większości trzymają moc ca.170KM) ZTCW sprawa ma charakter ~oficjalny i osoby posiadające JCW mogą zgłaszać się z tym problemem do BMW Polska. Sprawdziliśmy jeszcze ciśnienie doładowania. Pierwszy (słabszy - JCW) ładował 1.18b. Drugi - 1.2b. Całkiem sporo. Wytłumaczeń słabych wyników może być wiele, ale jedno nasuwa się samo. Pomimo mocnego nadmuchu skierowanego wprost na nieszczęsny TMIC temperatura w dolocie podczas pomiarów dochodziła do 120stopniC... Niedługo będziemy hamować MCS R56. Zobaczymy co wyjdzie. Turbo, FMIC i bezpośredni wtrysk. Stawiam na stabilne 175KM. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
praktycznie identyczny wynik w JCW wyszedł na hamowni u Grabowskiego
pzdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
To dobrze świadczy o hamowni Maćka.
Zobaczymy jak spisze się JCW tym razem (R56). pozdr -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Już sporo się czytało na temat Cooperów S z tym pakietem - że nie trzymają mocy - i wszyscy odradzali dopłacać,bo zwykły Cooper S jeżdzi lepiej lub tak samo czego potwierdzeniem jest wykres mojego Miniaka z zeszłego roku auto z dolotem i beż jednego rezonatora...
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 15 May 2003 Skąd: Starachowice/Kielce/Krakow ![]() |
teraz juz sie nie dziwie dlaczego wybebeszonym kadettem objezdzalem taka bestie
Nikolas zmniejsz ten wykres.... -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
No pięknie... Nasz SERYJNY Cooper S z 2003 roku na nowym tłumiku końcowym MG Motorsport pokazał w Gliwicach 170/210. Co prawda mamy skrzynię biegów od nowszego modelu, ale to akurat jest tu bez znaczenia.
Co do pakietu Works trzeba przyznać, że oferenci w swoich folderach wypisują tam bardzo ciekawe rzeczy na temat poczynionych zmian, a mianowicie: 1. "modyfikacja kompresora" (kółko - domyślam się) 2. "fuel injectors" - wiadomo wtryski (fabryczne są 245cc, a oni zmieniają na...bodajże 340cc) 3. modyfikacja GŁOWICY !!! ( nie wiem co wchodzi w jej skład, tej modyfikacji oczywiście ) 4. no i oczywiście filtr powietrza oraz wydech. Te zmiany właśnie maja zapewniać 218 KM/240 Nm i przyspieszenie do setki w okolicach 6,7 sekundy. Wasze pomiary udowodniły, że mocy Niii ma, a moje pomiary drogowe, że seryjny Cooper S jedzie na poziomie Worksa... Seryjny Cooper S ładuje 0,8 przy 6000 podobno. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
Tomek, czym różnią się skrzynie?
-------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Zdaje się, że po 2003 roku były krótsze przełożenia i była po prostu mocniejsza, gdyż w pierwszych modelach zdarzały się awarie... Nasza była nieznacznie uszkodzona i przypadkiem udało nam się kupić skrzynię z 2006 roku z przebiegiem 170 km
Cooper o którym mowa to autko mojej narzeczonej, wersja prze liftem, a więc o mocy fabrycznej 163 HP. Powiem szczerze, że jeździ się wyraźnie lepiej. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
Awarie wynikały z wadliwych skrzyń ? BMW ustosunkowało się jakoś do tego? Czy po prostu jak komuś skrzynia powiedziała papa, to płacił z własnej kieszeni?
Sorry za OT i dzięki z góry za odpowiedź. -------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
A tego już nie wiem... Serio.
Tak mi powiedziano w serwisie, ale oni nie mają pojęcia o tych samochodach |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć
czy istnieją gdzieś jeszcze wykresy z hamownii zagranicznych JCW? Ciekawi mnie co teraz? Jak z pieniędzmi lub mocą dla ludzi którzy zapłacili w sumie nie małe pieniądze za taki zestaw (38tys???) PMN dawaj znać co z tym się dalej dzieje |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Z ciekawosci: znacie przypadek uznania gwarancji na podstawie pomiaru mocy?
-------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
CYTAT("keyser":28rk3y81) aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć
Poza tym co teoretycznie robi JCW, co można robić w tym silniku? (czytałem archiwum, ale od tamtej pory może coś się zmieniło) -------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
z tego co słyszałem od Mastersa, to ponoć pomiary były w miarę oficjalne w obecności ludzi z BMW Polska, a hamownia pewnie mastersowa, bo to MAHA i jej wyniki muszą być uznane przez BMW
więc myślę, że w tych przypadkach jest szansa na uznanie gwarancji, wkońcu to jakiś fabryczny tune Added after 3 minutes: CYTAT("Gotti_":1ko73dfo) CYTAT("keyser":1ko73dfo) aż korci żeby taki kupić i podłubać, bo to musi jeździć Poza tym co teoretycznie robi JCW, co można robić w tym silniku? (czytałem archiwum, ale od tamtej pory może coś się zmieniło) chodzi mi o to, że na podstawie tego co jest zmienione i przyrostu doładowania to POWINNA być znacząca zmiana, gdzieś jest błąd i o wyeliminowanie tego błędu mi chodzi prawdopodobnie błąd jest m.in. tam gdzie już wskazał PMN, wydajność IC i temp w dolocie, 120st. to b.dużo ciekawe jak zachowuje się zapłon w obu wersjach vs. seria |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
czy od razu gwarancja - może wystarczy odwołać się że towar nie spełnia warunków umowy.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Dzisiaj rozmawiałem z jedną z osób z BMW PL, z którą mierzyliśmy tamte dwa cooper'y. Zmierzyli jeszcze jakąś serię MCS (R53) i wyszło im 177KM...
Sprawa powędrowała do centrali - Monachium. Sam jestem ciekaw co z tego będzie. Człowiek, który miał dokładany zestaw JCW (w Bavarii) i zapłacił za to ponad 30k PLN, również nie jest specjalnie zadowolony z takich "przyrostów". Na pewno dam znać jak się sprawa rozwinie. @keyser - żebyś wiedział jak mnie już korci, żeby zobaczyć co da się zrobić z obecnym MCS. Ale już niedługo... Na pierwszy ogień pójdzie program i zobaczymy co z tego wyniknie. Stawiam na ~200KM. Auto jest dużo "przyjaźniej" skonstruowane. FMIC i turbina w zasadzie "na wierzchu" to przejawy jakby protuningowe. "-" katy są w zasadzie downpipe'm. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Aż nie mogę uwierzyć w tą temperaturę w dolocie. Z moich obserwacji wynika, że fabryczny TMIC pomimo swojej "wielkości" jest bardzo dobrze chłodzony z fabrycznego wlotu powietrza na masce... Widocznie to tylko subiektywne odczucie, ale kiedy ostro pojeżdżę i otworzę maskę, żeby dotknąć coolera, zawsze jest zimny. Nawet bardzo... A w którym miejscu w dolocie była mierzona temperatura ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wogule dziwna sprawa z tymi Miniakami - żeby fabryczny tuning za konkterną kasę nie dawał nic..
Mysle że może to być jakaś wada fabryczna... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
A ja myślę, ż chwyt marketingowy. Wystarczy spojrzeć na listę zmian, którą przytoczyłem.
Czy one wszystkie nie powinny znacząco poprawić osiagów? Chyba powinny, więc brak osiągów wskazuje na fakt, że ktoś tu w kulki leci... A te zmiany są jakby "fikcyjne", bo nie wierze, żeby Works obrabiał fabrycznie nowe głowice i wymieniał wtryski na 340cc, skoro fabryczne nie są takie złe. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("TOMEKKK":11r6qqn7) A ja myślę, ż chwyt marketingowy. Wystarczy spojrzeć na listę zmian, którą przytoczyłem.
Czy one wszystkie nie powinny znacząco poprawić osiagów? Chyba powinny, więc brak osiągów wskazuje na fakt, że ktoś tu w kulki leci... A te zmiany są jakby "fikcyjne", bo nie wierze, żeby Works obrabiał fabrycznie nowe głowice i wymieniał wtryski na 340cc, skoro fabryczne nie są takie złe. Nie sądzę że BMW/MINI mogło by tak zrobić - bo był by taki dym że poleciały by odszkodowania Dziwi mnie to że dolot JCW - jest sporo lepszy niż MCSa, bo po przekroczeniu 4.000 obr/min otwiera się w nim większa "dziura" w boxie na filtr i zwiększa się przepływ powietrza... Wydech JCW jest sporo lepiej rozwiązany ponieważ spaliny nie pokonują tylu zakrętów wchodząc do prawego tłumika i wracając idą do lewego tłumika z którego dopiero wychodzą w MCSie tylko idą na wprost do każdego z 20ch tłumików oddzielnie. Nie mówiąc już o mniejszym kółku kompressora i innym programie - wszystko to POWINNO dać min 20-30 koni - a nie dało NIC!!! Więc musi to być jakaś wada fabryczna... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 22:18 |